MF potwierdza prawo do odliczenia VAT

Data: 2009-02-23 20:40:57
Autor: Wild Root
MF potwierdza prawo do odliczenia VAT
Pewnie wiele osób to zainteresuje:

,-- -- [ http://tnij.org/odliczvat ]
| wyroku Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich (TSWE) z 22 grudnia
| 2008 r., dotyczącego prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu
| nabycia na potrzeby działalności gospodarczej pojazdu o ładowności powyżej
| 500 kilogramów, a także paliwa wykorzystywanego do napędzania takich
| samochodów.     | | (...)
`-- --

--
Wild Root

Data: 2009-02-23 22:10:55
Autor: Grzegorz Gawron
Wild Root pisze:
> [...]

| nabycia na potrzeby działalności gospodarczej pojazdu o ładowności powyżej
| 500 kilogramów, a także paliwa wykorzystywanego do napędzania takich

i ja kurcze tego nie kumam do końca.
Co z leasingiem pojazdu osobowego, o wystarczającej ładowności, nabytego w 2008?
DO tej pory była mowa o możliwości odliczenia wyłącznie 6 tys. VAT z tytułu leasingu.
Czy ta informacja coś zmienia? Czy mam prawo do odliczenia całości VAT od wszystkich rat leasingowych?

I dodatkowo - co z paliwem? Czy od teraz, dla tego samego pojazdu (OCtavia 2008) mogę odliczać również VAT?

Dzięki, pozdrawiam,
Grzesiek

Data: 2009-02-23 22:13:37
Autor: Cavallino
Użytkownik "Grzegorz Gawron" <"grzegorz[podkreslenie]gawron"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gnv384$o37$1node2.news.atman.pl...
Wild Root pisze:
> [...]

DO tej pory była mowa o możliwości odliczenia wyłącznie 6 tys. VAT z tytułu leasingu.

Nie.
Osobówki pozostają osobówkami.

To zmienia tylko posiadaczom ciężarówek o odpowiedniej ładowności.

Data: 2009-02-23 22:18:03
Autor: icek2
Wild Root pisze:
> [...]

Nie.
Osobówki pozostają osobówkami.

To zmienia tylko posiadaczom ciężarówek o odpowiedniej ładowności.
i to jest kolejne złe zagranie :(
bo gdybym wiedział ze tak będzie, to bym kupował osobówke z homologacja na ciezarowe

:(

--
pozdros
icek

Data: 2009-02-24 00:02:35
Autor: Wild Root
MF potwierdza prawo do odliczenia VAT
 W poście <gnv3qc$fcu$1@news.onet.pl>
 m.in. przeczytać można:

i to jest kolejne złe zagranie :(
bo gdybym wiedział ze tak będzie, to bym kupował osobówke z homologacja
na ciezarowe

A jaki problem homologacje załatwić?

--
Wild Root

Data: 2009-02-24 08:34:19
Autor: icek2
Wild Root pisze:
[...]

to ja już totalnie zgupiałem,

to da rade (mam osobowe "osobowe") miec homologacje na ciezarowe?

ale nie chodzi mi o cene z kosmosu za homologacje :)

jeśli, jak twierdzisz, to jak miec homologacje na ciezarowe?

--
pozdros
icek

Data: 2009-02-24 10:16:23
Autor: Cavallino
Użytkownik "icek2" <icek2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:go07tr$qsg$1news.onet.pl...
Wild Root pisze:
[...]

Nie da.
Nie słuchaj głupot.
Homologację robi producent samochodu.

Data: 2009-02-24 12:25:17
Autor: Wild Root
MF potwierdza prawo do odliczenia VAT
 W poście <go07tr$qsg$1@news.onet.pl>
 m.in. przeczytać można:

jeśli, jak twierdzisz, to jak miec homologacje na ciezarowe?

Niedawno na przeglądzie rozmawiałem o tym. Ponoć mogą wziąść auto
na "przebudowę" czytaj dołożenie kratki i oddać z homologacją... Skoro
kratkę można wyjąć to i można ją pewnie włożyć, ale to takie bajanie, bo
żadnych pewnych informacji nie posiadam.

--
Wild Root

Data: 2009-02-24 12:32:36
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:14565585.plW1HZ8G4Hlocalhost.localdomain...
[...]

Można, ale to nie wystarczy żeby odliczać vat.
Wyjęcie kratki i badanie skutkuje zmianą typu samochodu z ciężarowego na osobowy, czynność odwrotna nic nie daje, bo warunków do odliczania vat jest więcej niż tylko posiadanie ciężarówki.

Data: 2009-02-24 10:15:42
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:2139529.eb9WL58jx4localhost.localdomain...
[...]

Wstecz?
Niewykonalne.

Data: 2009-02-24 12:37:31
Autor:

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:go0drt$e61$1news.onet.pl...
[...]

witam
dowiadywalem sie i...
mam Astre G i bez problemu przejdzie badania (koszt ok 180zl) + kratka...
ladownosc musi byc ponad 500kg...
w kazdej okregowej stacji beda cos takiego robic ale czekaja na odpowiednie pisma i regulacje prawne.

nie wiem jak to bedzie w praktyce ale odliczyc pelny VAT...miodzio :)

Data: 2009-02-24 12:44:33
Autor: Cavallino
Użytkownik "MŁ" <krog_007@go2.pl> napisał w wiadomości news:

mam Astre G i bez problemu przejdzie badania (koszt ok 180zl) + kratka...
ladownosc musi byc ponad 500kg...
w kazdej okregowej stacji beda cos takiego robic ale czekaja na odpowiednie pisma i regulacje prawne.

To że będą robić, nie oznacza że będziesz mógł odliczyć.
Warunkiem odliczenia vat jest homologacja FABRYCZNA na ciężarówkę.

Data: 2009-02-24 12:52:27
Autor: Wild Root
MF potwierdza prawo do odliczenia VAT
 W poście <go0mlr$cj2$1@news.onet.pl>
 m.in. przeczytać można:

To że będą robić, nie oznacza że będziesz mógł odliczyć.
Warunkiem odliczenia vat jest homologacja FABRYCZNA na ciężarówkę.

Homologacje na przełożone butle LPG się załatwiało to i załatwi się na
samochód (tak myślę). Sam będę kombinował w tą stronę i jak coś będę
wiedział więcej to napiszę. Dosłownie przed chwilą dzwoniłem do ASO i mają
mi dać znać jaki koszt i procedura (i nie byłem pierwszy z takim telefonem,
bo dziś tylko - jak mówił mój rozmówca - mieli już ze 20).

--
Wild Root

Data: 2009-02-24 13:11:35
Autor: Cavallino
[...]

Oszukać zawsze można próbować.
Zgodnie z przepisami tego nie załatwisz.

[...]

Tutaj masz właśnie taki przypadek - dotyczy auta przerobionego na ciężarowe:

http://poradapodatkowa.pl/podatnik_pyta_przerobiony_samochod_ciezarowy_uniwersalny_fiat_palio_dopuszczalnej.html

"W świetle powyższego, obniżenia lub zwrotu różnicy podatku należnego o podatek naliczony związany z nabyciem samochodu innego niż osobowy można dokonać - z wyjątkiem przypadków, gdy odsprzedaż lub oddanie w leasing stanowi przedmiot działalności gospodarczej podatnika - od samochodu, który spełnia łącznie następujące warunki:
? jest samochodem innym niż osobowy,
? dopuszczalna jego ładowność przekracza 500 kg,
? obie wyżej wymienione przesłanki wynikają z homologacji producenta lub importera wymaganej dla tego rodzaju samochodu. "

"Wobec powyższych uregulowań nie przysługuje podatnikowi również prawo odliczenia paliwa używanego do napędu ww. samochodu, gdyż przedmiotowy pojazd nie posiada homologacji, więc w świetle przepisów w zakresie podatku od towarów i usług, jest traktowany jako samochód osobowy."

Data: 2009-02-24 14:05:18
Autor: Wild Root
MF potwierdza prawo do odliczenia VAT
 W poście <go0o5o$hsf$1@news.onet.pl>
 m.in. przeczytać można:

Oszukać zawsze można próbować.
Zgodnie z przepisami tego nie załatwisz.

Informacja z US (rozmawiałem przed chwilą), jeżeli auto będzie miało wpis z
badania że spełnia warunki z Art. 86 ust. 4 i 5 to US to uznaje i nijak ma
się to do homologacji producenta. Dla pewności wystąpię o to samo na
piśmie. Potem odwiedzę taką stację kontroli i niech się wypowiedzą, czy jak
założę kratkę to stosowny wpis otrzymam. A potem (jeśli wszystko pójdzie po
mojej myśli) do ASO po kratkę.

Wild Root

Data: 2009-02-24 06:48:57
Autor: OCTOBeer
MF potwierdza prawo do odliczenia VAT

A potem (jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli) do ASO po kratkę.

HEHE
Oby wszystko poszło po Twojej myśli i oby nie było tak jak teraz z
tymi laskami co walczą z ZUSem.
Chociaż jak znam życie, to takich będzie 5 milionów i jak się US
upomni o kasę to Sejm zmieni ustawę żeby społeczeństwo dobrze myślało
o naszych wspaniałych rządzących.

Data: 2009-02-24 18:05:30
Autor: icek2
MF potwierdza prawo do odliczenia VAT
ja dzwonilem do ASO

nie ma takiej opcji "na teraz"
ale im tez zalezy, by bylo, bo maja mase aut ktore stoją jako osobowe :) łącznie z autami demo :)

--
pozdros
icek

Data: 2009-02-25 13:55:21
Autor: Wild Root
MF potwierdza prawo do odliczenia VAT
 W poście
<8b0b178c-72c9-4b31-81f8-01c5f6533346@m16g2000vbp.googlegroups.com>
 m.in. przeczytać można:

Oby wszystko poszło po Twojej myśli i oby nie było tak jak teraz z
tymi laskami co walczą z ZUSem.

W Piśmie o Ministra Finansów do Dyrektorów IZB Skarbowych i Dyrektorów
Urzędów Kontroli Skarbowej z dnia 13 lutego 2009r. przeczytać można:

,-- -- [ PT3/812/4/15//CZE/09/185 ]
`-- --

Wild Root

Data: 2009-02-25 13:58:05
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:19033339.Ly4gXF6eqFlocalhost.localdomain...
> [...]

| wynika, że jest to samochód osobowy i dopuszczalna ładowność tego pojazdu
`-- --

Dokładnie.
Tak jak Ci pisałem.
Przeróbki nie wchodzą w grę.

Ale widzę błąd w tym co zacytowałeś - w przedostatniej linii powinno być "ciężarowy" a nie "osobowy".

Data: 2009-02-25 14:27:46
Autor: Wild Root
MF potwierdza prawo do odliczenia VAT
 W poście <go3f8r$lh6$1@news.onet.pl>
 m.in. przeczytać można:

Dokładnie.
Tak jak Ci pisałem.
Przeróbki nie wchodzą w grę.

Homologacje będę miał od producenta :)

Ale widzę błąd w tym co zacytowałeś - w przedostatniej linii powinno być
"ciężarowy" a nie "osobowy".

A pisałem z pamięci, faktycznie. :/

--
Wild Root

Data: 2009-02-25 14:31:44
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:11367603.CVGePMJQtUlocalhost.localdomain...
[...]

Zaryzykujesz więzieniem za posługiwanie się sfałszowanym dokumentem, za trochę kasy?

Data: 2009-02-24 14:12:15
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:3965240.EcChA3BQPflocalhost.localdomain...
[...]

A gdzie ma mieć ten wpis?
Na siedzeniu?

badania że spełnia warunki z Art. 86 ust. 4 i 5 to US

Moment, moment, mówisz chyba o czymś zupełnie innym.
Nie mówisz o dopuszczeniu do ruchu dwuosobowych ciężarówek?
Bo temat dotyczy cztero- i pięcioosobowych, takich nie spełniających wzoru Lisaka i późniejszych jego poprawek.

to uznaje i nijak ma
się to do homologacji producenta.

Głupoty gadają i tyle.
Nawet jeśli jakaś panienka wprowadziła Cię w błąd, to raczej jej nie słuchaj.
Siła sugestii pytającego jest zazwyczaj dość duża, a jej gadanie nic nie kosztuje.
Zwłaszcza że jak się domyślam ona mówiła o czym innym, niż Ty pytałeś. ;-)

Dla pewności wystąpię o to samo na
piśmie.

Wiążące interpretacje są płatne i ZTCW od pewnego czasu wydaje je ministerstwo, a nie urząd skarbowy.

Dostałeś już czarno na białym cytat z wiążącej interpretacji, liczysz że się zmieniła? ;-)

Potem odwiedzę taką stację kontroli i niech się wypowiedzą, czy jak
założę kratkę to stosowny wpis otrzymam.

Wpis do czego?
Bo wpis do DR nie jest wart funta kłaków.
Liczy się TYLKO homologacja fabryczna.

Data: 2009-02-24 04:09:04
Autor: OCTOBeer
On 23 Lut, 20:40, Wild Root <r...@localhost.localdomain> wrote:
Pewnie wiele osób to zainteresuje:

--
Wild Root

Było już :)
http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/browse_thread/thread/9b277be218ed84fd?hl=pl#

Data: 2009-02-24 18:24:11
Autor: Ewa
MF potwierdza prawo do odliczenia VAT
ale czy np. dla takiego samochodu, który spełnia te  wymagania i jest w
dowodzie niby osobowy ale wpisany ciężarowy to czy dla niego trzeba robić
badanie techniczne żeby dostać to potwierdzenie dla US? czy to nadal
obowiązuje, że trzeba to zaświadczenie dostarczać? a jeśli tak to co jeśli
mam spełnione warunki a zaświadczenia nie dostarczyłam - ale je mam?

Ewka

> [...]

powyżej
| 500 kilogramów, a także paliwa wykorzystywanego do napędzania takich

`-- --

--
Wild Root

Data: 2009-02-24 18:46:58
Autor: Cavallino
Użytkownik "Ewa" <lachewa@onet.eu> napisał w wiadomości news:go1agg$b6k$1news.onet.pl...
[...]

Musisz mieć homologację fabryczną na ciężarówkę i ładowność > 500 kg.

Badanie to drugi sposób, ale tutaj wchodzą tylko dwuosobowe ciężarówki (z tych w nadwoziach osobówek).

MF potwierdza prawo do odliczenia VAT