MBANK - konto zakładane przez pełnomocnika ...

Data: 2010-10-14 18:38:00
Autor: Rafał \"SP\" Gil
MBANK - konto zakładane przez pełnomocnika ...
Testował ktoś ?

Mam pełnomocnictwo (z podpisem poświadczonym przez notariusza) przewidujące min zawieranie i rozwiązywanie umów zawieranych w oparciu o Prawo Bankowe.

Niby wszystko pięknie, ale zastanawiam się czy w kiosku do którego pójdę podpisać umowę:

- nie popadną w panikę w kwestii "wzór podpisu posiadacza"
- nie będą chcieli buchnąć pełnomocnictwa

Przerabiał już ktoś ?

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-10-14 18:52:41
Autor: bastek72
MBANK - konto zak�adane przez pe�nomocnika ...
Przerabial juz ktos ?

ogolnie ka¿dy bank wymy¶la 100 trudno¶ci. Na przyk³ad:

(w miarê m±dre zastrze¿enia)
- wymieniono ogólnie banki ale nie wymieniono naszego
- podano nazwê naszego banku ale nie podano siedziby
- adres siedziby to nie jest siedziba mimo ¿e zawiera siedzibê

- pe³nomocnictwo dotyczy umowy rachunku bankowego ale naszym
zdaniem dotyczy to tylko umowy rachunku a umowy o karte ju¿ nie!

- radca prawny wraca z urlopu za miesiac
- nie ma pan notarialnie poswiadczonego wzoru podpisu mocodawcy
na odrebnej kartce.

ale sa i lepsze kwiatki:

- pe³nomocnik nie mo¿e ani otworzyæ ani zamkn±æ rachunku
- mo¿na za³o¿yæ umowe przez pe³nomocnika ale mocodawca musi
przyj¶æ i j± podpisaæ

Data: 2010-10-14 19:06:25
Autor: Rafał \"SP\" Gil
MBANK - konto zak�adane przez pe �nomocnika ...
W dniu 2010-10-14 18:52, bastek72@onet.pl pisze:
Przerabial juz ktos ?
ogolnie każdy bank wymyśla 100 trudności. Na przykład:
(w miarę mądre zastrzeżenia)
- wymieniono ogólnie banki ale nie wymieniono naszego

Czy jesteście BANKIEM w rozumieniu prawa bankowego ? (już nie jest mądre IMHO)

- podano nazwÄ™ naszego banku ale nie podano siedziby
- adres siedziby to nie jest siedziba mimo że zawiera siedzibę

No tak debilnych zastrzeżeń to bym się nie bał. HINT - bank może co sekundę zmienić nazwę.

- pełnomocnictwo dotyczy umowy rachunku bankowego ale naszym
zdaniem dotyczy to tylko umowy rachunku a umowy o karte już nie!

To ja może przytoczę treść:

- reprezentowania mnie we wszystkich sprawach finansowych i urzędowych przed wszystkimi urzędami i instytucjami, bankami,sądami, organami samorządowymi i administracyjnymi lub innymi, w tym przed Urzędami Skarbowymi, Urzędami Miejskimi,
Urzędami Wojewódzkimi, Starostwami Powiatowymi, ZUS-em, Urzędami Celnymi
- odbioru wszelkich kwot mi należnych oraz przesyłek do mnie adresowanych ze wszystkich urzędów i instytucji oraz banków
- odbioru korespondencji i paczek, w tym przesyłek poleconych sądowych do mnie adresowanych
- do regulowania wszelkich należności we wszystkich urzędach, instytucjach oraz bankach w moim imieniu
- zawierania i rozwiązywania w moim imieniu wszelkich umów w tym umów zawartych w oparciu o Prawo Bankowe, do podpisywania, składania i odbioru wszelkich dokumentów, wniosków i zaświadczeń ze wszystkich urzędów i instytucji oraz banków, w tym z Urzędów Skarbowych, Urzędów Miejskich, Urzędów Wojewódzkich, Starostw Powiatowych, ZUS-u, Urzędów Celnych
- składania ze skutkiem dla mnie w moim imieniu oświadczeń woli, przed wszelkimi urzędami i instytucjami oraz bankami w tym przed Urzędami Skarbowymi, Urzędami Miejskimi, Urzędami Wojewódzkimi, Starostwami Powiatowymi, ZUS-em, Urzędami Celnymi
- a także do wszystkich innych czynności, jakie w zakresie tego
pełnomocnictwa gdziekolwiek okażą się konieczne.

- nie ma pan notarialnie poswiadczonego wzoru podpisu mocodawcy
na odrebnej kartce.

To już tylko imbecyl mógłby wymyśleć. A potem poświadczenie notrarialne wzoru podpisu notariusza który poświadczył podpis mocodawcy ? :)

- można założyć umowe przez pełnomocnika ale mocodawca musi
przyjść i ją podpisać

No więc ja jestem przecież do tego umocowany.

A tak na poważnie, to ja poproszę o wypowiedź ew. praktyków w MBanku a nie teoretyków onanistów. Prawo bankowe nie wyklucza możliwości upełnomocnienia do takiej czynności (jak np w kwestii rodzinnej i opiekuńczej - uznanie dziecka) ...

Zatem ponawiam zapytanie do praktyków - spotkał się ktoś z oporami ?

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-10-14 19:20:52
Autor: bastek72
MBANK - konto zakı�adane przez peı�nomocnika ...
Zatem ponawiam zapytanie do praktykow

mbank: pe³nomocnik nie mo¿e otworzyæ ani zamkn±æ
inne banki: reszta mojej poprzedniej wypowiedzi.

ogólnie z takim ogólnym tekstem jak kolega nam zacytowa³ najmniej oporów spotka w BZWBK i Getinie.

Data: 2010-10-14 19:34:15
Autor: bastek72
MBANK - konto zakı�adane przez peı�nomocnika ...
> - nie ma pan notarialnie poswiadczonego wzoru podpisu mocodawcy
> na odrebnej kartce.

To już tylko imbecyl móg�by wymy�le�.

widaæ ¿e kolega ma³o jeszcze mia³ do czynienia z bankami :)

to akurat jest "w miarê" m±dre. Bank musi mieæ wprowadzony do systemu wzór podpisu i musi mieæ wype³nion± kartê wzorów podpisów. Niektóre banki kseruj± sobie notarialnie po¶wiadczony wzór podpisu i na tej kserokopii przybijaj± piecz±tkê "zgodne z orygina³em', inne chc± koniecznie zabraæ oryginalny wzór podpisu. Ten wzór za³±czaj± do karty wzorów a w rubryce "podpis posiadacza" pisz± "za³±czony na
odrêbnej kartce" itp.

Data: 2010-10-14 19:48:43
Autor: Rafał \"SP\" Gil
MBANK - konto zakı�adane przez pe ı�nomocnika ...
W dniu 2010-10-14 19:34, bastek72@onet.pl pisze:

Bank musi mieć wprowadzony do systemu wzór podpisu i musi mieć
wypełnioną kartę wzorów podpisów. Niektóre banki kserują sobie
notarialnie poświadczony wzór podpisu i na tej kserokopii
przybijają pieczątkę "zgodne z oryginałem', inne chcą koniecznie
zabrać oryginalny wzór podpisu.

Ale majÄ… to gdzieÅ› w regulaminie prowadzenia rach. opisane ?

Bo to, że panienka z okienka pieprzy farmazony, nie jest mi obce. Już wiele razy musiałem beton kruszyć.

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-10-14 20:20:55
Autor: bastek72
MBANK - konto zakı�adane przez peı�nomocnika ...
W dniu 2010-10-14 19:34, bastek72@onet.pl pisze:
Ale maj� to gdzie� w regulaminie prowadzenia rach. opisane ?

zazwyczaj banki maj± ogólne zapisy o zgodno¶ci podpisu na
dyspozycji z wzorem na karcie wzorów podpisów

Bo to, że panienka z okienka pieprzy farmazony, nie jest mi obce. Już wiele razy musia�em beton kruszy�.

zanim nauczy³em siê kruszyæ beton 2x us³ysza³em ¿e
bank "odmawia bez podania przyczyny, bo takie ma prawo"

Data: 2010-10-14 20:30:12
Autor: Rafał \"SP\" Gil
MBANK - konto zakı�adane przez pe ı�nomocnika ...
W dniu 2010-10-14 20:20, bastek72@onet.pl pisze:

zanim nauczyłem się kruszyć beton 2x usłyszałem że
bank "odmawia bez podania przyczyny, bo takie ma prawo"

Wskaż przepis, lub zapis w regulaminie mbanku.

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-10-14 22:04:38
Autor: bastek72
MBANK - konto zakı�adane przez peı�nomocnika ...
W dniu 2010-10-14 20:20, bastek72@onet.pl pisze:

> zanim nauczy�em si� kruszy� beton 2x us�ysza�em że
> bank "odmawia bez podania przyczyny, bo takie ma prawo"

Wskaz przepis, lub zapis w regulaminie mbanku.

np. paragraf 4 ust 8 "mBank zastrzega sobie"

poczytaj tak¿e paragraf 4 ust 3 i wyobra¼ sobie jakie trudno¶ci
mo¿e wymy¶liæ osoba o niezbyt nachalnej inteligencji, a takowe
pracuj± w mBanku. Np.:

- podpis posiadacza musi byæ podpisem posiadacza nie pe³nomocnika

w³a¶nie regulaminowe s±siedztwo przepisów o wzorze podpisu
oraz furtki "nie bo nie" (par. 4 ust 8) powoduje, ¿e gdy pracownik
tego "banku" nie wie co zrobiæ, po prostu mówi nie. I ju¿!

I ju¿ sprawa zosta³a za³atwiona :) sympatyczne, nieprawda¿?!

Data: 2010-10-15 00:47:59
Autor: Rafał \"SP\" Gil
MBANK - konto zakı�adane przez pe ı�nomocnika ...
W dniu 2010-10-14 22:04, bastek72@onet.pl pisze:

poczytaj także paragraf 4 ust 3 i wyobraź sobie jakie trudności
może wymyślić osoba o niezbyt nachalnej inteligencji, a takowe
pracujÄ… w mBanku. Np.:

Taaa ... poczta polska też wymyśla "pełnomocnictwo pocztowe", a jak przychodzi co do czego, to widząc zwykłe (nie poświadczane notarialnie) na zasadach ogólnych KC to podkula ogonek. Bank nie może swoim regulaminem stwierdzić "W naszym banku nie obowiązuje Kodeks Cywilny".

I już sprawa została załatwiona :) sympatyczne, nieprawdaż?!

Coś czuję, że twoje spiskowe teorie dziejów rozbiją się o mur ...

No nic, pojutrze lezÄ™ do banku z papierem i zobaczÄ™ co z tego wyjdzie.

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-10-15 09:21:52
Autor: bastek72
MBANK - konto zakı�adane przez peı�nomocnika ...
No nic, pojutrze lez� do banku z papierem i zobacz� co z tego wyjdzie.

bior±c pod uwagê ¿e muru nie stanowi± przepisy prawa
ale ludzka niekompetencja ¿yczê koledze powodzenia

mo¿e bêdzie mieæ wiêcej szczê¶cia ni¿ ja...

pomijaj±c jednak czynnik ludzki (niskie wykszta³cenie niska
motywacja bankowców do dzia³añ niestandardowych regulamin kar
za przekroczenie uprawnieñ i brak nagród za rozwi±zanie nawet
bardzo nietypowego problemu) pod za³o¿eniem ¿e kolega trafi³by
na bardzo kompetentn± i ¿yczliw± osobê, przewidujê problemy:

wynikaj±ce ze zbyt ogólnego charakteru pe³nomocnictwa.

nie podoba mi siê np. stwierdzenie o "umowach zawieranych
na podstawie prawa bankowego". Trudno okre¶liæ czy chodzi
tutaj o umowê rachunku bankowego (art. 725 k.c.) czy mo¿e
o umowê o kredyt. Je¶li to drugie, banki bywaj± nadostro¿ne.

Ogólnie mówi±c, jest prawie niemo¿liwe zaciagniêcie kredytu
dla innej osoby fizycznej nie prowadz±cej dzia³alno¶ci gosp.
na podstawie pe³nomocnictwa, chocia¿by notarialnego. Wyjatkowo, banki godz± sie na pe³nomocnictwo notarialne
do poszczególnej czynno¶ci (do podpisania umowy kredytowej
nr .... z dnia .... z bankiem ...... nazwa banku siedziba)
i te¿ w wyj±tkowych sytuacjach np. podpisanie umowy przez
rodzonego brata osoby ca³kowicie niewidomej.

W przedstawionym tek¶cie pe³nomocnictwa brakuje mi wyra¼nego
rozró¿nienia umowy kredytowej od umowy rachunku bankowego
oraz okre¶lenia kwoty do jakiej mo¿na zaci±gaæ zobowi±zania
np. "do wysoko¶ci ¶rodków na rachunku, w granicach zwyk³ego
zarzadu", brak kwotowego okre¶lenia granicy zwyk³ego zarz±du

w tym samym pe³nomocnictwie wspomniano paczki i pocztê co
sugeruje handel internetowy na nie swoje nazwisko i budziæ
mo¿e nadostro¿no¶æ bankowców, przewiduj±cych wa³ek na allegro --

Data: 2010-10-16 13:24:21
Autor: bastek72
MBANK - konto zakı�adane przez peı�nomocnika ...
No nic, pojutrze lez� do banku z papierem i zobacz� co z tego wyjdzie.

pojutrze od daty napisania to wypada akurat niedziela :)

a mówi±c powa¿nie, bardzo jestem ciekawy reakcji mKioskowiczów.
przewidujê pop³och spychologiê odmowê, ale chcia³bym sie pomyliæ

Data: 2010-10-18 18:03:44
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-10-16 13:24, bastek72@onet.pl pisze:

No nic, pojutrze lez� do banku z papierem i zobacz� co z tego
wyjdzie.
pojutrze od daty napisania to wypada akurat niedziela :)
a mówiąc poważnie, bardzo jestem ciekawy reakcji mKioskowiczów.
przewiduję popłoch spychologię odmowę, ale chciałbym sie pomylić

No nic, TESCO ul DÅ‚uga, mPunkt.

Bez najmniejszych problemów rachunek w dniu dzisiejszym założony.

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-10-18 18:50:29
Autor: bastek72
MBANK - konto zakı�adane przez peı�nomocnika ...
Bez najmniejszych problemów rachunek w dniu dzisiejszym za�ożony.

jestem mi³o zaskoczony, gratulujê.

parafrazuj±c s³owa prezydenta, czas na ma³± butelkê szampana :)
a na du¿±, przyjdzie pora, jak rachunek stanie siê aktywny na www :)

Data: 2010-10-18 19:16:02
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
"Rafał \"SP\" Gil" pisze:

[...]

He? W mBanku? DziÅ› nie pierwszy kwietnia, ale i tak nie wierzÄ™... :-)

--
MiCHA

Data: 2010-10-19 18:16:31
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-10-18 19:16, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

He? W mBanku? DziÅ› nie pierwszy kwietnia, ale i tak nie
wierzÄ™... :-)

No ... Rachunek zaktywowałem via net i hula. Pojawił się tylko jeden problem. Popełniłem nijako gafę w wypełnianiu wniosku. Postanowiłem to zmienić (zakres danych osobowych). Via net tych danych się nie da zmienić. Więc tel na mLinię. Tu się zaczęły schody.

Jako, że *właściciel* konta jest kobietą, a ja niestety głos mam dość męski, pan nie dał mi się "zidentyfikować" w imieniu mocodawcy. Zaczynam pytać jak mam zmienić te dane (tu zarysc scenariusza rozmowy).

- potrzebuję zmienić te i te dane
- może to zrobić tylko właściciel
- ale właściciel umocował mnie min do tego
- nie ważne, właściciel i już
- jak ?
- zapraszam do placówki
- w promieniu 80 km od miejsca zamieszkania właściciela brak placówek
- to telefonicznie
- właściciel jest głuchoniemy
- yyy ... to ja spytam kolegi

.... cisza ...

- właściciel może przyjść do placówki, albo via mlinia, albo listelem upełnomocnić pana ...
- ale ja mam pełnomocnictwo !
- yyy , ale nie nasze bankowe
- a do czego służy wasze bankowe ?
- no do podejmowania decyzji, wypłaty środków etc.
- ale moje to przewiduje ??? właściciel ma upełnomocnić mnie do upełnomocnienia ?
- tak
- to ja pójdę do placówki i w imieniu mocodawcy wystawię sobie pełnomocnictwo
- tak pan nie może zrobić, bo pełnomocnictwo nasze mbankowe wymaga wzoru podpisu właściciela
- ale na umowie nie macie wzoru podpisu właściciela bo rachunek założyłem ja - *pełnomocnik* ...

Finalnie pan doszedł do wniosku, że najrozsądniej (sic!!!) żebym jako pełnomocnik posługując się moim pełnomocnictwem zamknął to nowo otwarte konto, i założył nowe tak samo, podając prawidłowe dane we wniosku ...

Ogólnie problem już pokonałem, ale 30 minutowe kruszenie betonu na mlini trochę mnie wnerwiło. Doszło do tego, że pan mliniowiec czytał mi z uporem maniaka procedurę za procedurą łącznie z tekstami "należy powiedzieć klientowi, że..." ;)

No ale finalnie: konto założone, działa funkcjonuje, czytać spełnia swoją rolę ...

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2010-10-14 19:29:46
Autor: brum
MBANK - konto zak³adane przez pe³nomocnika ...
Niby wszystko piêknie, ale zastanawiam siê czy w kiosku do którego pójdê podpisaæ umowê:

nie wiem, jak bedzie w mbanku, zwykle jest problem
w kwestii podpisu nie trzeba nawet pietrzyc problemow, bo jest on niezbedny i zaden pelnomocnik tego nie zalatwi
ja mialem tak:
- getin: facet na mnie z morda (doslownie), po kilku minutach ochlonal, kiedy dotarly do niego znaczenia pojec "skarga, reklamacja, knf" zdecydowal sie skopiowac pelnomocnictwo i za dwa dni okazalo sie, ze moze byc
- millenium: facet sie najezyl, ale z morda nie wyskoczyl; procedura jak wyzej
- bank spoldzielczy: kobieta sie najezyla, ale bez gadania wziela papier, komus wyslala i po kwadransie dostala zgode na dzialanie

sprawy dotyczyly juz istniejacych rachunkow

Data: 2010-10-14 19:37:01
Autor: bastek72
MBANK - konto zak³adane przez pe³nomocnika ...
> Niby wszystko piêknie, ale zastanawiam siê czy w kiosku do którego pójdê > podpisaæ umowê:

nie wiem, jak bedzie w mbanku, zwykle jest problem

widzê ¿e kolega w miarê dobrze trafi³. standardem jest kserowanie od rêki (nie chc± przyj±æ "mojego"
ksera) i odsy³anie "proszê przyj¶æ za 2 dni"

Data: 2010-10-14 19:45:01
Autor: bastek72
MBANK - konto zak�adane przez pe�nomocnika ...
i niech kolega siê nie zdziwi je¶li jaki¶ nadgorliwiec
z banku powiadomi prokuratora i allegro ¿e szykuje sie
wielki wa³ek "na s³upa". ja NIE twierdzê ¿e kolega w±tkotwórca jest przestêpc±
ja twierdzê ¿e bankowcy pomy¶l± sobie ¿e jest przestêpc±

--

MBANK - konto zakładane przez pełnomocnika ...