Lutowanie linek nierdzewnych i nie tylko

Data: 2013-10-04 18:54:08
Autor: mbut
Lutowanie linek nierdzewnych i nie tylko
W dniu 13-10-04 16:28, piecia aka dracorp pisze:
Witam
Jak się najlepiej zabrać do lutowanie końcówek linek nierdzewnych ale i
nie tylko? Problem jest taki, że cyna nie chce się "przykleić" do linki.
Na forum szosowym znalazłem informację żeby potraktować linkę chlorkiem
cynku lub kwasem solnym. Niestety żadnego z powyższych nie mam. Nie wiem
czy lokalnie uda się kupić.
Jako lutownicy mam dostęp do:
* palnika gazowego Dremel
* lutownicy pistoletowej z dwoma zakresami(moc nieznana)
* stacji lutowniczej - max. temp 400°C
No więc jak najlepiej i najłatwiej pokryć końcówkę cyną. Metoda z cienkim
drutem miedzianym chyba odpada. Bo dlatego chcę pokryć cyną żeby można
było łatwo wysuwać linkę z pancerza i przeciągać przez otwory.

Wiele razy cynowałem linki stalowe, ale do tego potrzebny jest kawas solny i lutownica o mocy przynajmniej 100W, ale to praca strasznie mozolna, bo najtrudniej oczyścić linkę.
Ostatnio stosuję jak tu któryś z kolegów podpowiada to: klej kropelka i koszulka termokurczliwa. Linke dokładnie odtłuszczam benzyną ekstrakcyjną, następnie cienką warstwę kleju i po robocie, po co cynować.

Lutowanie linek nierdzewnych i nie tylko