Luzy na drążku kierowniczym.

Data: 2010-11-24 09:54:42
Autor: Marquez
Luzy na drążku kierowniczym.

Mam pewną wątpliwość co do układu kierowniczego. Opinie w internecie
są różne.
Otóż zauważyłem, że gdy ruszam drążkiem kierowniczym wokół jego osi,
to ma on luz. Luz ten jest dość spory, większy jest wtedy, gdy auto
jest na podnośniku. Czy taki luz powinien występować?

Możliwe, że masz luz na krzyżaku kolumny kierowniczej, który znajduje się komorze silnika pomiędzy kierownicą a maglownicą.

Możesz bez konieczności używania podnośnika sprawdzić który element jest winien. Poproś kogoś by pokręcił delikatnie kierownicą w zakesie luzu o którym piszesz. Ty w tym czasie zajrzyj pod maskę i chwyć kolumnę kierowniczą powyżej (bliżej kierownic) przegubu krzyżakowego. Jeśli występuje luz to winna jest kierownica. Jeśli luz nie występuje, to powtórz procedurę chwytając kolumnę poniżej przegubu krzyżakowego. Jeśli występuje luz, tzn. kolumna w Twojej ręce jest nieruchoma a kierownica ma luz to masz do wymiany krzyżaka. Jeśli natomiast luzu nie ma to winna bęzie maglownica albo drążki kierownicze.

Jak mialem problem z przegubem krzyżakowym to kierownica miała luz około 3-4 minut kątowych.

W przypadku przegubu krzyżakowego koszt jego wyiany wynosi około 150zł z robocizną.
Jeśli winna maglownica to lepiej nie pytaj o koszt..:-)

Pozdro,
Marquez

Luzy na drążku kierowniczym.