Łza się w oku kręci. XT - postęp.

Data: 2013-10-25 08:13:48
Autor: PC
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
Jeszcze były SX-y i kooprocesory. W każdym razie kiedyś zmiana z 386 na 486 dawała znaczną poprawę wydajności. Teraz więcej daje zmiana karty graficznej niż płyty z procesorem.

PC

Data: 2013-10-25 08:11:42
Autor: Adam Wysocki
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
PC <p_c_h@poczta.onet.pl> wrote:

Jeszcze były SX-y i kooprocesory. W każdym razie kiedyś zmiana z 386 na 486 dawała znaczną poprawę wydajności. Teraz więcej daje zmiana karty graficznej niż płyty z procesorem.

Mam wrażenie że gonitwa za gigahercami w procesorach bardzo zwolniła. Ta płyta, o której pisałem w innym wątku... ma 10 lat. Kupiona za 70 zł. I wystarczy...

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Data: 2013-10-25 11:53:18
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
Dnia 2013-10-25, o godz. 08:11:42
gof@somewhere.invalid (Adam Wysocki) napisał(a):

PC <p_c_h@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> zmiana karty graficznej niż płyty z procesorem.

Mam wrażenie że gonitwa za gigahercami w procesorach bardzo zwolniła.

Musiała zwolnić bo zbliżamy się do kresu możliwości jakie można z
krzemu uzyskać. Dlatego w tej chwili w miejsce wyścigu o szybszy zegar
pojawił się wyścig o ilośc rdzeni.

Zdrówko

Data: 2013-10-25 11:57:54
Autor: atm
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
Dnia 2013-10-25, o godz. 08:11:42

PC <p_c_h@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Jeszcze, zeby developerzy softu potrafili zrobic z nich uzytek...
Poki co 7-zipy i wiele innych mniejszych oraz wiekszych aplikacji jedzie na 1 rdzeniu a pozostale 5 kurzy sie.

Data: 2013-10-25 12:15:19
Autor: marfi
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
Dnia 2013-10-25, o godz. 08:11:42

PC <p_c_h@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

  7-zip wykorzystuje wiele rdzeni.

--
marfi

Data: 2013-10-25 12:38:06
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
Dnia 2013-10-25, o godz. 11:57:54
atm <_@vp.pl> napisał(a):

Jeszcze, zeby developerzy softu potrafili zrobic z nich uzytek...
Poki co 7-zipy i wiele innych mniejszych oraz wiekszych aplikacji
jedzie na 1 rdzeniu a pozostale 5 kurzy sie.

7zip to akurat kiepski przykład. Bo od 2010 roku działa na wielu
rdzeniach.

Zdrówko

Data: 2013-10-27 11:02:00
Autor: maX
Łza się w oku kręci. XT - postęp.

Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał w wiadomości news:l4dfbf$o2q$1node1.news.atman.pl...

Jeszcze, zeby developerzy softu potrafili zrobic z nich uzytek...

Robią.

Poki co 7-zipy i wiele innych mniejszych oraz wiekszych aplikacji jedzie na 1 rdzeniu a pozostale 5 kurzy sie.

Nie wiem jak 7-zip, ale Winrar ma wbudowany benchmark w którym możesz włączyć / wyłączyć wielowątkowość (i sprawdzić różnicę wydajności), a Wizip potrafi użyć już nie tylko CPU ale i GPU (OpenCL).

Data: 2013-10-27 15:27:07
Autor: BQB
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
W dniu 2013-10-27 11:02, maX pisze:

[...]

Eeee... u mnie 7-zip 64bit używa wszystkich rdzeni.

Data: 2013-10-25 12:27:14
Autor: Pawel O'Pajak
Łza się w oku kręci. XT - postęp.

Powitanko,

pojawił się wyścig o ilośc rdzeni.

Z ktorych kazdy swoje ciepelko produkuje. Zeby mniej bylo ciepelka, to tranzystorki coraz mniejsze. 22nm, moze jeszcze troche nizej zejda, moze nawet do 14 i tez koniec mozliwosci, ale tez wiecej rdzeni na malej powierzchni i zaczna sie problemy z odprowadzaniem ciepla.
Czekam na moment, kiedy "sprzetowcy" powiedza: Sorry, my zrobilismy wszystko na co fizyka pozwala, teraz wy od softu zrobcie taki postep, zeby uruchomienie prostego edytora tekstu nie wiazalo sie z uruchomieniem miliona procesow ChGW po co;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-10-25 12:54:32
Autor: elmer radi radisson
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
On 2013-10-25 12:27, Pawel O'Pajak wrote:

[...]

Czyli na to co juz mialo miejsce w latach 80/90 na Atari i Commodore 8bit, albo Amidze/ST :)

--

memento lorem ipsum

Data: 2013-10-25 12:58:18
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
Dnia 2013-10-25, o godz. 12:27:14
Pawel O'Pajak <opajak@interia.pl> napisał(a):

Powitanko,

> [...]

taki postep, zeby uruchomienie prostego edytora tekstu nie wiazalo
sie z uruchomieniem miliona procesow ChGW po co;-)

Przejdą na maszyny wieloprocesorowe ;-)
A na poważnie to np. Cisco w świecie serwerów kombinuje z serwerami
kasetowymi (blade) z procesorami Atom. Zauważyli że serwery głównie się
nudzą, farma Atom w żre mało prądu a jeśli trzeba więcej mocy
obliczeniowej to nadrabiają to ilością a nie wydajnością procesorów.

Zdrówko

Data: 2013-11-06 22:42:51
Autor: 666
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
Ostatnio podejrzałem, ile zajmuje IE8 w sytsemie podczas czytania JEDNEJ strony Rzeczpospolitej:  200 MB !!!
No q...a mać to już przesada.

-- -- -

Data: 2013-11-07 19:18:08
Autor: Michal
�za si� w oku kr�ci. XT - post� p.
W dniu 2013-11-06 22:42,  666 pisze:
Ostatnio podejrzaďż˝em, ile zajmuje IE8 w sytsemie podczas czytania JEDNEJ strony Rzeczpospolitej:  200 MB !!!
No q...a maďż˝ to juďż˝ przesada.

A tam przesada. JuĹź nic mnie nie zdziwi od czasu, jak sam Adobe Flash
Player w czasie odtwarzania streamingu HD zabiera dla siebie 1,7-1,9 GB
(tak GB) RAM + do tego przeglądarka kolejne 400-700MB. Ja wiem że pamięć
teraz tania, ale to naprawdę trzeba się postarać by to tyle zżerało.
Żeby to jeszcze dobrze wyglądało. Do takiego Atlasu Chmur jaki dostał mi
się za free w ramach beta testów cdp.pl zabierałem się przez te pier*
DRM przykuwające do komputera ze 4 razy, nie dałem rady i w końcu
kupiłem na DVD w ładnym wydaniu książeczkowym od Edipresse. Jakbym za
ten badziew zapłacił to byłbym nieźle wkurzony. Nie po to kupuje się
duże TV, bluraye stacjonarne i cyfrowe amplitunery by oglądać film na
krześle z komputera. To już piraci mają lepsze podejście do klienta.

--
/MB

Data: 2013-10-25 13:41:04
Autor: michalek
Łza się w oku kręci. XT - postęp.

PC <p_c_h@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Musiała zwolnić bo zbliżamy się do kresu możliwości jakie można z
krzemu uzyskać. Dlatego w tej chwili w miejsce wyścigu o szybszy zegar

Panowie, myślę że i Gigaherców i ilości rdzeni starczyłoby nam jeszcze
z dużym naddatkiem gdyby programiści nauczyli się (zaraz pojawią się
głosy obrażonych) efektywnie pisać programy (albo gdyby od nich tego
wymagano).
Różnica w objętości kodu pomiędzy arkuszem np. Lotus 123, czy Framework
z czasów XT/AT 286 a obecnymi arkuszami nie jest uzasadniona większymi
możliwościami współczesnych arkuszy ani ich graficznymi wodotryskami.
To po prostu bardzo nieefektywnie napisane programy.

Podobnie przypomnijcie sobie baaardzo dawne wersje AutoCada (zgoda
nie było renderingu), bazy danych czy programy do obróbki danych
statystycznych.

Przywołuję te typy programów które były używane na pierwszych PCtach.
Mieszczono je 2-3 dyskietkach, zajmowały poniżej 1 MB RAMu.
Ale wtedy programiści "cyzelowali" kod, pilnowali każdego kilobajta.

Data: 2013-10-25 21:34:56
Autor: Ghost
Łza się w oku kręci. XT - postęp.

PC <p_c_h@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Mieszczono je 2-3 dyskietkach, zajmowały poniżej 1 MB RAMu.
Ale wtedy programiści "cyzelowali" kod, pilnowali każdego kilobajta.

Musi napisales kilka (do)dupnych programow skoro wiesz tyle.

Data: 2013-10-25 21:41:31
Autor: m
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
W dniu 25.10.2013 13:41, michalek pisze:
[...]

Zależy czym mierzysz efektywność. Dla wielu efektywność to jest maksimum efektu przy minimum wysiłku.

Owszem, może by i dało się napisać OpenOffice/Worda tak żeby <uwaga duże uproszczenie> mając 10x więcej funkcjonalności, zużywał 10x tyle zasobów co ChiWriter</uwaga>, ale to by wymagało żeby ktoś przy tym ślęczał wyduszając każdy bajt i cykl procesora, zaś kod byłby trudniejszy w utrzymaniu.

p. m.

Data: 2013-10-25 21:50:43
Autor: marfi
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
[...]

  Cyzelowali, owszem. Dzisiaj też to robią ale inaczej bo świat systemów operacyjnych i narzędzi nie stoi w miejscu.
  BTW: Czy  wiesz jakie wtedy były narzędzia do produkcji software a jakie są teraz?

Zresztą i dzisiaj możesz użyć w/w "wycyzelowanych" narzędzi - coś Ci w tym przeszkadza bo mnie nie?

--
marfi

Data: 2013-10-27 21:37:16
Autor: Boogie
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
W dniu 2013-10-25 21:50, marfi pisze:
[...]

Dzisiejsze narzędzia pozwalają tworzyć dobre skuteczne programy ludziom niewykształconym. Współcześni koderzy mają zerową wiedzę na tle programistów z lat ubiegłych, a efektem jest niestety wolna praca z racji nadmiaru kodu. To nie jest tak, że widać to tylko w klasycznym oprogramowaniu ale też w stronach internetowych pisanych z użyciem szablonów i kreatorów czy też wykorzystywaniu bibliotek które z racji swojej ogólności lepiej byłoby zastąpić własnymi... Programy napisane w VB, wybaczcie, nigdy nie będą dobre - kod będzie łatwy w utrzymaniu i to jedyny plus tego typu oprogramowania.

Data: 2013-10-28 14:57:44
Autor: Ghost
Łza się w oku kręci. XT - postęp.

Użytkownik "Boogie" <blue_feniks@o2.pl> napisał w wiadomości news:l4jtho$ppm$1news.task.gda.pl...
W dniu 2013-10-25 21:50, marfi pisze:

VB, wybaczcie, nigdy nie będą dobre - kod będzie łatwy w utrzymaniu i to jedyny plus tego typu oprogramowania.

Polimeryzowalbym z tym plusem.

Data: 2013-10-28 22:44:04
Autor: Filip
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
On 27.10.2013 21:37, Boogie wrote:
[...]

Święte słowa. Np. Przeglądarki 150 mb ram. Śmieszne.

Data: 2013-10-29 09:09:07
Autor: robot
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
W dniu 2013-10-28 23:44, Filip pisze:

[...]
oprogramowaniu ale teĹź w stronach internetowych pisanych z uĹźyciem
szablonĂłw i kreatorĂłw czy teĹź wykorzystywaniu bibliotek ktĂłre z racji
[...]

150MB, to jest śmieszne.
U mnie przeciętnie to zajmuje 800MB i to już nie jest nawet śmieszne.

--
pozdro
2x XEON E5-2650@2,4GHz 16C/32T|64GB RAM|2xGTX780|1xHD7850|ASUS Z9PE-D8WS

Data: 2013-10-29 14:33:21
Autor: Boogie
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
W dniu 2013-10-29 09:09, robot pisze:
[...]

No dokładnie - u mnie ostatnio przeglądarka na trzech kartach uśmiechnęła się o 1420 mb - o mało z krzesła nie spadłem. A dawniej trzy okna iexplorera mieściły sie w 8 mb... Nawiązując do tematu - i to ma być postęp? Jak on ma tak wyglądać to mi się łza w oku kręci...

Data: 2013-10-29 14:28:48
Autor: grapeli23
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
Dnia 29.10.2013 Boogie <blue_feniks@o2.pl> napisał/a:
[...]

Czego to niby ma dowodzić?
U mnie trzy karty otwarte w przeglądarce opartej na Webkicie zajmują
16MB. W Elinksie jeszcze mniej bo 3.
http://news.ycombinator.com/
http://ewontfix.com/
http://lwn.net/
Tylko jaki ma sens porównywać prostą statyczną stronę z kobyłami na
miarę Google Docs.

Data: 2013-10-30 08:41:25
Autor: robot
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
W dniu 2013-10-29 15:28, grapeli23 pisze:

[...]

Trochę nie chce mi się wierzyć w to co widzę, ale u mnie
chrome mając otwarte tylko te trzy strony które podałeś,
zajmuje 455MB ram.

Data: 2013-10-30 09:59:37
Autor: Adam Wysocki
Łza się w oku kręci. XT - postęp.
Boogie <blue_feniks@o2.pl> wrote:

czy też wykorzystywaniu bibliotek które z racji swojej ogólności lepiej byłoby zastąpić własnymi...

Zgadzam się ze wszystkim oprócz zacytowanego fragmentu. Gdy nie trzeba wymyślać na nowo koła (bo np. do danego zastosowania potrzebne jest kwadratowe), to lepiej tego nie robić...