M-346. Moe i woski...ale adny! :)

Data: 2013-12-23 23:46:44
Autor: mcmlxxi.xi.xi
M-346. Moe i woski...ale adny! :)
Data: 2013-12-24 12:12:21
Autor: KiloSierra
M-346. Może i włoski...ale ładny! :)
Data: 2013-12-24 10:08:05
Autor: mcmlxxi.xi.xi
M-346. Moe i woski...ale adny! :)
W dniu wtorek, 24 grudnia 2013 12:12:21 UTC+1 uytkownik KiloSierra napisa:
W dniu 2013-12-24 08:46, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:

> http://www.sfora.pl/Oto-nowe-samoloty-dla-polskich-pilotow-Jest-wybor-MON-s62971

> http://www.youtube.com/watch?v=O4TwKQsGbFQ

> http://www.youtube.com/watch?v=zQxeiXRoEWM

netykieta baranie!

Beeeee....dzi mowie ludzkim glosem ;P

Data: 2013-12-26 09:22:04
Autor: Pawe Kasztelan
M-346. Moe i woski...ale adny! :)
W dniu 2013-12-24 19:08, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:

netykieta baranie!

Beeeee....dzi mowie ludzkim glosem ;P

Ale uwag ci zwrci susznie.
Ja te mnie zajrzaem w te linki bo szkoda mojego czasu.

Pozdrawiam. PK.

Data: 2013-12-26 09:51:58
Autor: mcmlxxi.xi.xi
M-346. Moe i woski...ale adny! :)
W dniu czwartek, 26 grudnia 2013 09:22:04 UTC+1 uytkownik Pawe Kasztelan napisa:

> Beeeee....dzi mowie ludzkim glosem ;P

Ale uwag ci zwrci susznie.

Da z siebie co mia ;P

Ja te mnie zajrzaem w te linki bo szkoda mojego czasu.
 Zajrzysz jak si dowiesz ze toto wanie wgrao przetarg w POlskim wojsku ;)

Data: 2013-12-26 10:18:30
Autor: TJ_Blues
M-346. Moe i woski...ale adny! :)
On Thursday, December 26, 2013 12:51:58 PM UTC-5, mcmlxx...@gmail.com wrote:

Zajrzysz jak si dowiesz ze toto wanie wgrao przetarg w POlskim wojsku ;)

Masz jakies merytoryczne uwagi, przemyslenia? Co masz przeciw
Aermacchi M-346? Wesolych....

Data: 2013-12-27 11:38:51
Autor: mcmlxxi.xi.xi
M-346. Moe i woski...ale adny! :)
W dniu czwartek, 26 grudnia 2013 19:18:30 UTC+1 uytkownik TJ_Blues napisa:
> [...]

> Zajrzysz jak si dowiesz ze toto wanie wgrao przetarg w POlskim wojsku ;)

Masz jakies merytoryczne uwagi, przemyslenia? Co masz przeciw

POza tym e jest woski i obiecali zapewne offset fiatami w Tychach? ;)
Nie ma co -podoba mi si, szkoda tylko ze...woski wanie a nie POlski...

Wesolych....
I do siego...

Data: 2013-12-27 11:53:24
Autor: TJ_Blues
M-346. Moe i woski...ale adny! :)
On Friday, December 27, 2013 2:38:51 PM UTC-5, mcmlxx...@gmail.com wrote:

Nie ma co -podoba mi si, szkoda tylko ze...woski wanie a nie POlski...

I do siego...

A polski to niby jaki? Iryda II bis? I co to znaczy polski? Silnikow u nas
raczej sie nie zaprojegkuje, avioniki tez nie. Pozostaje ewentualny projekt
platowca, a i to jest watpliwa sprawa. Nie mamy nawet sensownego transsonicznego
tunelu aerodynamicznego. Koszt od projektu przez protypowanie i certyfikacje
przekroczylby znacznie koszt zakupu tych kilkunastu Aermacchi. Na sprzedaz
zagraniczna rowniez bym nie liczyl. Kiedys mozna bylo upchnac Iskry w
demoludach. Dzis ten system nie zadziala.

I co z tego, ze wloski? I tak lepiej niz chinski albo ruski.

cheers

Data: 2013-12-28 00:57:07
Autor: MarekA
M-346. Moe i woski...ale adny! :)
W dniu 2013-12-27 20:53, TJ_Blues pisze:

A polski to niby jaki? Iryda II bis? I co to znaczy polski? Silnikow u nas

Koncepcja jest, Grot II:
https://www.itwl.pl/attachments/article/425/grot_2.pdf

Sdzc z tej informacji, z MSPO 2013 w Kielcach, co tam przy nim si dzieje:
http://jegostrona.pl/militaria/galeria/422486,1,powstaje-polski-samolot-odrzutowy-grot-2-zastapi-su-22-galeria-zdjec-galeria-zdjec.html

M.A.

Data: 2013-12-27 20:10:24
Autor: TJ_Blues
M-346. Moe i woski...ale adny! :)
On Friday, December 27, 2013 6:57:07 PM UTC-5, MarekA wrote:

Koncepcja jest, Grot II:

Nie chce byc pesymista w tej materii, ale porownujac czas realizacji
wspomnianej wczesniej Irydy to jakos trudno mi uwierzyc by Grot od
koncepcji do prototypu byl gotowy w ok. dwa lata. No i bylby to jak
wspomnialem samolot w zasadzie wylacznie na polski rynek. Czy wiec
warto czekac i ponosic niemale koszty by polska armia miala kilkanascie
szkolnych samolotow, kiedy latajace konstrukcje sa dostepne? Do tego dochodzi slowo klucz "system szkoleniowy". Czyli lacznie z symulatorami
itp. zabawkami.

Mysle, ze Grot powinien byc rozwijany. Jednak nie jako projekt priorytetowy.
Sprawa zostala przespana, glownie ze wzgledu na fundusze. EM-10 "Bielik" tez "umarl"...

cheers

Data: 2013-12-28 10:09:10
Autor: Bruno
M-346. Moe i woski...ale adny! :)
Dnia Sat, 28 Dec 2013 00:57:07 +0100, MarekA napisał(a):

W dniu 2013-12-27 20:53, TJ_Blues pisze:

A polski to niby jaki? Iryda II bis? I co to znaczy polski? Silnikow u nas

Koncepcja jest, Grot II:
https://www.itwl.pl/attachments/article/425/grot_2.pdf

Sądząc z tej informacji, z MSPO 2013 w Kielcach, coś tam przy nim się dzieje:
http://jegostrona.pl/militaria/galeria/422486,1,powstaje-polski-samolot-odrzutowy-grot-2-zastapi-su-22-galeria-zdjec-galeria-zdjec.html

M.A.
"Prędkość maksymalna największa spośród konkurentów poddźwiękowych
Prędkość wznoszenia niewiele niższa niż dwusilnikowego M-346
Najmniejsza spośród konkurentów długość rozbiegu
Najniższe zużycie paliwa na minutę realizacji misji szkolnej
Najlepsza manewrowość spośród konkurentów poddźwiękowych
Największy użytkowy zakres kątów natarcia, co pozwala mu w docelowej wersji
wykonywać między
innymi „kobry”
Najniższa cena, wraz z niskim zużyciem paliwa – główny wyróżnik samolotów
szkolno-bojowych nowej
generacji"
Na razie to raczej spis pobożnych życzeń plus parę modeli. Ale niech
dłubią, moźe coś z tego wyjdzie.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2014-01-08 12:43:59
Autor: Tomek
M-346. Może i włoski...ale ładny! :)

Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomości news:7ys30k6ssy4f$.z3d2v9kufdex$.dlg40tude.net...
[...]

Aby coś wyszło to oprócz wymogów osiągowych i lotno-pilotażowych musi być jeszcze zgoda zamiajacego na użytkowanie.
Wszak po wypadku Chudzika na Irydzie (Dęblin) przyczyny zostały określone i jasne. Ale wojsko (a zwł. gen. Gotowała) nie chcieli Irydy- w tym  wersji M96. Dla mnie to wielka szkoda, że program Irydy został ukręcony gdy wszystko było na dobrej drodze do rozpoczęcia produkcji seryjnej.
Ponieważ rola załogowych samolotów wielozadaniowych i myśliwskich będzie malała (aż do ich wycofania) więc zakup kilku przetestowanych w fabryce (!!- jakież są koszty badań nowych konstrukcji!!) samolotów może mieć sens.

Tomek.

Data: 2014-01-08 16:37:55
Autor: J.F
M-346. Może i włoski...ale ładny! :)
Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości
[...]

Ale skoro tak, to moze nie kupowac samolotow szkolnych.
Po co szkolic pilotow, skoro maja byc wycofani :-)

J.

Data: 2014-01-08 20:34:21
Autor: Tomek
M-346. Może i włoski...ale ładny! :)

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:52cd70d5$0$2141$65785112news.neostrada.pl...

Ale skoro tak, to moze nie kupowac samolotow szkolnych.
Po co szkolic pilotow, skoro maja byc wycofani :-)

Póki są F-16 to szkolić trzeba.
Nie byłyby potrzebne, gdyby dzis lotnictwo załogowe zostało rozwiązane.
T.

Data: 2014-01-10 10:14:23
Autor: Conrado
M-346. Moe i woski...ale adny! :)
I co z tego, ze wloski? I tak lepiej niz chinski albo ruski.

heheh ale to wanie projekt Jakowlewa Jak-130 :D (znowu bdzie afera :D)

Conrado

Data: 2014-01-10 06:04:18
Autor: TJ_Blues
M-346. Moe i woski...ale adny! :)
On Friday, January 10, 2014 4:14:23 AM UTC-5, Conrado wrote:

heheh ale to wlasnie projekt Jakowlewa Jak-130 :D (znowu bedzie afera :D)

He he, nie dostrzegasz roznicy miedzy ruskim a wloskim wykonaniem?
Rakiety wszelakie to "projekt" Ciolkowskiego, a jednak lataja...

Z Jaka 130 zostal tylko projekt platowca. Silniki, avionica i caly osprzet
sa "zachodnie".

Data: 2014-01-13 00:46:05
Autor: mcmlxxi.xi.xi
M-346. Moe i woski...ale adny! :)
W dniu pitek, 10 stycznia 2014 15:04:18 UTC+1 uytkownik TJ_Blues napisa:

adne mi "tylko"... ;)

Data: 2013-12-28 10:00:19
Autor: KiloSierra
M-346. Może i włoski...ale ładny! :)