Luz na suporcie Deore (os zintegr, hollowtech) help

Data: 2009-12-28 07:42:49
Autor: dżepe
Luz na suporcie Deore (os zintegr, hollowtech) help
Zauwazyłem wczoraj ze na suporcie który był w zestawie z korba deore (suport z zewnetrznymi miskami, korma ze zintegrowana osia) pojawił sie konkretny luz, sprzet jest dosc nowy i mam tu pytanie czy mozna wymienic same łozyska czy tez taka awaria wiaze sie z wymiana całego suportu jak w suportach bb?
pozdro,-

Data: 2009-12-28 00:27:57
Autor: player
Luz na suporcie Deore (os zintegr, hollowtech) help
On 28 Gru, 08:42, "dżepe" <punk_rock_...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
Zauwazy em wczoraj ze na suporcie kt ry by w zestawie z korba deore (suport
z zewnetrznymi miskami, korma ze zintegrowana osia) pojawi sie konkretny
luz, sprzet jest dosc nowy i mam tu pytanie czy mozna wymienic same ozyska
czy tez taka awaria wiaze sie z wymiana ca ego suportu jak w suportach bb?

Mozesz wymienic same łozysko, ale sprawdzilbym jeszcze mocowanie
lewego ramienia.

--
pozdro
jay

Data: 2009-12-28 08:58:10
Autor: dżepe
Luz na suporcie Deore (os zintegr, hollowtech) help

Mozesz wymienic same =B3ozysko, ale sprawdzilbym jeszcze mocowanie
lewego ramienia.

--
pozdro
jay

Hm, zdj±łem korbę i wygl±da na to że luz jest na lewym łożysku, wyczuwalny jest nawet przy lekkim dotknięciu ręk±. Gdzie takie łozyska mozna kupić? Czy to cos takiego: http://allegro.pl/
item861657247_lozysko_6805_2rs_25x37x7_mm_do_suportow_x_type.html  ?
dzieki

Data: 2009-12-28 12:40:26
Autor: Rycki
[...]

Siemka,
To łożysko jest nieco inne niż oryginalne. To z suportu ma szeroko¶ć bieżni 6mm + 1mm na gumowo-jaki¶ uszczelniacz od zew. strony. Nie było by problemu z szerszym łożyskiem, lecz oryginalna plastikowa wkładka jest tak wyprofilowana, że w momencie montażu jej na szersze łożysko często ulega uszkodzeniu. Rozwi±zaniem jest usunięcie przetłoczenia z wkładki od wew. strony, ale po tym zabiegu należy się liczyć, że przy każdym zdjęciu korby będzie ona (wkładka) wyłazić.
Innym sposobem jest kupno jakiego¶ używanego suportu Accent, Token dla samych misek, w których to pasuj± łożyska z aukcji, ja tak wła¶nie zrobiłem.

Pzdr,
Rycki

Data: 2009-12-28 12:23:23
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-12-28, Rycki wrote:
Hm, zdjąłem korbę i wygląda na to że luz jest na lewym łożysku, wyczuwalny jest nawet przy lekkim dotknięciu ręką. Gdzie takie łozyska mozna kupić? Czy to cos takiego: http://allegro.pl/

Siemka,
To łożysko jest nieco inne niż oryginalne. To z suportu ma szerokość bieżni 6mm + 1mm na gumowo-jakiś uszczelniacz od zew. strony. Nie było by problemu z szerszym łożyskiem, lecz oryginalna plastikowa wkładka jest tak wyprofilowana, że w momencie montażu jej na szersze łożysko często ulega uszkodzeniu. Rozwiązaniem jest usunięcie przetłoczenia z wkładki od wew. strony, ale po tym zabiegu należy się liczyć, że przy każdym zdjęciu korby będzie ona (wkładka) wyłazić.
Innym sposobem jest kupno jakiegoś używanego suportu Accent, Token dla samych misek, w których to pasują łożyska z aukcji, ja tak właśnie zrobiłem.

Albo Krzysie KrĂłle za 99 funtĂłw. :)

Data: 2009-12-28 13:03:36
Autor: Grzegorz
Luz na suporcie Deore (os zintegr, hollowtech) help
Hello dżepe !:

Hm, zdj±łem korbę i wygl±da na to że luz jest na lewym łożysku, wyczuwalny jest nawet przy lekkim dotknięciu ręk±. Gdzie takie łozyska mozna kupić?

Zapytaj w Premie.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-12-28 22:05:01
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Znowu kto¶ płacze po deore.
:>

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-28 22:42:21
Autor: ...::QRT::...
Dnia Mon, 28 Dec 2009 22:05:01 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

[...]

tu nie chodzi o samo deore ale supporty zintegrowane. Ja już sie
zaopatrzyłem w korbę na octalink i zamierzam dokonać downgradu z LX.
Niestety jaki¶ w miarę fajna korba a kwadrat i w ludzkich cenach jest
praktycznie nieosiagalna.

Data: 2009-12-29 08:27:24
Autor: artek
....::QRT::... wrote:
[...]

nie wiem kto tam płacze, ja na pewno nie. mój suport z korb± slx ma juz 13 tys km przebiegu. a nie jeżdżę grzecznie na czystej szosie - w tym czasie zajechałem dwie kasety z łańcuchami i jeden blat.
dla porz±dku dodam, że wymieniłem już lewe łożysko - po ok. 10 tys. km, o, nie żeby było koniecznie trzeba, żadnych luzów - po prostu zaczęło sobie nieco zgrzytać a mi się zachciało sprawdzić jak się te łożyska wymienia, ot tak, dla wprawy.
a korbę zakładałem na now± ramę dobrze splanowan± pod miski w serwisie. może to ma co¶ do rzeczy ...

--
artek

Data: 2009-12-29 09:53:31
Autor: dżepe
[...]

i jakie łozyska zakładałes?

Data: 2009-12-29 12:29:52
Autor: artek
dżepe wrote:
[...]

http://www.allegro.pl/item860157415_lozyska_6805_2rs_25x37x7_mm_do_suportow_x_type.html

jak już kto¶ wcze¶niej pisał, łozysko jest o 1 mm szersze niż oryginalne z powodu innego sposobu uszczelnienia łożysk shimanowskich. samo łożysko wpasowało się bez problemów, jedynie założenie na wierzch plastikowej osłonki wymagało drobnej jej przeróbki pilnikiem.

tu parę zdjęć, ale z tego co widzę jest tu starszy typ suportu z innym łożyskiem:

http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/3927/4rss/

--
artek

Data: 2009-12-29 13:39:04
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 29 Dec 2009 08:27:24 +0100, artek napisał(a):

...::QRT::... wrote:
[...]

no pacz pan. A ja w tym roku zrobiłem jakie¶ 6-7 kkm i w tym czasie zużyłem
2 komplety łożysk. W tym jedne oryginale shimanowskie niby z tych nowych.
a korbę zakładałem na now± ramę dobrze splanowan± pod miski w serwisie. może to ma co¶ do rzeczy ...

Nie wierze w to planowanie:
- po pierwsze misek nie dokręca sie na chama
- po drugie nie sadze iż miski albo mufa były tak mało sztywne zeby sie
odkształcały po wpływem przykręcenia. - po trzecie łozyska IMO zdychaj± z brudu a nie z powodu ze co¶ tam niby
jest krzywe czy przekoszone.

Data: 2009-12-29 05:00:00
Autor: player
On 29 Gru, 13:39, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:

[...]

Pewnie masz racje. Kiedys pytalem o to w znanym i dobrym serwisie i
tez mi powiedzieli ze nie ma co sobie
glowy planowaniem zawracac :)
Zalozylem zatem bez zbednych ceregieli i jest dobrze, lozyska wciaz
zyja, ale moze za malo jezdzilem a moze za malo blota
bylo na szlakach w kazdym razie na razie nawet jestem zadowolony :)

--
pozdro
jay

Data: 2010-01-10 23:34:07
Autor: dżepe
Luz na suporcie Deore (os zintegr, hollowtech) help
=?ISO-8859-2?Q?d=BFepe?= <punk_rock_101@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):  Dzieki wszytskim za pomoc i kpiny z deore :p
Wymieniłem  łożyska na te 6805 2RS i wygl±da na toze wszytsko działa ¶wietnie. Spiłowanie osłonek nie było problemem, jedynie przy zdejmowaniu ich ze starych łożysk jedna mi niefartownie pękła ale załozyłem j± i tak. Puki co suport ¶miga jak nowy! dzięki i pozdro :*

--

Luz na suporcie Deore (os zintegr, hollowtech) help