Data: 2010-11-24 00:02:14 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Luzy na drążku kierowniczym. | |
W dniu 2010-11-23 23:35, jerzu pisze:
Mam pewną wątpliwość co do układu kierowniczego. Opinie w internecieTak. W większości przypadków drążek kierowniczy to tak na prawdę dwa drążki - zewnętrzny, uznawany potocznie końcówką drążka i wewnętrzny, który łączy końcówkę i maglownicę. Połączenie pomiędzy końcówką, a drążkiem wewn. jest na gwincie, ale drążek wewnętrzny posiada również przegub (najczęściej kulowy) - dlatego luz osiowy jest dopuszczalny, a nawet wskazany, inaczej nie byłoby możliwości regulacji zbieżności już po zamontowaniu końcówki. Choć jak pamiętam z Corsy, to tam końcówka jest sztywna względem przekładni - śruba rzymska. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2010-11-24 00:27:52 | |
Autor: jerzu | |
Luzy na drążku kierowniczym. | |
On Wed, 24 Nov 2010 00:02:14 +0100, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
<hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> wrote: Tak.(...) Też mi się tak wydaje. Ale... mam drugie auto, takie same i tam luzu nie ma. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2010-11-24 07:36:32 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Luzy na drążku kierowniczym. | |
W dniu 2010-11-24 00:27, jerzu pisze:
On Wed, 24 Nov 2010 00:02:14 +0100, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"Jeśli masz taką możliwość, to ściągnąłbym zewnętrzny przegub ze zwrotnicy i sprawdził luz wzdłużny na przegubie wewnętrznym. Wiadomo jak zachowuje się wypracowany przegub kulowy - będzie miał zarówno luz wzdłużny jak i poprzeczny w związku z czym wyczuwalny będzie mniejszy opór przy ruchach osiowych. Mówimy o Masterze? -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2010-11-24 20:55:38 | |
Autor: jerzu | |
Luzy na drążku kierowniczym. | |
On Wed, 24 Nov 2010 07:36:32 +0100, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
<hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> wrote: Mówimy o Masterze? Tak. I o Oplu Movano, czyli aucie technicznie takim samym. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2010-11-24 12:12:04 | |
Autor: Yans van Horn | |
Luzy na drążku kierowniczym. | |
On 2010-11-24 00:02, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" wrote:
W dniu 2010-11-23 23:35, jerzu pisze: Cos chyba pokręciłeś. Co ma luz osiowy wspólnego z możliwością ustawienia zbieżności ? Zbieżność realizuję się na gwincie drążek-końcówka drążka - jakikolwiek luż jest niewskazany, ponieważ zmniejsza precyzcję układu. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2010-11-24 20:54:56 | |
Autor: jerzu | |
Luzy na drążku kierowniczym. | |
On Wed, 24 Nov 2010 12:12:04 +0100, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:
Drążek jest wkręcany/wykręcany w końcówkę drążka, więc musi się kręcić wokół własnej osi. Tylko czy po skręceniu tego i zakontrowaniu powinien się dalej dać obracać wokół własnej osi? Zagwozdkę mam, bo w jednym się kręci, w drugim nie. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2010-11-24 21:03:47 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Luzy na drążku kierowniczym. | |
W dniu 2010-11-24 20:54, jerzu pisze:
On Wed, 24 Nov 2010 12:12:04 +0100, Yans van Horn<yans@no.spam> Z tego co ja wiem, to luz między "drążkiem" a "końcówką drążka" (na części gwintowanej) jest niedopuszczalny po zakontrowaniu i nie ma prawa się kręcić. Może pracować na przegubie/bach, ale luzu tam być nie powinno. Oczywiście mogę o czymś nie wiedzieć... -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2010-11-24 22:29:57 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Luzy na drążku kierowniczym. | |
W dniu 2010-11-24 20:54, jerzu pisze:
Oczywiscie w tym wypadku koncowka drazka nie jest zamontowana do zwrotnicy? Jesli koncowka wisi luzno, IMO tak, powinien dac sie obracac. Jesli mowa o mozliwosci obrotu wewnetrznego drazka przy zamontowanej zewnetrznej koncowce do zwrotnicy to nie, nie powinien dac sie obrocic. Nagraj jakis filmik, bo juz sie pogubilem :) -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |