Data: 2013-12-23 23:46:44 | |
Autor: mcmlxxi.xi.xi | |
M-346. Moe i woski...ale adny! :) | |
Data: 2013-12-24 12:12:21 | |
Autor: KiloSierra | |
M-346. Może i włoski...ale ładny! :) | |
W dniu 2013-12-24 08:46, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
http://www.sfora.pl/Oto-nowe-samoloty-dla-polskich-pilotow-Jest-wybor-MON-s62971 netykieta baranie! |
|
Data: 2013-12-24 10:08:05 | |
Autor: mcmlxxi.xi.xi | |
M-346. Moe i woski...ale adny! :) | |
W dniu wtorek, 24 grudnia 2013 12:12:21 UTC+1 uytkownik KiloSierra napisa:
W dniu 2013-12-24 08:46, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze: Beeeee....dzi mowie ludzkim glosem ;P |
|
Data: 2013-12-26 09:22:04 | |
Autor: Pawe Kasztelan | |
M-346. Moe i woski...ale adny! :) | |
W dniu 2013-12-24 19:08, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
Ale uwag ci zwrci susznie. Ja te mnie zajrzaem w te linki bo szkoda mojego czasu. Pozdrawiam. PK. |
|
Data: 2013-12-26 09:51:58 | |
Autor: mcmlxxi.xi.xi | |
M-346. Moe i woski...ale adny! :) | |
W dniu czwartek, 26 grudnia 2013 09:22:04 UTC+1 uytkownik Pawe Kasztelan napisa:
W dniu 2013-12-24 19:08, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze: Da z siebie co mia ;P Ja te mnie zajrzaem w te linki bo szkoda mojego czasu.Zajrzysz jak si dowiesz ze toto wanie wgrao przetarg w POlskim wojsku ;) |
|
Data: 2013-12-26 10:18:30 | |
Autor: TJ_Blues | |
M-346. Moe i woski...ale adny! :) | |
On Thursday, December 26, 2013 12:51:58 PM UTC-5, mcmlxx...@gmail.com wrote:
Zajrzysz jak si dowiesz ze toto wanie wgrao przetarg w POlskim wojsku ;) Masz jakies merytoryczne uwagi, przemyslenia? Co masz przeciw Aermacchi M-346? Wesolych.... |
|
Data: 2013-12-27 11:38:51 | |
Autor: mcmlxxi.xi.xi | |
M-346. Moe i woski...ale adny! :) | |
W dniu czwartek, 26 grudnia 2013 19:18:30 UTC+1 uytkownik TJ_Blues napisa:
On Thursday, December 26, 2013 12:51:58 PM UTC-5, mcmlxx...@gmail.com wrote:POza tym e jest woski i obiecali zapewne offset fiatami w Tychach? ;) Nie ma co -podoba mi si, szkoda tylko ze...woski wanie a nie POlski... I do siego... |
|
Data: 2013-12-27 11:53:24 | |
Autor: TJ_Blues | |
M-346. Moe i woski...ale adny! :) | |
On Friday, December 27, 2013 2:38:51 PM UTC-5, mcmlxx...@gmail.com wrote:
W dniu czwartek, 26 grudnia 2013 19:18:30 UTC+1 uytkownik TJ_Blues napisa: A polski to niby jaki? Iryda II bis? I co to znaczy polski? Silnikow u nas raczej sie nie zaprojegkuje, avioniki tez nie. Pozostaje ewentualny projekt platowca, a i to jest watpliwa sprawa. Nie mamy nawet sensownego transsonicznego tunelu aerodynamicznego. Koszt od projektu przez protypowanie i certyfikacje przekroczylby znacznie koszt zakupu tych kilkunastu Aermacchi. Na sprzedaz zagraniczna rowniez bym nie liczyl. Kiedys mozna bylo upchnac Iskry w demoludach. Dzis ten system nie zadziala. I co z tego, ze wloski? I tak lepiej niz chinski albo ruski. cheers |
|
Data: 2013-12-28 00:57:07 | |
Autor: MarekA | |
M-346. Moe i woski...ale adny! :) | |
W dniu 2013-12-27 20:53, TJ_Blues pisze:
Koncepcja jest, Grot II: https://www.itwl.pl/attachments/article/425/grot_2.pdf Sdzc z tej informacji, z MSPO 2013 w Kielcach, co tam przy nim si dzieje: http://jegostrona.pl/militaria/galeria/422486,1,powstaje-polski-samolot-odrzutowy-grot-2-zastapi-su-22-galeria-zdjec-galeria-zdjec.html M.A. |
|
Data: 2013-12-27 20:10:24 | |
Autor: TJ_Blues | |
M-346. Moe i woski...ale adny! :) | |
On Friday, December 27, 2013 6:57:07 PM UTC-5, MarekA wrote:
Koncepcja jest, Grot II: Nie chce byc pesymista w tej materii, ale porownujac czas realizacji wspomnianej wczesniej Irydy to jakos trudno mi uwierzyc by Grot od koncepcji do prototypu byl gotowy w ok. dwa lata. No i bylby to jak wspomnialem samolot w zasadzie wylacznie na polski rynek. Czy wiec warto czekac i ponosic niemale koszty by polska armia miala kilkanascie szkolnych samolotow, kiedy latajace konstrukcje sa dostepne? Do tego dochodzi slowo klucz "system szkoleniowy". Czyli lacznie z symulatorami itp. zabawkami. Mysle, ze Grot powinien byc rozwijany. Jednak nie jako projekt priorytetowy. Sprawa zostala przespana, glownie ze wzgledu na fundusze. EM-10 "Bielik" tez "umarl"... cheers |
|
Data: 2013-12-28 10:09:10 | |
Autor: Bruno | |
M-346. Moe i woski...ale adny! :) | |
Dnia Sat, 28 Dec 2013 00:57:07 +0100, MarekA napisał(a):
W dniu 2013-12-27 20:53, TJ_Blues pisze:"Prędkość maksymalna największa spośród konkurentów poddźwiękowych Prędkość wznoszenia niewiele niższa niż dwusilnikowego M-346 Najmniejsza spośród konkurentów długość rozbiegu Najniższe zużycie paliwa na minutę realizacji misji szkolnej Najlepsza manewrowość spośród konkurentów poddźwiękowych Największy użytkowy zakres kątów natarcia, co pozwala mu w docelowej wersji wykonywać między innymi „kobry” Najniższa cena, wraz z niskim zużyciem paliwa – główny wyróżnik samolotów szkolno-bojowych nowej generacji" Na razie to raczej spis pobożnych życzeń plus parę modeli. Ale niech dłubią, moźe coś z tego wyjdzie. -- Pozdrawiam! Bruno |
|
Data: 2014-01-08 12:43:59 | |
Autor: Tomek | |
M-346. Może i włoski...ale ładny! :) | |
Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomości news:7ys30k6ssy4f$.z3d2v9kufdex$.dlg40tude.net... "Prędkość maksymalna największa spośród konkurentów poddźwiękowych Aby coś wyszło to oprócz wymogów osiągowych i lotno-pilotażowych musi być jeszcze zgoda zamiajacego na użytkowanie. Wszak po wypadku Chudzika na Irydzie (Dęblin) przyczyny zostały określone i jasne. Ale wojsko (a zwł. gen. Gotowała) nie chcieli Irydy- w tym wersji M96. Dla mnie to wielka szkoda, że program Irydy został ukręcony gdy wszystko było na dobrej drodze do rozpoczęcia produkcji seryjnej. Ponieważ rola załogowych samolotów wielozadaniowych i myśliwskich będzie malała (aż do ich wycofania) więc zakup kilku przetestowanych w fabryce (!!- jakież są koszty badań nowych konstrukcji!!) samolotów może mieć sens. Tomek. |
|
Data: 2014-01-08 16:37:55 | |
Autor: J.F | |
M-346. Może i włoski...ale ładny! :) | |
Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości
Wszak po wypadku Chudzika na Irydzie (Dęblin) przyczyny zostały określone i jasne. Ale wojsko (a zwł. gen. Gotowała) nie chcieli Irydy- w tym wersji M96. Dla mnie to wielka szkoda, że program Irydy został ukręcony gdy wszystko było na dobrej drodze do rozpoczęcia produkcji seryjnej. Ale skoro tak, to moze nie kupowac samolotow szkolnych. Po co szkolic pilotow, skoro maja byc wycofani :-) J. |
|
Data: 2014-01-08 20:34:21 | |
Autor: Tomek | |
M-346. Może i włoski...ale ładny! :) | |
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:52cd70d5$0$2141$65785112news.neostrada.pl...
Póki są F-16 to szkolić trzeba. Nie byłyby potrzebne, gdyby dzis lotnictwo załogowe zostało rozwiązane. T. |
|
Data: 2014-01-10 10:14:23 | |
Autor: Conrado | |
M-346. Moe i woski...ale adny! :) | |
I co z tego, ze wloski? I tak lepiej niz chinski albo ruski. heheh ale to wanie projekt Jakowlewa Jak-130 :D (znowu bdzie afera :D) Conrado |
|
Data: 2014-01-10 06:04:18 | |
Autor: TJ_Blues | |
M-346. Moe i woski...ale adny! :) | |
On Friday, January 10, 2014 4:14:23 AM UTC-5, Conrado wrote:
heheh ale to wlasnie projekt Jakowlewa Jak-130 :D (znowu bedzie afera :D) He he, nie dostrzegasz roznicy miedzy ruskim a wloskim wykonaniem? Rakiety wszelakie to "projekt" Ciolkowskiego, a jednak lataja... Z Jaka 130 zostal tylko projekt platowca. Silniki, avionica i caly osprzet sa "zachodnie". |
|
Data: 2014-01-13 00:46:05 | |
Autor: mcmlxxi.xi.xi | |
M-346. Moe i woski...ale adny! :) | |
W dniu pitek, 10 stycznia 2014 15:04:18 UTC+1 uytkownik TJ_Blues napisa:
On Friday, January 10, 2014 4:14:23 AM UTC-5, Conrado wrote: adne mi "tylko"... ;) |
|
Data: 2013-12-28 10:00:19 | |
Autor: KiloSierra | |
M-346. Może i włoski...ale ładny! :) | |
W dniu 2013-12-27 20:38, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
POza tym że jest włoski i " włoski powiadasz...... hmmmmm |