Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.

Data: 2010-06-04 05:22:42
Autor: MK
Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
Juz dawno zaden bank nie wkurzyl mnie do tego stopnia zeby sie tak zle
o nim wypowiadac, ale Alior przekroczyl granice mojej tolerancji. Otoz
jak pisalem tu juz kilkukrotnie w ciagu 7m-cznej wspolpracy z nimi
zstalem zmuszony do 2-krotnego zlozenia reklamacji. Wlasnie przyszla
odpowiedz na piewsza z nich, po ponad 3m-cach od jej zlozenia.
Reklamacja dotyczyla naliczenia prowizji i odsetek. W przypadku
prowizji bank wyjasnil wszystko i jest ok, dotyczyla przelewu i
zostala pomniejszona o cashback, z wyciagu w zaden sposob to nie
wynika. Co do odsetek to przesadzili, napisali, ze slusznie naliczyli
odsetki, bo splaty dokonalem 29 a nie 28. Problem w tym, ze dokonalem
splaty w terminie, a cwaniacki Alior zaksiegowal nastepnego dnia. Na
swojej stronie nawet pisza, ze trzecia sesje ksieguja nastepnago dnia,
sa banki ktore tez ksieguja nastepnego dnia, ale z data waluty, Alior
jest tu wyjatkiem.
Smialem sie jak zmieniali TOiP i publikowali ze wsteczna data, ale jak
widac nie nauczyli sie niczego, wiec bedzie trzeba poprosic UOKiK zeby
sie zainteresowal ta instytucja zaufania publicznego :).
Szkoda troche, ze musze tracic czas na przygotowanie odpowiedzi, ale
czasami trzeba sie poswiecic dla dobra ludzkosci ;).

To juz drugi bank, z ktorym bede odradzal utrzymywac kontakty, ale
pierwszy, o ktorym z czystym sumieniem moge powiedziec 'naciagacz'.

MK

Data: 2010-06-04 07:00:57
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
On 4 Cze, 14:22, MK <ma...@interia.pl> wrote:
[...]

Po rocznym okresie promocji i u¶miechów zaczyna się okres realnej
oferty.
Czym¶ trzeba pokryć oszklone oddziały i zwerbowanych ludzi, bo za
darmo nie s±.

Data: 2010-06-05 09:59:52
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail krzysztof_krawczyk@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Po rocznym okresie promocji i u¶miechów zaczyna się okres realnej
oferty.
Czym¶ trzeba pokryć oszklone oddziały i zwerbowanych ludzi, bo za
darmo nie s±.

rozumiem ze to konstatacja smutnej rzeczywistosci a nie pochwala i zrozumienie działan?

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2010-06-05 10:37:57
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.

rozumiem ze to konstatacja smutnej rzeczywistosci a nie pochwala i
zrozumienie działan?

Intencje prawidłowo odczytane :)

Data: 2010-06-05 17:35:34
Autor: Krystek
W dniu 2010-06-04 16:00, krzysztof_krawczyk<!>gazeta.pl pisze:
Po rocznym okresie promocji i u¶miechów zaczyna się okres realnej
oferty. Czym¶ trzeba pokryć oszklone oddziały i zwerbowanych ludzi, bo za
darmo nie s±.

Podobnie w BGŻ. Było bezpłatne konto internetowe z bezpłatnymi przelewami, ale już nie ma...

K.

Data: 2010-06-05 20:57:29
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MK pisze:
[...]

E tam. Ja czekam juĹĽ 453 dni aĹĽ rozpatrzÄ… mojÄ…. :-)

Co do odsetek to przesadzili, napisali, ze slusznie naliczyli
odsetki, bo splaty dokonalem 29 a nie 28. Problem w tym, ze dokonalem
splaty w terminie, a cwaniacki Alior zaksiegowal nastepnego dnia.

Śmiem twierdzić, że bank ma rację. NIE dokonałeś spłaty w terminie. Terminem spełnienia świadczenia jest data zaksięgowania środków na koncie docelowym. Twoim obowiązkiem jest wykonanie przelewu z takim wyprzedzeniem, by mógł być on zaksięgowany w terminie.

> Na swojej stronie nawet pisza, ze trzecia sesje ksieguja nastepnago
> dnia,

No to tym bardziej nie masz racji.

Zresztą "oficjalnie" przelewy eliksir mają 2 dni robocze (a może nawet trzy? nie jestem pewien...) na dotarcie do beneficjenta. Zatem przelew wykonany w jednym banku 28-go, wcale nie musi być zaksięgowany w drugim 28, ani nawet nie musi być 29.

--
MiCHA

Data: 2010-06-05 12:40:21
Autor: MK
Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
On 5 Cze, 20:57, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

¦miem twierdzić, że bank ma rację. NIE dokonałe¶ spłaty w terminie.
Terminem spełnienia ¶wiadczenia jest data zaksięgowania ¶rodków na
koncie docelowym. Twoim obowi±zkiem jest wykonanie przelewu z takim
wyprzedzeniem, by mógł być on zaksięgowany w terminie.

No to tym bardziej nie masz racji.

Zreszt± "oficjalnie" przelewy eliksir maj± 2 dni robocze (a może nawet
trzy? nie jestem pewien...) na dotarcie do beneficjenta. Zatem przelew
wykonany w jednym banku 28-go, wcale nie musi być zaksięgowany w drugim
28, ani nawet nie musi być 29.

Bzdury piszesz. Nie jest wazne ksiegowanie pieniedzy na koncie
klienta, ale przekazanie ich do dyspozycji banku. Pieniadze byly w
dyzpozycji Aliora i mogl je wykorzystac w dowolny sposob. Nie wiem
skad wziales te oficjalne 2 dni robocze, ale ja sie nigdzie z tym nie
spotkalem, moze ze SKOKow albo BS tak chodzi, bo musza to przepuscic
przez centrale. Alior nie ma racji i bedzie musial sie kajac :).

MK

Data: 2010-06-05 21:57:30
Autor: brum
[OT]Re: Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
 Nie wiem skad wziales te oficjalne 2 dni robocze, ale ja sie nigdzie z tym nie
spotkalem, moze ze SKOKow albo BS tak chodzi, bo musza to przepuscic
przez centrale. Alior nie ma racji i bedzie musial sie kajac :).

zostaw w spokoju bs-y, jesli nie wiesz, jak dzialaja
nie przepuszczaja niczego "przez centrale", poniewaz podobnie jak inne banki korzystaja z systemow terminalowych i kazda operacja wykonywana jest od razu "w centrali"
wykonujac przelew z banku niespoldzielczego przed osma rano dostaje z bs-u sesemesa o wplywie miedzy 11, a 12 tego samego dnia
nawiazujac do Twojego przypadku sa lepsze od aliora, bo ostatniej sesji nie ksieguja nastepnego dnia, ale od razu

Data: 2010-06-05 22:43:45
Autor: Animka
W dniu 2010-06-05 21:40, MK pisze:
[...]

Dzwoniłam jakie¶ 2 m-ce temu do oddziału ING Banku, bo mi jeszcze pieni±dze nie wpłynęły na konto. Poinformowano mnie, że jak pieniędze wpływaj± do Banku to automatycznie s± zaksięgowane, robi to system. Nie ma żadnych pań księgowych, które to robi±.

--
animka

Data: 2010-06-05 23:14:02
Autor: Mithos
W dniu 2010-06-05 22:43, Animka pisze:
[...]

Tak jest ale pomimo, że np. pieni±dze do banku wpływaj± o jakiej¶ tam godzinie, to automat księguje je (pojawiaj± się na koncie klienta) dopiero dnia następnego.

Ja zawsze miałem z tym problem w ING, bo przelew wysyłany do ING np. w poniedziałek był dostępny w ING dopiero w ¶rodę.

--
Mithos

Data: 2010-06-05 23:51:26
Autor: Animka
W dniu 2010-06-05 23:14, Mithos pisze:
[...]

To nieładnie ze strony tego Banku. Czyli mnie oszukiwali.

Ja zawsze miałem z tym problem w ING, bo przelew wysyłany do ING np. w
poniedziałek był dostępny w ING dopiero w ¶rodę.

Ciekawa jestem jak to będzie z tym Aliorem, czy będę musiała czekać na pieni±dze przed ¶więtami do samiutkiej Wigilii (tak jak bezczelnie mnie urz±dzali ostatnio w ING Banku), czy będzie lepiej.

--
animka

Data: 2010-06-11 00:11:52
Autor: kashmiri
Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
Animka <animka@to.nieja.wp.pl> dared to write:
[...]

SprawdĽ sobie definicję słowa "oszustwo", dziecko.

[...]

I jeszcze poczytaj informacje o czasach i terminach przelewów międzybankowych, zanim zaczniesz oskarżać kogokolwiek.

k.

Data: 2010-06-06 08:13:28
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MK pisze:

Śmiem twierdzić, że bank ma rację. NIE dokonałeś spłaty w terminie.
Terminem spełnienia świadczenia jest data zaksięgowania środków na
koncie docelowym. Twoim obowiÄ…zkiem jest wykonanie przelewu z takim
wyprzedzeniem, by mógł być on zaksięgowany w terminie.

No to tym bardziej nie masz racji.

ZresztÄ… "oficjalnie" przelewy eliksir majÄ… 2 dni robocze (a moĹĽe nawet
[...]

A regulamin czytał? Par. 15, ust. 6.
Zgodziłeś się na ten regulamin. Było się nie zgadzać i nie podpisywać umowy o kartę, a nie teraz jęczeć...

Nie wiem
skad wziales te oficjalne 2 dni robocze, ale ja sie nigdzie z tym nie
spotkalem,

A regulamin swojego banku (nadawcy przelewu) czytaĹ‚eĹ›? Zgodnie z art. 52 ust. 2  p. 7 ustawy Prawo bankowe taka informacja musi siÄ™ tam znaleźć - i nie spotkaĹ‚em banku, ktĂłry zastrzegaĹ‚by sobie na to mniej niĹĽ 2 dni.

--
MiCHA

Data: 2010-06-06 00:21:10
Autor: MK
On 6 Cze, 08:13, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

A regulamin czytał? Par. 15, ust. 6.
Zgodziłe¶ się na ten regulamin. Było się nie zgadzać i nie podpisywać
umowy o kartę, a nie teraz jęczeć...

A sluszales kiedys o ArtB? Tu postepowanie Aliora jest podobne. Z
jednej strony biora odsetki od NBP, a z drugiej obciazaja zwojego
klienta. Czesto podpisuje wzorce umow i regulaminy gdzie zapisy sa
niezgodnez obowiazujacymi przepisami prawa, bo wiem, ze sa
nieskuteczne prawnie :). Tu moge sie powolac na KC Art 486 § 2.

A regulamin swojego banku (nadawcy przelewu) czytałe¶? Zgodnie z art. 52
ust. 2  p. 7 ustawy Prawo bankowe taka informacja musi się tam znaleĽć -
i nie spotkałem banku, który zastrzegałby sobie na to mniej niż 2 dni.

ROTFL o czym ty piszesz, przeciez moj bank wyslal pieniadze, problem
jest po stronie odbiorcy, ktory je odebral a nie dokonal ksiegowania
na koncie swojego klienta. Jak wplacisz w okienku w banku i bank
zaksieguje kase nastepnego dnia to tez bedzie ok?

MK

Data: 2010-06-06 17:49:15
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MK pisze:

[...]

A jaki ma to związek? Bank nie uchylił się od przyjęcia świadczenia. Przyjął je dokładnie w taki sposób, jaki określa umowa, którą zawarłeś.

A regulamin swojego banku (nadawcy przelewu) czytałeś? Zgodnie z art. 52
[...]

Nie. Zleceniodawca zlecił swojemu bankowi wykonanie przelewu i to ten bank odpowiada wobec zleceniodawcy za poprawne wykonanie zlecenia od początku aż do samego końca - czyli do chwili zaksięgowania przelewu na rachunku odbiorcy. Wzajemne relacje banków, takie jak łączące je umowy, czy też regulamin KIR - nie mają dla klienta-nadawcy znaczenia. Znaczenie ma jedynie regulamin banku nadawcy, no i oczywiście szeroko pojęte ogólne przepisy prawne.

ktory je odebral a nie dokonal ksiegowania
na koncie swojego klienta. Jak wplacisz w okienku w banku i bank
zaksieguje kase nastepnego dnia to tez bedzie ok?

Tak, jeśli będzie to zgodnie z regulaminem.

--
MiCHA

Data: 2010-06-06 11:33:43
Autor: MK
Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
On 6 Cze, 17:49, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

A jaki ma to zwi±zek? Bank nie uchylił się od przyjęcia ¶wiadczenia.
Przyj±ł je dokładnie w taki sposób, jaki okre¶la umowa, któr± zawarłe¶.

Nie masz racji, ale skoro twierdzisz, ze jest to w umowie (gdyby nawet
bylo mozna to powazyc) to pokaz w ktorym miejscu :).

Nie. Zleceniodawca zlecił swojemu bankowi wykonanie przelewu i to ten
bank odpowiada wobec zleceniodawcy za poprawne wykonanie zlecenia od
pocz±tku aż do samego końca - czyli do chwili zaksięgowania przelewu na
rachunku odbiorcy. Wzajemne relacje banków, takie jak ł±cz±ce je umowy,
czy też regulamin KIR - nie maj± dla klienta-nadawcy znaczenia.
Znaczenie ma jedynie regulamin banku nadawcy, no i oczywi¶cie szeroko
pojęte ogólne przepisy prawne.

Pierdy, nie chce mi sie odszukiwac doslownego cytatu ale jest tam mowa
o odpowiedzialnosci solidarnej, chyba ze jeden z bankow wykaze swoja
'niewinnosc'. W przypadku odpowiedzialnosci solidarnej moge sobie
wybrac 'ofiare' ataku. W tym wypadku jednakze bank z ktorego wyslalem
przelew zwolnil sie z odpowiedzialnosci, bo przekazal kase do KIR, a
NBP zaksiegowal ja na rachunku Aliora.

Tak, je¶li będzie to zgodnie z regulaminem.

Bzdura. KC jest nadrzedny w stosunku do prawa prywatnego i dosc jasno
definiuje spelnienie zobowiazania. Gdyby nawet tego nie bylo to
nigdzie w umowie (takze regulaminie stanowiacym jej intergralna czesc
nie ma inforlacji o tym, ze jesli przelew przyjdzie 3 sesja w diu
splaty to zostana naliczone odsetki.  Jesli Alior mial taki zamiar
przygotowujac wzorzec umowny, a nie okreslil tego jasno to mozna
domiemywac, ze nie dzialal w dobrej wierze :). Tak czy inaczej
umoczyli.

MK

Data: 2010-06-06 19:55:34
Autor: krzysztofsf
Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

ktory je odebral a nie dokonal ksiegowania
na koncie swojego klienta. Jak wplacisz w okienku w banku i bank
zaksieguje kase nastepnego dnia to tez bedzie ok?

Tak, jeśli będzie to zgodnie z regulaminem.

Ktorys z bankow (nie pamietam ktory) ma zastzrezenie, ze splata jego KK gotowkowo w oddziale mozliwa jest do godziny bodajze 17-ej. Po tej godzinie wplata bedzie ksiegowana na dzien nastepny.

Data: 2010-06-06 08:59:55
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail micha@micha.waw.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Co do odsetek to przesadzili, napisali, ze slusznie naliczyli
odsetki, bo splaty dokonalem 29 a nie 28. Problem w tym, ze dokonalem
splaty w terminie, a cwaniacki Alior zaksiegowal nastepnego dnia.

¦miem twierdzić, że bank ma rację. NIE dokonałe¶ spłaty w terminie. Terminem spełnienia ¶wiadczenia jest data zaksięgowania ¶rodków na koncie docelowym. Twoim obowi±zkiem jest wykonanie przelewu z takim wyprzedzeniem, by mógł być on zaksięgowany w terminie.

> Na swojej stronie nawet pisza, ze trzecia sesje ksieguja nastepnago
> dnia,

No to tym bardziej nie masz racji.

z ciekawosci pytanie do watkotwórcy  - placiłes z konta w tym samym banku, czy z zewnatrz?
Jezeli z tego samego banku, bo byłoby to dziwne.
Jezeli z innego, to IMO nie ma sie co dziwic i rzeczywiscie bank ma racje.

--
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

Data: 2010-06-06 02:21:02
Autor: MK
Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
On 6 Cze, 10:59, Budzik <budzi...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:

[...]

Rece opadaja. Nie ma znaczenia z jakiego banku bylo placone. Wazne
jest to, ze na koncie Aliora w NBP zostala zaksiegowana ta kwota,
czyli swiadczenia zostalo spelnione. Opoznienie ksiegowania wynikalo z
tego, ze nie dokonali pewnej czynnosci lezacej po ich stronie. Wyglada
to tak jakbys dostal kase na rachunek, ale poszedl po wyciag
(zalogowal sie) po jakims czasie i stwierdzil, ze nie dostales kasy w
dniu x tylko x+n, bo dopiero wtedy zauwazyles ja na koncie. Nie tak
dawno temu byl tu watek nt. platnosci Allegro i wiekszosc
wypowiadajacych sie uwazala, ze sprzedajacy otrzymyuje kase w dniu
wpisu na koncie platnosci Allegro, a nie faktycznego przeslania ich na
rachunek bankowy sprzedajacego.
Jak juz pisalem przez takie postepowanie Alior 1/ dostaje odsetki z
NBP 2/ obciaza odsetkami posiadacza karty, mechanizm podobny do
oscylatora stosowanego przez panow B. i G. Tamte wydarzenia
spowodowaly zmiany w systemi bankowym dzieki ktorym dzis przelew idzie
kilka godzin, a nie dni. Ja za cel postawie sobie zmiany w Aliorze i
mam nieo[arte przeswiadczenia, ze UOKiK bedzie mial podobne stanowisko
do mojego :).

MK

Data: 2010-06-06 11:59:48
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail macka@interia.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

niestety nie moge sie zgodzic a i porownanie z allegro jest IMO nietrafione.

--
Pozdrawia... Budzik
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małp±.

Data: 2010-06-06 16:35:55
Autor: złodziej podatków
wrote:

> [...]

kilka godzin, a nie dni. Ja za cel postawie sobie zmiany w Aliorze i
mam nieo[arte przeswiadczenia, ze UOKiK bedzie mial podobne stanowisko

Nie wiem co jarasz, ale nie bierz tego więcej bo wyraĽnie Ci nie służy. Zgodziłe¶ się na ichni regulamin więc w czym problem ? Oni prosili Cię na kolanach żeby¶ do nich przeszedł czy polazłe¶ sam ? Chc±cemu nie dzieje się krzywda, a nieznajomo¶ć przepisów szkodzi. To wiedz± już nawet ¶rednio rozgarnięte dziesięciolatki.
Już widzę jak na Twoje ż±danie zmieniaj± regulamin. Uważasz że tak go sobie kto¶ nabazgrał na kolanie bez konsultacji z prawnikami bo tak mu się podobało ?

nie kradnij, finansminister nie toleruje konkurencji

Data: 2010-06-06 17:02:36
Autor: Kamil Jońca
Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
"złodziej podatków" <eleleWYTNIJTO@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Już widzę jak na Twoje ż±danie zmieniaj± regulamin. Uważasz że tak go sobie kto¶ nabazgrał na kolanie bez konsultacji z prawnikami bo tak mu się podobało ?

Mniej więcej. Niekoniecznie w tym konkretnym przypadku, ale ...
KJ

Spokojnie... To tylko prowokacja.

Data: 2010-06-07 19:37:59
Autor: Marcin Wasilewski
Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
Użytkownik "złodziej podatków" <eleleWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:60b5.00000782.4c0bb24bnewsgate.onet.pl...

Nie wiem co jarasz, ale nie bierz tego więcej bo wyraĽnie Ci nie służy.

    To raczej chyba tobie.

Już widzę jak na Twoje ż±danie zmieniaj± regulamin. Uważasz że tak go
sobie  kto¶ nabazgrał na kolanie bez konsultacji z prawnikami bo tak mu
się podobało ?

    KC jest tu nieubłagany. Spełnienie roszczenia następuje z dniem uznania rachunku wierzyciela. To że alior sobie to księguje niezgodnie z prawd±, to jest problem Aliora. Nie pierwszy to i nie ostatni reulamin, który okazuje się niezgodny z prawem.

Data: 2010-06-07 11:10:27
Autor: BK
On 7 Cze, 19:37, "Marcin Wasilewski" <ja...@adres.pewnie.je.st> wrote:
U ytkownik "z odziej podatk w" <eleleWYTNI...@poczta.onet.pl> napisa w
wiadomo cinews:60b5.00000782.4c0bb24bnewsgate.onet.pl...

> Nie wiem co jarasz, ale nie bierz tego wi cej bo wyra nie Ci nie s u y.

    To raczej chyba tobie.

> Ju widz jak na Twoje danie zmieniaj regulamin. Uwa asz e tak go
> sobie  kto nabazgra na kolanie bez konsultacji z prawnikami bo tak mu
> si podoba o ?

    KC jest tu nieub agany. Spe nienie roszczenia nast puje z dniem uznania
rachunku wierzyciela.

Pytanie - dowolnego rachunku wierzyciela czy rachunku wskazanego w
umowie? ;-)

Data: 2010-06-06 15:18:41
Autor: Kamil Jońca
Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> writes:
[...]

[...]

Erm. Tylko pytanie czy przypadkiem *beneficjentem* nie jest również
banki. WyobraĽ sobie, że termin płatno¶ci faktury jest X, ty wysyłasz
kasę. NA konto firmy trafiła w dniu X, ale firma Ci mówi, że "nasz
system księguje wpłatę z jednodniowym po¶lizgiem, w zwi±zku z czym ma
pan spóĽnienie"
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
The only thing worse than X Windows: (X Windows) - X

Data: 2010-06-06 11:35:37
Autor: MK
Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
On 6 Cze, 15:18, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

Erm. Tylko pytanie czy przypadkiem *beneficjentem* nie jest r wnie
banki. Wyobra sobie, e termin p atno ci faktury jest X, ty wysy asz
kas . NA konto firmy trafi a w dniu X, ale firma Ci m wi, e "nasz
system ksi guje wp at z jednodniowym po lizgiem, w zwi zku z czym ma
pan sp nienie"

Wlasnie... koledzy jakos nie potrafia dostrzec tej subtelnej roznicy.
To nie MK jest wierzycielem i nie na MK rachunku mialo byc dokonane
ksiegowanie, a na rachunku Aliora. I to zrobil NBP :).

MK

Data: 2010-06-06 21:16:45
Autor: Robert Kois
Dnia Sun, 6 Jun 2010 11:35:37 -0700 (PDT), MK napisał(a):

Wlasnie... koledzy jakos nie potrafia dostrzec tej subtelnej roznicy.
To nie MK jest wierzycielem i nie na MK rachunku mialo byc dokonane
ksiegowanie, a na rachunku Aliora. I to zrobil NBP :).

A czy w umowie nie jest wymienione konkretne konto na którym maj± być
zaksięgowane ¶rodki? Pytam, nie znam umów Aliora. Bo jak tak to raczej nie
jest to konto na którym zaksięgował to NBP.

--
Kojer

Data: 2010-06-06 12:35:52
Autor: MK
On 6 Cze, 21:16, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

A czy w umowie nie jest wymienione konkretne konto na którym maj± być
zaksięgowane ¶rodki? Pytam, nie znam umów Aliora. Bo jak tak to raczej nie
jest to konto na którym zaksięgował to NBP.

Jest wymienione, ale... opoznienie wynika wlasnie z tego, ze Alior nie
dokonal czynnosci danego dnia, a dopiero nastepnego. W zasadzie, to
nawet nie o to chodzi, tylko o to ze dokonal czynnosci dnia nastepnego
i dopiero po jej wykonaniu uznal spelnienie zobowiazania. Praktyka
rynkowa jest taka, ze jesli bank dokonuje czynnosci w dniu nastepnym
po uznaniu jego rachunku w NBP to robi to i tak z data uznania
rachunku w NBP. Alior postepujac w przyjety sposob, jako
profesjonalista, doskonale zdaje sobie sprawe jakie to bedzie mialo
nastepstwa i nie informuje o tym konsumenta.
W zasadzie to juz nic nowego nie jestem w stanie dodac do tego co juz
napisalem, wiec dalsza dyskusje proponuje zawiesic do czasu kolejnej
odpowiedzi Aliora i decyzji UOKiK :).

MK

Data: 2010-06-06 15:59:13
Autor: witek
MK wrote:

Jest wymienione, ale... opoznienie wynika wlasnie z tego, ze Alior nie
dokonal czynnosci danego dnia, a dopiero nastepnego.

A nie ma w regulaminie zapisu ile ma czasu na zrobienie tego?

Data: 2010-06-06 23:21:04
Autor: MK
Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:huh26l$pld$2inews.gazeta.pl...

A nie ma w regulaminie zapisu ile ma czasu na zrobienie tego?

MK

Data: 2010-06-06 16:23:13
Autor: witek
MK wrote:
[...]

Nie szkodzi.  Dowiedz się jaki jest harmonogram. Całkiem możliwe, że mieli prawo zaksięgować to na następny dzień.

Data: 2010-06-06 23:32:42
Autor: MK
Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:huh3jl$pld$6inews.gazeta.pl...

Nie szkodzi.  Dowiedz się jaki jest harmonogram. Całkiem możliwe, że mieli prawo zaksięgować to na następny dzień.

Moga ksiegowac nawet po tygodniu, ale z data otrzymania, a nie faktycznej czynnosci wykonanej przez ich 'leniwego' pracownika :).

MK

Data: 2010-06-06 17:53:28
Autor: witek
MK wrote:
[...]

To zależy jak zapisali w regulaminie. Niekoniecznie musi być tak jak ty chcesz.
Podejrzewam, że zapisali jednak inaczej, z tym, że zapewne jest zapis, że takie księgowanie odbywa się najpóĽniej następnego dnia.

Inaczej należałoby z takiego banku uciekać, bo de facto nie wiadomo kiedy  przelew zostanie zaksięgowany i zależałoby to tylko i wył±cznie od banku.
Zapis  "najpoĽniej następnego dnia" też nie oznacza, że nie zasięguj± za tydzień, ale wówczas masz podstawę do dochodzenia odszkodowania, za zaksięgowanie niezgodne z regulaminem.

Data: 2010-06-07 00:25:32
Autor: Animka
W dniu 2010-06-06 23:32, MK pisze:
[...]

W zwi±zku z tym osoba/firma dla której jest przelew otrzyma pieni±dze na konto po tygodniu. Horror może być jak to jest np. rata kredytu!

--
animka

Data: 2010-06-06 17:55:33
Autor: witek
Animka wrote:

[...]

Może tak być. Dlatego regulaminy trzeba czytać najlepiej przed podpisaniem umowy, dobrze też, gdyby to było krótko po podpisaniu w wolnej chwili.
A najgorzej jest jak się je czyta po fakcie, a kasę wysyła w ostanim dniu i okazuje się, że ostatni dzień wg regulaminu był dwa dni temu.

Data: 2010-06-06 16:09:27
Autor: MK
On 7 Cze, 00:55, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

A najgorzej jest jak się je czyta po fakcie, a kasę wysyła w ostanim
dniu i okazuje się, że ostatni dzień wg regulaminu był dwa dni temu.

W regulaminach pisza rozne bzdury, ktore pozniej (jak jest taka
potrzeba) latwo sie obala. Kilka lat temu byly tu takie dyskusje nt.
reklamacji, jak widac to co sie kiedys nie miescilo w glowach
uczestnikow pbb jest teraz standardem :).

Korci mnie zeby dolac oliwy do ognia i napisac co dodatkowo zauwazylem
w przedmiotowej sprawie, ale nie chce ulatwiac sprawy Aliorowi :).
Generalnie dali ciala na calej linii...

MK

Data: 2010-06-07 00:18:17
Autor: Animka
W dniu 2010-06-06 20:35, MK pisze:

Wlasnie... koledzy jakos nie potrafia dostrzec tej subtelnej roznicy.
To nie MK jest wierzycielem i nie na MK rachunku mialo byc dokonane
ksiegowanie, a na rachunku Aliora. I to zrobil NBP :).

Nie rozumiem. Alior sam nie księguje tego co do nich przychodzi przelewem tylko NBP to za Aliora robi?

--
animka

Data: 2010-06-06 17:54:35
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Kamil Jońca pisze:

Śmiem twierdzić, że bank ma rację. NIE dokonałeś spłaty w
terminie. Terminem spełnienia świadczenia jest data zaksięgowania
środków na koncie docelowym. Twoim obowiązkiem jest wykonanie przelewu

Erm. Tylko pytanie czy przypadkiem *beneficjentem* nie jest rĂłwnieĹĽ
banki. Wyobraź sobie, że termin płatności faktury jest X, ty wysyłasz
kasę. NA konto firmy trafiła w dniu X, ale firma Ci mówi, że "nasz
system księguje wpłatę z jednodniowym poślizgiem, w związku z czym ma
pan spóźnienie"

Generalnie masz racjÄ™ - i jest to bardzo dobry argument, tyle ĹĽe w opisywanej sytuacji chybiony, poniewaĹĽ regulamin KK stwierdza co innego.

Szczegółowy sposób spełnienia świadczenia strony mogą określić w umowie - i w tym wypadku go określiły tak jak określiły. Jak klientowi się to podoba, to mógł regulaminu nie akceptować.

--
MiCHA

Data: 2010-06-06 18:08:54
Autor: Kamil Jońca

Kamil Jońca pisze:

[...]

Generalnie masz rację - i jest to bardzo dobry argument, tyle że w
opisywanej sytuacji chybiony, ponieważ regulamin KK stwierdza co
innego.

Szczegółowy sposób spełnienia ¶wiadczenia strony mog± okre¶lić w
umowie - i w tym wypadku go okre¶liły tak jak okre¶liły. Jak klientowi
się to podoba, to mógł regulaminu nie akceptować.

Przy czym do niektórych zapisów może przyczepić się UOKiK. I wcale by
mnie nie zdziwiło, gdyby się tu przyczepił.

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam

Data: 2010-06-06 19:26:51
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Kamil Jońca pisze:

[...]

Nie wykluczone. Ale wÄ…tpiÄ™. :-)

--
MiCHA

Data: 2010-06-07 00:06:57
Autor: Animka
W dniu 2010-06-06 15:18, Kamil Jońca pisze:
[...]

Trzeba wysyłać przelew minimum 2 dni przed terminem zapłaty.

--
animka

Data: 2010-06-06 15:11:37
Autor: MK
On 7 Cze, 00:06, Animka <ani...@to.nieja.wp.pl> wrote:

Trzeba wysyłać przelew minimum 2 dni przed terminem zapłaty.

Skoro trzeba splacac 2 dni wczesniej to nie mozna pisac np. o 58
dniach grace periodu, a raczej o 58-2 ;).

MK

Data: 2010-06-06 18:18:52
Autor: witek
MK wrote:
[...]

a nawet  więcej. Bo twój bank nie musi wypu¶cić przelewu najbliższ± sesj±, a docelowy zaksięgować natychmiast.

Data: 2010-06-06 16:28:09
Autor: MK
On 7 Cze, 01:18, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
MK wrote:

> Skoro trzeba splacac 2 dni wczesniej to nie mozna pisac np. o 58
> dniach grace periodu, a raczej o 58-2 ;).

a nawet  wi cej. Bo tw j bank nie musi wypu ci przelewu najbli sz
sesj , a docelowy zaksi gowa natychmiast.

Przesadzasz. Bank moglby tego nie zrobic z uzasadnionych przyczyn, a
nie dlatego ze pani Krysia musi wyjsc wczesniej z pracy, bo przychodza
spisywac liczniki. Bank ma wykonywac czynnosci niezwlocznie i za to
bierze kase.

MK

Data: 2010-06-06 18:53:46
Autor: witek
MK wrote:

Przesadzasz. Bank moglby tego nie zrobic z uzasadnionych przyczyn
Błędne myślenie.

Może to zrobić z dowolnej przyczyny lub bez przyczyny, skoro rezerwuje sobie na to czas w regulaminie.

Zwykle nie robi tego bez przyczyny, co nie znaczy, że musi mieć przyczynę, żeby to zrobić.

Jeśli się z toba umowię, że będę coś gdzieś dostarczał w ciągu 24 godzin i zwykle robię to w 5 minut, to czy to oznacza, że muszę to zawsze robić w 5 minut i czy muszę mieć jakąkolwiek przyczynę, zeby "przeciągnąć" to do 24 godzin.
Otóż nie muszę. I wszystko jest zgodnie z regulaminem, bo umówiliśmy się na 24 godziny, a ty błędnie założyłeś, że będzie w 5 minut.
Oczywiscie będe się starał dostarczyć jak najszybciej jest to możliwe, by mieć zadowolonego klienta. Ale musieć nie muszę.

Co więcej. Może się zdarzyć, że dostarczę to równiez po 24 godzinach lub nie dostarczę w ogóle. Ale wówczas odpowiadam zgodnie z tym co regulamin mówi na ten temat lub wg KC. Ale ciągle ty nie możesz zakładać, że przesyłka na 100% dotrze w 24 godziny.

nie dlatego ze pani Krysia musi wyjsc wczesniej z pracy, bo przychodza
spisywac liczniki.

a dlaczego nie?
To juz wewnetrzna sprawa banku i ich procedur, ale to ciebie nie dotyczy.

Kontynuując przykład dalej. Jeśli mój pracownik, który te przesyłki dostarcza fizycznie dzisiaj wziął wolne popołudnie, to z dużym prawdopodobieństwem dostaniesz tą przesyłkę rano, ale ciągle w 24-godzinnym terminie.

Bank ma wykonywac czynnosci niezwlocznie i za to
bierze kase.

A to już sobie sam wymyśliłeś.

Data: 2010-06-07 00:57:49
Autor: Animka
W dniu 2010-06-07 00:11, MK pisze:
[...]

58 dni to termin zapłaty. Pieni±dze powinny być już na koncie.
Może rzeczywi¶cie powinni w regulaminie to u¶ci¶lić i nie robić z ludzi balona.

--
animka

Data: 2010-06-06 18:17:46
Autor: witek
Animka wrote:

Trzeba wysyłać przelew minimum 2 dni przed terminem zapłaty.

minimum
patrzac jeszcze czy  termin wypada w ¶rodku tygodnia, czy też w poniedziałek.
Bo jak się mechanicznie wklepie dwa dni czesniej i wyjdzie sobota to mam w±tpliwo¶ci, czy to na poniedziałek dotrze. Czasami tak, czasami nie, ale wszystko zgodnie z regulaminem.

To, że zwykle przelewy chodz± w kilka godzin nie oznacza, że tak musi być, że tak jest zawsze i że rak to bank gwarantuje.
Wystarczy, zajrzeć do regulaminów, żeby przekonać się, że banki daj± sobie dwa dni na puszczenie przelewu.

Juz tu tak± sytuację przerabiali¶my.
Bank wstrzymał przelew próbuj±c skontaktować się z wła¶cicielem konta. Ponieważ nie mógł, to pu¶cił przelew w ostanim dopuszczalnym terminie, czyli dwa dni póĽniej. I co. I dupa. Pretensje tylko do siebie.

Data: 2010-06-06 01:53:16
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[Troll detected] Re: Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
NieĹĽyjÄ…cy prezydent ciÄ™ pozdrawia.
Po staropolsku.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-06-06 04:09:37
Autor: Animka
[Troll detected] Re: Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
W dniu 2010-06-06 01:53, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Nieżyj±cy prezydent cię pozdrawia.
Po staropolsku.

Kogo?

Ty tym prezydentem jeste¶?

--
animka

Data: 2010-06-06 15:24:17
Autor: MK
Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
On 4 Cze, 14:22, MK <ma...@interia.pl> wrote:

To juz drugi bank, z ktorym bede odradzal utrzymywac kontakty, ale
pierwszy, o ktorym z czystym sumieniem moge powiedziec 'naciagacz'.

Poniewaz sie wzialem do pisania odpowiedzi do Aliora, musialem zebrac
wszystkie dowody i w miedzyczasie zauwazylem cos zabawnego. Czuje sie
zobowiazany do wycofania oskarzen, ze sa to cwaniaczki i naciagacze.
To sa po prostu tumany, a na pewno ci ktorzy zajmowali sie moja
reklamacja. Poniewaz jednak odpisali, ze to moja wina i moje
spoznienie pociagne dalej ten temat z przyjemnoscia patrzac jak sie
pograzaja, w koncu beda musiali sie przyznac do bledu :). Co pewien
czas bede przesylal update, ale obawiam sie, ze na kolejna odpowiedz
bede musial czekac jeszcze dluzej niz na pierwsza ;).

MK

Data: 2010-06-08 09:59:09
Autor: xbartx
Dnia Sun, 06 Jun 2010 15:24:17 -0700, MK napisał(a):

[...]

No ciekawi mnie jak się ta Twoja batalia z nimi zakończy. Ja zbyt dużo kartą nie wydaję, ale też i spłatę poczyniam zaraz po wygenerowaniu wyciągu, więc takie problemy mnie raczej omijają szerokim łukiem. Faktem jest, że księgowanie III sesji w Aliorze jest trochę wkurzające szczególnie jak jest to sesja piątkowa :/

--
xbartx

Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.