Data: 2017-07-26 13:30:59 | |
Autor: Jan Walicki | |
Lutowanie ram? | |
Witam, krótkie pytanie: znajomy tłumacząc mi czemu jego rama jest lżejsza niż ustawa przewiduje podał, że przez to że nie spawana a lutowana mosiądzem. Co myślicie? Dla mnie to brzmi dziwnie, raz czy to w ogóle możliwe a dwa - nawet jeśli, to czy taka rama zwyczajnie się nie rozpadnie w jeździe w cholerę. Lutowanie kojarzy mi się raczej z elektroniką ;-)) Pozdrawiam
|
|
Data: 2017-07-26 23:06:55 | |
Autor: ToMasz | |
Lutowanie ram? | |
W dniu 26.07.2017 o 22:30, Jan Walicki pisze:
Witam, krótkie pytanie: znajomy tłumacząc mi czemu jego rama jest lżejsza niż ustawa przewiduje podał, że przez to że nie spawana a lutowana mosiądzem.dawno dawno temu, ramy robiło się z lekkich rurek cieńkich rurek. ale połączyć rurek nie było jak, bo spawanie cieńkich ścianek elektrodą rutylową było niewykonalne. wiec do tych rurek były robione takie fikuśne łączniki. a rurki były lutowane lutem twardym do tych łączników. lata 70siąte i okolice. Teraz możesz kupić ramę 1.7kg za 500zł. dwu kilową za połowę tej ceny ToMasz |
|
Data: 2017-07-26 23:22:14 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Lutowanie ram? | |
W dniu 2017-07-26 o 22:30, Jan Walicki pisze:
Witam, krótkie pytanie: znajomy tłumacząc mi czemu jego rama jest lżejsza niż ustawa przewiduje podał, że przez to że nie spawana a lutowana mosiądzem. A on ma tę ramę na mufach? Bo głównie takie się lutowało. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2017-07-26 14:33:41 | |
Autor: Jan Walicki | |
Lutowanie ram? | |
W dniu środa, 26 lipca 2017 23:22:14 UTC+2 użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
W dniu 2017-07-26 o 22:30, Jan Walicki pisze: Tak, z tego co wiem rurki wpuszczane w mufy i zalewane mosiądzem. Na własne oczy tego cuda nie widziałem (jeszcze) |
|
Data: 2017-07-27 00:06:15 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Lutowanie ram? | |
A swoją drogą jak były łączone słynne rurki Reynoldsa w krajowych Jaguarach?
-- -- - A on ma tę ramę na mufach? |
|
Data: 2017-07-27 07:30:28 | |
Autor: PeJot | |
Lutowanie ram? | |
W dniu 2017-07-27 o 00:06, ąćęłńóśźż pisze:
A swoją drogą jak były łączone słynne rurki Reynoldsa w krajowych Jaguarach? Właśnie na mufy i lutowanie mosiądzem. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2017-08-03 04:29:34 | |
Autor: andrzej.ozieblo | |
Lutowanie ram? | |
W dniu czwartek, 27 lipca 2017 07:29:48 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2017-07-27 o 00:06, ąćęłńóśźż pisze: Właśnie tak. Jeździłem na takiej. Ale i tańsze Huragany i czeskie Favority miały tak robione ramy. Jeździłem na wszystkich: dwa Favority (tego drugiego nie mogę do dzisiaj odżałować, najlepszy rower jaki miałem w życiu, na siodełku - skóra- mogłem siedzieć w nieskończoność, sprzedałem, bo chciałem kupić pozornie lepszego Jaguara), potem był rzekomy Jaguar z ramą Huragana (oszukał mnie sprzedawca) i na koniec wymieniłem w nim ramę na prawdziwą z Jaguara. Ukradli go. Byłem na procesie złodzieja. Ale to było dawno, w głębokiej komunie. |
|
Data: 2017-08-03 14:01:37 | |
Autor: PeJot | |
Lutowanie ram? | |
W dniu 2017-08-03 o 13:29, andrzej.ozieblo@gmail.com pisze:
A swoją drogą jak były łączone słynne rurki Reynoldsa w krajowych Jaguarach? Mnie przyszło połamać 2 ramy Jaguara. Jedna strzeliła na górnej rurze w okolicy główki, w drugiej pękł był hak. Swoją drogą, o ile faktycznie rurki były Reynoldsa ( w mojej ramie logo R. było na wysokości manetek ), to reszta zalatywała badziewiem - haki delikatne, gwinty w mufach krzywe. Chyba że mnie trafił się II gatunek. Miałem też i Rometa bodaj Sport, haki solidniejsze, odkuwane, ale nie mam pojęcia z jakich rur to było zrobione. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2017-08-08 10:16:41 | |
Autor: cytawa | |
Lutowanie ram? | |
Jan Walicki pisze:
Tak, z tego co wiem rurki wpuszczane w mufy i zalewane mosiądzem. Na Piekne sa te mufy w starszych rowerach. Caly czas taka ramy ujezdzam. Mam turystyczny rower wyprawowy zrobiony z ramy od Jaguara. Juz ponad 40 lat mi wiernie sluzy i to niemalo. Jan Cytawa |
|
Data: 2017-07-28 00:05:20 | |
Autor: Maciek | |
Lutowanie ram? | |
Co myślicie? Dla mnie to brzmi dziwnie, raz czy to w ogóle możliwe a dwa - nawet jeśli, to czy taka rama zwyczajnie się nie rozpadnie w jeździe w cholerę. Lutowanie kojarzy mi się raczej z elektroniką ;-)) Pozdrawiam Oczywiście, że możliwe. Zresztą temat lutu twardegojuż został wyjaśniony w oparciu o mufy. Ze swojej strony powiem więcej. Lut miękki nawet może dawać radę, tak ten od elektroniki ;-) Parę lat temu miałem problem z rurą podsiodłową Cr-Mo, zaczęła mi pękać 2cm pod zaciskiem. Kupiłem tulejkę miedzianą do rur wodnych. Rozciąłem ją i zrobiłem półpierścień nasadzając na rurę pękającą, wszystko polutowałem opalarką i cyną z kalafonią. Trzyma do dziś i nic się z tym nie dzieje ;-) |
|
Data: 2017-08-02 19:31:32 | |
Autor: __Maciek | |
Lutowanie ram? | |
Wed, 26 Jul 2017 13:30:59 -0700 (PDT) Jan Walicki
<ppraworzadnosc@gmail.com> napisał: Witam, krótkie pytanie: znajomy tłumacząc mi czemu jego rama jest lżejsza niż ustawa przewiduje podał, że przez to że nie spawana a lutowana mosiądzem. Co myślicie? Dla mnie to brzmi dziwnie, raz czy to w ogóle możliwe a dwa Dziwnie? No bez jaj. Takie ramy są od najdawniejszych czasów i jakoś się nie rozpadają. Ocziwiście nie ma to jak piękne spawy z TIGa, ale to też daje radę. Tylko wątpię aby rama miała być przez to jakoś zauważalnie lżejsza. Przecież znakomitą większość masy ramy robią rury a nie ich spawy/lutowania. Jak już, to bym obstawiał że ta lutowana będzie cięższa, bo dochodzą przecież jeszcze, raczej w tym przypadku konieczne, mufy. Spaw to tylko trochę materiału dodatkowego. Właściwe słowo do googlania to "brazing". |
|
Data: 2017-08-02 20:38:55 | |
Autor: Coaster | |
Lutowanie ram? | |
__Maciek wrote:
Wed, 26 Jul 2017 13:30:59 -0700 (PDT) Jan Walicki W lutowaniu twardym od dawna istnieje wersja ram bez muf - Google -- > "filet brazed".Na swiecie ciaz funkcjonuja male firmy produkujace lutowane ramy na mufach. Tu link do jednej z firm amerykanskich: https://www.rivbike.com/collections/framesets Dobry, krotki tekst o w/w ramach na blogu znanego producenta Dave Moultona (odszedl na emeryture wna poczatku lat 90-tych): http://davesbikeblog.squarespace.com/blog/2006/10/3/brazing-vs-welding.html PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." - Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2017-08-02 12:19:02 | |
Autor: tadeklodz | |
Lutowanie ram? | |
W dniu środa, 2 sierpnia 2017 20:38:58 UTC+2 użytkownik Coaster napisał:
__Maciek wrote: Orłowski lutuje ramy |
|
Data: 2017-08-08 10:24:21 | |
Autor: cytawa | |
Lutowanie ram? | |
__Maciek pisze:
Dziwnie? No bez jaj. Takie ramy są od najdawniejszych czasów i jakoś I spaw jest slabszy. Material na granicy spawu ma inne wlasciwosci od reszty i latwiej peka. I spaw ma szerokosc liczona w mm. Lutowane elementy maja szerokosc styku liczona w cm. I lutownie nie zmienia wlasciwosci lutowanych stalowych rur, gdyz temperatura topnienia lutu jest nizsza niz temperatura hartowania stali. Jan Cytawa PS. oczywiscie zdazaja sie awarie i pekniecia lutowanych ram. Jan Cytawa |