MH17 - zeznania hiszpańskiego dyspozytora lotów.

Data: 2014-07-18 13:23:58
Autor: stchebel
MH17 - zeznania hiszpańskiego dyspozytora lotów.
Hiszpański dyspozytor dokonujący śledzenia Boeinga potwierdził fakt obecności ukraińskich samolotów obok Boeinga. Czy gościu siedzący w Hiszpanii w ogóle dysponuje takimi środkami technicznymi, aby stwierdzić ten fakt? Nie wiem, nie znam się na tym, stąd pytanie właśnie tutaj.

Data: 2014-07-18 22:31:32
Autor: KiloSierra
W dniu 2014-07-18 22:23, stchebel@gmail.com pisze:
[...]

bzdura

Data: 2014-07-18 15:14:52
Autor: stchebel
W dniu piątek, 18 lipca 2014 22:31:32 UTC+2 użytkownik KiloSierra napisał:
> [...]

> Hiszpański dyspozytor dokonujący śledzenia Boeinga potwierdził fakt obecności ukraińskich samolotów obok Boeinga. Czy gościu siedzący w Hiszpanii w ogóle dysponuje takimi środkami technicznymi, aby stwierdzić ten fakt? Nie wiem, nie znam się na tym, stąd pytanie właśnie tutaj.

Tak na chłopski rozum, też wydaje mi się że to sranie w banie..  Co nie zmienia faktu, iż ostrożnie podchodzę do szumu medialnego, że to "separatyści"/Rosjanie zestrzelili MH17. No ale w tej kwestji, to raczej trzeba się przenieść na inną grupę dyskusyjną. pl.soc.polityka . Z tym że ostrzegam !!!!  Jak kto chce, wolna wola, wolny kraj, ale psp jest grupą pyskusyjną.

Data: 2014-07-18 15:20:55
Autor: stchebel
> [...]

> Hiszpański dyspozytor dokonujący śledzenia Boeinga potwierdził fakt obecności ukraińskich samolotów obok Boeinga. Czy gościu siedzący w Hiszpanii w ogóle dysponuje takimi środkami technicznymi, aby stwierdzić ten fakt? Nie wiem, nie znam się na tym, stąd pytanie właśnie tutaj.

Też tak sądzę, ale fachurą w temacie aviacji nie jestem.

Data: 2014-07-18 22:37:49
Autor: Jarosław Sokołowski
KiloSierra napisał:

[...]

Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji.

--
Jarek

Data: 2014-07-18 23:11:53
Autor: KiloSierra
MH17 - zeznania hiszpańskiego dyspozytora lotów.

Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji.

tylko martwej papugi??

Data: 2014-07-18 23:29:34
Autor: Jarosław Sokołowski
KiloSierra napisał:

Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji.

tylko martwej papugi??

Uroki kolei Intercity.

--
Jarek

Data: 2014-07-19 10:38:04
Autor: J.F.
Dnia Fri, 18 Jul 2014 22:31:32 +0200, KiloSierra napisał(a):
[...]

A cholera wie o co chodzi. Moze jakies centrum nadzoru nad
silnikami/samolotami i co pewien czas zaloga mu meldowala co sie
dzieje dookola.

J.

Data: 2014-07-19 18:20:15
Autor: szczepan bialek

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1sjmcc52kwij$.ti2xmxnvunzc$.dlg40tude.net...
[...]

"We bring to the attention of GR readers, the following timeline Tweets by the Spanish Air controller at Kiev Borisopol Airport. "
Z: http://www.globalresearch.ca/spanish-air-controller-kiev-borispol-airport-ukraine-military-shot-down-boeing-mh17/5391888
S*

Data: 2014-07-20 17:18:04
Autor: J.F.
Dnia Sat, 19 Jul 2014 18:20:15 +0200, szczepan bialek napisał(a):
[...]

a) juz sami ostrzegaja ze zrodlo moze byc falszywe,
b) co hiszpanski kontroler robil na Ukrainie, i skad mial wiedze o tym
co chca ministerstwa.

c) ktos moze potwierdzic, ze widzal te wpisy na twitterze ? Czy moze
sa nadal ?

d) czas tych wpisow ... kontakt stracono o 13:21 UTC, a tu mamy     od 10:21 ... jak to rozumiec ?

J.

Data: 2014-07-19 13:42:21
Autor: Dariusz K. Ładziak
[...]

Niekoniecznie. Zasięg łączności UKF z ziemią z wysokości 10 km to około 600 km. Ale kontroler ruchu lotniczego nie musi siedzieć tam gdzie ma nadajnik - nadajnik może być setki kilometrów od niego.

Tyle że nie sądzę żeby Eurocontrol utrzymywała tak rozległe sieci nadajników - to działa bardziej w sferze przekazywania sobie informacji przez służby naziemne, łączność z samolotem prowadzą służby ATC państwa nad którym samolot przelatuje.
Dalej - Ukraina to nie Eurocontrol, z chwila przekazania przez polskiego czy słowackiego kontrolera samolotu służbom ATC Ukrainy już w ogóle nie ma powodów, aby z samolotem łączność utrzymywać - pozostaje jedynie łączność z ukraińskim ATC i korporacyjna z firmą. A malezyjskie linie lotnicze raczej nie mają głównej siedziby z działem planowania lotów gdzieś w Hiszpanii...

--
Darek

Data: 2014-07-20 13:42:44
Autor: TJ_Blues
On Saturday, July 19, 2014 7:42:21 AM UTC-4, Dariusz K. Ładziak wrote:

Niekoniecznie. Zasięg łączności UKF z ziemią z wysokości 10 km to około 600 km.

Grubo liczysz. Z zasady przyjmuje sie zasieg 150 do 200 mil morskich. Co daje jakies 350km. UKF popiernicza prosto, refrakcja atmosferyczna duzo tym falom nie przeszkadza,
mamy wiec geometrycznie: sqrt(10000m (2*6371km+10000m)) = 357.1km = 192..8nm

Z cala reszta nie mozna sie nie zgodzic :-)

cheers

Data: 2014-07-19 00:13:27
Autor: Titus Atomicus
MH17 - zeznania hiszpańskiego dyspozyt ora lotów.
In article <b7cd185c-5d90-4e47-ba29-3f2cfb6f2675@googlegroups.com>,
 stchebel@gmail.com wrote:

[...]

Ä ÍÚÓ ,Ż???
--
TA

MH17 - zeznania hiszpańskiego dyspozytora lotów.