MBank ma drogie drukarki w oddziałach :D

Data: 2016-08-05 16:21:42
Autor: Sebastian Biały
MBank ma drogie drukarki w oddziałach :D
Zaświadczenie o spłacie kredytu: 40zł.

I teraz:
- wysłane zwykła pocztą bez potwierdzenia - 0zł
- wydrukowane w oddziale - 30zł

:D "wysłalismy Pański druk i co nam Pan zrobi".

Nawet nie liczę że ktoś to wyjaśni ...

Data: 2016-08-05 21:04:01
Autor: Krzysztof Halasa
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> writes:

Zaświadczenie o spłacie kredytu: 40zł.

I teraz:
- wysłane zwykła pocztą bez potwierdzenia - 0zł
- wydrukowane w oddziale - 30zł

To raczej zapłata za pracę pracownika, który w takim przypadku musi
dokładnie sprawdzić, czy kredyt jest naprawdę naprawdę spłacony :-)
A nie, że tylko komputerowi tak się chwilowo wydaje.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-08-05 22:39:27
Autor: Sebastian Biały
On 2016-08-05 21:04, Krzysztof Halasa wrote:
[...]

To raczej tłumaczysz te 40zł. Ale jak wyjaśnić te 30zł?

Data: 2016-08-05 23:01:44
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Wygląda na "sugestię", by jednak skorzystać z wysyłki pocztą.

Kwestia tego, co się stanie, gdy zaświadczenie jednak nie dojdzie.
Rozumiem, że klient może zgłosić reklamację, wtedy bank wyśle ponownie,
ale np. poczta może znów zgubić itd.
Po jakimś czasie dostarczą jednak poleconym?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-08-05 23:06:30
Autor: Sebastian Biały
On 2016-08-05 23:01, Krzysztof Halasa wrote:
Wygląda na "sugestię", by jednak skorzystać z wysyłki pocztą.
Kwestia tego, co się stanie, gdy zaświadczenie jednak nie dojdzie.

Przypuszczalnie jest to dokładnie w tym celu wyliczone żeby się "zgubiło" choć raz bo nie sposób wyjaśnić braku opcji listu rejestrowanego. No i czy to drugie zaświadczenie też będzie kosztować 40zł? Zgaduje że niekoniecznie, ale jakoś tak niepewnie...

Po jakimś czasie dostarczą jednak poleconym?

Obawiam sie że pewne dostarczenie jest odległe od interesu banku. W końcu cham się uparł i mu daj a wpłat już nie bedzie i zarobku też.

Data: 2016-08-05 23:14:46
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

No bez przesady, usługa niewykonana, to za co opłata.

Po jakimś czasie dostarczą jednak poleconym?

Obawiam sie że pewne dostarczenie jest odległe od interesu banku. W
końcu cham się uparł i mu daj a wpłat już nie bedzie i zarobku też.

Przeciwnie, myślę że skuteczne dostarczenie jest jednak w interesie
banku. Bo tak naprawdę, to oni nie powinni pobierać opłaty w momencie
"wysłania" listu - bo to nie jest jeszcze wykonanie usług. Powinni
pobierać ją wtedy, gdy usługa zostanie wykonana naprawdę. Powiedzmy że
jeśli list zostanie dostarczony, to te np. dwa dni nie robią różnicy.
Ale jeśli nie zostanie dostarczony, np. nigdy, to powinni tę opłatę
zwyczajnie zwrócić - a to nie jest coś, co bank chętnie czyni.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-08-06 11:05:35
Autor: Robert Tomasik
W dniu 05-08-16 o 23:14, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Przedmiotem usługi jest wysłanie, a nie doręczenie, które jest już
sprawą Poczty.

Data: 2016-08-06 11:28:42
Autor: Kamil Jońca
MBank ma drogie drukarki w oddziałach :D
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> writes:

[..]

Przedmiotem usługi jest wysłanie, a nie doręczenie, które jest już
sprawą Poczty.

Jak udowodnią wysłanie przesyłki?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Troubled day for virgins over 16 who are beautiful and wealthy and live

Data: 2016-08-06 10:00:21
Autor: Budzik
MBank ma drogie drukarki w oddziałach :D
Użytkownik Kamil Jońca kjonca@poczta.onet.pl ...

[..]

Przedmiotem usługi jest wysłanie, a nie doręczenie, które jest już
sprawą Poczty.

Jak udowodnią wysłanie przesyłki?

Przeciez jak bank mówi to... mowi!

Data: 2016-08-06 12:14:55
Autor: Robert Tomasik
W dniu 06-08-16 o 11:28, Kamil Jońca pisze:

Przedmiotem usługi jest wysłanie, a nie doręczenie, które jest już
sprawą Poczty.
Jak udowodnią wysłanie przesyłki?

Fakt, to na nich spoczywa obowiązek przedstawienia dowodu.

Data: 2016-08-06 12:40:19
Autor: Krzysztof Halasa
MBank ma drogie drukarki w oddziałach :D
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> writes:

Przedmiotem usługi jest wysłanie, a nie doręczenie, które jest już
sprawą Poczty.

Myślę jednak, że przedmiotem usługi jest wyprodukowanie kwitu oraz
dostarczenie go. Gdyby usługa nie zawierała tego ostatniego punktu, to
klient musiałby dostarczyć sobie kwit we własnym zakresie, no bo
przecież nie chodzi o to, by kwit został w banku.

Dowody to inna sprawa.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-08-07 14:02:11
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-08-05, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Przypuszczalnie jest to dokładnie w tym celu wyliczone żeby się "zgubiło" choć raz bo nie sposób wyjaśnić braku opcji listu rejestrowanego.

A jakie są statystyki "gubienia" listów?
I myślę też, że wysłanie listu rejestrowanego jest dużo bardziej
kosztowną czynnością, która nie może podlegać w takim stopniu
automatyzacji.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-08-07 14:58:01
Autor: J.F.
Dnia Sun, 7 Aug 2016 14:02:11 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
On 2016-08-05, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

Ale zobacz - nie napisali ile to kosztuje.
Nie ma takiej opcji - list byle jaki, lub odbior osobisty.

Nie pamietam - ale mbankowi chyba sie zdarza cos wyslac poleconym ...
inne banki potrafia bez problemow.

J.

Data: 2016-08-07 16:04:31
Autor: Sebastian Biały
On 2016-08-07 14:02, Wojciech Bancer wrote:
A jakie są statystyki "gubienia" listów?

Sadząc po "allegro" całkiem spore. Mi trafiło się kilka zgubioncyh listów na kilkaset, jeden odnalazł się po roku reszta przepadła.

I myślę też, że wysłanie listu rejestrowanego jest dużo bardziej
kosztowną czynnością

a) banki mają umowy
b) w srodku sa dane osobowe i zwykła kultura bankowości wskazuje żeby je rejestrować a nie wyrzucać na wycieraczkę
c) wydrukowanie w oddziale 30zł natomiast polecone sa znacznie tańsze ale *NIE* ma opcji.

, która nie może podlegać w takim stopniu
automatyzacji.

Bezproblemowo sobie zautomatyzujesz jesli jesteś większym klientem. Choć oczywiście nalezy wziąć w poprawkę że działy IT banków od korespondencji to głównie Janusze Excela i moga nie dać rady.

Data: 2016-08-08 10:29:33
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-08-07, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A jakie są statystyki "gubienia" listów?

Sadząc po "allegro" całkiem spore. Mi trafiło się kilka zgubioncyh listów na kilkaset, jeden odnalazł się po roku reszta przepadła.

Czyli to poniżej procenta? To nie jest sporo.

[...]

A widziałeś przesyłkę zaadresowaną do kogoś *nie* zawierającą
danych osobowych?

c) wydrukowanie w oddziale 30zł natomiast polecone sa znacznie tańsze ale *NIE* ma opcji.

Ale w jakim sensie znacznie tańsze? Może właśnie droższe przez to, że
musi się tym zająć żywy człowiek?

[...]

No właśnie pytanie czy przesyłka rejestrowana może podlegać w takim samym
stopniu automatyzacji, czy nie. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-08-08 01:37:10
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 10:29:31 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
No właśnie pytanie czy przesyłka rejestrowana może podlegać w takim samym
stopniu automatyzacji, czy nie. :)
Może. Instytucje finansowe sobie z tym doskonale radzą
Też problemem by nie było udostępninie stosownego zaświadczenia w systemie transakcyjnym banku ale z jakiś względów tak nie robią.

Data: 2016-08-08 15:34:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:892f6af4-405d-40b6-ae38-5784438380f6@googlegroups.com...
[...]

No bo za co wtedy brac oplate ? :-)

Nie widzialem - ale to jakas pieczatka, podpis, czy juz tylko zwykly wydruk ?

J.

Data: 2016-08-08 07:29:19
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 15:34:23 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Nie widzialem - ale to jakas pieczatka, podpis, czy juz tylko zwykly wydruk ?
"Dokument elektroniczny- nie wymaga podpisu" czy jakoś tak to szło.
W Millenium przy kasach nie dawno widziałem informację coś w stylu " na potwierdzeniu wpłaty nie ma pieczątki i podpisu pracownika- dokument elektroniczny"

Data: 2016-08-08 17:32:35
Autor: Krzysztof Halasa
Kris <kszysztofc@gmail.com> writes:

[...]

No ale dokument elektroniczny jest takim do momentu wydrukowania go.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-08-08 10:27:58
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 17:32:37 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

> [...]
> dokument elektroniczny"

No ale dokument elektroniczny jest takim do momentu wydrukowania go.
Niby tak by logicznie wychodziło ale np papierowe wydruki wyciągów drukowane z systemów transakcyjnych takie zapisy zawierają. W millenium nawet kp i kw z kasy tak mają

Data: 2016-08-09 19:12:04
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

No bo nikt tego nie usuwa. Ale raczej trudno spodziewać się, by kartka
papieru była elektroniczna.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-08-10 08:31:35
Autor: Miroo
W dniu 2016-08-09 o 19:12, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Twierdzisz, że bank przechowuje sobie KP i KW w plikach PDF?
Wg mnie ten tekst oznacza, że wydruk jest jedynie obrazem elektronicznego dokumentu, czyli zapisu w bazie danych,a bazie danych tego tekstu o braku podpisu i stempla nie ma, bo byłby jeszcze bardziej bez sensu :)

Pozdrawiam

Data: 2016-08-10 08:47:36
Autor: Kamil Jońca
Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> writes:

[...]

Wcale by mnie to nie zdziwiło.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2016-08-10 09:03:45
Autor: Miroo
W dniu 2016-08-10 o 08:47, Kamil Jońca pisze:
[...]

W sumie mnie też nie, biorąc pod uwagę specyfikę branży. Tylko po co, skoro w każdej chwili można sobie taki obraz w ułamku sekundy wygenerować? I to z dowolną "datą wydruku/wygenerowania" w stopce.

Pozdrawiam

Data: 2016-08-10 09:13:16
Autor: Kamil Jońca
[...]

I dasz sobie głowę uciąć że "powtórnie wygenerowany" będzie DOKŁADNIE
tym samym co dostał klient?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2016-08-10 10:01:46
Autor: Miroo
W dniu 2016-08-10 o 09:13, Kamil Jońca pisze:
[...]

Oczywiście, że nie dam :)
Prawdę mówiąc chyba wystarczy, żeby dane się zgadzały, wygląd nie musi być identyczny. Poza tym nie wiem czy bankowi na tym zależy, żeby mieć kopię kwitu klienta. Po co? To raczej klientowi by na tym zależało*.
No ale może są jakieś bankowe przepisy, które tego wymagają.

* i to przy założeniu, że kopia będzie przez niego podpisana. W Eurobanku każdy dokument drukują podwójnie, stempluja, podpisują, i dają do podpisu klientowi. Ale to może wynikać z kwestii (nie)zaufania do oddziałów partnerskich/franczyzowych.

Pozdrawiam

Data: 2016-08-10 10:08:27
Autor: Kamil Jońca
[...]

No właśnie o te dane chodzi :)
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
"You boys lookin' for trouble?"

Data: 2016-08-10 12:38:59
Autor: Miroo
W dniu 2016-08-10 o 10:08, Kamil Jońca pisze:
[...]

No chyba bank ma jakieś zaufanie do swojej bazy danych? :)

Pozdrawiam

Data: 2016-08-10 12:47:00
Autor: Kamil Jońca
[...]

Po 3 połączeniach i 7 migracjach?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
"No, no, I don't mind being called the smartest man in the world.  I just wish

Data: 2016-08-10 16:35:21
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Nie mam pojęcia. Ale formularz KP i KW to nie są w ogóle żadne
dokumenty, natomiast wypełnione dokumenty (w szczególności, podpisane)
są jedynie papierowe.
No chyba że je później skanują.

[...]

Ale jednak "dokument elektroniczny" to jest np. plik z informacjami
o przelewie albo inny wyciąg w PDF, a nie jakieś elementy bazy danych.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-08-11 00:41:46
Autor: Kris
W dniu środa, 10 sierpnia 2016 16:35:22 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

Ale jednak "dokument elektroniczny" to jest np. plik z informacjami
o przelewie albo inny wyciąg w PDF, a nie jakieś elementy bazy danych.
Ten zapis na wydrukach ma taka treść dokładnie:
"Ten dokument jest wydrukiem komputerowym. Nie wymaga pieczatki ani podpisu.."

Data: 2016-08-11 09:43:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-08-11 o 09:41, Kris pisze:
[...]

Z rzeczywistością ten opis ma niewiele wspólnego.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-11 01:45:43
Autor: Kris
W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 09:43:14 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> Ten zapis na wydrukach ma taka treść dokładnie:
> "Ten dokument jest wydrukiem komputerowym. Nie wymaga pieczatki ani podpisu."

Z rzeczywistością ten opis ma niewiele wspólnego.
Z rzeczywistością ma 100% wspólnego bo takie właśnie w rzeczywistości są drukowane

Data: 2016-08-10 22:11:26
Autor: Robert Tomasik
W dniu 10-08-16 o 08:31, Miroo pisze:
[...]

W baziejest podpis polegający na odnotowaniu,z czyjego konta użytkownika
(pracownika) wygenerowano dokument.

Data: 2016-08-08 20:55:54
Autor: Sebastian Biały
On 2016-08-08 10:29, Wojciech Bancer wrote:
Czyli to poniżej procenta? To nie jest sporo.

Że co? Przy 1% oddziały pocztowe powinny ginąc pod górami niedostarczonych listów. Z jakiegoś powodu listy te giną w limbo bez śladu. 1% to naprawde sporo. Pewno setki ton.

b) w srodku sa dane osobowe i zwykła kultura bankowości wskazuje żeby je
rejestrować a nie wyrzucać na wycieraczkę
A widziałeś przesyłkę zaadresowaną do kogoś *nie* zawierającą
danych osobowych?

A co to ma do rzeczy? Wielokrotnie widziałem, np. reklamy bez danych osobowych. Informcje o tym że spłaciłeś kredyt albo zdiagnozowali Ci grzybicę powinny być pakowane w coś innego niz list zwykły. Ze zwykłej kultury i szacunku którego w bankach brakuje.

c) wydrukowanie w oddziale 30zł natomiast polecone sa znacznie tańsze
ale *NIE* ma opcji.
Ale w jakim sensie znacznie tańsze? Może właśnie droższe przez to, że
musi się tym zająć żywy człowiek?

Wysłaniem listu zwykłego tez musi. Nie naciągaj.

[...]

Bez spisania umowy z pocztą wysysłalem swego czasu setki listów poleconych hurtem. Nie wydaje mi się aby było to jakoś specjalnie trudne nawet dla miszczuf excela skoro nawet ja potrafiłem to zautomatyzować do granicy absurdu.

Data: 2016-08-09 08:49:55
Autor: Miroo
[...]

Jeśli nie było adresu odbiorcy to nie jest przesyłka/list.
Jeśli był adres to były i dane osobowe :)

Pozdrawiam

Data: 2016-08-07 05:49:14
Autor: Kris
W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 16:21:49 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
[...]

W mBanku mam tylko konto nigdy nie miałem kredytu więc nie wiem jak to od strony systemu transakcyjnego wygląda ale...
-czy nie ma możliwości wydrukowania potwierdzenia  z systemu?
-czy nie można sobie jakiejś tam historii wpłat wydrukować gdzie na końcu saldo 0zł?
Takie papierowe potwierdzenie konieczne?

Data: 2016-08-07 16:01:04
Autor: Sebastian Biały
On 2016-08-07 14:49, Kris wrote:
W mBanku mam tylko konto nigdy nie miałem kredytu więc nie wiem jak to od strony systemu transakcyjnego wygląda ale...
-czy nie ma możliwości wydrukowania potwierdzenia  z systemu?

40zł + 30zł (to 30zł to tzw "express" czyli droga drukarka w oddziale).

-czy nie można sobie jakiejś tam historii wpłat wydrukować gdzie na końcu saldo 0zł?

Kredyt po wpłacie znika z interfejsu www i nie potrafie odnaleźć śladu po nim. Pewnie wlasnie po to żeby klient nie miał jak sobie takiego wydrukować. Jeszcze by cham nie dał zarobić 40zł.

Takie papierowe potwierdzenie konieczne?

Nie. Ale jesli wpiszą Cie pewnego dnia w BIK "bo sie komputer pomylił" to masz czym walić po pysku ich prawników. Dlatego wydałem te 40zł za mniej stresujące życie po kredycie.

MBank ma drogie drukarki w oddziałach :D