Luz na suporcie Deore (os zintegr, hollowtech) help

Data: 2009-12-28 22:05:01
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Luz na suporcie Deore (os zintegr, hollowtech) help

Zauwazyłem wczoraj ze na suporcie który był w zestawie z korba deore (suport
z zewnetrznymi miskami, korma ze zintegrowana osia) pojawił sie konkretny
luz, sprzet jest dosc nowy i mam tu pytanie czy mozna wymienic same łozyska
czy tez taka awaria wiaze sie z wymiana całego suportu jak w suportach bb?

Znowu ktoś płacze po deore.
:>

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-28 22:42:21
Autor: ...::QRT::...
Dnia Mon, 28 Dec 2009 22:05:01 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

[...]

tu nie chodzi o samo deore ale supporty zintegrowane. Ja już sie
zaopatrzyłem w korbę na octalink i zamierzam dokonać downgradu z LX.
Niestety jakiś w miarę fajna korba a kwadrat i w ludzkich cenach jest
praktycznie nieosiagalna.

Data: 2009-12-29 08:27:24
Autor: artek
....::QRT::... wrote:
[...]

nie wiem kto tam płacze, ja na pewno nie. mój suport z korbą slx ma juz 13 tys km przebiegu. a nie jeżdżę grzecznie na czystej szosie - w tym czasie zajechałem dwie kasety z łańcuchami i jeden blat.
dla porządku dodam, że wymieniłem już lewe łożysko - po ok. 10 tys. km, o, nie żeby było koniecznie trzeba, żadnych luzów - po prostu zaczęło sobie nieco zgrzytać a mi się zachciało sprawdzić jak się te łożyska wymienia, ot tak, dla wprawy.
a korbę zakładałem na nową ramę dobrze splanowaną pod miski w serwisie. może to ma coś do rzeczy ...

--
artek

Data: 2009-12-29 09:53:31
Autor: dżepe
[...]

i jakie łozyska zakładałes?

Data: 2009-12-29 12:29:52
Autor: artek
dżepe wrote:
[...]

http://www.allegro.pl/item860157415_lozyska_6805_2rs_25x37x7_mm_do_suportow_x_type.html

jak już ktoś wcześniej pisał, łozysko jest o 1 mm szersze niż oryginalne z powodu innego sposobu uszczelnienia łożysk shimanowskich. samo łożysko wpasowało się bez problemów, jedynie założenie na wierzch plastikowej osłonki wymagało drobnej jej przeróbki pilnikiem.

tu parę zdjęć, ale z tego co widzę jest tu starszy typ suportu z innym łożyskiem:

http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/3927/4rss/

--
artek

Data: 2009-12-29 13:39:04
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 29 Dec 2009 08:27:24 +0100, artek napisał(a):

...::QRT::... wrote:
[...]

no pacz pan. A ja w tym roku zrobiłem jakieś 6-7 kkm i w tym czasie zużyłem
2 komplety łożysk. W tym jedne oryginale shimanowskie niby z tych nowych.
a korbę zakładałem na nową ramę dobrze splanowaną pod miski w serwisie. może to ma coś do rzeczy ...

Nie wierze w to planowanie:
- po pierwsze misek nie dokręca sie na chama
- po drugie nie sadze iż miski albo mufa były tak mało sztywne zeby sie
odkształcały po wpływem przykręcenia. - po trzecie łozyska IMO zdychają z brudu a nie z powodu ze coś tam niby
jest krzywe czy przekoszone.

Data: 2009-12-29 05:00:00
Autor: player
On 29 Gru, 13:39, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:

[...]

Pewnie masz racje. Kiedys pytalem o to w znanym i dobrym serwisie i
tez mi powiedzieli ze nie ma co sobie
glowy planowaniem zawracac :)
Zalozylem zatem bez zbednych ceregieli i jest dobrze, lozyska wciaz
zyja, ale moze za malo jezdzilem a moze za malo blota
bylo na szlakach w kazdym razie na razie nawet jestem zadowolony :)

--
pozdro
jay

Luz na suporcie Deore (os zintegr, hollowtech) help