MAX dla IDE/ATA to 70MB/s - CZY TO ŚCIEMA???

Data: 2009-07-20 18:36:33
Autor: Leszek K.
MAX dla IDE/ATA to 70MB/s - CZY TO ŚCIEMA???
Dnia Mon, 20 Jul 2009 09:10:04 -0700 (PDT), Alojzy Zakalec napisał(a):

Zobaczcie, że tak napisali: http://tinyurl.com/l24r2y
że ich SSD (64MB cache i Silicon Motion Contoroller) rozwija 120M/80M
(r/w) ALE "w praktyce" zostanie to i tak obcięte do około 65MB/s bo
takie są niesety SZCZYTOWE MOŻLIWOŚCI interfejsu IDE (nawet
najlepszych!) i "ŻADEN DYSK NIE OSIĄGNIE LEPIEJ"!

Czy to prawda bo tu jest benczmark innego SSD, Photofast V2 2.5" 128GB
IDE (PATA): http://tinyurl.com/nfyl8l  co pokazuje transfer 120/90 MB/
s (r/w) - więc KTO TU ŚCIEMNIA???

Nie znam się na SSD, ale IDE z pewnością nie ma ograniczenia do 65 MB/s.
Jest ograniczenie magistrali PCI ~130 MB/s. Przy kopiowaniu dysk-dysk
skutkuje to właśnie takim ograniczeniem. 65 MB na odczyt  +  65 MB na zapis
i masz całe PCI zapchane.

Data: 2009-07-20 09:48:33
Autor: Alojzy Zakalec
MAX dla IDE/ATA to 70MB/s - CZY TO ŚCIEMA???
On Jul 20, 6:36 pm, "Leszek K." <leszek60.wytn...@neeostrada.pl>
wrote:
Nie znam się na SSD, ale IDE z pewnością nie ma ograniczenia do 65 MB/s.
Jest ograniczenie magistrali PCI ~130 MB/s. Przy kopiowaniu dysk-dysk
skutkuje to właśnie takim ograniczeniem. 65 MB na odczyt  +  65 MB na zapis

Czy znaczy, że taka sytuacja jest najczęstsza bo w praktyce rzadko
jest tak, że mamy "czysty" odczyt lub zapis, a raczej zawsze w danym
momencie zapis i odczyt występują równolegle?

Tak więc jak sądzicie, czy można ufać tej firmie? To że tak piszą
świadczy o ich naiwnej (jeszcze) uczciwości?

Data: 2009-07-20 19:06:50
Autor: Leszek K.

wrote:
[...]

W większości wypadków występuje zapis/odczyt pamięć-dysk/dysk-pamięć, ale
wolne kopiowanie między dyskami (przy dużych plikach) może być upierdliwe.

Tak więc jak sądzicie, czy można ufać tej firmie? To że tak piszą
świadczy o ich naiwnej (jeszcze) uczciwości?

Szczerze mówiąc podejrzewam ich że zaoszczędzili na interfejsie/pamięciach
w tym SSD i zwalają na niedoskonałości IDE.

Data: 2009-07-20 10:17:00
Autor: Alojzy Zakalec
MAX dla IDE/ATA to 70MB/s - CZY TO ŚCIEMA???
On Jul 20, 7:06 pm, "Leszek K." <leszek60.wytn...@neeostrada.pl>
wrote:
Szczerze mówiąc podejrzewam ich że zaoszczędzili na interfejsie/pamięciach
w tym SSD i zwalają na niedoskonałości IDE.

Też takie w pierwszej chwili miałem wrażenie ale w tych ich SSD PATA
jest 64MB cache, "najnowszy" kontroler "Silicon Motion
Contoroller"oraz pamięci flash NAND Samsunga...
Więc po co mieliby robić taką kombinację, że wpakowali najlepsze czipy
i przytkali to z zewnątrz kiepskim konwerterem interfjesu (w sumie
bardzo taniutki w porównaniu z innymi elementmi)?

Data: 2009-07-20 19:30:20
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.07.2009 19:06, Leszek K. pisze:
W większości wypadków występuje zapis/odczyt pamięć-dysk/dysk-pamięć, ale
wolne kopiowanie między dyskami (przy dużych plikach) może być upierdliwe.

Możesz wyjaśnić, o czym piszesz?

Bo IDE (zresztą tak jak SATA) od dawna nie jest podłączane
do PCI.

Ograniczenia PCI mogą dotyczyć tylko odrębnych kart host-
adapterów IDE PCI i SATA PCI, lub niektórych na siłę we-
pchniętych na płyty główne dodatkowych mostków IDE/SATA.

Data: 2009-07-21 20:00:07
Autor: Przemek
Radosław Sokół wrote:
[...]

w nowych plytach , tych ktore maja 1 zlacze IDE chyba jest wlasnie pod pci czy pci-e - np stosowany w plytach p45 mostek ich10
nie ma  juz natywnego wsparcia ide - do dolozono dodatkowy kontroler jmicrona (najczesciej) czy marvella
http://en.wikipedia.org/wiki/I/O_Controller_Hub

Data: 2009-07-22 21:09:11
Autor: Radosław Sokół
W dniu 21.07.2009 20:00, Przemek pisze:
[...]

1) Do nowych płyt głównych nie powinno się podłączać dysków
    ATA w innych celach, niż awaryjne/tymczasowe/drugorzędne.

2) Jeden kanał IDE nie jest w stanie nasycić PCI, aczkolwiek
    gdyby został wpięty równolegle z innymi urządzeniami to
    mógłby być w pewnym zakresie "przycięty" wydajnościowo.

3) A jak jest podłączony przez PCIe, to już w ogóle nie ma
    problemu.

Data: 2009-07-23 08:52:22
Autor: Alojzy Zakalec
On Jul 21, 8:00 pm, "Przemek" <p...@dixi.pl> wrote:
> [...]
czy pci-e - np stosowany w plytach p45 mostek ich10
nie ma  juz natywnego wsparcia ide - do dolozono dodatkowy kontroler

A więc jakie WNIOSKI?
Czyli wtedy iterfejs IDE jest obsługiwany przez kontroler marki
JMicron? Czy możliwe, że nie przepuszcza on po prostu więcej niż 65MB/
s?
A w tej przejściówce też jest jakiś kontroler, jaki on może być?
A z drugiej strony czy ten rozczarowujący wynik testów przejściówki
http://tinyurl.com/l3po79 pokazujących <66MB/s to może być wynik tego,
że podczas testu występuje czytanie i pisanie równolegle więc zapełnia
pasmo PCI? Jak działa taki benchmark CristalDiskMark?

MAX dla IDE/ATA to 70MB/s - CZY TO ŚCIEMA???