Lycoming 0-235 a mogas?

Data: 2009-12-02 10:20:03
Autor: Superholowanie
Lycoming 0-235 a mogas?
Witam

Przymierzam się do zakupu używanego samolociku z tym silnikiem i takie pytanie - czy da się dostosować taki silnik do stosowania benzyny samochodowej zamiast Avgasu? Ponadto czy może to być normalna benzyna bezołowiowa typu PB95 lub PB98? Czytałem bodajże gdzie¶ o jakich¶ przeróbkach typu układ wtryskowy, elektroniczne sterowanie zapłonem itp - do tego silnika? Czy kto¶ ma może jakie¶ konkretne informacje?

Pzdr

Data: 2009-12-03 15:03:00
Autor: heja
Lycoming 0-235 a mogas?
[...]

Potrzebny będzie STC (Supplemental Type Certificate), który robi kilka
firm na ¶wiecie (nie wiem, czy konkretnie do tego silnika). W STC
będziesz miał opisane, jakiej benzyny możesz używać, jednak np. w moim
Lycomingu, mimo że ma STC na Mogas, nie mogę lać benzyny ze zwykłej
stacji, bo zawiera biopaliwa :(

--
Michał

Lycoming 0-235 a mogas?