Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   M550d - opinia

M550d - opinia

Data: 2012-08-09 22:48:19
Autor: V-Tec
M550d - opinia
W dniu 2012-08-09 21:47, megrims pisze:
Smorawiński ma na demo M550d. Przejechałem się i jakie mam wnioski.

Ktoś, kto kompletował akurat tą demówkę, to lekko mówiąc
mało kompetentny. Zamówiona sztuka bez okna dachowego,
bez dostępu komfortowego. Kolor OK. Fotele komfortowe OK.
Wkurwiający system start-stop. Ja rozumiem, że szybko
uruchamia silnik, ale wyobrażam sobie sytuację, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłączy silnik.

oj, chyba mają na to jakiś sposób.

Genialne. Rasowy dźwięk silnika wydobywa się.. uwaga..
z głośników. No z tym to przegięli i to konkretnie.

Takie czasy :( A BMW 528i ma silnik R4.

Największa porażka to cena. 550.000 PLN. Dla diesla R6
taka cena to pomyłka. A8 4.2 V8 TDI jest tańsze.

hm, ja tam na stronie BMW widzę cenę 375tys.PLN Dowaliłeś mu wyposażenia za 175 tysi czy jak? Chyba niemożliwe nawet, żeby dodatków za taką kwotę do tej wersji nabrać.


--
pozdro,
W.

Data: 2012-08-09 22:50:59
Autor: megrims
M550d - opinia
W dniu 2012-08-09 22:48, V-Tec pisze:
W dniu 2012-08-09 21:47, megrims pisze:
Smorawiński ma na demo M550d. Przejechałem się i jakie mam wnioski.

Ktoś, kto kompletował akurat tą demówkę, to lekko mówiąc
mało kompetentny. Zamówiona sztuka bez okna dachowego,
bez dostępu komfortowego. Kolor OK. Fotele komfortowe OK.
Wkurwiający system start-stop. Ja rozumiem, że szybko
uruchamia silnik, ale wyobrażam sobie sytuację, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wyłączy silnik.

oj, chyba mają na to jakiś sposób.

Genialne. Rasowy dźwięk silnika wydobywa się.. uwaga..
z głośników. No z tym to przegięli i to konkretnie.

Takie czasy :( A BMW 528i ma silnik R4.
Ma być E klasa z silnikiem 1.6
a ten silnik 528i R4 turbo benzyna fajny jest. :)


Największa porażka to cena. 550.000 PLN. Dla diesla R6
taka cena to pomyłka. A8 4.2 V8 TDI jest tańsze.

hm, ja tam na stronie BMW widzę cenę 375tys.PLN Dowaliłeś mu wyposażenia
za 175 tysi czy jak? Chyba niemożliwe nawet, żeby dodatków za taką kwotę
do tej wersji nabrać.



To demo, w takiej kompletacji wg słów miłej Pani, która tam
sprzedaje kosztuje 550 :|


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-08-09 22:54:57
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
M550d - opinia
On 2012-08-09 22:50, megrims wrote:
W dniu 2012-08-09 22:48, V-Tec pisze:
W dniu 2012-08-09 21:47, megrims pisze:
Najwiêksza pora¿ka to cena. 550.000 PLN. Dla diesla R6
taka cena to pomy³ka. A8 4.2 V8 TDI jest tañsze.

hm, ja tam na stronie BMW widzê cenê 375tys.PLN Dowali³e¶ mu wyposa¿enia
za 175 tysi czy jak? Chyba niemo¿liwe nawet, ¿eby dodatków za tak± kwotê
do tej wersji nabraæ.

To demo, w takiej kompletacji wg s³ów mi³ej Pani, która tam
sprzedaje kosztuje 550 :|

Mo¿e to wina dop³aty za stereotypowe zw³oki w baga¿niku ? ;-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-08-09 23:05:44
Autor: V-Tec
M550d - opinia
W dniu 2012-08-09 22:50, megrims pisze:
[..]
To demo, w takiej kompletacji wg słów miłej Pani, która tam
sprzedaje kosztuje 550 :|

a na pewno te wszystkie pierdoły potrzebujesz? Sam skonfiguruj i zobacz, ile wyjdzie. Albo bierz 528i ;)


--
pozdro
W.

Data: 2012-08-09 23:13:16
Autor: megrims
M550d - opinia
W dniu 2012-08-09 23:05, V-Tec pisze:
W dniu 2012-08-09 22:50, megrims pisze:
[..]
To demo, w takiej kompletacji wg słów miłej Pani, która tam
sprzedaje kosztuje 550 :|

a na pewno te wszystkie pierdoły potrzebujesz? Sam skonfiguruj i zobacz,
ile wyjdzie. Albo bierz 528i ;)


535d

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-08-10 10:53:27
Autor: Radarro
M550d - opinia
megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa³(a):
a ten silnik 528i R4 turbo benzyna fajny jest. :)

A dzwiek to ma jaki? Jak prawdziwa 6-tka?  Czy normalna 4-ka, jak w byle folcwagenie? :)

RdR

--


Data: 2012-08-10 12:05:39
Autor: Scypio
M550d - opinia
Dnia 10.08.2012 Radarro <r.konopinski.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³/a:
megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa³(a):
a ten silnik 528i R4 turbo benzyna fajny jest. :)

A dzwiek to ma jaki? Jak prawdziwa 6-tka?  Czy normalna 4-ka, jak w byle folcwagenie? :)

Jak czterocylindrowy silnik mo¿e brzmieæ jak sze¶ciocylindrowy? A, no tak - z g³o¶ników mo¿na d¼wiêk zapodaæ... pewnie jak kto¶ lubi to nawet brzmienie 2.4L V8 z F1 móg³by wybraæ... albo trzycylindrowca z poczciwej Syrenki. Fajnie jakby jeszcze g³o¶niki na zewn±trz gra³y :)

pozdrawiam,
--
scypio

Data: 2012-08-10 14:31:28
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
M550d - opinia
On 2012-08-10 14:05, Scypio wrote:
Dnia 10.08.2012 Radarro<r.konopinski.SKASUJ@gazeta.pl>  napisa³/a:
megrims<megrimsNOSPAM@interia.pl>  napisa³(a):

a ten silnik 528i R4 turbo benzyna fajny jest. :)

A dzwiek to ma jaki? Jak prawdziwa 6-tka?
Czy normalna 4-ka, jak w byle folcwagenie? :)

Jak czterocylindrowy silnik mo¿e brzmieæ jak sze¶ciocylindrowy?

Niektóre czwórki brzmi± do¶æ podobnie ;-) Tutaj kolekcja 4-rek i 6-tek:
http://www.youtube.com/watch?v=LaufcGDy-xc&feature=related

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-08-09 23:46:39
Autor: Tomasz Pyra
M550d - opinia
On Thu, 09 Aug 2012 22:48:19 +0200, V-Tec wrote:

W dniu 2012-08-09 21:47, megrims pisze:
Smorawiñski ma na demo M550d. Przejecha³em siê i jakie mam wnioski.

Kto¶, kto kompletowa³ akurat t± demówkê, to lekko mówi±c
ma³o kompetentny. Zamówiona sztuka bez okna dachowego,
bez dostêpu komfortowego. Kolor OK. Fotele komfortowe OK.
Wkurwiaj±cy system start-stop. Ja rozumiem, ¿e szybko
uruchamia silnik, ale wyobra¿am sobie sytuacjê, jak mamy
rozgrzane turbo a tu start-stop nam wy³±czy silnik.

oj, chyba maj± na to jaki¶ sposób.

Sprawdza temperaturê, jednak mimo wszystko ¿ycia turbinie to zapewne nie
wyd³u¿a.

Data: 2012-08-10 12:44:27
Autor: elmer radi radisson
M550d - opinia
On 2012-08-09 23:46, Tomasz Pyra wrote:

Sprawdza temperaturê, jednak mimo wszystko ¿ycia turbinie to zapewne nie
wyd³u¿a.

Podobniez w takiej X6M jest zainstalowana jakas dodatkowa pompa
oleju smarujaca turbine wlasnie podczas uzycia start-stopu.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-08-10 21:53:53
Autor: Karol Y
M550d - opinia
Sprawdza temperaturê, jednak mimo wszystko ¿ycia turbinie to zapewne nie
wyd³u¿a.

Podobniez w takiej X6M jest zainstalowana jakas dodatkowa pompa
oleju smarujaca turbine wlasnie podczas uzycia start-stopu.

Teraz pytanie, co wychodzi taniej. Oszczêdno¶æ na paliwie czy dodatkowa pompa i skomplikowanie systemu?

--
Mateusz Bogusz

Data: 2012-08-10 20:12:10
Autor:
M550d - opinia
begin Karol Y
Teraz pytanie, co wychodzi taniej. Oszczędność na paliwie czy dodatkowa
pompa i skomplikowanie systemu?

Pompa na bicku!!!

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-10 22:48:46
Autor: DoQ
M550d - opinia
W dniu 10-08-2012 21:53, Karol Y pisze:
Podobniez w takiej X6M jest zainstalowana jakas dodatkowa pompa
oleju smarujaca turbine wlasnie podczas uzycia start-stopu.
Teraz pytanie, co wychodzi taniej. Oszczêdno¶æ na paliwie czy dodatkowa
pompa i skomplikowanie systemu?

A rozrusznik masz? Ciekawe co wychodzi taniej - korba, czy dodatkowy rozrusznik i skomplikowanie systemu?


--
Pozdr.

Data: 2012-08-11 00:02:44
Autor: megrims
M550d - opinia
W dniu 2012-08-10 22:48, DoQ pisze:
W dniu 10-08-2012 21:53, Karol Y pisze:
Podobniez w takiej X6M jest zainstalowana jakas dodatkowa pompa
oleju smarujaca turbine wlasnie podczas uzycia start-stopu.
Teraz pytanie, co wychodzi taniej. Oszczêdno¶æ na paliwie czy dodatkowa
pompa i skomplikowanie systemu?

A rozrusznik masz? Ciekawe co wychodzi taniej - korba, czy dodatkowy
rozrusznik i skomplikowanie systemu?


bior±c pod uwagê, ¿e choroby serca s± g³ówn± przyczyn± zgonów w Polsce,
to jakby ludzie sobie pokrêcili codziennie parê razy korb±, to wysz³o
by to im na zdrowie i mamy, ¿e w skali ca³ego systemu (kraju) wyjdzie
taniej.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-08-11 00:16:06
Autor: DoQ
M550d - opinia
W dniu 11-08-2012 00:02, megrims pisze:
A rozrusznik masz? Ciekawe co wychodzi taniej - korba, czy dodatkowy
rozrusznik i skomplikowanie systemu?
bior±c pod uwagê, ¿e choroby serca s± g³ówn± przyczyn± zgonów w Polsce,
to jakby ludzie sobie pokrêcili codziennie parê razy korb±, to wysz³o
by to im na zdrowie i mamy, ¿e w skali ca³ego systemu (kraju) wyjdzie
taniej.

Tacy to maj± rozruszniki w klacie.


--
Pozdr.

Data: 2012-08-10 22:34:13
Autor:
M550d - opinia
begin DoQ
Tacy to majÄ… rozruszniki w klacie.

Ja sobie wstawiłem stary z mojego Poloneza Trucka Roya (ale już po regeneracji).

--
ignorance is bliss

Data: 2012-08-11 15:27:03
Autor: Karol Y
M550d - opinia
A rozrusznik masz? Ciekawe co wychodzi taniej - korba, czy dodatkowy
rozrusznik i skomplikowanie systemu?

Tutaj siê z Tob± nie zgodzê. Rozrusznik zosta³ do dany ze wzglêdu na wygodê. Start-Stop poprawia Ci w jaki¶ sposób komfort podró¿y albo uruchamiania samochodu?

--
Mateusz Bogusz

Data: 2012-08-13 18:05:25
Autor: DoQ
M550d - opinia
W dniu 11-08-2012 15:27, Karol Y pisze:
A rozrusznik masz? Ciekawe co wychodzi taniej - korba, czy dodatkowy
rozrusznik i skomplikowanie systemu?
Tutaj siê z Tob± nie zgodzê. Rozrusznik zosta³ do dany ze wzglêdu na
wygodê. Start-Stop poprawia Ci w jaki¶ sposób komfort podró¿y albo
uruchamiania samochodu?

Tak, oszczêdza paliwo i mogê rzadziej odwiedzaæ stacjê.

--
Pozdr.

Data: 2012-08-13 18:18:10
Autor: megrims
M550d - opinia
W dniu 2012-08-13 18:05, DoQ pisze:
W dniu 11-08-2012 15:27, Karol Y pisze:
A rozrusznik masz? Ciekawe co wychodzi taniej - korba, czy dodatkowy
rozrusznik i skomplikowanie systemu?
Tutaj siê z Tob± nie zgodzê. Rozrusznik zosta³ do dany ze wzglêdu na
wygodê. Start-Stop poprawia Ci w jaki¶ sposób komfort podró¿y albo
uruchamiania samochodu?

Tak, oszczêdza paliwo i mogê rzadziej odwiedzaæ stacjê.

Gdyby to tak dzia³a³o, ¿e mo¿esz w³±czyæ tryb "korek" i wtedy silnik
ga¶nie zupe³nie, a jak masz siê przesun±æ o 2-3 metry do przodu to
napêd jest elektryczny i dopiero jak siê korek zakoñczy to start/stop
zostaje wy³±czony to mo¿e i to mia³o by sens. Ale je¶li co metr i co
20 sekund silnik ga¶nie i jest uruchamiany, to nie wierzê w te
oszczêdno¶ci

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-08-13 18:54:01
Autor: DoQ
M550d - opinia
W dniu 13-08-2012 18:18, megrims pisze:
zostaje wy³±czony to mo¿e i to mia³o by sens. Ale je¶li co metr i co
20 sekund silnik ga¶nie i jest uruchamiany, to nie wierzê w te
oszczêdno¶ci

No ok. Zrobili to po to aby spala³ wiêcej.


--
Pozdr.

Data: 2012-08-13 19:58:20
Autor: megrims
M550d - opinia
W dniu 2012-08-13 18:54, DoQ pisze:
W dniu 13-08-2012 18:18, megrims pisze:
zostaje wy³±czony to mo¿e i to mia³o by sens. Ale je¶li co metr i co
20 sekund silnik ga¶nie i jest uruchamiany, to nie wierzê w te
oszczêdno¶ci

No ok. Zrobili to po to aby spala³ wiêcej.


Zrobili to, bo taka moda i wszyscy siê boj± zielonych eko-terrorystów.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-08-13 22:13:45
Autor: DoQ
M550d - opinia
W dniu 13-08-2012 19:58, megrims pisze:
No ok. Zrobili to po to aby spala³ wiêcej.
Zrobili to, bo taka moda i wszyscy siê boj± zielonych eko-terrorystów.

No jasne bo ka¿dy prawdziwy motorowiec lubi spalaæ ja³owo stoj±c w miejscu :)


--
Pozdr.

Data: 2012-08-17 00:30:39
Autor: Karol Y
M550d - opinia
No jasne bo ka¿dy prawdziwy motorowiec lubi spalaæ ja³owo stoj±c w
miejscu :)

Ja tam lubiê s³uchaæ swojego motorka. Spalaniem siê nie przejmuje :-P

--
Mateusz Bogusz

Data: 2012-08-16 16:37:56
Autor: kamil
M550d - opinia
On 13/08/2012 18:58, megrims wrote:
W dniu 2012-08-13 18:54, DoQ pisze:
W dniu 13-08-2012 18:18, megrims pisze:
zostaje wy³±czony to mo¿e i to mia³o by sens. Ale je¶li co metr i co
20 sekund silnik ga¶nie i jest uruchamiany, to nie wierzê w te
oszczêdno¶ci

No ok. Zrobili to po to aby spala³ wiêcej.


Zrobili to, bo taka moda i wszyscy siê boj± zielonych eko-terrorystów.

Ja rozumiem gimbusów powtarzaj±cych te wy¶wiechtane frazesy, ale ¿e doros³y i my¶l±cy cz³owiek naskakuje tak na normy emisji, dziêki którym nie musi wychodziæ z domu w masce jak w niektórych wiêkszych azjatyckich miastach?




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-08-16 20:07:32
Autor: megrims
M550d - opinia
W dniu 2012-08-16 17:37, kamil pisze:
On 13/08/2012 18:58, megrims wrote:
W dniu 2012-08-13 18:54, DoQ pisze:
W dniu 13-08-2012 18:18, megrims pisze:
zostaje wy³±czony to mo¿e i to mia³o by sens. Ale je¶li co metr i co
20 sekund silnik ga¶nie i jest uruchamiany, to nie wierzê w te
oszczêdno¶ci

No ok. Zrobili to po to aby spala³ wiêcej.


Zrobili to, bo taka moda i wszyscy siê boj± zielonych eko-terrorystów.

Ja rozumiem gimbusów powtarzaj±cych te wy¶wiechtane frazesy, ale ¿e
doros³y i my¶l±cy cz³owiek naskakuje tak na normy emisji, dziêki którym
nie musi wychodziæ z domu w masce jak w niektórych wiêkszych azjatyckich
miastach?

IMO wszystkie dzia³ania EKO to jaka¶ ¶ciema, PR i nakrêcanie
koniunktury. Koszt wyprodukowania i zez³omowania samochodu raz na 3 lata
to wiêkszy koszt dla ¶rodowiska ni¿ to co to auto spali.

Niech zaczn± robiæ auta, które nie bêd± siê psu³y i bêd± je¼dzi³y bez
awarii 1.000.000 km. To bêdzie dzia³anie ekologiczne. Technicznie da
siê, ale siê nie op³aca. DO tego jeszcze zu¿ycie materia³ów i paliwa
podczas rozruchu. Akumulator te¿ trzeba czym¶ na³adowaæ. Z powietrza
siê na energia do rozruchu nie bierze. Ale ka¿dy z nas jest inny
i ma prawo do swojego zdania. Ja siê z nikim nie bêdê k³óci³. Mo¿e
kiedy¶ zmieniê zdanie. Na dzieñ dzisiejszy jestem sceptyczny.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2012-08-17 15:14:39
Autor: kamil
M550d - opinia
On 16/08/2012 19:07, megrims wrote:
W dniu 2012-08-16 17:37, kamil pisze:
On 13/08/2012 18:58, megrims wrote:
W dniu 2012-08-13 18:54, DoQ pisze:
W dniu 13-08-2012 18:18, megrims pisze:
zostaje wy³±czony to mo¿e i to mia³o by sens. Ale je¶li co metr i co
20 sekund silnik ga¶nie i jest uruchamiany, to nie wierzê w te
oszczêdno¶ci

No ok. Zrobili to po to aby spala³ wiêcej.


Zrobili to, bo taka moda i wszyscy siê boj± zielonych eko-terrorystów.

Ja rozumiem gimbusów powtarzaj±cych te wy¶wiechtane frazesy, ale ¿e
doros³y i my¶l±cy cz³owiek naskakuje tak na normy emisji, dziêki którym
nie musi wychodziæ z domu w masce jak w niektórych wiêkszych azjatyckich
miastach?

IMO wszystkie dzia³ania EKO to jaka¶ ¶ciema, PR i nakrêcanie
koniunktury. Koszt wyprodukowania i zez³omowania samochodu raz na 3 lata
to wiêkszy koszt dla ¶rodowiska ni¿ to co to auto spali.

Jeste¶ zdaje siê inteligentnym facetem, a nie Mietkiem spod sklepu osiedlowego i powiniene¶ wiedzieæ, ¿e odpady powsta³e przy produkcji o wiele ³atwiej jest kontrolowaæ, utylizowaæ i sk³adowaæ w bezpieczny sposób, ni¿ to co wyleci ty³em z dziesi±tków tysiêcy samochodów je¿d¿±ce po mie¶cie.

Niech zaczn± robiæ auta, które nie bêd± siê psu³y i bêd± je¼dzi³y bez
awarii 1.000.000 km. To bêdzie dzia³anie ekologiczne. Technicznie da
siê, ale siê nie op³aca. DO tego jeszcze zu¿ycie materia³ów i paliwa
podczas rozruchu. Akumulator te¿ trzeba czym¶ na³adowaæ. Z powietrza
siê na energia do rozruchu nie bierze. Ale ka¿dy z nas jest inny
i ma prawo do swojego zdania. Ja siê z nikim nie bêdê k³óci³. Mo¿e
kiedy¶ zmieniê zdanie. Na dzieñ dzisiejszy jestem sceptyczny.

Jeste¶ sceptyczny bo znasz fakty, czy jeste¶ bo tak i koniec? Energia na rozruch? Jaka konkretnie - mo¿esz podaæ liczby i porównaæ to do energii potrzebnej na pracê silnika przez choæby minutê w korku (a jak wiemy, w du¿ych miastach korek potrafi oznaczaæ nawet i 15 minut bez ruchu)?




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-08-18 16:42:06
Autor: Kuba \(aka cita\)
M550d - opinia

U¿ytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:k0ljkf$7cu$1inews.gazeta.pl...
Jeste¶ sceptyczny bo znasz fakty, czy jeste¶ bo tak i koniec? Energia na rozruch? Jaka konkretnie - mo¿esz podaæ liczby i porównaæ to do energii potrzebnej na pracê silnika przez choæby minutê w korku (a jak wiemy, w du¿ych miastach korek potrafi oznaczaæ nawet i 15 minut bez ruchu)?

liczb nie znam, ale wyobraziæ sobie mo¿na do¶æ ³atwo.

Chyba ka¿dy sie zgodzi, ze rozruch silnika powoduje wiêksze zu¿ycie silnika ni¿ jego praca.
Oszczêdno¶æ paliwa u¿ywaj±c systemu Start-Stop w liczbach (w danych testowych, a nie fabrycznych) jest znikoma.
Koszt zakupu samochodu z systemem start-stop w porównaniu do samochodu bez tego systemu jest zdecydowanie wy¿szy.
Elementy u¿yte w samochodzie z systemem start-stop, zw³aszcza rozrusznik s± (bardzo czêsto) dok³adnie takie same jak w normalnym samochodzie, wiec podlegaj± szubszemu zu¿yciu (oczywi¶cie nie w hybrydach, bo tam rozrusznikiem czasem jest silnik elektryczny).
Dodatkowe elementy systemu to dodatkowe koszty produkcji i dodatkowe koszty eksploatacji - tak¿e ostatecznie utylizacji.

No i faktycznie bardzo interesuje mnie pomiar czysto¶ci spalin przez pierwsze kilka sekund pracy silnika, który w³asnie sie uruchomi³ na skrzy¿owaniu i natychmiastowo zosta³ obci±¿ony podszas ruszania auta... a co za tym idzie bilans samochodu chodz±cego na wolnych obrotach i takiego, co to odpala i od razu jedzie. Wcale bym sie nie zdziwi³, gdyby komputer potrzebowa³ kilku sekund na optymalizacje sk³adu mieszanki po rozruchu.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L http://allegro.pl/show_item.php?item=2555212143

Data: 2012-08-13 12:22:47
Autor: Filip
M550d - opinia
W dniu 2012-08-09 22:48, V-Tec pisze:

hm, ja tam na stronie BMW widzę cenę 375tys.PLN Dowaliłeś mu wyposażenia
za 175 tysi czy jak? Chyba niemożliwe nawet, żeby dodatków za taką kwotę
do tej wersji nabrać.

Jest możliwe, jest... Mimo tego, że to jest M power, to można dobrać w pip dodatków :) Np. zmiana koloru na jakiś nietypowy...

M550d - opinia

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona