Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   M550d - opinia

M550d - opinia

Data: 2012-08-09 22:06:43
Autor: Myjk
M550d - opinia
Thu, 09 Aug 2012 21:47:06 +0200, megrims
ale wyobrażam sobie sytuację, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłączy silnik.

Sprawdziłeś empirycznie, czy gdybasz? Na logikę (a o jej brak inżynierów
nie posądzam) po pałowaniu turbo system start-stop nie zadziała, dopóki
turbawka nie osiÄ…gnie optymalnej i bezpiecznej temperatury. --
Pozdor Myjk

Data: 2012-08-10 15:42:16
Autor: cef
M550d - opinia
Myjk wrote:

ale wyobrażam sobie sytuację, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłączy silnik.

Sprawdziłeś empirycznie, czy gdybasz? Na logikę (a o jej brak
inżynierów nie posądzam) po pałowaniu turbo system start-stop nie
zadziała, dopóki turbawka nie osiągnie optymalnej i bezpiecznej
temperatury.

Musi być wysoki próg zadziałania.
Po jeździe autostradowej, przy zjeździe z autostrady droga
podporządkowana - "start-stop" gasi na podjeździe.
Chyba, że uznał, że wystygło, albo za zimne było.
Ale raczej te systemy dziwnie obliczają, bo zimny silnik też gasi
(minuta po dopaleniu na pierwszych światłach)

Data: 2012-08-10 16:03:59
Autor: megrims
M550d - opinia
W dniu 2012-08-10 15:42, cef pisze:
Myjk wrote:

ale wyobrażam sobie sytuację, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłączy silnik.

Sprawdziłeś empirycznie, czy gdybasz? Na logikę (a o jej brak
inżynierów nie posądzam) po pałowaniu turbo system start-stop nie
zadziała, dopóki turbawka nie osiągnie optymalnej i bezpiecznej
temperatury.

Musi być wysoki próg zadziałania.
Po jeździe autostradowej, przy zjeździe z autostrady droga
podporządkowana - "start-stop" gasi na podjeździe.
Chyba, że uznał, że wystygło, albo za zimne było.
Ale raczej te systemy dziwnie obliczają, bo zimny silnik też gasi
(minuta po dopaleniu na pierwszych światłach)

Środowisko najważniejsze. Chuj z kosztami dla środowiska, jakie
generuje wyprodukowanie nowej turbiny, utylizacja starej i wymiana
oleju. Ale te było wałkowane tu dziesiątki razy.
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-08-10 21:00:47
Autor: DoQ
M550d - opinia
W dniu 10-08-2012 16:03, megrims pisze:
¦rodowisko najwa¿niejsze. Chuj z kosztami dla ¶rodowiska, jakie
generuje wyprodukowanie nowej turbiny, utylizacja starej i wymiana
oleju. Ale te by³o wa³kowane tu dziesi±tki razy.

A sk±d pewno¶æ, ¿e po ostrym pa³owaniu kiedy wy³±czenie mog³oby zaszkodziæ turbinie START-STOP bêdzie aktywny?

--
Pozdr.

Data: 2012-08-10 21:11:22
Autor: megrims
M550d - opinia
W dniu 2012-08-10 21:00, DoQ pisze:
W dniu 10-08-2012 16:03, megrims pisze:
¦rodowisko najwa¿niejsze. Chuj z kosztami dla ¶rodowiska, jakie
generuje wyprodukowanie nowej turbiny, utylizacja starej i wymiana
oleju. Ale te by³o wa³kowane tu dziesi±tki razy.

A sk±d pewno¶æ, ¿e po ostrym pa³owaniu kiedy wy³±czenie mog³oby
zaszkodziæ turbinie START-STOP bêdzie aktywny?


Pewno¶ci nie ma. Ale jestem pewien, ¿e taki system na trwa³o¶æ
auta raczej pozytywnego wp³ywu nie ma.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-08-10 21:13:54
Autor: DoQ
M550d - opinia
W dniu 10-08-2012 21:11, megrims pisze:
A sk±d pewno¶æ, ¿e po ostrym pa³owaniu kiedy wy³±czenie mog³oby
zaszkodziæ turbinie START-STOP bêdzie aktywny?
Pewno¶ci nie ma. Ale jestem pewien, ¿e taki system na trwa³o¶æ
auta raczej pozytywnego wp³ywu nie ma.

Panie - psujom siê te nowe auta, 100kkm i do kapitalki!


--
Pozdr.

Data: 2012-08-10 20:36:13
Autor:
M550d - opinia
begin DoQ
Panie - psujom siÄ™ te nowe auta, 100kkm i do kapitalki!

To prawda, natomiast mój Polonez Truck Roy ma 300 tysi na blacie i nadal chula jak wściekły!

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-10 22:39:39
Autor: DoQ
M550d - opinia
W dniu 10-08-2012 22:36, tо pisze:
Panie - psujom siÄ™ te nowe auta, 100kkm i do kapitalki!
To prawda, natomiast mój Polonez Truck Roy ma 300 tysi na blacie i nadal
chula jak wściekły!

Pewnie jeszcze kilka takich beemek przewieziesz na pace kolego!


--
Pozdr.

Data: 2012-08-10 20:41:12
Autor:
M550d - opinia
begin DoQ
To prawda, natomiast mój Polonez Truck Roy ma 300 tysi na blacie i
nadal chula jak wściekły!

Pewnie jeszcze kilka takich beemek przewieziesz na pace kolego!

Dokładnie, wejdą tam wszystkie auta megrimsa, a sam megrims będzie mógł podróżować w komfortowej kabinie mojego Poloneza Trucka Roya.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-10 22:43:37
Autor: DoQ
M550d - opinia
W dniu 10-08-2012 22:41, tо pisze:
To prawda, natomiast mój Polonez Truck Roy ma 300 tysi na blacie i
nadal chula jak wściekły!
Pewnie jeszcze kilka takich beemek przewieziesz na pace kolego!
Dokładnie, wejdą tam wszystkie auta megrimsa, a sam megrims będzie mógł
podróżować w komfortowej kabinie mojego Poloneza Trucka Roya.

Widzę że megrimsowi już świta przeproszenie się z trwałą, polską motoryzacją. BMW zasiało wątpliwość, FSO zbierze żniwo!


--
Pozdr.

Data: 2012-08-10 20:47:04
Autor:
M550d - opinia
begin DoQ
Widzę że megrimsowi już świta przeproszenie się z trwałą, polską
motoryzacją. BMW zasiało wątpliwość, FSO zbierze żniwo!

I nic dziwnego, w końcu ile można nabijać kabzę koncernom, w któryxh auta projektują księgowi. Mój Polonez Truck Roy kosztował 1000 zł i jest dużym, bezpiecznym, niezwykle funkcjonalnym, ale także komfortowym autem. Co więcej, od czasu gdy zamontowałem w nim kołpaki ozdobne oraz światła przeciwmgłowe z modelu Polonez Caro 1,4 MPi Multi-Point Injection czuć od niego także powiew prestiżu!

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-10 22:50:45
Autor: DoQ
M550d - opinia
W dniu 10-08-2012 22:47, tо pisze:
I nic dziwnego, w końcu ile można nabijać kabzę koncernom, w któryxh auta
projektują księgowi. Mój Polonez Truck Roy kosztował 1000 zł i jest
dużym, bezpiecznym, niezwykle funkcjonalnym, ale także komfortowym autem.
Co więcej, od czasu gdy zamontowałem w nim kołpaki ozdobne oraz światła
przeciwmgłowe z modelu Polonez Caro 1,4 MPi Multi-Point Injection czuć od
niego także powiew prestiżu!

Co racja to racja. A powiedz kolego, czy twoj roy jest w wersji CATALYSATOR?

--
Pozdr.

Data: 2012-08-10 20:51:15
Autor:
M550d - opinia
begin DoQ
Co racja to racja. A powiedz kolego, czy twoj roy jest w wersji
CATALYSATOR?

Nie wiem. :( Po czym to poznać?

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-10 22:53:48
Autor: DoQ
M550d - opinia
W dniu 10-08-2012 22:51, tо pisze:
Co racja to racja. A powiedz kolego, czy twoj roy jest w wersji
CATALYSATOR?
Nie wiem. :( Po czym to poznać?

Musisz pojechać do salonu FSO żeby ci rozkodowali auto po vin wtedy wyjdzie czy ma!


--
Pozdr.

Data: 2012-08-10 21:01:06
Autor:
M550d - opinia
begin DoQ
Musisz pojechać do salonu FSO żeby ci rozkodowali auto po vin wtedy
wyjdzie czy ma!

A gdzie je potem zakoduję kolego? Słyszałem, że za kodowanie ASO biorą jak za zboże!

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-10 23:05:07
Autor: DoQ
M550d - opinia
W dniu 10-08-2012 23:01, tо pisze:
Musisz pojechać do salonu FSO żeby ci rozkodowali auto po vin wtedy
wyjdzie czy ma!
A gdzie je potem zakoduję kolego? Słyszałem, że za kodowanie ASO biorą
jak za zboże!

Jak masz roya na gwarancji to nic nie policzÄ….


--
Pozdr.

Data: 2012-08-10 22:26:30
Autor: megrims
M550d - opinia
W dniu 2012-08-10 21:13, DoQ pisze:
W dniu 10-08-2012 21:11, megrims pisze:
A sk±d pewno¶æ, ¿e po ostrym pa³owaniu kiedy wy³±czenie mog³oby
zaszkodziæ turbinie START-STOP bêdzie aktywny?
Pewno¶ci nie ma. Ale jestem pewien, ¿e taki system na trwa³o¶æ
auta raczej pozytywnego wp³ywu nie ma.

Panie - psujom siê te nowe auta, 100kkm i do kapitalki!



MB to nawet przy du¿o mniejszym. Ale E60 535d z 2007
przejecha³o 130000 i generalnie do kapitalki to jeszcze
daleko.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-08-10 20:35:42
Autor:
M550d - opinia
begin megrims
MB to nawet przy dużo mniejszym. Ale E60 535d z 2007 przejechało 130000
i generalnie do kapitalki to jeszcze daleko.

Przestał już dymić z korka wlewu oleju? :))

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-10 22:41:22
Autor: DoQ
M550d - opinia
W dniu 10-08-2012 22:35, tо pisze:
MB to nawet przy dużo mniejszym. Ale E60 535d z 2007 przejechało 130000
i generalnie do kapitalki to jeszcze daleko.
Przestał już dymić z korka wlewu oleju? :))

Teraz dymi wydechem :D



--
Pozdr.

Data: 2012-08-10 20:43:25
Autor:
M550d - opinia
begin DoQ
Teraz dymi wydechem :D

Na niebiesko?

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-10 22:44:57
Autor: DoQ
M550d - opinia
W dniu 10-08-2012 22:43, tо pisze:
Teraz dymi wydechem :D
Na niebiesko?

Tak. Celowy zabieg. To taka moda na niebieski kolor jak np. podświetlenie zegarów w VW.


--
Pozdr.

Data: 2012-08-10 20:50:00
Autor:
M550d - opinia
begin DoQ
Tak. Celowy zabieg. To taka moda na niebieski kolor jak np.
podświetlenie zegarów w VW.

Widzę, że megrims podąża za modą. Ja także poszedłem tym tropem i zamontowałem w moim Polonezie Trucku Royu końcówkę wydechu z niebieskimi diodami LED osiągając podobny efekt wizualny za dużo mniejsze pieniądze!

http://allegro.pl/koncowka-wydechu-tlumika-podswietlana-led-blue-
i2523056368.html

Polecam wszystkim!

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-10 22:39:04
Autor: DoQ
M550d - opinia
W dniu 10-08-2012 22:26, megrims pisze:
W dniu 2012-08-10 21:13, DoQ pisze:
W dniu 10-08-2012 21:11, megrims pisze:
A sk±d pewno¶æ, ¿e po ostrym pa³owaniu kiedy wy³±czenie mog³oby
zaszkodziæ turbinie START-STOP bêdzie aktywny?
Pewno¶ci nie ma. Ale jestem pewien, ¿e taki system na trwa³o¶æ
auta raczej pozytywnego wp³ywu nie ma.
Panie - psujom siê te nowe auta, 100kkm i do kapitalki!
MB to nawet przy du¿o mniejszym. Ale E60 535d z 2007
przejecha³o 130000 i generalnie do kapitalki to jeszcze
daleko.

Szczerze mówi±c nie rozumiem Ciê zupe³nie.
Je¼dzisz tymi samochodami po 400kkm czy zmieniasz wcze¶niej?
A po drugie - martwi Ciê start/stop a wy¿y³owany do 380KM trzylitrowy diesel ju¿ nie budzi Twoich obaw?


--
Pozdr.

Data: 2012-08-11 00:05:32
Autor: megrims
M550d - opinia
W dniu 2012-08-10 22:39, DoQ pisze:
W dniu 10-08-2012 22:26, megrims pisze:
W dniu 2012-08-10 21:13, DoQ pisze:
W dniu 10-08-2012 21:11, megrims pisze:
A sk±d pewno¶æ, ¿e po ostrym pa³owaniu kiedy wy³±czenie mog³oby
zaszkodziæ turbinie START-STOP bêdzie aktywny?
Pewno¶ci nie ma. Ale jestem pewien, ¿e taki system na trwa³o¶æ
auta raczej pozytywnego wp³ywu nie ma.
Panie - psujom siê te nowe auta, 100kkm i do kapitalki!
MB to nawet przy du¿o mniejszym. Ale E60 535d z 2007
przejecha³o 130000 i generalnie do kapitalki to jeszcze
daleko.

Szczerze mówi±c nie rozumiem Ciê zupe³nie.
Je¼dzisz tymi samochodami po 400kkm czy zmieniasz wcze¶niej?
zawsze mam 3 - niska odporno¶æ na nudê.

A po drugie - martwi Ciê start/stop a wy¿y³owany do 380KM trzylitrowy
diesel ju¿ nie budzi Twoich obaw?

tomoje 535d jest zad³ubane z 272 na 306 i zrobi³o tak 80kkm i równie¿
nie budzi obaw. Chodzi mi raczej o to, ¿e jak kto¶ robi M550d to w takim
prawie wyczynowym dieslu start/stop jest IMO zbêdny.

BTW: nowy C63AMG równie¿ ma start/stop.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-08-10 22:32:19
Autor:
M550d - opinia
begin megrims
zawsze mam 3 - niska odporność na nudę.

To zupełnie jak ja. Obecnie posiadam:

- Poloneza Trucka Roya (codzienny dupowóz)
- SkodÄ™ Favorit (youngtimer)
- Toyotę Prius (gdy trzeba zadać ekologicznego szyku)

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-11 22:19:15
Autor: megrims
M550d - opinia [OT]
W dniu 2012-08-11 00:32, tо pisze:
begin megrims

zawsze mam 3 - niska odporność na nudę.

To zupełnie jak ja. Obecnie posiadam:

- Poloneza Trucka Roya (codzienny dupowóz)
- SkodÄ™ Favorit (youngtimer)
- Toyotę Prius (gdy trzeba zadać ekologicznego szyku)


Mnie zostało 535d; Yeti (jeździ nim głównie żona) oraz
CL600. Chociaż ten ostatni od miesiąca stoi w serwisie.

Ostatnio zadzwonili, ze mam z diagnostą pojeździć
i pokazać mu te błędy co się robią. 2 godziny po mieście
i nic nie wyskoczyło. No to parę godzin później przyjeżdżam
odebrać auto i po przejechaniu 200m zawróciłem, bo znów
choinka.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-08-11 20:48:41
Autor:
M550d - opinia [OT]
begin megrims
To zupełnie jak ja. Obecnie posiadam:

- Poloneza Trucka Roya (codzienny dupowóz) - Skodę Favorit (youngtimer)
- Toyotę Prius (gdy trzeba zadać ekologicznego szyku)

Mnie zostało 535d; Yeti (jeździ nim głównie żona) oraz CL600. Chociaż
ten ostatni od miesiÄ…ca stoi w serwisie.

Zamienimy siÄ™? :))

Ostatnio zadzwonili, ze mam z diagnostą pojeździć i pokazać mu te błędy
co się robią. 2 godziny po mieście i nic nie wyskoczyło. No to parę
godzin później przyjeżdżam odebrać auto i po przejechaniu 200m
zawróciłem, bo znów choinka.

To dobra oferta, w moim Polonezie Trucku Royu to siÄ™ nie zdarza!

PS. Właśnie nakleiłem chromowane parapety, w zasadzie teraz można nim jechać nawet pod operę.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-11 22:42:11
Autor: Kuba \(aka cita\)
M550d - opinia

U¿ytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:k040jb$53u$2usenet.news.interia.pl...
BTW: nowy C63AMG równie¿ ma start/stop.

bo to jest tak, ze je¶li systemu w samochodzie nie bêdzie to dziennikarze stwierdz± "¿e w tak drogim samochodzie zabrak³o w wyposa¿enia systemu start stop, który w audi/bmw/mercedesie/fiacie... jest"
Opinia publiczna podchwyci ... i masz babo placek.
Nikt sobie na takie co¶ nie pozwoli i ³aduj±.

Ca³e szczê¶cie, ze:
1. da sie to wy³±czyæ (permanentnie te¿ - przez interface diagnostyczny)
2. wczytuj±c sie w instukcje (przynajmniej w BMW) da sie tak operowaæ hamulcem, sprzêg³em i gazem - ze system start stop bêdzie wy³±cza³/nie bêdzie wy³±cza³ (a mo¿e nawet zapalaæ wczesniej) na ¿yczenie kierowcy.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L http://allegro.pl/show_item.php?item=2555212143

Data: 2012-08-11 18:01:20
Autor: MarcinJM
M550d - opinia
W dniu 2012-08-10 16:03, megrims pisze:
Środowisko najważniejsze. Chuj z kosztami dla środowiska, jakie
generuje wyprodukowanie nowej turbiny, utylizacja starej i wymiana
oleju. Ale te było wałkowane tu dziesiątki razy.

Oraz, czy wylaczenie silnika na pol minuty ma sens.
Do rozruchu potrzebna jest jakas moc. Z ksiezyca sie ona nie bierze.

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2012-08-10 18:01:20
Autor: Cezary Daniluk
M550d - opinia
W dniu 2012-08-09 22:06, Myjk pisze:
Thu, 09 Aug 2012 21:47:06 +0200, megrims

ale wyobrażam sobie sytuację, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłączy silnik.

Sprawdziłeś empirycznie, czy gdybasz? Na logikę (a o jej brak inżynierów
nie posądzam) po pałowaniu turbo system start-stop nie zadziała, dopóki
turbawka nie osiÄ…gnie optymalnej i bezpiecznej temperatury.

Nawet w durnym Fiacie tak jest, więc nie sądzę żeby w BMW było inaczej.
Jak "popałuję" spod świateł to przy następnych pokaże na wyświetlaczu - system start&stop niedostępny i nie gasi silnika ;)

Pozdrawiam !

Data: 2012-08-10 20:34:49
Autor: megrims
M550d - opinia
W dniu 2012-08-10 18:01, Cezary Daniluk pisze:
W dniu 2012-08-09 22:06, Myjk pisze:
Thu, 09 Aug 2012 21:47:06 +0200, megrims

ale wyobrażam sobie sytuację, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłączy silnik.

Sprawdziłeś empirycznie, czy gdybasz? Na logikę (a o jej brak inżynierów
nie posądzam) po pałowaniu turbo system start-stop nie zadziała, dopóki
turbawka nie osiÄ…gnie optymalnej i bezpiecznej temperatury.

Nawet w durnym Fiacie tak jest, więc nie sądzę żeby w BMW było inaczej.
Jak "popałuję" spod świateł to przy następnych pokaże na wyświetlaczu -
system start&stop niedostępny i nie gasi silnika ;)

Czyli system można obejść. Katować silnik cały czas :D

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-08-25 21:17:45
Autor: jerzu
M550d - opinia
On Fri, 10 Aug 2012 20:34:49 +0200, megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl>
wrote:

Czyli system mo¿na obej¶æ. Katowaæ silnik ca³y czas :D

Zaraz, w jakiej¶ b-klasie siê go da³o wy³±czyæ przyciskiem. Tutaj siê
nie da?

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2012-08-25 21:54:18
Autor: megrims
M550d - opinia
W dniu 2012-08-25 21:17, jerzu pisze:
On Fri, 10 Aug 2012 20:34:49 +0200, megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl>
wrote:

Czyli system mo¿na obej¶æ. Katowaæ silnik ca³y czas :D

Zaraz, w jakiej¶ b-klasie siê go da³o wy³±czyæ przyciskiem. Tutaj siê
nie da?

Trochê zg³êbi³em temat. Na 100% w Audi start/stop nie zadzia³a, je¶li
motoryna jest rozgrzana. My¶lê, ¿e podobnie jest w BMW i innych markach.
Jedziemy 250 autostrad± i zje¿d¿amy z niej i stajemy na czerwonym
¶wietle. My¶lê, ¿e turbina by nie prze¿y³a zbyt wielu takich sytuacji.



--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

M550d - opinia

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona