Lusterko do górala

Data: 2011-05-20 04:14:29
Autor: Piotrpo
Lusterko do górala
Możecie polecić coś działającego i nadającego się do takich rowerów?
Nie za bardzo mam miejsce na montaż jako korek do kierownicy (już jest
dość szeroko i musiał bym ciąć gripy) - szukam raczej jakiegoś łatwego
w montażu i demontażu lusterka pod kierownicę. Ewentualnie - jakie
macie zdanie o tych kosmoczułkach montowanych na kaskach?

Data: 2011-05-20 11:50:44
Autor: Ryszard Mikke
Lusterko do górala
Piotrpo <piotrpo@gmail.com> napisał(a):
Mo=BFecie poleci=E6 co=B6 dzia=B3aj=B1cego i nadaj=B1cego si=EA do takich r=
ower=F3w?
Nie za bardzo mam miejsce na monta=BF jako korek do kierownicy (ju=BF jest
do=B6=E6 szeroko i musia=B3 bym ci=B1=E6 gripy)

Nie rozumiem, czemu do montazu w miejsce korka ttrzeba ciac gripy. Codzi Ci o to, ze Twoje zaslaniaja dziure?

- szukam raczej jakiego=B6 =
=B3atwego
w monta=BFu i demonta=BFu lusterka pod kierownic=EA. Ewentualnie - jakie
macie zdanie o tych kosmoczu=B3kach montowanych na kaskach?

Moje zdanie jest takie, ze nie po to zakladam kask, zeby przy pieprznieciu w
beton wlazlo mi w oko polamane lusterko.

Poza tym - podobno dziala. Widzialem kogos na poziomce z taka zabawka - i to
chyba jedyne sensowne zastosowanie tego gadzetu. Z drugie strony - zakladac
kask tylko po to, zeby miec lusterko...

rmikke

rmikke

Data: 2011-05-20 05:12:19
Autor: Piotrpo
Lusterko do górala
On 20 Maj, 13:50, "Ryszard Mikke" <rmikke.WYT...@gazeta.pl> wrote:

Nie rozumiem, czemu do montazu w miejsce korka ttrzeba ciac gripy.
Codzi Ci o to, ze Twoje zaslaniaja dziure?
Tak, gripy są pełne i musiał bym je ściąć na końcu, żeby zamontować
któreś z tych kompaktowych lusterek. Dodatkowo mam dość szeroką
kierownicę i montowanie na jej końcu kolejnego poszerzacza tak sobie
mi odpowiada, a do przycięcia jej o kilka cm jeszcze nie dojrzałem :)
Ideałem było by jakieś małe "coś" montowane na np. rzepa - zamontował
bym coś takiego nawet na gripa ustawił lusterko pod kierownicą i do
jazdy po mieście jak znalazł.
Jak na razie znalazłem tylko zefal spy.

Moje zdanie jest takie, ze nie po to zakladam kask, zeby przy pieprznieciu w
beton wlazlo mi w oko polamane lusterko.
To jest jakiś argument.

Data: 2011-05-20 08:10:41
Autor: kaczor1
Lusterko do górala
Piotrpo <piot...@gmail.com> napisał(a):

> [...]

> w monta=BFu i demonta=BFu lusterka pod kierownic=EA. Ewentualnie - jakie
> macie zdanie o tych kosmoczu=B3kach montowanych na kaskach?

Ja mam takie zdanie.
http://forum.poziome.pl/index.php?PHPSESSID=504938add0b3806b59ce4c2730e4242e&topic=1220.0
Okazało się na tyle wygodne (z zastrzeżeniem o okularach
korekcyjnych), że na górala też zacząłem zakładać.

Moje zdanie jest takie, ze nie po to zakladam kask, zeby przy pieprznieciu w
beton wlazlo mi w oko polamane lusterko.

Niema takiej możliwości.
Choć przyznam że zanim zacząłem używać, miałem dokładnie identyczne
obawy.

[...]

Kłopotliwe może być podczas przedzierania się przez jakieś krzaki, na
leśnych wąskich ścieżkach.
Może zahaczać o gałęzie - dlatego nie mam zamontowanego na stałe.
Po cholerę komu lusterko w górach czy w lesie. Lepiej wtedy zdjąć.

www.kaczor2.blogspot.com

Data: 2011-05-20 18:00:13
Autor: Ryszard Mikke
Lusterko do górala
kaczor1 <roland.korczakowski@komax.net.pl> napisał(a):
On 20 Maj, 13:50, "Ryszard Mikke" <rmikke.WYT...@gazeta.pl> wrote:
> Piotrpo <piot...@gmail.com> napisa=B3(a):

BF jest

> Nie rozumiem, czemu do montazu w miejsce korka ttrzeba ciac gripy.
> Codzi Ci o to, ze Twoje zaslaniaja dziure?

Ja mam takie zdanie.
http://forum.poziome.pl/index.php?PHPSESSID=3D504938add0b3806b59ce4c2730e42=
42e&topic=3D1220.0
Okaza=B3o si=EA na tyle wygodne (z zastrze=BFeniem o okularach
korekcyjnych), =BFe na g=F3rala te=BF zacz=B1=B3em zak=B3ada=E6.

> Moje zdanie jest takie, ze nie po to zakladam kask, zeby przy pieprznieci=
u w
> beton wlazlo mi w oko polamane lusterko.

Niema takiej mo=BFliwo=B6ci.

A mozesz to rozwinac? Tak w kontekscie lotu OTB na beton?

Cho=E6 przyznam =BFe zanim zacz=B1=B3em u=BFywa=E6, mia=B3em dok=B3adnie id=
entyczne
obawy.

...bo moze rozwialbys i moje, i watkodawcy obawy...

rmikke

Data: 2011-05-20 14:03:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Lusterko do górala
Piotrpo, Fri, 20 May 2011 04:14:29 -0700 (PDT), pl.rec.rowery:

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_rogi-z-lusterkami-bar-n-mirror-TOPEAK.html?PT=53041060&PZTA=8&HNT=T&PD=53010597&WSZDZ=T
?

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-20 05:14:31
Autor: Piotrpo
Lusterko do górala
On 20 Maj, 14:03, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

> w montażu i demontażu lusterka pod kierownicę. Ewentualnie - jakie
> macie zdanie o tych kosmoczułkach montowanych na kaskach?

Mam wrażenie, że to łączy w sobie kiepskie rogi z jeszcze gorszym
lusterkiem, chociaż jakaś opcja to jest :)

Data: 2011-05-20 12:21:26
Autor: Ryszard Mikke
Lusterko do górala
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
Piotrpo, Fri, 20 May 2011 04:14:29 -0700 (PDT), pl.rec.rowery: > Możecie polecić coś działającego i nadającego się do takich rowerów?
> [...]

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_rogi-z-lusterkami-bar-n-mirror-TOPEAK.html?P
T=53041060&PZTA=8&HNT=T&PD=53010597&WSZDZ=T

Na Sryglawa i Twaroga! TNIJ LINKI!!! http://42.pl/u/2B3C

A zabawke mialem i wiecej nie kupie. Drogie jak sto, a widac jak w cwierci.

rmikke

Data: 2011-05-20 18:42:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Lusterko do górala
Ryszard Mikke, Fri, 20 May 2011 12:21:26 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Na Sryglawa i Twaroga! TNIJ LINKI!!! http://42.pl/u/2B3C

Oj tam, oj tam.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-20 14:57:53
Autor: Aston
Lusterko do górala
[...]

Jedyne słuszne to SPY ZEFALA:
http://www.zefal.com/zefal/produit.php?key=472&PHPSESSID=4a59bd003d14b0e6e1dd2e8151cf5c80
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=spy&category=16414
Sprawdzone w boju: maratony, wąskie leśne ścieżki....

Data: 2011-05-20 07:31:25
Autor: AlbertStonoga
Lusterko do górala
On 20 Maj, 14:57, "Aston" <mar...@amarodachy.pl> wrote:
[...]

Jedyne słuszne to SPY ZEFALA:http://www.zefal.com/zefal/produit.php?key=472&PHPSESSID=4a59bd003d14...http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=spy&category=16414
Sprawdzone w boju: maratony, wąskie leśne ścieżki....

Kiedyś po urwaniu lusterka Cateye-BM-500 (do pancernych nie należy ale
i tak najlepsze z ogólnodostępnych) na postoju wykombinowałem taką
konstrukcję:
kikut Cateye wkręciłem w róg (rogi proste ustawione blisko poziomu),
tak że sterczał do góry. Do końca kikuta przymocowałem Spy Zefala..
Dawało radę.

Data: 2011-05-20 08:04:50
Autor: Piotrpo
Lusterko do górala
On 20 Maj, 16:31, AlbertStonoga <gazeta...@gmail.com> wrote:

[...]

Dzięki, jednak chyba nie będę kupował lusterka cateye żeby je połamać.
Kupię zefala, do moich zastosowań wystarczy - jak nie to po prostu
wrzucę jakieś "tradycyjne" mniej kompaktowe.

Data: 2011-05-20 09:09:32
Autor: AlbertStonoga
Lusterko do górala
On 20 Maj, 17:04, Piotrpo <piot...@gmail.com> wrote:
> [...]

Kupię zefala, do moich zastosowań wystarczy - jak nie to po prostu
wrzucę jakieś "tradycyjne" mniej kompaktowe.

Gdybyś zmienił zdanie, chętnie wymienię połamane na niepołamane..

W moim przypadku koniec rogu okazał się jedynym sensownym miejscem do
mocowania zefala. Inne się nie sprawdziły. Resztki Cateye'a dały
lepszą widoczność i pomysł by do korka od rogu dorobić mocowanie na
lusterko zefala.

Data: 2011-05-20 12:30:08
Autor: Piotrpo
Lusterko do górala
On 20 Maj, 18:09, AlbertStonoga <gazeta...@gmail.com> wrote:

> [...]
> wrzucę jakieś "tradycyjne" mniej kompaktowe.

Gdybyś zmienił zdanie, chętnie wymienię połamane na niepołamane.
Będę pamiętał :)

[...]
Nie mam rogów (chyba) - mam za to za szeroką kierownicę z dużą ilością
miejsca.

Data: 2011-05-22 23:49:42
Autor: Wojtek Paszkowski
Lusterko do górala

"Piotrpo" <piotrpo@gmail.com> wrote in message news:418610b9-6535-418c-bef6-4d9caadae095h9g2000yqk.googlegroups.com...

[...]

Kupuj śmiało, połamać i tak się połamie, ale to się banalnie naprawia. Ewentualnie już po kupieniu możesz poprawić po producencie, nawiercić wąski "wspornik" lusterka i uzbroić go śrubką czy pręcikiem (ja używam starych szprych - idealnie się sprawdza). Po takim wzmocnieniu jest w stanie naprawdę wiele przeżyć.

Kupię zefala, do moich zastosowań wystarczy

moim zdaniem bez sensu. Testowałem Zefala, B&M nie mówiąc o jakichś marketowych - te lusterka mają zdecydowanie zbyt małe pole widzenia w porównaniu z lusterkami Cateye! Śmiem twierdzić, że czynią przez to więcej szkody niż pożytku.
Okrągłe lusterko Cateye po drobnych modyfikacjach jest naprawdę pancerne - przejechałem z tymi lusterkami tysiące kilometrów w terenie (m.in. Transcarpatię i parę innych maratonów) - polecam, odradzając jednocześnie inne modele, nawet renomowanych firm - przez dużą "martwą strefę" można się tylko zrazić do samego konceptu lusterka.

pozdr

Data: 2011-05-23 07:01:24
Autor: tms
Lusterko do górala
On 2011-05-22 23:49, Wojtek Paszkowski wrote:

[...]

Tzn. porównywałeś Cateye BM-300G z którym Zefalem? Bo ja miałem porównanie BM-500G z Zefalem Cyclop i po prostu niebo a ziemia na korzyść Zefala właśnie. Tylko autora wątku to nie urządza bo mocowanie jest zamiast korka kiery.

Pozdro
tms

Data: 2011-05-23 00:09:37
Autor: Piotrpo
Lusterko do górala
On 23 Maj, 07:01, tms <t...@nowhere.invalid> wrote:

[...]

BM-300G nawet mam :)
Mogę potwierdzić, że na drodze jest bardzo w porządku, właściwie
jedyna wada jak dla mnie to wygląd (jakieś takie brzydkie, tanio
plastikowe itd...) ale przejeździłem na nim kilka sezonów i naprawdę,
jeśli chodzi o podstawową funkcjonalność jest baaardzo ok.
Problem w tym, że jak już zauważyłeś nie za bardzo pasuje mi do nowego
roweru, bo:
Kierownica ma 635mm - jak ją skrócę/wymienię to pomyślę o jakiejś
zatyczce, jak na razie wszelkie działania zwiększające mnie odrzucają
po prostu, nawet jeśli jest to dorzucenie tych 3cm jak w przypadku CA
300G. Tak czy inaczej spy już leci - dam znać jak wypada w
porównaniu ;)

Data: 2011-05-23 22:50:59
Autor: Wojtek Paszkowski
Lusterko do górala

"tms" <tms@nowhere.invalid> wrote in message news:ircpn6$19ej$1news2.ipartners.pl...

Tzn. porównywałeś Cateye BM-300G z którym Zefalem? Bo ja miałem porównanie BM-500G z Zefalem Cyclop i po prostu niebo a ziemia na korzyść Zefala właśnie.

bodajże właśnie Cyklopem (chyba że jest inne zbliżone konstrukcją i kształtem). Samo mocowanie jest świetne do roweru innego niż góral (identyczne z jakiegoś no-namowego kiedyś skanibalizowałem, zakleiwszy oryginalne lustro tym od BM-300G), ale pole widzenia jest jak dla mnie za małe - również w porównaniu z BM-500G (też przez jakiś czas jeździłem, osobiście BM-300G "leży" mi nieco bardziej od 500G, do tego jest praktyczniejsze w użyciu, odporniejsze na gleby, potrącenia czy zwykłe opieranie roweru).

pozdr

Data: 2011-05-25 00:03:23
Autor: tms
Lusterko do górala
On 2011-05-23 22:50, Wojtek Paszkowski wrote:

[...]

Trochę dziwne bo owszem w pionie ma mniejszy kąt ale pokrywa spokojnie widok z tyłu (nawet przy różnych pochyleniach) natomiast w poziomie krzywizna jest tak dobrana że spokojnie lusterko po lewej pozwala mi sprawdzać pas po prawej. Mocowanie jest moim zdaniem w idealnym miejscu jeśli chodzi o widoczność natomiast jednocześnie ma wadę że przy glebie na lewy bok (głównie w zimie) łatwo je urwać.
Ale oczywiście każdy lubi trochę co innego. To że się u mnie sprawdza to nie znaczy że sprawdzi się w każdych warunkach.

Pozdro
tms

Data: 2011-05-24 00:32:28
Autor: WS
Lusterko do górala
On 20 Maj, 17:04, Piotrpo <piot...@gmail.com> wrote:
jak nie to po prostu
wrzucę jakieś "tradycyjne" mniej kompaktowe.

jesli "tradycyjne" to moze motocyklowe podejdzie - mam Acerbisa w mot.
enduro i sie jeszcze nie polamalo ;) - mocowanie na przegubie
kulkowym, cale z elastycznego tworzywa...
http://www.emotos.pl/index.php?p901,lusterko-acerbis

WS

Lusterko do górala