MAC karty sieciowej na płycie głównej.

Data: 2010-01-07 23:06:49
Autor: Andrzej W.
MAC karty sieciowej na płycie głównej.
Witam,

Przy flashowaniu płyty ASRock AOD790GX/128M zawiesił mi się komputer.
Mam pół flasha nowego biosu i pół starego, oczywiście płyta nie wstaje.
Zrobiłem sobie programator i zaprogramowałem pamięć biosem ze strony producenta.
Niestety płyta przy uruchamianiu najpierw krzyczy, że nie ma w BIOS ani w CMOS adresu MAC a potem, że brakuje mu jakiegoś ID do 1394.
By komputer się uruchomił muszę dwa razy klepnąć F1.
Znam MAC mojej karty, tylko nie za bardzo wiem gdzie go wklepać...
Może ktoś już przerabiał taki problem, albo wie gdzie szukać wskazówek?

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-01-07 23:53:02
Autor: Andrzej W.
MAC karty sieciowej na płycie głównej.
Co do MAC adresu to chyba znalazłem, przetestuję jutro:
Afudos.exe /M1234ABCD

Pozostaje jeszcze kwestia tego ID dla 1394.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-01-08 00:29:55
Autor: Adam Jarecki
Andrzej W. pisze:
Niestety płyta przy uruchamianiu najpierw krzyczy, że nie ma w BIOS ani w CMOS adresu MAC a potem, że brakuje mu jakiegoś ID do 1394.
By komputer się uruchomił muszę dwa razy klepnąć F1.

Witam!

Instrukcja co i jak:

1394 GUID is located on a sticker attached to the floppy connector. Run fwguid from pure dos. Either Command Prompt using F8, or a boot disk. I use 98se boot disk and keep my d: partition in FAT32 just for bios and nv flashing, as well as using tools such as fwguid. For fwguid commands, simply place /? after the executable.

Pliki fwguid.zip, mac.zip dostepne sa na tej stronie
http://my.ocworkbench.com/bbs/showthread.php?t=41766&page=9

Powodzenia

--
Pozdrawiam | Adam Jarecki

Data: 2010-01-08 01:00:48
Autor: Andrzej W.
W dniu 2010-01-08 00:29, Adam Jarecki pisze:

[...]

Pięknie dziękuję, będę próbował dziś wieczorem.

Co prawda nie mam chyba GUID, ale zgram BIOS, zmienię GUID, zgram znowu BIOS, porównam i znajdę gdzie to jest a potem wyciągnę to ze starego BIOSu i znowu ustawię GUID.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-01-08 18:11:54
Autor: Andrzej W.
MAC karty sieciowej na płycie głównej.
W dniu 2010-01-08 00:29, Adam Jarecki pisze:

Pliki fwguid.zip, mac.zip dostepne sa na tej stronie
http://my.ocworkbench.com/bbs/showthread.php?t=41766&page=9

Niestety te narzędzia nie chcą działać z moją płytą główną.
Sprawę z MAC załatwiłem za pomocą:
Afudos.exe /M1234ABCD

Niestety ciągle nie udało mi się rozwiązać problemu z GUID do 1394.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-01-08 00:30:33
Autor: d530
MAC karty sieciowej na plycie glównej.

"Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> wrote in message news:hi5m27$l4l$1mx1.internetia.pl...
Witam,

Przy flashowaniu plyty ASRock AOD790GX/128M zawiesil mi sie komputer.
Mam pól flasha nowego biosu i pól starego, oczywiscie plyta nie wstaje.
Zrobilem sobie programator i zaprogramowalem pamiec biosem ze strony producenta.
Niestety plyta przy uruchamianiu najpierw krzyczy, ze nie ma w BIOS ani w CMOS adresu MAC a potem, ze brakuje mu jakiegos ID do 1394.
By komputer sie uruchomil musze dwa razy klepnac F1.
Znam MAC mojej karty, tylko nie za bardzo wiem gdzie go wklepac...
Moze ktos juz przerabial taki problem, albo wie gdzie szukac wskazówek?

Czy jesli komputer juz sie uruchamia to procedura "normalna" wgrania nowego BIOSU nie zadziala ?

Data: 2010-01-08 00:52:56
Autor: Andrzej W.
W dniu 2010-01-08 00:30, d530 pisze:

Czy jesli komputer juz sie uruchamia to procedura "normalna" wgrania nowego
BIOSU nie zadziala ?

"Normalne" wgranie biosu dzia³a, ale poniewa¿ MAC karty sieciowej i GUID 1394 musz± byæ unikalne w skali ¶wiata to uaktualnienie biosu nie ma prawa nic zrobiæ z tymi parametrami.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-01-08 10:15:39
Autor: Jacek Maciejewski
MAC karty sieciowej na plycie glównej.
Dnia Fri, 08 Jan 2010 00:52:56 +0100, Andrzej W. napisa³(a):

"Normalne" wgranie biosu dzia³a, ale poniewa¿ MAC karty sieciowej i GUID 1394 musz± byæ unikalne w skali ¶wiata to uaktualnienie biosu nie ma prawa nic zrobiæ z tymi parametrami.

No to dlaczego nieudana próba zmiany biosu spowodowa³a utratê tych danych?
Skoro procedura w ogóle nie "siêga" do miejsca gdzie one s± zapisane,
gdziekolwiek to jest?
--
Jacek

Data: 2010-01-08 11:07:35
Autor: Andrzej W.
[...]

Wszystko znajduje siê fizycznie w jednym uk³adzie pamiêci flash.
Program uaktualniaj±cy BIOS pilnuje by nie skasowaæ tych parametrów.
Ze wzglêdu na to, ¿e komputer przesta³ siê uruchamiaæ przeprogramowa³em pamiêæ flash w zewnêtrznym urz±dzeniu kasuj±c ca³± zawarto¶æ tej pamiêci.
Gdybym zna³ strukturê pamiêci BIOS to bym nie kasowa³ obszarów w których znajduj± siê te dane , niestety nie znam.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-01-08 14:06:39
Autor: Tomaszek
MAC karty sieciowej na plycie glównej.
W dniu 2010-01-08 11:07, Andrzej W. pisze:
Wszystko znajduje się fizycznie w jednym układzie pamięci flash.
Program uaktualniający BIOS pilnuje by nie skasować tych parametrów.
Ze względu na to, że komputer przestał się uruchamiać przeprogramowałem
pamięć flash w zewnętrznym urządzeniu kasując całą zawartość tej pamięci.
Gdybym znał strukturę pamięci BIOS to bym nie kasował obszarów w których
znajdujÄ… siÄ™ te dane , niestety nie znam.

Poszukaj, może MAC jest zapisany na płycie głównej, albo w instrukcji na jakiejś naklejce?
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz siÄ™ z niÄ… zgadzać.   |
|              Nie należę do żadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2010-01-08 14:12:36
Autor: Dominik & Co
Tomaszek napisał(a):

Poszukaj, może MAC jest zapisany na płycie głównej, albo w instrukcji na jakiejś naklejce?

Cytat z otwierajÄ…cego postu: "Znam MAC mojej karty, tylko nie za
bardzo wiem gdzie go wklepać..."

--
Dominik (& kÄ…pany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2010-01-08 18:42:16
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-01-08 14:12, Dominik & Co pisze:
Cytat z otwierajÄ…cego postu: "Znam MAC mojej karty, tylko nie za
bardzo wiem gdzie go wklepać..."

Przepraszam, moja wina. Zwracam honor.

Data: 2010-01-08 21:53:42
Autor: Andrzej W.
Rozwiązanie - MAC karty sieciowej na pł ycie głównej.
Ponieważ programy z zaproponowanej strony nie zadziałały:
   http://my.ocworkbench.com/bbs/showthread.php?t=41766&page=9
musiałem szukać dalej.

Przydały się jednak informacje na niej zawarte.
GUID 1394 był przyklejony na osłonie gniazda FDD.
MAC karty sieciowej był naklejony blisko krawędzi płyty przy złączach PCI.
Oczywiście oba numerki nie miały słowa opisu na tych naklejkach.
MAC karty zaprogramowałem poleceniem:
   Afudos.exe /M1234ABCD
gdzie 1234ABCD to adres MAC karty.

Z GUID 1394 nie poszło tak łatwo, więc zrobiłem to po swojemu.
1. Zgrałem BIOS do pliku poleceniem:
   Afudos.exe plik.bin /o
2. Wyedytowałem plik "plik.bin" w edytorze binarnym i wpisałem w odpowiednie miejsce GUID a za nim jego sumę kontrolną.
3. Wgrałem na powrót ten plik do BIOSu poleceniem:
   Afudos.exe plik.bin /p /b /n /c

Wskazówki:
Adres MAC znajduje siÄ™ pod adresem 0xEC850 w moim BIOSe.
GUID od 1394 znajduje siÄ™ pod adresem 0xEC810 w moim BIOSe.

SumÄ™ kontrolnÄ… GUID poda nam polecenie:
   fwguid.exe m guid
gdzie guid to nasz numerek.
Polecenie to teoretycznie powinno zapisać GUID do BIOSu ale poza wyświetleniem numeru i sumy kontrolnej nie robi u mnie nic.

Płyta działa już całkiem ładnie i botuje się bez żadnych ostrzeżeń.

Serdecznie dziękuję za pomoc.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-01-08 21:59:28
Autor: Andrzej W.
W dniu 2010-01-08 21:53, Andrzej W. pisze:
> fwguid.exe m guid

Powinno być:
   fwguid.exe c guid

Data: 2010-01-08 22:22:29
Autor: Jacek Maciejewski
Rozwiązanie - MAC karty sieciowej na pł ycie głównej.
Dnia Fri, 08 Jan 2010 21:53:42 +0100, Andrzej W. napisa³(a):

GUID 1394 by³ przyklejony na os³onie gniazda FDD.
MAC karty sieciowej by³ naklejony blisko krawêdzi p³yty przy z³±czach PCI.

Czy mam racjê s±dz±c ¿e i MAC i GUID s± zapisane wy³±cznie w biosie i mo¿na
opisan± przez ciebie metod± (przynajmniej w stosunku do rzeczonej p³yty)
nadaæ obu numerom dowolne (z puli dozwolonych oczywi¶cie) warto¶ci?
--
Jacek

Data: 2010-01-08 23:08:53
Autor: Andrzej W.
Rozwi±zanie - MAC karty sieciowe j na p³ycie g³ównej.

Wygl±da na to, ¿e tak.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-01-09 11:25:17
Autor: Jacek Maciejewski
Rozwi±zanie - MAC karty sieciowe j na p³ycie g³ównej.
Dnia Fri, 08 Jan 2010 23:08:53 +0100, Andrzej W. napisa³(a):

Wygl±da na to, ¿e tak.

A jeszcze zapytam o co¶. Wygl±da na to ¿e metod± weryfikacji numeru jest
jego suma kontrolna. Przy POST jest sprawdzana i je¶li siê nie zgadza to
wywala komunikat. Zatem zapewne suma od MAC-a ocala³a (bo nie
sygnalizowa³e¶ problemu, wystarczy³o wpisaæ numer na nowo) ale suma od
interfejsu 1394 uleg³a uszkodzeniu i musia³e¶ wpisaæ i numer i sumê. A jak
j± obliczy³e¶?
--
Jacek

Data: 2010-01-09 11:40:25
Autor: Andrzej W.
[...]

Nie wiem czy do MACa jest suma kontrolna.
Sumê do GUID podaje program fwguid.exe, opisa³em to w swoim po¶cie.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-01-09 11:51:41
Autor: Jacek Maciejewski
Rozwi±zanie - MAC karty sieciowe j na p³ycie g³ównej.
Dnia Sat, 09 Jan 2010 11:40:25 +0100, Andrzej W. napisa³(a):

Nie wiem czy do MACa jest suma kontrolna.
IMO powinna bo sk±d POST wiedzia³by o niezgodno¶ci? A przecie¿ mia³e¶
komunikat ¿e brak MAC-a.
Sumê do GUID podaje program fwguid.exe, opisa³em to w swoim po¶cie.
Acha, rzeczywi¶cie wspomnia³e¶ o nim ale niezbyt jasno i jako¶ nie
skojarzy³em. --
Jacek

Data: 2010-01-08 23:22:14
Autor: Rados³aw Sokó³
Jacek Maciejewski pisze:
Czy mam racjê s±dz±c ¿e i MAC i GUID s± zapisane wy³±cznie w biosie i mo¿na

Jak najbardziej.

opisan± przez ciebie metod± (przynajmniej w stosunku do rzeczonej p³yty)
nadaæ obu numerom dowolne (z puli dozwolonych oczywi¶cie) warto¶ci?

Bez modyfikacji BIOSu *te¿* mo¿na. Szczególnie w przypadku MACa.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-01-09 01:17:43
Autor: Animka
Andrzej W. pisze:

MAC karty sieciowej by³ naklejony blisko krawêdzi p³yty przy z³±czach PCI.

Mnie programik Everest pokazuje jaki jest mój MAC karty sieciowej. Nie muszê komputera "rozbieraæ".

--
animka

Data: 2010-01-10 11:00:02
Autor: olo
Animka pisze:
Mnie programik Everest pokazuje jaki jest mój MAC karty sieciowej. Nie muszê komputera "rozbieraæ".

hehe.. a mnie polecenie ifconfig (lub ipconfig /all zale¿y na jakim systemie siedze) i nie musze do tego instalowac everesta ;). Niemniej jak p³yta g³ówna nie wstaje to ciê¿ko to polecenie wydaæ

--
pozdrawiam!

http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
ZAPRASZAMY!!

Data: 2010-01-10 15:22:06
Autor: Animka
olo pisze:
Animka pisze:
[...]

Aha :-)

  Niemniej
jak p³yta g³ówna nie wstaje to ciê¿ko to polecenie wydaæ

M±dry Polak po szkodzie. Móg³ sobie  wcze¶niej ten numerek zapisaæ gdzie¶ w zeszyciku, tak jak ja to zrobi³am :-)

--
animka

Data: 2010-01-12 22:30:16
Autor: Feromon

Użytkownik "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał w wiadomości news:hi865b$r9q$1mx1.internetia.pl...
[...]

Jestem pełen szacunku za wytrwałość, ja bym dawno nową zakupił...
NaprawdÄ™: GRATULACJE!
Dodatkowo za podzielenie siÄ™ wynikami...

Feromon

MAC karty sieciowej na płycie głównej.