Lusterko do kierownicy wielopozycyjnej

Data: 2010-03-03 07:52:53
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Lusterko do kierownicy wielopozycyjnej
Cześć.

Mam do was takie pytanie - czy znacie jakieś fajne lusterko które da się
zamontować na kierownicy wielopozycyjnej? Niemal wszystko co znalazłem do
tej pory jest albo wkręcane w rurę, albo wygląda jak żywcem zdjęte z wigry
3, czy innego flaminga ;)

Przyzwyczaiłem się do mania lustra i teraz mi jakoś głupio bez tego...

Z góry dzięki :)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-03-03 15:14:05
Autor: Andrzej W.
W dniu 2010-03-03 07:52, Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

Chodzi Ci o taką kierownice?
http://img139.imageshack.us/img139/7462/1193324664lv3.jpg

Ja mam dwa takie:
http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_Lusterko+DX-222LH__P_53141114-53010001__PZTA_A__PD_.html

Co prawda, to z prawej gorzej się ustawia, ale też widać.
Mam je tak ustawione, że widzę je "wewnątrz" kierownicy a one "patrzą" pod moimi rękoma. :-) Nie wiem jak to opisać....
Lusterka mocowane są na tej wznoszącej się części kierownicy niedaleko mostka.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-03-04 07:20:08
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 03 Mar 2010 15:14:05 +0100, Andrzej W. napisał(a):

[...]

Możesz jakieś zdjęcie rzucić? Chyba domyślam się jak to ma być, ale chętnie
bym zobaczył.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-03-04 15:26:48
Autor: Andrzej W.
W dniu 2010-03-04 07:20, Marek 'Qrczak' Potocki pisze:

> Możesz jakieś zdjęcie rzucić? Chyba domyślam się jak to ma być, ale chętnie
> bym zobaczył.

http://www.bpa.com.pl/pub/rixa.html

Innego zdjęcia niestety nie mam, a sezon zacznę dopiero za czas jakiś.
Tu miałem tylko jedno lusterko, mocowane jest poniżej lampki, tuż za pierwszym zagięciem kierownicy od mostka.
Na wybojach też potrafi się rozregulować, ale można je poprawić bez zatrzymywania.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-03-05 07:18:32
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Thu, 04 Mar 2010 15:26:48 +0100, Andrzej W. napisał(a):

[...]

Dzięki, będę nad takim rozwiązaniem myślał :)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-03-03 18:53:16
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Lusterko do kierownicy wielopozycyjnej
Marek 'Qrczak' Potocki bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne
skreślić):
[...]

Znajomy kombinował z lusterkiem na goleniu widelca przedniego. Nie wiem co
mu z tego wyszło, ale może tędy droga?

Data: 2010-03-04 07:21:10
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 3 Mar 2010 18:53:16 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

Znajomy kombinował z lusterkiem na goleniu widelca przedniego. Nie wiem co
mu z tego wyszło, ale może tędy droga?

Nie przejdzie, często używam lowridera.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-03-03 20:46:54
Autor: Bartek
Lusterko do kierownicy wielopozycyjnej
W dniu 2010-03-03 07:52, Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
Cześć.

Mam do was takie pytanie

Ja mam takie
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_LUSTERKO+BUSCH+%2B+MULLER.html?PT=53100406&PZTA=8&HNT=T&PD=53010858&WSZDZ=T

Zamocowane w najwyższym punkcie kierownicy, zaraz przy tym gięciu co schodzi do mocowania na mostku. Początkowo myślałem że będzie mi przeszkadzać ale okazało się że jest ok. To lusterko w komplecie ma mocowanie na rurę i takie wkręcane w rurę, jest dosc male ale bardzo duzo widac przez to ze jest pomniejszające.

Data: 2010-03-04 07:23:49
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 03 Mar 2010 20:46:54 +0100, Bartek napisał(a):

[...]

To już przerabiałem (przerabiam). Pomysł generalnie fajny, tylko nie
potrafię go tak przykręcić, żeby się nie przekręcało w trakcie jazdy. Po
ustawieniu przez pierwsze kilka minut jest ok, a potem mogę siebie oglądać
w lustrze swoje buty. Do skutecznego poprawienia muszę się zatrzymać i
imbusem dokręcić podstawę ramienia. I po kilku minutach problem wraca.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-03-04 16:49:50
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-03-04 07:23, Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

Wnioskuję z tego, że śruba mocująca się odkręca ;D. Jeśli lusterko
spełnia Twoje oczekiwania i to jedyny problem może warto przemyśleć
użycie specyfików zapobiegających samoistnemu odkręcaniu się śrub/nakrętek?

Jak co zdaje się, że firma Loctite coś ma w swojej ofercie.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-03-04 18:39:39
Autor: Bartek
Lusterko do kierownicy wielopozycyjnej

To już przerabiałem (przerabiam). Pomysł generalnie fajny, tylko nie
potrafię go tak przykręcić, żeby się nie przekręcało w trakcie jazdy.

Ja je mam przykręcone na krawędzi chwytu gąbkowego ( akurat w tym miejscu mi się kończy )i nic się nie przekręca :).

Data: 2010-03-05 08:07:01
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Thu, 04 Mar 2010 18:39:39 +0100, Bartek napisał(a):

[...]

Pokombinuję jeszcze z taki mocowaniem, albo klejeniem śrub. Mam w każdym
razie pole do popisu :)

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)
--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-03-08 08:02:04
Autor: pawel(suw)
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

"Przerabiałem" lusterka , chodzi o wypukłe. Zerkając w takie wydaje się że pojazdy są daleko z tyłu-tym czasem... one przekłamują odległości.
www.rowerkiem.suwalki.pl

Data: 2010-03-08 08:19:23
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Mon, 08 Mar 2010 08:02:04 +0100, pawel(suw) napisał(a):

"Przerabiałem" lusterka , chodzi o wypukłe. Zerkając w takie wydaje się że pojazdy są daleko z tyłu-tym czasem... one przekłamują odległości.
www.rowerkiem.suwalki.pl

To ja doskonale wiem. Nie chodzi mi tu o to, czy warto, a jak zamontować.
A tak swoją drogą oprócz funkcji wtyłwziernej odnoszę wrażenie, że lusterko
fajnie spełnia rolę dodatkowego odblasku, którego kierowcy nie mogą
zignorować ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-03-08 16:49:58
Autor: nb
at Mon 08 of Mar 2010 08:02, pawel(suw) wrote:

Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

Dla mnie to taka bzdura, jakby ktoś po zamontowaniu "judasza"
w drzwiach uważał, że do niego ciągle przychodzą krasnoludki.

W pięć minut da się przyzwyczaić do "wzmocnienia perspektywy".
Do lunety obracającej obraz do góry nogami i pewnego typu
lustrzanek - 10 minut. A niechby i 20, co za róşnica.

PS
Żeby nie skręcać/przewracać się w lewo, trzeba skręcić w lewo.
NiektĂłrym jazda na rowerze zajmuje lata, innym minuty.

www.rowerkiem.suwalki.pl

--
nb

Lusterko do kierownicy wielopozycyjnej