MEDIA CENTRE - budowa od podstaw - jakie podzespoly

Data: 2009-06-24 03:10:31
Autor: payol
MEDIA CENTRE - budowa od podstaw - jakie podzespoly
Witam.
Zamierzam zbudowac komputer ze szczegolnym nastawieniem na media. Moze
ogolne zalozenia:
bedzie bazowal na jednym z windows media centre - prawdopodobnie na
windows 7 sluzyc do:
- ogladanie filmow z dysk ( avi, divx ale i rowniez 720hd)
- ogladanie filmow z plyt blue ray i dvd
- tv ale raczej nagrywanie ( mieszkam w angli wiec wrzuce do niego
karte freeview)
- gry raczej odpadaja... no moze stare medal of honor, ale to nie ma
wymagan :)
- internetowe radio
- youtube i podobne
- i dodatkowo przegladanie stron na tv.

calosc bedzie podlaczona do 32 calowego hd ready telewizora, i zestawu
glosnikow (5+1)
- znalazlem juz sympatyczna obudowe: http://www.ebuyer.com/product/135498
i teraz co dalej, kilka pytan:
- czy pod w/w wymagania wystarczy jakas plyta z zespolona karta
graficzna z hdmi? jezeli tak czy ktos moze polecic jakas plyte glowna
z dobra grafika + hdmi + dobry dzwiek - takie rozwiaznie bylo by dla
mnei najlepsze
- jak mocny zasilacz?
- procesor? jaki zeby to chodzilo bez problemow
- ram wydaje mi sie ze 4gb wystarczy?
- pilot....czy zna ktos takie ktore dobrze dzialaja z media centre?
- klawiatura wifi z kulka czy czyms takim chodzi mi o wbudowana myszke
kulkowa w klawiature... slyszalem o takich wynalazkach dla media
centre.

oczywiscie najbardzie poszukuje rady odnosnie procesora i plyty
glownej + grafika.

z gory dzieki za pomoc
Peace
Payol

Data: 2009-06-24 12:43:43
Autor: games
payol pisze:
[...]

Osobiscie polecam Dreamboxa 800 lub 8000 jesli cie stac.   Podstawowa zaleta to duzo mniejsze wymiary niz media piec i duzo mniej wydzielanego ciepla (chyba ze masz zamiar ogrzewac dom).

Osobiscie Uzywam Dm7000 do DVB-S + nagrywanie filmow a Mpeg4 + gry to PS3 z blueRayem+ media serwer na PCie.

Data: 2009-06-24 14:04:49
Autor: reles
MEDIA CENTRE - budowa od podstaw - jakie podzespoly

Na twoim miejscu chciałbym coś cichego, zimnego i mało prądożernego.
Nie napisałeś ile chcesz przeznaczyć na to kasy, to utrudnia sprawę.

Moja propozycja jest taka:

CPU: Athlon 64 X2 5050e 45W

MB: Gigabyte MA78GM-US2H http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-ma78gm-us2h_10.html
Zintegrowana grafika (Radeon HD3200) i dźwięk będą wystarczające.

PSU: Markowe 450W z dużym wentylatorem (np. Tacens Valeo Smart 480)

HDD Samsung f2 5200rpm - cichy, wydajnościowo tylko minimalnie ustępuje dyskom 7200.

4GB ram spokojnie wystarczy

Nie wiem jak wyglada sprawa chłodzenia w obudowie którą wybrałeś ale dobrze byłoby wcisnąć do niej jakiś porządny radiator na cpu z 12 cm wentylatorem. Do tego przynajmniej jeden went. 12 cm, wolnoobrotowy (wciągający), a najlepiej dwa, wciągający i wyciągający. Na przykład Scythe Slip Stream 120 mm 800 rpm.

Data: 2009-06-24 05:50:20
Autor: payol
[...]

No super :) tak sie sklada, ze ta plyte mam u siebie w stacjonarnym
kompie :) wiec mogl bym podmianke zrobic, bo z tego co widze w
angielskich sklepach juz jej nie ma. Powiedz mi prosze jak mozesz jaka
pamiec do niej dobrac, bo mialem spore problemy, plyta nie czytala mi
jednej kosci 2gb, gdy wsadzilem 2, komp widzial tylko jedna. Pamiec
jaka mam to: corsair 2gb ddr2 800mhz/pc-6400 xms2

PSU: Markowe 450W z dużym wentylatorem (np. Tacens Valeo Smart 480)
HDD Samsung f2 5200rpm - cichy, wydajnościowo tylko minimalnie ustępuje
dyskom 7200.

hdd juz mam a wlasciwie kilka do wyboru wiec wloze zapewne 1,5TB
seagate albo WD

4GB ram spokojnie wystarczy
no wlasnie jaki ram do tej plyty :)

[...]

no tu duzego pola manewru nie bede mial, obudowa jest mala, ale na
zdjeciach widac 2 wiatraczki z tylu. Nie wiem jakie to ma znaczenie,
ale zakladam, ze komp bedzie pracowal nie wiecej niz 3 - 4 godziny
dziennie.

Peace
Payol

Data: 2009-06-24 15:37:36
Autor: reles
payol pisze:

[...]

Pod linkiem, który podałem masz pdf z oficjalnie wspieranymi pamięciami.
Chociaż te Corsairy - jeśli sprawne - powinny działać, upewnij się najpierw czy płyta jest w porządku, zanim kupisz nowe.

BTW. To nie musi być dokładnie ta płyta ;) coś nowego tego typu na pewno jeszcze można kupić.

Data: 2009-06-24 15:01:42
Autor: MarlonB
MEDIA CENTRE - budowa od podstaw - jakie podzespoly

Uzytkownik "payol" <payolsmietnik@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:bab19497-fc6a-4e41-8648-c772790aa831s6g2000vbp.googlegroups.com...
[...]

Polecam plyte ITX z integrowanym 2-rdzeniowym Atomem i dobra grafika (NVIDIA ION). Ma wbudowany zasilacz, wiec podlacza sie ja tak jak laptopa - zaleta to bloga cisza. Plyta oszczedna w prad, bez problemu radzi sobie z filmami full hd. Windows 7 na tym sprzecie smiga. Pomyslana wlasnie do zasosowan media center.

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Nowe_plyty_mini-ITX_oparte_o_ION_-_IONITX-B-E_i_IONITX-A-BCEU-19363.html
http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=MB-003-ZT

Druga opcja, to gotowy komputer, który bazuje na podobnych podzespolach, co powyzsza plyta - bez problemu dostaniesz w Angli:
http://www.amazon.co.uk/Acer-Desktop-Wireless-Gamepad-Premium/dp/B00292BR1S/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=electronics&qid=1245848123&sr=1-3

Ja bym szedl raczej w tym kierunku.

Pozdrawiam.

M.

Data: 2009-06-24 06:50:33
Autor: payol
[...]

wow - to mnie bardzo zainteresowalo :) wyglada bardzo ciekawie....
zastanawiam sie.... czyli w zestawie z plyta jest od razu kabel
zailajacy.. tak to mam rozumiec? dodatkowo do szczescia pozostaje
tylko dokupic ram, obudowe i dysk....:)

dzieki za info
Peace
Payol

Data: 2009-06-24 16:25:37
Autor: games
payol pisze:
[...]

Chlopie zamiast rzezbic w gownie kup sprzet ktory jest stworzony do telewizji ze sprzetowym dekoderem nie jakies tak kadlubki o wielkosci slonia i poborze mocy 400W.  Sam zasilacz jest wiekszy niz Dreambox 800

Zastanow sie dobrze Windows i Pecet sa Ok ale do gry w pasjansa nie do dekodowania strumieni Mpeg2, mpeg4 Do dreamboxa podlaczasz zewnetrzny naped Blueray po USB i masz wszystko co chcesz a nawet gry bujaja i linuxa mozna zapuscic.

Wentylatora nie wymaga bo pobor mocy to max 60W a naped Blueray z obuidowa zewnetrzna bedzie wiekszy niz sam Dm i to jest jedyna wada .

http://laki.dvhk.pl/warsztat/dm800hd.htm

Data: 2009-06-24 07:42:23
Autor: payol
[...]

kolega z innej bajki jest. To bym nie pytal o rozwiazania sprzetowe
tylko kupil gotowca zwanego dboxem :)
Ja potrzebuje czegos na windzie,  - windows media player.
Przerabialem juz mase urzadzen: poczawszy od emprexa, przez iomege,
chinskie male i duze playery konczac na kilku wersjach Emteca oraz
przerobce starego xboxa na media centre. W kazdym mi czegos brakuje,
wiec prosze jezeli pisze o media centre to chodzi mi o komputer ktory
bedzie pracowal na windzie, sluzacy do ogladania filmow ale takze na
szybko przegladniecia stron www czy sprawdzenia poczty! - w tym
temacie jestem juz okreslony i nie zamierzam wracac do sprawdzania
kolejnych urzadzen ktore beda fajne ale nie beda spelniac moich
wymagan. Nie chce sie bawic w linuxa, niechce dodawac dodatkowych
urzadzen.... to tyle woli wyjasnienia :)

peace
Payol

Data: 2009-06-24 16:59:16
Autor: games
payol pisze:
[...]

Nie jestem z innej bajki  jak wczesniej napisalem do gier Playstation3
do TV Dreambox a do pracy Pecet.

DBOX to inna para kaloszy niz Dreambox, dreambox 800, 8000 to wlasnie jest media center ze sprzetowymi dekoderami Mpeg2,4. Male, funkcjonalne
i nie rzezi po nocach o rachunku za energie nie wspomne .

"> Przerabialem juz mase urzadzen: poczawszy od emprexa, przez iomege,
> chinskie male i duze playery konczac na kilku wersjach Emteca oraz
> przerobce starego xboxa na media centre."

lubisz rzezbic w gownie z tego co napisales wiec zycze powodzenia.

Data: 2009-06-24 08:22:34
Autor: payol
[...]

pisze o rachunkach za energie a jednoczsnie zamiast jednego urzadzenia
chcesz uzywac 3 -> playstation, komputer i dreambox... gdzie
konsekwencja?

lubisz rzezbic w gownie z tego co napisales wiec zycze powodzenia.

wole nie wnikac dlaczego w kazdym poscie piszesz o gownie i
rzezbieniu... wole nie wiedziec

i jak juz sie tak uparles to prosze :

Powerful receiver for digital TV and Radio programs.

- 300 MHz MIPS Processor
- Linux Operating System ->>>>>>>>> caly czas pisalem o windowsie....

- OLED - Display
- MPEG-2 / H.264 Hardware decoding

- Tuner: DVB-S, optional: DVB-C, DVB-T ->>>>>>>>> dvb-s -> po co? i
tak np polsat bede sobie mogl w d wsadzic. Ok zgodze sie na DVB-T -
optional :)

- Tuner Module, Plug&Play
- 1 x Smartcard-Reader
- V.24/RS232 Interface
- 10/100Mbit Ethernet Interface
- 1 x Scart (RGB, FBAS or S-Video)
- DVI
- 2 x USB 2.0 ->>>>>>>>>>>>>>>> to wyraznie za malo jak na media
centre -> podlacz dysk zewnetrzny, klawiature..... aa zapomnialem
zapytac - jest jakas klawiatura ktora bedzie z tym dzialac?

- analog modem
- S/PDIF Interface for digital bit stream out (AC-3)
- 64 MByte Flash, 256 MByte RAM
- SATA
   - for use either as internal SATA HDD 2,5“ ->>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
jak wyzej pisalem mam 1,5 TB dysk 3.5inch ktory wyglada ze bede musial
wyrzucic do smieci.

   - or to use for extern eSATA
- unlimited channel lists for TV/Radio
- channel-change time < 1 second
- automatic service scan
- directly bouquet-lists
- EPG (electronic program guide)
- multiple LNB-Switching control (supports DiSEqC)
- OSD in many languages and skin-support
- Videotext Decoder
- extern 12V power supply

czy ja dobrze widze ze brak tu hdmi? moze zle widze :) wybacz jezeli
sie myle.

dla podsumowania moich wczesniejszych postow:
- chce ogladac divx, mpg, rmvb i wszystko co mi wpadnie w rece.....
- chce na szybko w czasie ogladania tv przeskoczyc sobie na jakas www
i sprawdzic jakies inforacje badz maila.
- chce podlaczyc moj dysk 3.5 calowy z tona filmow, seriali etc.
- chce podlaczyc klawiature i myszke ( jeszcze raz usb )
- chce na szybko podlaczyc przez usb dodatkowe urzadzenia np aparat
cyfrowy, kamerke, etc
- jedyna gra jaka mnie interesuje to medal of honor AA, milo by bylo
gdyby dzialala

a na koniec - nie chce tunera sat z bajerami. moze sie myle ale wg
mnie ani N-ka ani polszmat na tym nie pojdzie wiec... sorry ale chodzi
mi zupelnie o co innego, i wybacz nie pisze tu o wyzszosci jednego
rozwiazania nad drugim. Pisze tu wylacznie co ja chce zbudowac i co
bedzie w 100% dostoswane do moich wymagan nie zas to do twojego
wyobrazenie na temat media centre :)

peace
Payol

Data: 2009-06-24 20:17:59
Autor: games
MEDIA CENTRE - budowa od podstaw - jakie podzespoly
"
[...]

Obawiam sie ze przespales cala epoke telewizji cyfrowej i masz duze braki.  Dreambox to nie jest tuner z bajerami ale wlasnie media center, maly o niskim poborze mocy i ze sprzetowym dekodowaniem DVB-T,S,C .

W przypadku DM nic nie musisz budowac ani instalowac wszystko masz w komplecie wlaczasz i dziala i to bez zadnej karty !

Twoj media center zezre minimalnie 150-200W bedzie sie grzal jak smok, bedzie wielki jak smok i bedzie ryczal jak smok.

Data: 2009-06-24 16:05:38
Autor: payol
[...]

..... zeby bylo jasne: wlaczam, i mam polsat, n-ke i cyfre plus bez
zadnej karty? - w takim wypadku, fakt przespalem troche.
co do instalacji....i o to chodzi... ja chce instalowac, chce
modifikowac, chce dodawac badz odejmowac aplikacja - cala frajda w
tym.
Na temat grzania sie, ryczenia i wielkosci napisal juz MarlonB :)

jedyna rzecz ktora jest mnie sklonna do zastanowienia sie na db to ten
twoj brak karty :) oczywiscie zaden sharing itp nie wchodzi w
rachube :)

peace
Payol

Data: 2009-06-24 20:27:56
Autor: MarlonB
MEDIA CENTRE - budowa od podstaw - jakie podzespoly

Uzytkownik "games" <games@games.home.pl> napisal w wiadomosci news:4a426db2$1news.home.net.pl...
"
[...]

Mój "pozera" cale 50W i to maksymalnie, a nie minimalnie, do tego nie ma zadnej ruchomej czesci oprócz dysku twardego, wiec nie bardzo ma czym ryczec. Wymiary ma tez mniejsze niz DM :) To by bylo na tyle.

Pozdrawiam.

M.

Data: 2009-06-26 11:09:13
Autor: Marek Dyjor
games wrote:
"
[...]

ale on juz potrafi odtwarzac muzyke i filmy z dysków w sieciowych oraz streamowac sygnal tv po sieci? tudziez nagrywac do wskazanego katalogu w sieci?

Data: 2009-06-24 16:31:34
Autor: MarlonB
MEDIA CENTRE - budowa od podstaw - jakie podzespoly

Uzytkownik "payol" <payolsmietnik@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:9323e7b6-3233-44f4-8043-cb841980ab52n4g2000vba.googlegroups.com...
[...]

W zestawie jest wszystko. Zewnetrzny zasilacz równiez.

Polecam dysk 2.5 cala z obrotami 5400 ze wzgledu na cisze i energoszczednosc - szybkosc dysku w media center nie jest jakos super wazna. W zaleznosci od posiadanej gotówki mozesz zakupic dysk SSD, aby miec 100% cisze, ale to juz przerost formy przy obecnych cenach.

Ram dokupisz DDR2, który jest bardzo tani - nie musi byc szybki.

Obudowa to wazna rzecz, niestety musi byc ladna i dobrej jakosci. Dlaczego niestety? Bo takie sa dosc drogie. Ponizej kilka ladnych obudów, nie jest tego za wiele na rynku:
http://kilokat7.wordpress.com/2008/09/05/htpc-cases-the-good-bad-ugly/

Sam bede skladal podobna maszyne dokladnie z plyta Zotac ION i ponizsza obudowa:
http://www.quietpc.com/gb-en-gbp/products/htpccases/hfx-minimetal-caseonly
Obudowa ta jest przystosowana do pasywnego chlodzenia tego co w srodku - wazna sprawa przy budowaniu cichego zestawu.

Pozdrawiam.

M.

Data: 2009-06-24 07:49:45
Autor: payol
[...]

niestety 2.5 to narazie tylko 500gb - dzis dowiedzialem sie ze seagate
przysle nam 640gb ale ogolnie w sprzedazy narazie 500gb - dla mnie to
za malo, oczywiscie moge cos podlaczyc zewnetrznego np: drobo z 4TB
dyskami :) ale na poczatek mam juz gotowego 1.5TB - 3.5 inch
wypelnionego filmami i seriali z przygotowana parytcja na system.

Ram dokupisz DDR2, który jest bardzo tani - nie musi byc szybki.

jak myslisz 2gb czy od razu 4 ?

[...]

kurcze ceny masakryczne :) sama obudowa moze wiecej kosztowac niz cale
wnetrzne :)
moj player docelowo ma sie znajdowac w szafce za szybko wiec mysle ze
to da wyciszenie. No ale widze ze tak czy siak 100 funtow to chyba
minimum na obudowe.
Powiedz mi jeszcze prosze, widze ze czesc obudow mozna kupic z
pilotami..... jak te piloty dzialaja z winda? - ja narazie znalazlem
ciekawe rozwiazanie - klawiatury bezprzewodowe microsoftu z
joystickiem - specjalnie do media centre.

peace
Payol

Data: 2009-06-24 17:40:44
Autor: MarlonB
MEDIA CENTRE - budowa od podstaw - jakie podzespoly

Uzytkownik "payol" <payolsmietnik@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:fc0b0008-5444-4d06-8d1f-19a47825a8bdl2g2000vba.googlegroups.com...

[...]

(mój outlook nie cytuje czasem : / )
Spoko, mój obecny zestaw tez korzysta z 3.5calowego i daje rade.

Ram dokupisz DDR2, który jest bardzo tani - nie musi byc szybki.

jak myslisz 2gb czy od razu 4 ?

4GB sie nie oplaca. Musialbys miec 64bit system, aby je wykorzystac (32bitowy system bedzie widzial mniej, jakies 3GB), a nie wiem czy procesor Atom jest 64-bitowy, mozliwe, ze nie. Tak czy inaczej 2GB zupelnie wystarcza. Zalezy co bedziesz chcial tam uruchamiac. Jezeli jakies lekkie aplikacje typu przegladarka, poczta, jakis player, kilka uslugi typu antivir i firewall, to 2GB to az za duzo. Jezli do tego dojdzie jakis klient torrentów, to w sam raz wyjdzie.

[...]

Joystick odradzam :) Mój kumpel ma i jest fatalnie. Da sie pracowac, ale z wygoda myszki nie ma to nic wspólnego. Bardziej polecam taka klawiature:
http://www.geektonic.com/2009/02/htpc-wireless-keyboard-roundup-part-2.html
Ma ona trackball - jest znacznie wygodniejszym rozwiazaniem.

Polecam zainteresowac sie tez piloto-myszka :)
http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice/devices/3443&cl=US,EN
Steruje sie nia w powietrzu, na youtube sa demonstracje jak to dziala. Opócz tego jest zwyczajna myszka.

Pozdrawiam.

Data: 2009-06-24 17:58:30
Autor: reles
payol pisze:
[...]

Przyjrzyj się testom wydajności takich rozwiązań. Jako media center powinno się nieźle sprawdzać, jednak jeśli masz zamiar zastąpić tym stacjonarnego PC to będzie bolało.

Data: 2009-06-24 09:03:41
Autor: payol
[...]

wlasnie o to chodzi, stacjonarny sobie stoi w innym pokoju obrabiam na
nim video, troche pracuje w ps i ogolnie jest to glowny komputer,
laptopa wykorzystuje w pracy natomiast do szczescia brakuje mi media
centre ktore bedzie sie znajdowalo w pokoju dziennym czy jak kto woli
living roomie :)

peace
Payol

Data: 2009-06-24 19:09:21
Autor: Leszek K.
Dnia Wed, 24 Jun 2009 09:03:41 -0700 (PDT), payol napisał(a):

[...]

Może mieć problemy z HD w h264. Co prawda piszą, że jak się włączy
dopalanie grafiką to uciągnie, ale nie jestem o tym przekonany. 780GX +
jakiś energooszczędny x2 weźmie parędziesiąt watów więcej ale będzie miał
spory zapas mocy.

Data: 2009-06-24 19:47:29
Autor: MarlonB

Użytkownik "Leszek K." <leszek60.wytnij.@neeostrada.pl> napisał w wiadomości news:h1tmk2$j5i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie tylko tu piszą, że daje radę z 1080p.
http://www.mini-itx.com/reviews/zotac-ion/default.asp?page=6

Pozdrawiam.

M.

Data: 2009-06-24 18:10:30
Autor: MarlonB

Użytkownik "reles" <kurld@no2.pl> napisał w wiadomości news:h1tifb$7nl$1news.onet.pl...
payol pisze:
[...]

Jeżeli nie będzie grać w najnowsze gry, to nic go nie zaboli :)
Obecnie mam sprzęt VIA C3 800MHz, z marną zintegrowaną grafiką VIA, 512MB RAM. Cały sprzęt średnio zużywa 8-10W.
Chodzi na nim Windows 2003 Server i parę usług. Bez problemu się na nim pracuję. Do oglądania stronek nadaję się rewelacyjnie.

Wierze, że sprzęt z serii ION będzie śmigał aż za dobrze :)

Pozdrawiam.

M.

Data: 2009-06-24 20:24:10
Autor: games
[...]

Nie wiem jak to pomierzyles ale nie mniej niz 100W pobiera taki sprzet.
W tej chwili pisze to na DualCore 3.2Ghz + monitor 20'' i pobor mocy to 160W   Playtation3 120W odtwarzajac film z BlueRay a Dreambox 40W.

Data: 2009-06-24 20:32:01
Autor: MarlonB

Użytkownik "games" <games@games.home.pl> napisał w wiadomości news:4a426f24$1news.home.net.pl...
"
[...]

8-10W bierze płyta, cpu i ram w idle. Jak puszcze jakieś kopiowanie z kompresją w locie to będzie 20W.

M.

Data: 2009-06-24 20:43:07
Autor: games
MarlonB pisze:

[...]

I ten super sprzet odtwarza MPEG4 na fullHD ?

Data: 2009-06-25 10:40:06
Autor: MarlonB

Użytkownik "games" <games@games.home.pl> napisał w wiadomości news:4a427395$1news.home.net.pl...
MarlonB pisze:

[...]

No właśnie to nie sprzęt do tego. Po dołożeniu karty graficznej, która zrobi to sprzętowo (chłodzona pasywnie) czyli odtwarzać będzie wszystko zabierze maks 40W.

M.

Data: 2009-06-25 03:19:54
Autor: payol
[...]

Dobra zostawmy juz tego dreamboxa :) ogladalem troche na youtube i na
lakim screeny i moze uzyteczne to jest ale graficznie menu jest
cienkie jak chinskie playery. Emtec Qube wyglada duzo ladniej.
Niewazne.

Marlon rozgladalem sie wczoraj za obudowami..... i wiekszosc jak widze
ma miejsce na zasilacz, bynajmniej w angielskich sklepach ktore
sprawdzalem. Czy znasz jakies obudowy ktore sa wyraznie pod ta
plyte... ? Z tego co podales to cenowo 200 funtow, to dla mnie za
duzo, wiec caly czas sie zastanawiam nad ta obudowa z ebuyera
http://www.ebuyer.com/product/135498, duza ale wrazie czego da
mozliwosci rozbudowy, do tego blue raya moge kupic odtwarzacz normalny
a nie jak w innych slim. Dysk tez 3.5 wejdzie ladnie....
Co myslisz? moze znasz adresy jakis sklepow w ktorych moglbym cos
znalezc?

pozdrawiam
Payol

Data: 2009-06-25 12:40:13
Autor: MarlonB

Użytkownik "payol" <payolsmietnik@googlemail.com> napisał w wiadomości news:3f6c1eb8-0aff-43c3-942b-ec0070c0db52l2g2000vba.googlegroups.com...

[...]

(to cholerstwo znowu mi nie cytuje :/ )
Obudowa, którą chcesz jest OK. Będziesz miał dużo miejsca. Zasilacz Ci nie potrzebny jeśli zdecydujesz się na płytę Zotac ION z Atomem 330 (2 rdzenie) - płyta ta ma elektronikę do zasilania DC/DC w sobie zintegrowaną z płytą. Wystarczy zewnętrzny zasilacz laptopowy dostarczony w zestawie z płytą. Minusem tej płyty, to jeden wiatrak na CPU (bardziej się grzeje niz jednordzeniowy). Druga opcja, to kupić płytę, która ma złącze na zwykły zasilacz ATX (np Zotac ION z Atomem 230 ), do tego dokupić elektronikę np: PICO PSU DC/DC 60W Mini ITX i zasilacz laptopowy. ALBO zwykły zasilacz ATX, ale odradzam, bo to hałasuję bez senu.

[...]

Obudowa ładna i tania, na bank będzie pasować. Co do jej kupna, to możesz przecież kupić ją właśnie z tego sklepu ebuyer :)

Pozdrawiam.

M.

Data: 2009-06-26 11:17:18
Autor: nobi12345
MEDIA CENTRE - budowa od podstaw - jakie podzespoly
Dnia Wed, 24 Jun 2009 03:10:31 -0700 (PDT), payol napisał(a):

z gory dzieki za pomoc
Peace
Payol

A może coś takiego ?
FOXCONN R10-S4 ATOM 330 (Dual Core)
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16856119012

nobi12345

MEDIA CENTRE - budowa od podstaw - jakie podzespoly