Łza się w oku kręci. XT

Data: 2013-11-09 19:58:55
Autor: 666
Łza się w oku kręci. XT
Pamietam (ale to już na "mocniejszym" sprzęcie DX-4/DX-5) moje ulubione karty graficzne Tseng (OIDP Taiwan).
Było kilka wersji różniących się pamięcią (wielkość pamięci na karcie, wlutowana bądź na gniazda).
Te kości pamięci były dość nietypowe i trudne do zdobycia.
Bardzo długo zajęło mi znalezienie (a właściwie złożenie z dwóch kart) Tsenga 9100 4MB PCI.
A jak już to sobie pracowicie zmontowałem, to właściwie przyszedł kres kart 4MB :-((

O, przypomniało mi się, że starszy Tseng 4000 to był na ISA, świetna karta na tamte czasy.
A po drodze był jeszcze standard Vesa Local Bus (VLB, takie długaśne jak ch..) i dość niszowy EISA.

-- -- -
20 lat i jaka przepaść ilościowa

Łza się w oku kręci. XT