Lutowanie linek nierdzewnych i nie tylko

Data: 2013-10-04 18:23:37
Autor: geos
Lutowanie linek nierdzewnych i nie tylko
On 04.10.2013 16:28, piecia aka dracorp wrote:
Witam
Jak się najlepiej zabrać do lutowanie końcówek linek nierdzewnych ale i
nie tylko? Problem jest taki, że cyna nie chce się "przykleić" do linki.
Na forum szosowym znalazłem informację żeby potraktować linkę chlorkiem
cynku lub kwasem solnym. Niestety żadnego z powyższych nie mam. Nie wiem
czy lokalnie uda się kupić.
Jako lutownicy mam dostęp do:
* palnika gazowego Dremel
* lutownicy pistoletowej z dwoma zakresami(moc nieznana)
* stacji lutowniczej - max. temp 400°C
No więc jak najlepiej i najłatwiej pokryć końcówkę cyn±. Metoda z cienkim
drutem miedzianym chyba odpada. Bo dlatego chcę pokryć cyn± żeby można
było łatwo wysuwać linkę z pancerza i przeci±gać przez otwory.

ja biorę patyczek higieniczny, ucinam kawałek 1.5cm, zakładam na koniec linki tak aby wystawało ok. 5 mm, podgrzewam zapalniczk± ten koniec do stopienia i w odpowiednim momencie kombinerkami zaciskam :) 30 sekund i po robocie, zapieczone, nie spada :)

pozdrawiam
geos

Data: 2013-10-06 08:18:04
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Fri, 04 Oct 2013 18:23:37 +0200, geos napisał(a):

ja biorę patyczek higieniczny, ucinam kawałek 1.5cm, zakładam na koniec
linki tak aby wystawało ok. 5 mm, podgrzewam zapalniczką ten koniec do
stopienia i w odpowiednim momencie kombinerkami zaciskam :) 30 sekund i
po robocie, zapieczone, nie spada :)
W tym celu założyłem rurkę termokurczliwą. Rozwiązanie tymczasowe ale dobre.

--
piecia aka dracorp

Lutowanie linek nierdzewnych i nie tylko