Lutowanie ram?

Data: 2017-07-26 23:22:14
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Lutowanie ram?
W dniu 2017-07-26 o 22:30, Jan Walicki pisze:
Witam, krótkie pytanie: znajomy tłumacząc mi czemu jego rama jest lżejsza niż ustawa przewiduje podał, że przez to że nie spawana a lutowana mosiądzem.
Co myślicie? Dla mnie to brzmi dziwnie, raz czy to w ogóle możliwe a dwa - nawet jeśli, to czy taka rama zwyczajnie się nie rozpadnie w jeździe w cholerę. Lutowanie kojarzy mi się raczej z elektroniką ;-)) Pozdrawiam

A on ma tę ramę na mufach? Bo głównie takie się lutowało.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2017-07-26 14:33:41
Autor: Jan Walicki
Lutowanie ram?
W dniu środa, 26 lipca 2017 23:22:14 UTC+2 użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
> [...]
> A on ma tę ramę na mufach? Bo głównie takie się lutowało.

Tak, z tego co wiem rurki wpuszczane w mufy i zalewane mosiądzem. Na własne oczy tego cuda nie widziałem (jeszcze)

Data: 2017-07-27 00:06:15
Autor: ąćęłńóśźż
Lutowanie ram?
A swoją drogą jak były łączone słynne rurki Reynoldsa w krajowych Jaguarach?

-- -- -
A on ma tę ramę na mufach?

Data: 2017-07-27 07:30:28
Autor: PeJot
Lutowanie ram?
W dniu 2017-07-27 o 00:06, ąćęłńóśźż pisze:
A swoją drogą jak były łączone słynne rurki Reynoldsa w krajowych Jaguarach?

Właśnie na mufy i lutowanie mosiądzem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

-- -

Data: 2017-08-03 04:29:34
Autor: andrzej.ozieblo
Lutowanie ram?
W dniu czwartek, 27 lipca 2017 07:29:48 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2017-07-27 o 00:06, ąćęłńóśźż pisze:
> A swoją drogą jak były łączone słynne rurki Reynoldsa w krajowych Jaguarach?

Właśnie na mufy i lutowanie mosiądzem.

Właśnie tak. Jeździłem na takiej. Ale i tańsze Huragany i czeskie Favority miały tak robione ramy. Jeździłem na wszystkich: dwa Favority (tego drugiego nie mogę do dzisiaj odżałować, najlepszy rower jaki miałem w życiu, na siodełku - skóra- mogłem siedzieć w nieskończoność, sprzedałem, bo chciałem kupić pozornie lepszego Jaguara), potem był rzekomy Jaguar z ramą Huragana (oszukał mnie sprzedawca) i na koniec wymieniłem w nim ramę na prawdziwą z Jaguara. Ukradli go. Byłem na procesie złodzieja. Ale to było dawno, w głębokiej komunie.

Data: 2017-08-03 14:01:37
Autor: PeJot
Lutowanie ram?
W dniu 2017-08-03 o 13:29, andrzej.ozieblo@gmail.com pisze:

[...]

Mnie przyszło połamać 2 ramy Jaguara. Jedna strzeliła na górnej rurze w okolicy główki, w drugiej pękł był hak. Swoją drogą, o ile faktycznie rurki były Reynoldsa ( w mojej ramie logo R. było na wysokości manetek ), to reszta zalatywała badziewiem - haki delikatne, gwinty w mufach krzywe. Chyba że mnie trafił się II gatunek. Miałem też i Rometa bodaj Sport, haki solidniejsze, odkuwane, ale nie mam pojęcia z jakich rur to było zrobione.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-08-08 10:16:41
Autor: cytawa
Lutowanie ram?
Jan Walicki pisze:

Tak, z tego co wiem rurki wpuszczane w mufy i zalewane mosiądzem. Na
własne oczy tego cuda nie widziałem (jeszcze)

Piekne sa te mufy w starszych rowerach. Caly czas taka ramy ujezdzam. Mam turystyczny rower wyprawowy zrobiony z ramy od Jaguara. Juz ponad 40 lat mi wiernie sluzy i to niemalo.

Jan Cytawa

Lutowanie ram?