Data: 2012-04-16 12:59:21 | |
Autor: AZ | |
Luz zaworowy | |
Regulowałem a właściwie kontrolowałem wczoraj zawory w KHI i tak się zastanawiam co tak właściwie ma wpływ na na kasowanie/zwiększanie luzu.
Akurat w moim KHI rozrząd składa się z wałków ktorę naciskają dźwigienki a te poprzez płytkę na zawór. Ponoć większość KHI ma tendencję do zwiększania luzu niż kasowania. Tak na chłopski rozum: - zwiększenie luzu może nastapić albo poprzez wypracowywanie się trzonka zaworu, końcówki dźwigienki albo poprzez zużycie powierzchni pracującej dźwigienki - zmniejszenie to poprzez szybsze się zapadanie zaworu w gnieździe niż to co wyżej. Ale do sedna. W KHI faktycznie tak jak na początku mówili wszyscy mechanicy luz się zwiększał i trza było regulować co te kilkanaście kkm parę zaworów. Zastosowałem u siebie małą modyfikację stosowaną powszechnie za oceanem ze względu na dziurę w mocy, a dokładniej podkładki 0,5-0,8mm pod iglice, więc wzbogacenie mieszanki, od tego momentu ani razu nie musiałem regulować zaworów bo luz sobie "pływa" pomiędzy wymaganą tolerancją, raz troszkę się zmniejszy, raz zwiększy ale cały czas trzyma się tolerancji. No i to co mnie zastanawia - czy jest jeszcze coś co może mieć wpływ na zmienianie się luzu? Bo przychodzi mi do głowy dwie rzeczy - skład mieszanki od którego zależy prędkość zużywania gniazda i ostrzejsza eksploatacja czyli elementy rozrządu wykonają więcej pracy niż przy delikatnej? Ale czy coś jeszcze? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-04-16 13:15:08 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
Luz zaworowy | |
W dniu 2012-04-16 12:59, AZ pisze:
Akurat w moim KHI rozrząd składa się z wałków ktorę naciskają dźwigienki Nawet to popsuli ? Bosz.... skład mieszanki od którego zależy prędkość zużywania gniazda Afair ubozsza mieszanka spala sie w wyzszej temperaturze, moze to jest odpowiedz ? :> pozdr newrom i wspomnienie kawasaki ze swiecacym na wisniowo wydechem (lewe powietrze). -- RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2012-04-16 13:20:38 | |
Autor: AZ | |
Luz zaworowy | |
On 04/16/2012 01:15 PM, Roman Niewiarowski wrote:
Lepsze to niż podparte zawory :-)Akurat w moim KHI rozrząd składa się z wałków ktorę naciskają dźwigienki No to to ja wiem, ale co jeszcze? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-04-16 14:09:05 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
Luz zaworowy | |
AZ napisał(a):
No to to ja wiem, ale co jeszcze? Olej! Lej tylko Precel Lube 0w100 -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf sprzedam nerke |
|
Data: 2012-04-16 14:15:19 | |
Autor: AZ | |
Luz zaworowy | |
On 04/16/2012 02:09 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
Gdzie można zanabyć? Szukałem na stronie precla znaczy sięNo to to ja wiem, ale co jeszcze? sklep.sikacz.pl ale nie ma. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-04-16 14:16:08 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
Luz zaworowy | |
W dniu 2012-04-16 14:09, Kamil Nowak 'Amil' pisze:
Olej! Lej tylko Precel Lube 0w100 ale to jest syntetyk czy mineral ? pozdr newrom -- RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2012-04-16 14:24:27 | |
Autor: AZ | |
Luz zaworowy | |
On 04/16/2012 02:16 PM, Roman Niewiarowski wrote:
Syntetyk, ale opracowany przez precli więc nie rozszczelniaOlej! Lej tylko Precel Lube 0w100 silników jak inne syntetyki. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-04-17 17:14:46 | |
Autor: Jacot | |
Luz zaworowy | |
Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:
Olej! Lej tylko Precel Lube 0w100 Syntetyczny mineral... -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl http://stokrotka.grejt.pl |
|
Data: 2012-04-18 12:48:09 | |
Autor: marider | |
Luz zaworowy | |
W dniu 2012-04-17 17:14, Jacot pisze:
Roman Niewiarowski<newrom@poczta.onet.pl> wrote: A moze zwyczajna 40% czysta zoladkowa de lux? ;) Pzdr -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki Jog RR 50 LC (Lorenzo) |
|
Data: 2012-04-19 08:02:02 | |
Autor: PanAdol | |
Luz zaworowy | |
Tak na chłopski rozum:albo zuzycie wałka. Skad zaleznosc pomiedzy skladem mieszanki a zwiekszaniem luzu - nie mam pojecia, Moja teoria bardzo spiskowa :) : zmieniajac mieszanke zmieniles temperature jednak w zla strone i zawory teraz bardziej siadaja : luz zaworowy zwieksza sie na walkach/dzwigienkach a zmniejsza na zaworach (teraz bardziej) wiec sumarycznie wychodzi na zero :) Pzdr PanAdol |
|
Data: 2012-04-19 10:06:29 | |
Autor: AZ | |
Luz zaworowy | |
On 04/19/2012 08:02 AM, PanAdol wrote:
>Tak na chłopski rozum:albo zuzycie wałka. Skad zaleznosc pomiedzy skladem mieszanki a zwiekszaniem Uboga mieszanka -> wyższa temperatura spalania -> wypalanie gniazda. > Moja teoria bardzo spiskowa :) : zmieniajac mieszanke zmieniles temperatureJak w złą stronę? Bogatsza mieszanka, niższa temperatura -> oszczędzanie gniazd. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-04-19 10:13:48 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
Luz zaworowy | |
AZ napisał(a):
oszczędzanie gniazd. W kawasaki gniazda sa pod ochrona? -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf sprzedam nerke |
|
Data: 2012-04-19 10:17:35 | |
Autor: AZ | |
Luz zaworowy | |
On 04/19/2012 10:13 AM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
Nie wiem, nigdy ich nie widziałem. Ledwo wiem gdzie głowica jest. -- Artur ZZR 1200 |
|