Luz na piaście z przerzutką planetarną

Data: 2010-04-13 09:27:50
Autor: Jan Cytawa
Luz na piaście z przerzutką planetarną
Antoni.Buracki@gmail.com napisał:

Czy i jak można zlikwidować luz? Co i jak należy zakręcić/odkrecić?

Trzeba zlikwidowac wiekszy luz natychmiast. Bo jak zniszczysz te duze
wianki kulkowe bedzie klopot.
Przed zlikwidowaniem luzu warto zobaczyc w jakim piasta jest stanie, czy
nie wymaga dosmarowania, albo usuniecia starych stwardnialych smarow.
(bo i tak bywa). Tak zdalnie nie powiem ci co robic. Po dzwieku mozna
poznac zupelnie dobrze jak ta piasta sie kreci, czy nie jest za sucha.

Prawy konus piasty (ten od strony trybu) powinien byc dokrecony na maksa
a reguluje sie lewa strona. Po odpowiednim dokreceniu lewego konusa
trzeba potem calosc dobrze skontrowac, by sie samo nie odkrecalo lub
dokrecalo.

Jan Cytawa

Data: 2010-04-13 08:17:19
Autor: Michał 'miok' RzeĽnik
Luz na piaĹ cie z przerzutkÄ planetarnÄ
On 13 Kwi, 09:27, Jan Cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Antoni.Bura...@gmail.com napisał:

> [...]

a reguluje sie lewa strona. Po odpowiednim dokreceniu lewego konusa
trzeba potem calosc dobrze skontrowac, by sie samo nie odkrecalo lub
Po czym poznać że planetka jest dobrze skontrowana? Mam sytuację
odwrotn± - tj. wydaje mi się że jest za mocno skręcona (od strony
torpedo). Po zakręceniu pedałami koło kręci się tylko kilkadziesi±t
30s(?), zamiast minut jak w tradycyjnym napędzie. ¬le skontrowane, czy
torpedo tak wpływa (jak się nie pedałuje)?

Data: 2010-04-14 08:46:22
Autor: Jan Cytawa
Michał 'miok' RzeĽnik napisał:

[...]

Te piasty z definicji chodza nieco ciezej niz zwykle piasty pod
wolnobieg. Wydaje mi sie, ze 30 sek. to prawidlowy wynik. Bardzo minimalny luz, ledwo wyczuwalny przy poruszaniu obreczy na boki
jest prawidlowy.

Jan Cytawa

Luz na piaście z przerzutką planetarną