Luz na bębenku

Data: 2009-07-04 19:01:47
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Luz na bębenku
Czy wyczuwalny i zauważalny luz to powód do troski?
Czy należałoby go skasować dokręceniem tym kluczem z 2 wypustkami?

Piasta to szitmano 475.

zyga

Data: 2009-07-04 11:17:19
Autor: dsotO
Luz na bębenku
On 4 Lip, 19:01, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

Czy wyczuwalny i zauważalny luz to powód do troski?
Czy należałoby go skasować dokręceniem tym kluczem z 2 wypustkami?

Jak masz, to nie pytaj, tylko dokręć ;) Luz na kasecie może upośledzać
precyzyjną pracę przerzucania biegów

Piasta to szitmano 475.

Czym Ci Shimano tak podpadło ? ;)

Data: 2009-07-04 21:16:10
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Luz na bębenku

[...]

Łożyskami maszynowymi i poprawianiem fabryki.

zyga

Data: 2009-07-05 05:11:42
Autor: Rowerex
Luz na bębenku
On 4 Lip, 19:17, dsotO <ds...@gazeta.pl> wrote:

Luz na kasecie może upośledzać
precyzyjną pracę przerzucania biegów

Można się też pokusić o tezę zupełnie przeciwną i nawet  dałoby się ją
udowodnić :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-07-06 14:13:59
Autor: dsotO
Luz na bębenku
On 5 Lip, 14:11, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
> [...]

> Luz na kasecie może upośledzać
> precyzyjną pracę przerzucania biegów

Można się też pokusić o tezę zupełnie przeciwną i nawet  dałoby się ją

Że niby lepiej się ustawi, bo co nie doreguluje przerzutka to poprawi
sobie kaseta ? Weź nie żartuj ;) Kiedyś przez przypadek nie dokręciłem
(zapomniałem) ostatniej nakrętki i potem w czasie jazdy działo się co
chciało. Spróbuj sam :)

Data: 2009-07-04 20:28:45
Autor: kml
Luz na bębenku

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:h2o0r3$nap$2news.interia.pl...
Czy wyczuwalny i zauważalny luz to powód do troski?
Czy należałoby go skasować dokręceniem tym kluczem z 2 wypustkami?

Piasta to szitmano 475.

A oś masz prostą? U mnie się wysrała oś najpierw i od tego czasu koło jest trenażerowe. Jeżeli nadal będzie luz i zaczną się dziwne akcje to albo zestaw naprawczy "nowa piasta 475" albo nowe koło na innej piaście. Mam tę piastę i mechaniki 475 i uważam, że g***o jakich mało po prostu :/

kml
Last update 04/07/2009 manual do TIME Z

Data: 2009-07-04 21:21:48
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Luz na bębenku

[...]

A co ma oś do tego? Sprawdzam nie koło, tylko sam bęben z kasetą.
A oś właśnie wymieniłem, bo już dawno to miałem zrobić, bo jej krzywizna miała wpływ na tarcie klocków o tarczę. Nowa oś, jakiś joytech ma mniejszą średnicę w środku, co pewnie wpłynie na żywotność.
A wagę mam gdzieś.

[...]

Na pewno nowa piasta, na maszynówkach.
To nie od ciebie mam 495 w manguście?

zyga

Data: 2009-07-05 08:46:22
Autor: kml
Luz na bębenku

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:h2o91m$1e6$1news.interia.pl...

[...]

Jak miałem wygiętą oś to miałem bicie bębenka :) Ile dałeś za ośkę joy'a? Dobrze to zagrało z bebechami od shimano?

Na pewno nowa piasta, na maszynówkach.
To nie od ciebie mam 495 w manguście?

Ja miałem fabrycznie nowego naovateca i odsprzedałem go bo mi się koncept zmienił a teraz strasznie załuję :( Chyba tak i gdybym wiedział, że doznam plagi 475 to bym 495 nigdy nie sprzedawał o_0

Data: 2009-07-05 16:02:49
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Luz na bębenku

[...]

5 albo 7zł łącznie z nakrętkami.
Oś jak oś.
Nakrętki przełożyłem.
Hmm stara oś miała wygładzony gwint z jednej strony, widocznie tarło gdzieś.

[...]

495 są OK, pod warunkiem, że się je dobrze ustawi, ale najlepiej, gdy pracują razem z klamkami AVID SD7.
Z normalnymi klamkami shimano, promax, tektro na początku jest bardzo twardo.

zyga

Data: 2009-07-05 10:42:52
Autor: CeZ__134
Luz na bębenku

> [...]

zestaw naprawczy "nowa piasta 475" albo nowe koło na innej piaście. Mam tę
piastę i mechaniki 475 i uważam, że g***o jakich mało po prostu :/

Ta piasta to faktycznie G.. jakich malo ;-/.. u mnie rozpadla sie po roku
niezbyt intensywnego uzytkowania:) wymienilem na nowa ( funn ) smiga i cyka
az milo :)

pozdr

CeZ__134

Data: 2009-07-05 16:05:26
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Luz na bębenku

[...]

Ja generalnie nie narzekam, przy zmianie ośki luz zauważyłem.

zyga

Data: 2009-07-05 09:42:01
Autor: Wojtek
Luz na bębenku
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Czy wyczuwalny i zauważalny luz to powód do troski?
Czy należałoby go skasować dokręceniem tym kluczem z 2 wypustkami?

Piasta to szitmano 475.

Jak nie pójdzie dokręcić - to nowy bębenek. Na alledrogo widziałem ostatnio za jakieś 25 złotych (oidp)

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-07-05 16:04:07
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Luz na bębenku

[...]

Hmmm, chyba nie skuszę się, bo już lepiej złożyć nowe koło.

zyga

Data: 2009-07-05 18:02:08
Autor: Leszek \"Cousie\" Pasoń
Luz na bębenku
Dnia 04-07-2009 o 19:01:47 Zygmunt M. Zarzecki  <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał(a):

Czy wyczuwalny i zauważalny luz to powód do troski?
Czy należałoby go skasować dokręceniem tym kluczem z 2 wypustkami?

Piasta to szitmano 475.

zyga

zasadniczo luz w niczym szczegolnie nie przeszkadza, podejzewam ze  wiekszosc bebenkow go ma i jeszcze wieksza wiekszosc uzytkownikow nie  zdaje sobie sprawy z jego istnienia.
jak chcesz sie go pozbyc rozkrec bebenek i wyciagnij najciensza z  podkladek dystansowych.
o ile uda ci sie go rozkrecic :P

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2009-07-05 18:23:48
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Luz na bębenku

[...]

Sprawdziłem w drugim tylnym kole, jest niemal identyczny luz.

zyga

Data: 2009-07-06 05:13:04
Autor: player
Luz na bębenku
On 5 Lip, 18:23, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

Sprawdziłem w drugim tylnym kole, jest niemal identyczny luz.

Czyli oba koła do wymiany ;)
Duży masz ten luz ? Ja miałem taki że kołem mozna było majtać na boki.
Rozebrałem piastę, bębenek przykręciłem na chama i mam spokój. Piasta
joytech.

--
pozdro.
jay

[...]