MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna

Data: 2009-10-08 22:37:52
Autor: Miki
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna

Drodzy, niedawno zmieniłem most :) którym dojeżdzam codzień rano do pracy (z prawobrzeżnej Warszawy gdzie mieszkam na lewobrzeżną gdzie pracuję). Ku mojemu zaskoczeniu na moście GDAŃSKIM w przeciwieństwie do GROTA masa kierowców (głownie jadących samochodami z poza stolicy) nie rozumie logiki/potrzeby jazdy na tzw. "suwak". To ciekawe, że w dobie internetu i czasu kiedy tylu Polaków podróżuje po świecie nadal trafiją się inteligentni inaczej którzy postrzegają innych jak cwaniaków, hamów itd którzy póbują im się wcisnąć i nie zmieniają pasa 100m wcześniej...

Apel.
Ludzie, zerknijcie do googla, kliknijcie na poniższe linki bo normalnie człowieka krew zalewa... Jeżeli jest tu ktoś z mediów to pls. zarzućcie temat na WWW/TV/PRASIE/RADIO bo dawno go tam nie było.

1) Jazda na suwak polega na płynnym włączaniu się do ruchu w momencie kiedy kończy się pas drogowy (nie służy do skrętu w bok, tylko się kończy - ZNIKA)

2) Pas należy zmieniać w końcowej fazie (tuż przed martwym polem) naprzemiennie z autemi jadącymi pasem który się nie kończy :)

3) Pls!!! Nie zmieniajcie pasa 100m, 50, 40, 30m wcześniej - nie jesteście cwaniakami, nie czujcie się winni że chcecie zmienić pas w ostatnim momencie. Jeżeli ktoś chce 100, 50m wcześniej zmienić pas i wetknąć się miedzy stojące w korku samochody to ktos za nim go po prostu ominie i bedzie probowal sie wlaczyc dalej - przed nim co powoduje zastoje i tamuje ruch na pasie "docelowym". Tracą na tym wszyscy...

4) Kierowco, jeżeli widzisz że jakieś autko któremu kończy się pas za np.200,100 czy 50m chce usilnie zmienic pas - nie rób miejsca, zrobisz za chwile jak sasiad zblizy sie do konca swojego pasa.

5 Kierowco niedzielny, pas drogowy który skończy się za ileś tam metrów także służy do jazdy i powoduje że korek jest "krótszy" - nie blokuje tylu skrzyżowań. Zastanów się nad tym, może to jednak ma sens..

6) Kierowco który widzisz że sąsiad zbliza sie do konca jego pasa, ma wlaczony kierunkowskaz - pozwól mu na zmianę pasa zwalniając nieznacznie i tym samy robiąc odpowienio wcześniej trochę miejsca

7) pls. poczytajta se...

"Gazeta Wyborcza" proponuje wprowadzenie do kodeksu drogowego znaku "jazda na suwak", który w wielu krajach skraca korki. Chodzi o to, by do zwężeń dojeżdżać wszystkimi pasami, a następnie wpuszczać się nawzajem, po jednym aucie z każdego pasa, po kolei. Tak jest już w wielu krajach. Tymczasem w Polsce ci, którzy próbują dojechać do końca zablokowanym pasem, uważani są za chamów - apeluje "Gazeta Wyborcza"

(...)Dobrą praktyką u kierowców w takich przypadkach byłoby stosowanie się do niepisanej reguły zamka błyskawicznego zwiększającej przepustowość ruchu w takich sytuacjach. Zamiast trzymać się ściśle przepisów stwórzmy lukę, w którą będzie mógł płynnie wjechać z kończącego się właśnie pasa drugi pojazd. To u nas szwankuje. Kierowcy wiedząc o zwężeniu wolą odpowiednio wcześniej zająć pas ruchu umożliwiający dalszą jazdę. W efekcie na jednym tworzy się długi sznur, a kierowca próbujący zmienić pas ruchu tuż przed zwężeniem traktowany jest jak intruz. Jeśli po obu pasach będą jechały pojazdy i przed zwężeniem zastosują się do zasady działania zamka błyskawicznego nie będzie problemu.

(...) Cytat z forum "...Zamek pozwala skrócić kolejki, co ma niebagatelne znaczenie w miastach, gdzie korki sięgają często następnych skrzyżowań. Pozwala to na efektywne i sprawiedliwe wykorzystanie więcej niż jednego pasa ruchu...."

http://bi.gazeta.pl/im/0/5681/z5681930X.jpg

http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36037,5665735,Jazda_na_suwak_albo_zakladke.html

http://www.kampaniespoleczne.pl/artykuly.php?artykul_id=500&action=szczegoly&PHPSESSID=ffaeovxyax

http://wyborcza.pl/1,76842,5681587,Pomozmy_sobie_w_korkach.html

http://www.gdansk.pl/galeria?c=64

Dzięki.......

Spion

Data: 2009-10-08 23:34:00
Autor: Pawel O'Pajak
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
Powitanko,

"Gazeta Wyborcza" proponuje wprowadzenie do kodeksu drogowego znaku "jazda na suwak", który w wielu krajach skraca korki.

Grochem o sciane:-( I nie dlatego, ze przyzwoici ludzie tego brukowca nie czytuja, nie dlatego, ze potrzebna jest zmiana mentalnosci, ale dlatego, ze wymaga nabycia umiejetnosci przewidywania. Jak juz mam samochod, to jestem panem, istnieje tylko ja, reszta to tlo. Nie ma mozliwosci, zeby taki pan i wladca zrozumial, ze jego stanie jak cipa w polowie konczacego sie pasa powoduje, ze inni za nim nie moga np. zjechac ze skrzyzowania. Dla Policji tez temat nie istnieje, choc tamowanie ruchu jest zlamaniem PoRD, lepiej poganiac nieoznakowanym po Trasie Siekierkowskiej.
A znak, o ktorym pisza, poprostu zginie w powodzi innych znakow.
BTW jak bylem mlodym "kierownikiem", to w stresie wielkim patrzylem na wszystkie znaki, teraz z pewnym niepokojem uswiadamiam sobie, ze wogole na nie nie patrze. Jedynie przed skrzyzowaniami sprawdzam kto ma pierwszenstwo. Gdybym patrzyl na wszystkie, to kiedy mialbym patrzec na droge? Czy przecietny czlowiek jest w stanie odczytywac kilkadziesiat znakow na 100m i rownoczesnie w miare bezpiecznie jechac?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2009-10-09 19:07:57
Autor: Mirek Ptak
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
Dnia 2009-10-08 23:34,  *Pawel O'Pajak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Powitanko,

[...]

Czytam - zarzucasz mi, że jestem nieprzyzwoity?

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-10-09 08:32:36
Autor: bratPit[pr]
[...]

dlaczego zakładasz że czytelnicy tej grupy tego nie wiedzą?

brat

Data: 2009-10-09 08:42:38
Autor: ..::Adam::..
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna

dlaczego zakładasz że czytelnicy tej grupy tego nie wiedzą?

brat
bo jest z warszawy

Data: 2009-10-09 13:16:29
Autor: Paweł W.
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna

Data: 2009-10-09 13:51:03
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna

Data: 2009-10-09 14:06:58
Autor: Paweł W.
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna

Kompleks, kompleksem, ale warszawiak piszemy małą literą, a nie
wielką.

Zauważyłem, babola strzeliłem.

p.

Data: 2009-10-09 14:43:30
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Paweł W. pisze:
Kompleks, kompleksem, ale warszawiak piszemy małą literą, a nie
wielką.

Zauważyłem, babola strzeliłem.

Zdarza się - inna sprawa, że nie jest prawdą, jakoby rdzenni
warszawiacy z założenia potrafili jeździć na suwak. Jedni potrafią
i chcą, inni nie. Podobnie jest z ludnością napływową - większość
się cywilizuje w sposób wręcz automatyczny, ponieważ nie sposób
bez uprzejmości innych poruszać się w wielu miejscach przy obecnym
natężeniu ruchu. Mimo tego co wiele osób powtarza o chamstwie itd.,
jest wręcz odwrotnie - w Warszawie i okolicach jest dużo wyższy
poziom kultury drogowej niż w większości polskich miast. Kmiotów
oczywiście też nie brakuje, ale to nie miejsce urodzenia oraz
pochodzenie decyduje o ich zachowaniu.

Data: 2009-10-09 16:11:14
Autor: JaW

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:hanb5h$fag$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak jeżdżę po W-wie swoim autkiem na tablicach GD.. to jestem wyraźnie gorzej traktowany
niż gdy siedzę za kółkiem pojazdu z lokalną rejestracją. :(
Sprawdzone wiele razy, niestety.
J.

Data: 2009-10-09 14:33:47
Autor: masti
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
Dnia pięknego Fri, 09 Oct 2009 16:11:14 +0200, osobnik zwany JaW wystukał:

UÂżytkownik "Artur 'futrzak' MaÂślÂąg" <futrzak@polbox.com> napisaÂł w
wiadomoÂści news:hanb5h$fag$1inews.gazeta.pl... ...
natĂŞÂżeniu ruchu. Mimo tego co wiele osĂłb powtarza o chamstwie itd.,
jest wrĂŞcz odwrotnie - w Warszawie i okolicach jest duÂżo wyÂższy poziom
kultury drogowej niÂż w wiĂŞkszoÂści polskich miast. KmiotĂłw oczywiÂście
teÂż nie brakuje, ale to nie miejsce urodzenia oraz pochodzenie decyduje
o ich zachowaniu.

Jak je¿d¿ê po W-wie swoim autkiem na tablicach GD.. to jestem wyraŒnie
gorzej traktowany
ni¿ gdy siedzê za kó³kiem pojazdu z lokaln¹ rejestracj¹. :( Sprawdzone
wiele razy, niestety.
J.

ja tam traktuję obce rejestracje bardziej pobłażliwie. W końcu ktoś może nie wiedzieć gdzie jedzie i np. nie zauważyć, że jest na pasie do skrętu w lewo a chce prosto itp. A lokalesi najczęściej takie manewry robią jak najbardziej świadomie

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-10-09 08:17:56
Autor: Luca
On 9 PaĹş, 16:33, masti <g...@to.hell> wrote:
> [...]

> wiele razy, niestety.
> J.

ja tam traktuję obce rejestracje bardziej pobłażliwie.

Za wyjatkiem rejestracji popularnych w firmach leasingowych ;-)

Kiedys to owszem, czesto sie sprawdzalo, ze obca rejestracja
najczesciej oznaczala zagubionego 'cudzoziemca' ... od chwili wysypu
wszelkiej masci leasingow to juz nie do konca :P

Pzdr

Data: 2009-10-09 15:53:52
Autor: masti
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
Dnia pięknego Fri, 09 Oct 2009 08:17:56 -0700, osobnik zwany Luca
wystukał:

> [...]

Kiedys to owszem, czesto sie sprawdzalo, ze obca rejestracja najczesciej
oznaczala zagubionego 'cudzoziemca' ... od chwili wysypu wszelkiej masci

akurat większość dużych firm leasingowych to mamy w Warszawie i spora część z nich mieści się na Mokotowie więc mają rejestrację WE :)
Ale faktem jest jak jedzie Skoda czy VW na blachach PO to pewnie leasing --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-10-09 16:12:11
Autor: to
masti wrote:

akurat większość dużych firm leasingowych to mamy w Warszawie i spora
część z nich mieści się na Mokotowie więc mają rejestrację WE :)

A takĹźe WD...

--
cokolwiek

Data: 2009-10-09 18:06:29
Autor: Artur Maśląg
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladk e, Kampania spoÂłeczna
masti pisze:
(...)
akurat większość dużych firm leasingowych to mamy w Warszawie i spora część z nich mieści się na Mokotowie więc mają rejestrację WE :)

Nie wiem czy większość, ale jest ich cała masa :)

Ale faktem jest jak jedzie Skoda czy VW na blachach PO to pewnie leasing

To fakt, ale ostatnimi czasy leasingi na PO jakoś rzadsze w stolicy.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-09 18:17:01
Autor: Artur Maśląg
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladk e, Kampania spoÂłeczna
masti pisze:
(...)
ja tam traktuję obce rejestracje bardziej pobłażliwie.

Tak szczerze, to ja nie oceniam po rejestracji, tylko po zachowaniu
konkretnego kierowcy - taki "kolejny" zmysł. Zbyt wiele obcych
rejestracji (tych samych) spotykam dzień w dzień na Puławskiej.

W końcu ktoś może nie wiedzieć gdzie jedzie i np. nie zauważyć, że jest na pasie do skrętu w lewo a chce prosto itp. A lokalesi najczęściej takie manewry robią jak najbardziej świadomie

Jw. - ten z obcą rejestracją to w większości "lokales", który doskonale
wie co robi.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-09 18:14:05
Autor: Artur Maśląg
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
JaW pisze:
(...)
Jak jeżdżę po W-wie swoim autkiem na tablicach GD.. to jestem wyraźnie gorzej traktowany
niż gdy siedzę za kółkiem pojazdu z lokalną rejestracją. :(
Sprawdzone wiele razy, niestety.

Jesteś przewrażliwiony - inna sprawa, że napływowych rejestracji
obcych (nie przejazdem - na stałe) jest cała masa i to tego wielu
tam cwaniaków, którzy skutecznie pokazują, że nie co stosować
taryfy ulgowej wobec takich, ponieważ znakomita większość to nie
zagubione owieczki, tylko ludzie tu mieszkający od dłuższego
czasu, doskonale zorientowani w specyfice poruszania się po tym
mieście, a dodatkowo wykorzystujący fakt tańszych ubezpieczeń
poza stołecznym. Takie życie.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-09 14:18:19
Autor:
Paweł W. <topauto.wytnij@onet.pl> napisał(a):

> bo jest z warszawy

Nazwy miast piszemy z dużej litery.

Z wielkiej litery nie dużej!

Data: 2009-10-09 16:12:55
Autor: to
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
  wrote:

Nazwy miast piszemy z duĹźej litery.

Z wielkiej litery nie duĹźej!

"Wielką", nie "z wielkiej".

--
cokolwiek

Data: 2009-10-11 16:11:13
Autor: Bydlę
szybki-lopez.WYTNIJ@gazeta.pl wrote:

> Z wielkiej litery nie dużej!

Nie z wielkiej, a wielką.
:-)

--
Bydlę

Data: 2009-10-12 10:43:56
Autor: bratPit[pr]
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania s połeczna

dlaczego zakładasz że czytelnicy tej grupy tego nie wiedzą?

bo jest z warszawy

Nazwy miast piszemy z dużej litery. Kompleks Warszawy masz czy jak? Jeżeli ktoś jest z Warszawy (czyli rodowity Warszawiak), to potrafi jeździć na suwak.

ATSD przypomniała mi się pewna historia,
kiedy podczas pobytu w Chorwacji w wakacje spotkaliśmy bardzo sympatyczne małżeństwo - przyjechali Fordem Mondeo z rej. z Warszawy i pani od razu wyjaśniła, że są z Poznania ;p a auto jest leasingowane ;-)
chyba słyszała o animozjach Kraków- Warszawa i wolała się ubezpieczyć jako że mam rejestracje KR :D
brat

Ps. ja z kolei nie omieszkałem wyjaśnić, że ja bardziej czuję się 'scyzorykiem' niż 'lajkonikiem', a poza tym uważam to za jakąś totalną bzdurę i fakt raczej medialny niż rzeczywisty...

Data: 2009-10-09 10:00:18
Autor: Kocureq
Miki pisze:
Zamiast trzymać się ściśle przepisów stwórzmy lukę, w którą będzie mógł płynnie wjechać z kończącego się właśnie pasa drugi pojazd.

A jak nie stworzymy tej luki, a pojazd jednak wjedzie - w nas, to jednak trzeba się będzie przepisów.

Kilka takich przypadków i odechce się suwakowania. Dopóki nie jest to unormowane w przepisach to wolę nie ryzykować.

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-10-09 11:21:20
Autor: to
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna

Data: 2009-10-09 15:56:14
Autor: Kocureq
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladk e, Kampania społeczna
to pisze:

W ogóle lepiej nie wsiadaj do auta, bo po Twoich wypowiedziach wnoszę, że jesteś zagrożeniem dla innych.

Tak, to takie popularne stwierdzenie. Pewnie już każdy tutaj to usłyszał co najmniej raz ;)

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-10-09 12:10:42
Autor: LEPEK
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna

Data: 2009-10-09 15:31:12
Autor: Mario
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
LEPEK pisze:
Miki pisze:
[...]

święte słowa
ale jeszcze dużo czasu chyba minie, zanim większość zrozumie i zacznie stosować, chociaż widzę poprawę

pozdr,

w Krakowie na wylotówce na Olkusz jest nawet specjalny taki znak ustawiony, przypominający o zasadzie "suwakowej". :-)

pozdrawiam
mario

Data: 2009-10-11 20:46:31
Autor: Jacek Osiecki
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
Dnia Fri, 09 Oct 2009 15:31:12 +0200, Mario napisał(a):
LEPEK pisze:
Miki pisze:
[...]
[...]

na wszystkich zwężeniach Zakopianki takie znaki były, co nie przeszkadzało
wielu debilom (z reguły w TIRach) bawić się w szeryfów i blokować lewy
pas...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-10-11 22:05:35
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 11 Oct 2009 20:46:31 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

na wszystkich zwężeniach Zakopianki takie znaki były, co nie przeszkadzało
wielu debilom (z reguły w TIRach) bawić się w szeryfów i blokować lewy
pas...

A co ma jedno z drugim wspólnego? Po raz kolejny piszesz o zamku nie mając
o nim zielonego pojęcia?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-10-12 06:49:05
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 11 Oct 2009 22:05:35 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Zamek polega na jeździe oboma pasami do ich końca. Debilni "szeryfowie"
blokujący jeden z pasów są z kategorii tych co uważają wszystkich na lewym
pasie za cwaniaków.

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-10-12 09:29:42
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 12 Oct 2009 06:49:05 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

Zamek polega na jeździe oboma pasami do ich końca.

Brawo Jasiu. Więc nie ma kogo blokować - CBDU

Debilni "szeryfowie"
blokujący jeden z pasów są z kategorii tych co uważają wszystkich na lewym
pasie za cwaniaków.

Więc nie było zamka w ogóle - trudno więc mówić o jeździe na zamek

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-10-09 15:32:15
Autor: Mario
Miki pisze:
[...]

generalnie się zgadzam w 100% a teraz spróbuj wytłumaczyć to przez CB na kanale 19 tirmanom :-P

pozdrawiam
mario

Data: 2009-10-09 18:14:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Mario" <camaro94@spam.onet.pl> napisał w wiadomości news:hane10$trp$2news.onet.pl...
Miki pisze:
[...]

Trzeba tlumaczyc tak zeby nie bylo to sprzeczne z jego tokiem myslenia, a nawet wykorzystywalo go.

"Kolego z duzego, nie wpuszczaj tych malych teraz, dopiero na koncu wpusc jednego".

Albo "kolego z mana, zjedz w lewo i zablokuj tych co nas omijaja, a ja cie potem wpuszcze, sam bym zablokowal, ale maluchem jade" :-)

J.

Data: 2009-10-09 23:07:44
Autor: Mario
Miki pisze:
[...]

Przyznam że sprytnie wymyśliłeś, sprawdze w najbliższej podróży :-)

pozdrawiam
mario

Data: 2009-10-09 17:34:52
Autor: J.F.
Użytkownik "Miki" <spion@interia.eu> napisał w wiadomości news:halind$lq$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Oprocz apelowania poprzyj partie czynem - zabaw sie w ormowca.
Jak ktos przed toba zjedzie za wczesnie - pojedz do konca z predkoscia tych na prawym pasie :-)

I nie najezdzajcie na regulatorow - to tylko 30,40, 50m .. 100 to juz moze koledzy zaprotestuja, ale jak wytrzymasz 50m to zostanie juz niewiele zostanie :-)

probowal sie wlaczyc dalej - przed nim co powoduje zastoje i tamuje ruch na pasie "docelowym". Tracą na tym wszyscy...

No nie, skoro wszyscy traca to ktos zyskuje. Ten kto omija.

4) Kierowco, jeżeli widzisz że jakieś autko któremu kończy się pas za np.200,100 czy 50m chce usilnie zmienic pas - nie rób miejsca, zrobisz za chwile jak sasiad zblizy sie do konca swojego pasa.

CB w dlon i propagowac aktywnie :-)

5 Kierowco niedzielny, pas drogowy który skończy się za ileś tam metrów także służy do jazdy i powoduje że korek jest "krótszy" - nie blokuje tylu skrzyżowań. Zastanów się nad tym, może to jednak ma sens..

Apeluj do innych, beda dwa rowne korki, to i niedzielni nie beda zjezdzac.

6) Kierowco który widzisz że sąsiad zbliza sie do konca jego pasa, ma wlaczony kierunkowskaz - pozwól mu na zmianę pasa zwalniając nieznacznie i tym samy robiąc odpowienio wcześniej trochę miejsca

W zasadzie to nie on. Ten przed nim powinien przyspieszyc, on ma utrzymac predkosc. Gdzies tam przy zwezeniu srednia predkosc musi wzrosnac.
Choc przy korku pelzajacym roznie bywa.

[...]

Jak widac GW ma za male przebicie.
Pisalem - popierac regulatorow, wilk syty i owca cala :-)

[...]

Dobra, kontrargumenty tyle razy padaly ze w tym watku klotnie juz sobie darujmy.

J.

Data: 2009-10-09 16:20:15
Autor: Samotnik
Dnia 09.10.2009 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
I nie najezdzajcie na regulatorow - to tylko 30,40, 50m .. 100 to juz moze koledzy zaprotestuja, ale jak wytrzymasz 50m to zostanie juz niewiele zostanie :-)

Ten niezbędny dodatek do powyższego, o którym zawsze zapominasz: pod
warunkiem, że na trasie korka nie ma skrzyżowań. Bo jeśli są, to takie
wydłużanie korka powinno być bezwzględnie karane mandatami.
--
Samotnik

Data: 2009-10-09 18:42:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrnhcuolv.igc.samotniklocalhost.localdomain...
[...]

Alez jakie wydluzanie - 40m na jednym pasie, ktore znikna w ciagu dwoch minut :-)
Co innego jakby tak bylo 400m, choc i one z kazda minuta coraz krotsze, wiec w imie wyzszych celow moglibyscie sie nie czepiac :-)

Ale racji troche masz - czlowiek sobie czasem oszczedza podjezdzania po metrze do przodu i czeka na dluzsza luke, a tam gdzies daleko z tylu ktos klnie ze nie moze zjechac ze skrzyzowania.

J.

Data: 2009-10-09 18:49:41
Autor: Samotnik
[...]

Ja to obserwuję, że taki regulator jest co kilkaset metrów. Nie wiem po co,
ale jest. Na zanikającym pasie jedzie TIR, kilka osobówek, kilkaset metrów
wolnego i znowu, TIR, kilka osobówek itd.  Nie wiem, dlaczego tak się
dzieje. PRawdopodobnie kierowcy za regulatorem uznają, że w takim razie
zmienią pas na 'właściwy' przy pierwszej okazji, bo potem regulatorowi się
uda (wpuści go współregulator z drugiego pasa), a on utknie na końcu.

Ty chyba tylko po mieście jeździsz, to dla Ciebie może i regulator działa na przestrzeni 40 metrów. Ja widzę na codzień regulowane korki np. na wschodniej obwodnicy Śląska, które mają kilka kilometrów i na jednym pasie jedzie tylko garstka regulatorów.

Ale racji troche masz - czlowiek sobie czasem oszczedza podjezdzania po metrze do przodu i czeka na dluzsza luke, a tam gdzies daleko z tylu ktos klnie ze nie moze zjechac ze skrzyzowania.

To jest *zasadniczy* problem i nie wiem, czemu go tak lekko traktujesz.
Najgorsze jest to, że krótki korek, w trakcie 'regulowania', potrafi się na
tyle wydłużyć, że obejmie jakieś skrzyżowania/zjazdy/najazdy na drogę. Tego
niby 'regulujący' z przodu nie wiedzą, ale to tylko argument za tym, żeby
nie regulować w ogóle.
--
Samotnik

Data: 2009-10-09 21:41:17
Autor: Artur Maśląg
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
Samotnik pisze:
(...)
[...]

Ten mechanizm już opisywałem - ludzie przez takich "regulatorów"
zjeżdżają wcześniej (by nie zostać uznanymi za chamów) i w rezultacie
mamy ciąg turbulencji, który daje zysk w zasadzie tylko jednej grupie
- śmieciarskich blokowaczy, zwanych "regulatorami".

[...]

Ja osobiście nie jeżdżę tylko po mieście, ale mam świetny przykład
patologii dokładnie z miasta - kto zna DC i wylot na
Konstancin-Jeziornę ten będzie dokładnie wiedział o co chodzi.
http://maps.google.pl/maps?hl=pl&ie=UTF8&ll=52.113444,21.1092&spn=0.004559,0.009538&t=h&z=17
Dwa pasy schodzą się do jednego i blokowanie luźnego pasa prowadzi
do blokowania kilku skrzyżowań wcześniejszych. Patrząc na mapę
wychodzi mi, że ci blokersi potrafią blokować po 500 metrów (albo
i więcej) pustego pasa. Zaczynają od Przekornej i kończą na zwężeniu
(tam gdzie Drewny przechodzi w Warszawską). Patologia.

[...]

Ich to nie interesuje - ich interesuje ich prywatny interes.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-09 19:45:23
Autor: Samotnik
Dnia 09.10.2009 Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał/a:
[...]

A jaki to interes? Bo ja widzę tylko głupotę.
--
Samotnik

Data: 2009-10-09 21:54:21
Autor: Artur Maśląg
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
Samotnik pisze:
(...)
A jaki to interes? Bo ja widzę tylko głupotę.

Nie widzę w tym sprzeczności.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-10 04:05:10
Autor: złoty
Artur Maśląg pisze:

Ten mechanizm już opisywałem - ludzie przez takich "regulatorów"
zjeżdżają wcześniej (by nie zostać uznanymi za chamów)

....gdyz nie moga wyprzedzac. Co (przewaznie) jest ich glownym celem. Pozostali jada za owym "regulatorem" dbajac by nie marnowal sie konczacy pas.. (do czego niby nawoluja "spolecznicy").

  >i w rezultacie
mamy ciąg turbulencji, który daje zysk w zasadzie tylko jednej grupie

...normalnym kierowcom. Smieciarskim cwaniakom nie daje okazji do "wyrypania"(mowiac slangowo) pozostalych uczestnikow ruchu drogowego.

Ich to nie interesuje - ich interesuje ich prywatny interes.

...w przeciwienstwie do kierowcow klnacych pod nosem i probujacych skrecic owo skrzyzowanie wczesniej. Ich oczywiscie BARDZO martwi los kierowcow stojacych na zwezce...rotfl. Doslownie wyrywaja sobie wlosy ze zgryzoty..heh.
Ja wiem, ze demagogia teraz w modzie.. ale zaczniesz moze jakos sensowniej argumentowac?  ..bo jak na razie "traci" zenada..

pzdr
A.

Data: 2009-10-10 09:09:32
Autor: Artur Maśląg
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
złoty pisze:
(...)
Ja wiem, ze demagogia teraz w modzie.. ale zaczniesz moze jakos sensowniej argumentowac?

Nic nie poradzę, że nie rozumiesz pewnych mechanizmów i usprawiedliwiasz
patologię.

..bo jak na razie "traci" zenada..

To co napisałeś? Owszem.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-10 16:09:22
Autor: złoty
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
Artur Maśląg pisze:

..bo jak na razie "traci" zenada..

To co napisałeś? Owszem.

...cwellinujesz

pzdr
A.

Data: 2009-10-10 16:32:28
Autor: Artur Maśląg
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
złoty pisze:
(...)
..cwellinujesz

LOL - to jakaś nowomowa z CB?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-10 18:09:16
Autor: J.F.
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
On Fri, 09 Oct 2009 21:41:17 +0200,  Artur Maśląg wrote:
Samotnik pisze:
(...)
[...]

Dajzesz spokoj - ludzie zjezdzaja wczesniej i bez regulatorow. Jakby
nie zjezdzali to by problemu nie bylo i regulatorow tez by nie bylo.

I zobacz na opis wyzej - mozna jechac spokojnie za regulatorem ? Mozna, kilku jedzie.

i w rezultacie
mamy ciąg turbulencji, który daje zysk w zasadzie tylko jednej grupie
- śmieciarskich blokowaczy, zwanych "regulatorami".

A jakiz to oni maja z tego zysk ?
[...]

A bys chcial zeby tam ruch wygladal ? Bo na tym zdjeciu to malo widac tych skrzyzowan, a jak zrobia korek na
dwoch pasach to niektorzy tez beda klac.

J.

Data: 2009-10-10 18:36:34
Autor: Artur Maśląg
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
J.F. pisze:
(...)
Dajzesz spokoj - ludzie zjezdzaja wczesniej i bez regulatorow.

Niektórzy zjeżdżają - bojąc się, ze ich inni nie wpuszczą na przed
zwężeniem.

Jakby
nie zjezdzali to by problemu nie bylo i regulatorow tez by nie bylo.

Ekhem - skoro tak, to na jakiej podstawie "blokers" blokuje ruch
tym, którzy chcą normalnie dojechać do końca i dopiero tam zrobić
zamek?

I zobacz na opis wyzej - mozna jechac spokojnie za regulatorem ? Mozna, kilku jedzie.

Część jedzie, część nie, "regulator" tak czy inaczej blokuje, co
jest niezgodne z przepisami i w sumie ze zdrowym rozsądkiem.

A jakiz to oni maja z tego zysk ?

Policz sobie - jadąc równo z zapakowanym pasem dojeżdżają dwa razy
szybciej, niż w przypadku, gdyby oba pasy były pełne. Mogliby oczywiście
zrobić użytek z pustego pasa (dając dobry przykład), ale nie - w imię
źle rozumianej sprawiedliwości społecznej będą pas blokować i twierdzić,
że to dla dobra wszystkich.

A bys chcial zeby tam ruch wygladal ?

Normalnie - oba pasy wypełnione i zamek na końcu. Często i tak bywa,
choć to oczywiście zależy kto się trafi na drodze.

Bo na tym zdjeciu to malo widac tych skrzyzowan,

Mało? Dwa wystarczą?

a jak zrobia korek na dwoch pasach to niektorzy tez beda klac.

Niektórzy to zawsze będą kląć, a inni niektórzy będą popierać
blokowaczy, którzy nie pokazują jak należy jeździć, a wręcz przeciwnie.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-10 19:34:52
Autor: J.F.
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
On Sat, 10 Oct 2009 18:36:34 +0200,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
(...)
Dajzesz spokoj - ludzie zjezdzaja wczesniej i bez regulatorow.

Niektórzy zjeżdżają - bojąc się, ze ich inni nie wpuszczą na przed
zwężeniem.

Ale to sie boja innych, a nie regulatorow.

[...]

A nie mozesz zrobic zamka za regulatorem ? :-)

A jakiz to oni maja z tego zysk ?
Policz sobie - jadąc równo z zapakowanym pasem dojeżdżają dwa razy
szybciej, niż w przypadku, gdyby oba pasy były pełne.

Absolutnie nie. Jak dojechali do korka, to samochodow w nim stalo ile
stalo i czas przejazdu bedzie taki sam niezaleznie od ilosci zajetych
pasow.
A jesli masz na mysli blokowanie "chamow", to nie tylko oni maja z
tego zysk, ale setka pojazdow przed nimi tez. Taki czyn spoleczny :-)

A bys chcial zeby tam ruch wygladal ?
Normalnie - oba pasy wypełnione i zamek na końcu.
Bo na tym zdjeciu to malo widac tych skrzyzowan,
Mało? Dwa wystarczą?

I zamiast zapchanego calego odcinka mialbys zapchana polowe. Ci co
maja interes na pierwszym skrzyzowaniu sie uciesza, ci co na drugim
juz nie.

A jakby tak wszyscy czekali grzecznie w kolejce na jednym pasie to
inni mogliby ich ominac i w boczna uliczke skrecic. Ale do tego trzeba
jeszcze innego podejscia :-)

J.

Data: 2009-10-10 20:27:55
Autor: Artur Maśląg
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
J.F. pisze:
(...)
Ale to sie boja innych, a nie regulatorow.

Bynajmniej - obecność "regulatora" prowadzi właśnie do patologii,
w przypadku której wielu stojących za nim zjeżdża (bezmyślnie)
w na drugi pas w dowolnym momencie - w efekcie ruch za regulatorem
i tak jest szybszy niż na pełnym pasie.

A nie mozesz zrobic zamka za regulatorem ? :-)

Ekhem - co ma do tego robienie zamka za blokersem, który ma przed
sobą kilkaset metrów pustego pasa?

Absolutnie nie. Jak dojechali do korka, to samochodow w nim stalo ile
stalo i czas przejazdu bedzie taki sam niezaleznie od ilosci zajetych
pasow.

LOL - bardzo mi się podoba. Sam wpadasz we własne sidła. Jak stanął
dokładnie na końcu, to wydłużył korek x 2. Nadal on zarabia, a nie
ci za nim.

A jesli masz na mysli blokowanie "chamow", to nie tylko oni maja z
tego zysk, ale setka pojazdow przed nimi tez. Taki czyn spoleczny :-)

Nikt im nie broni korzystania z pustego pasa i jazdy zgodnie
z przepisami. Sami "chamów" nie blokują, za to mają pretensje, że
zrobili sobie długą kolejkę i ktoś się ośmielił pojechać zgodnie
z logiką i przepisami.

I zamiast zapchanego calego odcinka mialbys zapchana polowe.

To zasadnicza różnica.

Ci co
maja interes na pierwszym skrzyzowaniu sie uciesza, ci co na drugim
juz nie.

Ucieszą sie na obydwóch, a do tego nie będzie miejsca dla cwaniaków.

A jakby tak wszyscy czekali grzecznie w kolejce na jednym pasie to
inni mogliby ich ominac i w boczna uliczke skrecic.

Nie, no jasne. Chcę skręcić w prawo, więc wyprzedzam długi korek na
prawym pasie i próbuję w połowie się przebić na prawą stronę.

Ale do tego trzeba jeszcze innego podejscia :-)

Przez takie inne podejście blokowani są między inni ci, którzy
odbijają po drodze w lewo, a i tak banda kretynów traktuje ich
jak cwaniaków próbujących omijać kolejkę.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-10 21:44:48
Autor: J.F.
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
On Sat, 10 Oct 2009 20:27:55 +0200,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
(...)
Ale to sie boja innych, a nie regulatorow.

Bynajmniej - obecność "regulatora" prowadzi właśnie do patologii,

Ale bez regulatora tez zjezdzaja ..

w przypadku której wielu stojących za nim zjeżdża (bezmyślnie)
w na drugi pas w dowolnym momencie - w efekcie ruch za regulatorem
i tak jest szybszy niż na pełnym pasie.

A to juz roznie bywa - jak masz "kilka samochodow" za regulatorem to
one sie z reguly trzymaja, jak masz dlugi ciag to tez sie trzymaja.

A nie mozesz zrobic zamka za regulatorem ? :-)
Ekhem - co ma do tego robienie zamka za blokersem, który ma przed
sobą kilkaset metrów pustego pasa?

Zle sie wyrazilem - nie mozesz pojechac za regulatorem do konca i
robic zamka na koncu ? Musisz koniecznie ominac wszystkich ? :-)

[...]

Ale jak zarabia ? Zarabia tylko na tych ktorzy go nie omina.

[...]

Przypominam ze zgodnie z przepisami to na koncu maja pierwszenstwo
przejazdu

I zamiast zapchanego calego odcinka mialbys zapchana polowe.
To zasadnicza różnica.

Zalezy gdzie to skrzyzowanie jest - przed polowa, czy za polowa.
Tutaj jesli dobrze widze to drugie za polowa :-)

[...]

No trudno - tak droge ci zbudowano i trzeba ja wykorzystac.
Skoro problem jest hen daleko na wprost, to ci co chca w bok nie
powinni czekac :-P Ale to tylko dygresja.

Ale do tego trzeba jeszcze innego podejscia :-)
Przez takie inne podejście blokowani są między inni ci, którzy
odbijają po drodze w lewo, a i tak banda kretynów traktuje ich
jak cwaniaków próbujących omijać kolejkę.

Ale tak na oko to tam lewo niewielu ma interes, bardziej w prawo, o
ile cos tam zdazyli wybudowac.

J.

Data: 2009-10-10 22:03:17
Autor: A 2
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
J.F. pisze:
(...)
Ale bez regulatora tez zjezdzaja ..

I co z tego? Ich wybór. Blokers tego na to teoretycznie nie ma wpływu,
a praktycznie wręcz przeciwnie.

A to juz roznie bywa - jak masz "kilka samochodow" za regulatorem to
one sie z reguly trzymaja, jak masz dlugi ciag to tez sie trzymaja.

Jasne. Pytanie zasadnicze - jakim prawem "regulator" ich blokuje?

Zle sie wyrazilem - nie mozesz pojechac za regulatorem do konca i
robic zamka na koncu ? Musisz koniecznie ominac wszystkich ? :-)

Widzisz, ja jestem zmęczony Twoimi insynuacjami i jakąś dziwną
wizją rzeczywistości. Skąd sugestia, że muszę omijać wszystkich?
Dlaczego mam się dostosowywać do ludzi łamiących przepisy?

Ale jak zarabia ? Zarabia tylko na tych ktorzy go nie omina.

No właśnie.

Przypominam ze zgodnie z przepisami to na koncu maja pierwszenstwo
przejazdu

Mam w nosie Twoją wizję przepisów i Twoje przypominanie o zgodności.
Wiem kto ma pierwszeństwo itd., ale to zupełnie inna kwestia.

Zalezy gdzie to skrzyzowanie jest - przed polowa, czy za polowa.
Tutaj jesli dobrze widze to drugie za polowa :-)

Jasne - blokujący baranek ma pojęcie o sytuacji zaistniałej przez
jego działanie. Wie kto gdzie będzie skręcał, wie jak ile skrzyżowań
zostanie zablokowanych przez jego działalność.

No trudno - tak droge ci zbudowano i trzeba ja wykorzystac.

Ano właśnie - wykorzystać. Blokers jej nie wykorzystuje - blokuje
innych bezmyślnie.

Skoro problem jest hen daleko na wprost, to ci co chca w bok nie
powinni czekac :-P Ale to tylko dygresja.

Ciekawie czemu zafundowano im tak na wszelki wypadek dużo dłuższy
korek?

Ale tak na oko to tam lewo niewielu ma interes, bardziej w prawo, o
ile cos tam zdazyli wybudowac.

Na oko to chłop w szpitalu umarł.

Data: 2009-10-14 22:44:22
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-10-10, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

Właśnie udowodniłeś, że to "cwaniaczki" jadą jak ostatni idioci i
wydłużają korek jak tylko nie są w stanie powyprzedzać.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-14 22:47:57
Autor: Artur Maśląg
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2009-10-10, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:
[...]

Niczego takiego nie udowodniłem - to tylko Twoje imaginacje.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-14 23:47:50
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-10-14, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

Udowodniłeś. Bo chyba nie chcesz teraz twierdzić, że to przez regulatora
jadącego równo z drugim pasem ruch za regulatorem jest szybszy.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-15 08:45:32
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna

Data: 2009-10-09 22:59:21
Autor: J.F.
On Fri, 9 Oct 2009 18:49:41 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:
[...]

przyjrzyj sie kiedys, najlepiej z kamera w reku.

jak sam piszesz - kilka osobowek za regulatorem jedzie i nie zamierza
zmieniac pasa. Bo drugie wyjasnienie moze byc takie ze ludnosc po
prostu nie chce sie ustawiac na tym pasie i woli kolejke.
Ewentualnie regulator stal a nie jechal i zniechecal.

A wniosek konstruktywny ? Wiecej regulatorow :-)

Ty chyba tylko po mieście jeździsz, to dla Ciebie może i regulator działa na przestrzeni 40 metrów.

Zaczelo sie od kolegi, ktory apelowal zeby nie zjezdzac 30, 40, czy
100m przed koncem. Jakby nastepny za nim regulowal, to by byla sprawa
tylko takiego niewielkiego dystansu.

[...]

To akurat pisalem odnosnie zwyklej jazdy a nie regulowania. Bywa tak
ze posuwa sie naprawde po metrze czy dwoch. Szkoda sprzegla .. ale z
tylu ktos cierpi.

tyle wydłużyć, że obejmie jakieś skrzyżowania/zjazdy/najazdy na drogę. Tego
niby 'regulujący' z przodu nie wiedzą, ale to tylko argument za tym, żeby
nie regulować w ogóle.

no ale widzisz co masz bez regulacji - jeden pas i tak sie marnuje, a
na koncu przepychanki :-)

J.

Data: 2009-10-09 21:29:16
Autor: to
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
J.F. wrote:

(...)
A wniosek konstruktywny ? Wiecej regulatorow :-)

Co Ty bierzesz?

--
cokolwiek

Data: 2009-10-10 21:46:30
Autor: J.F.
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania spo?eczna
On 9 Oct 2009 23:29:16 +0200,  to wrote:
J.F. wrote:
(...)
A wniosek konstruktywny ? Wiecej regulatorow :-)

Co Ty bierzesz?

Zdrowe myslenie ? Skoro za regulatorem jedzie kilka samochodow, to
trzeba wiecej regulatorow zeby bylo mniej pustego miejsca.

Az w koncu ujrzycie swoj wymarzony zamek :-)

J.

Data: 2009-10-10 22:06:16
Autor: A 2
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania spo?eczna
J.F. pisze:
(...)
Zdrowe myslenie ?

Nie.

Skoro za regulatorem jedzie kilka samochodow, to
trzeba wiecej regulatorow zeby bylo mniej pustego miejsca.

Patologia.

Az w koncu ujrzycie swoj wymarzony zamek :-)

Cóż, Twój podział jednoznacznie świadczy o tym, że nie chcesz
"zamka".

Data: 2009-10-11 00:59:51
Autor: J.F.
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania spo?eczna
On Sat, 10 Oct 2009 22:06:16 +0200,  A 2 wrote:
J.F. pisze:
(...)
[...]

jesli piszac "zamek" macie na mysli "ja ich wszystkich omine i wjade
ladnie na poczatku" - to jak widac nie tylko ja takiego nie chce.

A jak macie na mysli rowny korek na dwoch pasach i grzeczne
wpuszczanie .. to wystarczy ze bedzie 20% regulatorow i tak wlasnie
bedzie. A ty piszesz patologia :-)

J.

Data: 2009-10-11 01:06:48
Autor: Artur Maśląg
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania spo?eczna
J.F. pisze:
(...)
jesli piszac "zamek" macie na mysli "ja ich wszystkich omine i wjade
ladnie na poczatku" - to jak widac nie tylko ja takiego nie chce.

Wiesz - nie chce mi się z Tobą gadać.

A jak macie na mysli rowny korek na dwoch pasach i grzeczne
wpuszczanie .. to wystarczy ze bedzie 20% regulatorow i tak wlasnie
bedzie.

Każdy baran blokujący ruch kwalifikuje się do odstrzelenia.

> A ty piszesz patologia :-)

Owszem - patologia.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-11 09:42:19
Autor: J.F.
On Sun, 11 Oct 2009 01:06:48 +0200,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
> [...]
bedzie.
Każdy baran blokujący ruch kwalifikuje się do odstrzelenia.

Owszem - patologia.

20% to co piaty kierowca.

Jedzie sobie regulator, za nim jeden kierowca, a obok juz tylko 3
samochody. On po prostu trzyma bezpieczny odstep, i oba pasy sa rowno
zapchane. No prawie rowno :-)
A jak sie za nim ustawia dwa pojazdy, to kolejny regulator nie musi
juz pelnic swojej roli.

I tak oto rzekoma patologia tworzy sytuacje ktora wam sie marzy :-)

J.

Data: 2009-10-14 22:37:04
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-10-11, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

I tak oto rzekoma patologia tworzy sytuacje ktora wam sie marzy :-)

Bzdura.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-10 04:10:18
Autor: złoty
Samotnik pisze:

[...]

....a powinni jechac za nim do konca i tam _grzecznie_ czekac, az ktos sie zlituje i wpusci ich na posiadajacy pierwszenstwo przejazdu pas. Niestety - gdy widza, ze ich plan spalil na panewce.. glupieja i obnaza sie ich nieznajomosc zasad dzialania zamka.

pzdr
A.

Data: 2009-10-09 18:48:13
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Oprocz apelowania poprzyj partie czynem - zabaw sie w ormowca.
Jak ktos przed toba zjedzie za wczesnie - pojedz do konca z predkoscia tych na prawym pasie :-)

Wypad z tymi kretynizmami z tej grupy.
Idź na jakąś dla upośledzonych.

Data: 2009-10-09 19:35:35
Autor: Artur Maśląg
MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna
J.F. pisze:
(...)
Oprocz apelowania poprzyj partie czynem - zabaw sie w ormowca.

W ormowca możesz się bawić na własnym podwórku, a nie na publicznej
drodze.

Jak ktos przed toba zjedzie za wczesnie - pojedz do konca z predkoscia tych na prawym pasie :-)

Jest to niezgodne z prawem (i logiką) - należy pojechać do końca
pustego pasa i tam zjechać na zwężenie. Wyjątek - zakaz wyprzedzania.

I nie najezdzajcie na regulatorow - to tylko 30,40, 50m .. 100 to juz moze koledzy zaprotestuja, ale jak wytrzymasz 50m to zostanie juz niewiele zostanie :-)

Tak, tak - blokując wcześniejsze skrzyżowania/światła.

No nie, skoro wszyscy traca to ktos zyskuje. Ten kto omija.

Jeżeli "zyskuje" zgodnie z przepisami to wszytko jest w porządku. Nikt
nie broni wykorzystania pustego pasa do normalnej jazdy - bronią oczywiście "blokersi" i ich zwolennicy.

CB w dlon i propagowac aktywnie :-)

CB? W mieście? Zbędne i mało użyteczne.

Apeluj do innych, beda dwa rowne korki, to i niedzielni nie beda zjezdzac.

Do innych? A kto ten wolny pas blokuje?

Jak widac GW ma za male przebicie.
Pisalem - popierac regulatorow, wilk syty i owca cala :-)

Popieranie patologii? Daruj, ich należy karać za takie zachowanie.

[...]

Zaprzeczysz prawdziwości tego cytatu?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-10 23:01:31
Autor: Diseq
J.F. pisze:
Pisalem - popierac regulatorow, wilk syty i owca cala :-)

Popieraj , reguluj i płać :)
http://ww6.tvp.pl/6287,910449,1.view

Data: 2009-10-10 02:26:23
Autor: yos
On 8 Paź, 22:37, "Miki" <sp...@interia.eu> wrote:
(...)Dobrą praktyką u kierowców w takich przypadkach byłoby stosowanie się
do niepisanej reguły zamka błyskawicznego zwiększającej przepustowość ruchu
w takich sytuacjach.

Zamek błyskawiczny świetnie "sprawdza się" na zakorkowanym wylocie z
Bielska-Białej w kierunku Katowic. Najpierw z trzech pasów ruchu
odpada skrajny prawy do skrętu do centrum handlowego, więc bystrzaki-
inaczej pakują się na środkowy. Potem skrzyżowanie, za którym z prawej
strony jest wylot z tego samego CH. Czyli na środkowy pas znów pakują
nam się ci, którzy wyjeżdżają z CH plus ci, którzy po prostu objechali
zakorkowane skrzyżowanie przez parking CH. Kilkadziesiąt metrów dalej
droga zwęża się do jednego pasa - tym razem na środkowy pas pakują nam
się ci z lewej. Kilka metrów dalej mamy kolejny dolot z prawej strony
- zakorkowany wlot ze ślimaka, czyli na nasz środkowy pas znów pakują
nam się inni, tym razem z prawej strony.

Więc... Zamek błyskawiczny sprawdza się doskonale. Wszyscy pasywnie
lub agresywnie wjeżdżają na zakładkę. Jest tylko jeden mały szkopuł -
ten kto wybierze środkowy, nie kończący się i niezwężający pas -
stosując zakładkę - nie dojedzie NIGDY do celu, bo w wyniku czterech
zakładek na 200 metrach mamy kumulację jak w totku i środkowy pas STOI
w miejscu. Cały ruch "opływa" ten pas z lewej i z prawej. I oczywiście
zakładeczki, bo tak wypada, a jak nie wypada to szkoda lakieru.

Tak więc zakładki nie są lekarstwem na całe zło tego świata. I paru
regulatorów akurat w tym miejscu czasem upłynnia ruch.

--
yos

Data: 2009-10-10 21:42:11
Autor: Jan Strybyszewski
Miki pisze:
[...]

Zebu suwak dzialal MUSZA KONCZYC SIE OBA PASY. Wtedy obaj czuja ze nie sa u siebie i nawzajem sie wpuszcza.  NA DK przed Ozarowem prawy pas zapieprzony do swiatel lewy pusty na jakies 200metrow..

Data: 2009-10-10 22:11:36
Autor: J.F.
On Sat, 10 Oct 2009 21:42:11 +0200,  Jan Strybyszewski wrote:
Zebu suwak dzialal MUSZA KONCZYC SIE OBA PASY. Wtedy obaj czuja ze nie sa u siebie i nawzajem sie wpuszcza.

Jest to jakis pomysl, ale obawiam sie ze chybiony. Znow sie kolejka ustawi na jednym, a regulatorzy beda blokowac drugi.

Albo zrobi sie pare stluczek i Adam napisze ze na podstawie kodeksu to
ten z prawej ma pierwszenstwo.

Tu trzeba zaczac od przyczyny - zmienic mentalnosc zeby zapchac oba
pasy rowno.

J.

Data: 2009-10-12 21:38:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 10 Oct 2009, J.F. wrote:

[...]

s/mentalność/przepisy/

  Sprawa jest jak zwykle stawiana na głowie: jeśli ustawodawca ma taki
zamiar, aby "niezanikający" pas miał pierwszeństwo, to go wyraża
w przepisie.
  Wniosek odwrotny też jest prawdziwy: skoro ustawodawca tak zapisał,
znaczy CHCIAŁ aby tez z zanikającego pasa *nie* miał pierwszeństwa.
  Zacznij(cie) (to do krytykantów "niezamkowców" :)) od krytyki
ekipy z Wiejskiej w W-wie.

  Oczywiście, osoby które "jadą do końca bo szkoda miejsca na drodze"
mają rację.
  Problem w tym, że jak ci z "pasa na wprost" postanowią ich nie
wpuścić, to... też mają rację. A może nie mają racji, ale mają
prawo (za sobą), niech będzie :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-13 00:26:35
Autor: Cavallino
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Pełna zgoda.
Pchać się na siłę oczywiście nie wolno, trzeba to zrobić w porozumieniu z tymi z pasa obok.

Data: 2009-10-14 22:46:46
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-10-10, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Tu trzeba zaczac od przyczyny - zmienic mentalnosc zeby zapchac oba
pasy rowno.

Teoretycznie by wystarczył egzekwowany zakaz wyprzedzania. Tylko
teoretycznie bo: raz - wszyscy wiemy jak to jest u nas z egzekwowaniem
przepisów, dwa - taki zakaz ma sens tylko jak jest korek, głupio się
wlec o północy w tempie mocno pełnoletniego Stara.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

MEDIA apel - Jazda na SUWAK / Zakladke, Kampania społeczna