MH730 - ciekawe...

Data: 2014-03-13 19:12:07
Autor: Robert Tomasik
MH730 - ciekawe...
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:53217c74$0$2148$65785112news.neostrada.pl...
Już od kilku dni mi się wydaje że mogło to być efektowne samobójstwo -
I całą załoga postanowiła to zrobić w towarzystwie pasażerów?

Data: 2014-03-13 22:58:38
Autor: J.F.
MH730 - ciekawe...
Dnia Thu, 13 Mar 2014 19:12:07 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomo¶ci
Już od kilku dni mi się wydaje że mogło to być efektowne samobójstwo -
I cał± załoga postanowiła to zrobić w towarzystwie pasażerów?

Cala zaloga w ilosci dwoch. bo reszta nie ma pojecia co sie dzieje.

Wystarczy drugiego uspic ...

J.

Data: 2014-03-14 00:05:06
Autor: Smok Eustachy
MH730 - ciekawe...
W dniu 13.03.2014 22:58, J.F. pisze:
[...]

Jak się potwierdz± doniesienia o użyciu kradzionych paszportów

Data: 2014-03-14 00:42:26
Autor: Robert Tomasik
MH730 - ciekawe...
Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomo¶ci news:532239a2$0$2137$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Wiesz, one chyba się już potwierdziły, skoro ich wła¶ciciele żyj±.

Data: 2014-03-14 12:15:44
Autor: K
MH730 - ciekawe...
W dniu 14-03-2014 00:42, Robert Tomasik pisze:
[...]

i do tego nie byli terrorystami i nie mieli nic wspolnego z 'zamachem' w smolensku.

Data: 2014-03-14 14:15:12
Autor: Robert Tomasik
MH730 - ciekawe...
Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomo¶ci news:lfuodd$116$1node2.news.atman.pl...
[...]

A co merytorycznie by to zmieniło, gdyby się okazało, że maj± co¶ wspólnego z zamachem w Smoleńsku albo s± terrorystami?

Data: 2014-03-14 07:40:43
Autor: TJ_Blues
MH730 - ciekawe...
On Friday, March 14, 2014 9:15:12 AM UTC-4, Robert Tomasik wrote:
> [...]

A co merytorycznie by to zmieniło, gdyby się okazało, że maj± co¶ wspólnego z zamachem w Smoleńsku albo s± terrorystami?

To by znaczylo, ze MH730 bezpiecznie wyladowal na z gory upatrzonym
ladowisku, skad prywatnymi jetami mozgi porwania udali sie do swoich
krajow....

chweers

Data: 2014-03-14 15:51:57
Autor: Tomasz Wójtowicz
MH730 - ciekawe...
W dniu 2014-03-14 15:40, TJ_Blues pisze:

To by znaczylo, ze MH730 bezpiecznie wyladowal na z gory upatrzonym
ladowisku, skad prywatnymi jetami mozgi porwania udali sie do swoich
krajow....

Oj tam, oj tam. Na mie¶cie już się mówi, że MH730 porwali kosmici. Używaj±c ufa niewidzialnego dla radaru.

Data: 2014-03-14 16:29:25
Autor: RR
MH730 - ciekawe...
[...]

Prawda to, że 20 pasażerów to pracownicy Freescale Semiconductors?
Może ufoki chc± rozwin±ć przemysł półprzewodnikowy.

--
rry

Data: 2014-03-14 17:20:52
Autor: mk
MH730 - ciekawe...
W dniu 2014-03-14 16:29, RR pisze:
Prawda to, że 20 pasażerów to pracownicy Freescale Semiconductors?

Tak.
http://media.freescale.com/phoenix.zhtml?c=196520&p=irol-newsArticle&ID=1907348&highlight=

Może ufoki chc± rozwin±ć przemysł półprzewodnikowy.

IMO zdecydowanie nie¶mieszne.

pzdr
mk

Data: 2014-03-15 11:06:27
Autor: August
MH730 - ciekawe...
Użytkownik "RR" <mykswstawka@wstawkago2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:53232058$0$2356

Prawda to, że 20 pasażerów to pracownicy Freescale Semiconductors?

Tak, pewnie jaka¶ konferencja.
Głownie embedded, ale też zajmuj± sie awionik± i elektronik± militarn±.

Data: 2014-03-15 00:59:42
Autor: Smok Eustachy
MH730 - ciekawe...
W dniu 14.03.2014 15:51, Tomasz Wójtowicz pisze:
/.../
Oj tam, oj tam. Na mie¶cie już się mówi, że MH730 porwali kosmici.
Używaj±c ufa niewidzialnego dla radaru.

Sprawa jest ciekawa. Wielki samolot może zagin±ć, nie wiadomo, czy się rozbił czy cu¶, poszlaki s± że uprowadzony itp,

Mamy 21 wiek. Sam bym powiedział, że to scenariusz kiepskiego fiilmu a pacz pan.

Data: 2014-03-15 01:16:44
Autor: Tomasz Wójtowicz
MH730 - ciekawe...
W dniu 2014-03-15 00:59, Smok Eustachy pisze:
[...]

Z tym samolotem Air France gdzie zamarzła rurka Pitota też tak było że nikt nic nie wie, tylko że tam szybciej znaleĽli szcz±tki.

Na statkach jest taki system AIS, że statek co kilka minut nadaje swoj± pozycję i kurs. Kiedy¶ to działało tylko w promieniu najbliższych statków (dla zapobieżenia kolizji), ale podobno współczesne satelity z powodzeniem łapi± ten sygnał i mog± go gdzie¶ przekazywać do archiwizacji.

Takie co¶ jest potrzebne w samolotach. GPS wraz z nadajnikiem w jakim¶ pa¶mie. Co 5 minut raport z pozycji i kursu. System autonomiczny od głównego systemu nawigacji, niedostępny z kabiny, z własn± zapasow± bateri±, gdyby terrorystom przyszło do głowy wypi±ć bezpiecznik.

Data: 2014-03-15 10:17:52
Autor: /dev/SU45
MH730 - ciekawe...

paśmie. Co 5 minut raport z pozycji i kursu. System autonomiczny od
głównego systemu nawigacji, niedostępny z kabiny, z własną zapasową
baterią, gdyby terrorystom przyszło do głowy wypiąć bezpiecznik.

Technologia jest dostępna już teraz, ale linie oszczędzają gdzie się da i nawet tych kilka centów za jeden komunikat to za dużo.

Moim zdaniem wszystko wskazuje na działanie któregoś z pilotów. Mógł bez kłopotu drugiego udusić, to lepsze niż zamknąć się w kokpicie gdy drugi był w kiblu, bo pasażerowie i reszta załogi nie histeryzują. Mógł rozhermetyzować samolot i ich poddusić, sam zakładając maskę - ale niekoniecznie, bo w nocy kogo interesuje gdzie się jest? System TV z mapą mógł wyłączyć pod pozorem awarii.

No a potem, jeśli chciał popełnić efektowne samobójstwo ze zniknięciem na zawsze, mógł się rozbić nad głębią oceanu, ale nie walnąć w wodę z 1000 km/h, bo by zostało mnóstwo szczątków. Ale maksymalnie obniżyć prędkość, tak do ok. 250 km/h, a potem, tuż nad wodą, przejść w nurkowanie - nomen omen. Wtedy samolot by się zanurzył mniej więcej w jednym kawałku i raczej nie do znalezienia na dnie...

Zapewne przydałby się (autonomiczny?) system automatycznego pilotażu by uniknąć takich sytuacji, ale jak się okazuje drony można przechwytywać, ciekawe czy ogłupiając GPS, czy odcinając od transmisji radiowej? Może coś opartego na żyroskopach?

Data: 2014-03-15 17:37:25
Autor: Pawel O'Pajak
MH730 - ciekawe...
Powitanko,

nie do znalezienia na dnie...

No wlasnie, czemu takie czarne skrzynki nie napieprzaja dzwiekiem po calym oceanie?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2014-03-15 17:53:43
Autor: Robert Tomasik
MH730 - ciekawe...
Użytkownik "Pawel O'Pajak" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lg1vk6$mmb$1wieslauf.sub.de...
Powitanko,

nie do znalezienia na dnie...

No wlasnie, czemu takie czarne skrzynki nie napieprzaja dzwiekiem po calym oceanie?

Przez 30 dni "napieprzaj±".

Data: 2014-03-15 19:44:55
Autor: J.F.
MH730 - ciekawe...
Dnia Sat, 15 Mar 2014 17:53:43 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
[...]

I chyba jednak trzeba byc blisko aby uslyszec.
Moc nadajnika jest ograniczona.

J.

Data: 2014-03-15 20:33:06
Autor: Robert Tomasik
MH730 - ciekawe...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1u3rkm05g2ct2.zf7wn74sjx0b.dlg40tude.net...
[...]

Podobno słychać go na głęboko¶ci 6.000 metrów, więc na płytkiej wodzie pewnie powinno to być co najmniej koło o ¶rednicy 12 km.

Data: 2014-03-15 23:01:48
Autor: J.F.
MH730 - ciekawe...
Dnia Sat, 15 Mar 2014 20:33:06 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
[...]

Ocean jest wielki i te 6-12 km to jest "blisko".

Dzis mowili ze jest w obszarze 4000 km2, ok 60x60 km. To powiedzmy ze
w jedna dobe mozna jednym statkiem przeczesac. Ale nawet bez silnikow
moze zaleciec dalej.

Ale mowili tez ze wiozl ladunek zlota i prawdopodobnie zostal porwany
i wyladowal na wysepce.

J.

Data: 2014-03-16 00:11:18
Autor: Robert Tomasik
MH730 - ciekawe...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:pq542soyhhuh.13nxzcwb0h88u.dlg40tude.net...

Ale mowili tez ze wiozl ladunek zlota i prawdopodobnie zostal porwany
i wyladowal na wysepce.

Je¶li faktycznie na pokładzie było złoto czy inna cenna przesyłka, to jaki¶ idiota to wepchn±ł do rejsowego zamolotu. T otak jakby zamiast bankowozem wozić utarg autobusem komunikacji miejskiej.

Data: 2014-03-16 01:04:52
Autor: Jarosław Sokołowski
MH730 - ciekawe...
Pan Robert Tomasik napisał:

[...]

Czemu wła¶ciwie? Z obawy, że który¶ pasażer niepostrzeżenie na czerwonych
¶wiatłach wysi±dzie z samolotu wraz z łupem? Z tego co wiem, to bezcenne
dzieła sztuki wozi się wła¶nie rejsowymi samolotami. I to mi się wydaje
logiczne -- bezpieczeństwo przesyłki wspierane jest nie tylko przez życie
setek ludzi, ale również przez budowany długimi latami prestiż linii. Taki
Qantas z faktu, że żaden ich odrzutowiec nigdy się nie rozbił, uczynił
główny element wizerunku marki. Gdyby wcięło nad oceanem jaki¶ samolot
transportowy z bliżej nie znanym ładunkiem, to w mediach może by była na
ten temat jaka¶ wzmianka, o której następnego dnia nikt by nie pamiętał.

--
Jarek

Data: 2014-03-16 01:09:52
Autor: Robert Tomasik
MH730 - ciekawe...
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnli9ql5.g78.jarosfalcon.lasek.waw.pl...
Pan Robert Tomasik napisał:

[...]

Bo je¶li kto¶ będzie chciał dokonać napadu, to nie bedzie dla niego miało znacznie ludzkie życie i może kto¶ przypadkowy zgin±ć zupełnie niepotrzebnie.

Data: 2014-03-16 01:24:00
Autor: Jarosław Sokołowski
MH730 - ciekawe...
Pan Robert Tomasik napisał:

[...]

W takim razie nazwijmy nieczułymi bestiami dyrektorów linii, którzy godz±
się na przyjmowanie takich przesyłek. Ale czemu idiotami nazywać tych,
którzy wybieraj± bezpieczniejszy ¶rodek transportu?

--
Jarek

Data: 2014-03-15 21:58:51
Autor: __Maciek
MH730 - ciekawe...
Sat, 15 Mar 2014 10:17:52 +0100 /dev/SU45 <nie.ma.zupelnie@w.pl>
napisał:

ale jak się okazuje drony można przechwytywać, ciekawe czy ogłupiaj±c GPS

Ogłupiaj±c GPS. Nadaj±c fałszywe dane o pozycjach satelitów, na
podstawie których to danych odbionik policzy sobie nieprawidłow±
pozycję. Jest w sieci opisane, poszukaj gps spoofing albo drone
hijacking.

Data: 2014-03-15 23:41:42
Autor: /dev/SU45
MH730 - ciekawe...

Ogłupiając GPS. Nadając fałszywe dane o pozycjach satelitów, na
podstawie których to danych odbionik policzy sobie nieprawidłową
pozycjÄ™. Jest w sieci opisane, poszukaj gps spoofing albo drone
hijacking.

No tak, ale nawet drony mojej produkcji :) używają także GLONASSa (odbiornik dwusystemowy) - jego też trzeba zagłuszyć albo wyłączyć (tu można było).

Ale takie zaawansowane drony nie korzystają z innych metod nawigacji? Na przykład radiolatarni, VORów, a w ostateczności busoli? Albo kierunkowych radiolatarni dużego zasięgu, tak jak brytyjski system Oboe z czasów 2 wojny? Zanikł sygnał sterujący i/lub niepewny GPS - powrót na własne terytorium wg busoli?

Data: 2014-03-16 00:02:51
Autor: J.F.
MH730 - ciekawe...
Dnia Sat, 15 Mar 2014 23:41:42 +0100, /dev/SU45 napisał(a):
Ale takie zaawansowane drony nie korzystaj± z innych metod nawigacji? Na przykład radiolatarni, VORów,

Militarne. Nie mozna liczyc ze przeciwnik ustawi.

a w ostateczno¶ci busoli?

pewnie maja caly system nawigacji inercyjnej, ale tani, to bardziej
sie wierzy GPS.

Zanikł sygnał steruj±cy i/lub niepewny GPS - powrót na własne terytorium wg busoli?

Ale jesli nie zanikl tylko jest silny i pewny ? Przynajmniej czesc
cywilna, bo militarnej jakos nie ma ...

J.

Data: 2014-03-15 13:30:00
Autor: Smok Eustachy
MH730 - ciekawe...
W dniu 15.03.2014 01:16, Tomasz Wójtowicz pisze:
[...]

  Nie chodzi o niewiedze, tylko o jakie¶ dziwne emisje

Data: 2014-03-18 19:55:05
Autor: PcmOl
MH730 - ciekawe...
[...]

Po ADSB widzę samoloty do 400km (bo antena nisko) na donglu DVB-T.
Jeszcze jeden system?

Data: 2014-03-19 01:07:22
Autor: nowyr
MH730 - ciekawe...
Mam bardzo okropn± wizję co do MH370.
Powiedzcie specjali¶ci mi tak± rzecz.

1. Gdyby pilot wszedł na 45,000ft
2. Wył±czył utrzymywanie ci¶nienia i podusił pasażerów
3. Zszedł niżej
4. Otworzył drzwi i gdyby po kolei wywalił ciała 200 osbób do wody plus torby i z luków bagażowych

Jak daleko by zaleciał? O ile dalej? To by musiały być ze 4 osoby porywaj±ce, może nawet 6 żeby to makabryczne porwanie przeprowadzić.
I czy 2-4 ludzi dało by radę wypchn±ć ciała 200 pasażerów w ci±gu 2-3 godzin aby zyskać na wadze i oszczędzić paliwo?
Paliwo na dolot do afryki via Maledivy, bez l±dowania oczywi¶cie.

A czy da się otworzyć luki na kontenery żeby je wypchn±ć z lec±cego samolotu? Walizki s± na kółkach, łatwo je ci±gn±ć bez wysiłku

Data: 2014-03-19 09:43:36
Autor: KiloSierra
MH730 - ciekawe...
W dniu 2014-03-19 01:07, nowyr pisze:
Mam bardzo okropnÄ… wizjÄ™ co do MH370.
Powiedzcie specjaliści mi taką rzecz.

1. Gdyby pilot wszedł na 45,000ft
2. Wyłączył utrzymywanie ciśnienia i podusił pasażerów
3. Zszedł niżej
4. Otworzył drzwi i gdyby po kolei wywalił ciała 200 osbób do wody plus
torby i z lukĂłw bagaĹĽowych

Jak daleko by zaleciał? O ile dalej? To by musiały być ze 4 osoby
porywające, może nawet 6 żeby to makabryczne porwanie przeprowadzić.
I czy 2-4 ludzi dało by radę wypchnąć ciała 200 pasażerów w ciągu 2-3 godzin
aby zyskać na wadze i oszczędzić paliwo?
Paliwo na dolot do afryki via Maledivy, bez lądowania oczywiście.

A czy da się otworzyć luki na kontenery żeby je wypchnąć z lecącego
samolotu? Walizki są na kółkach, łatwo je ciągnąć bez wysiłku

kwalifikujesz sie na expierda komisji maciarewicza....

Data: 2014-03-19 19:10:36
Autor: BQB
MH730 - ciekawe...
W dniu 2014-03-19 09:43, KiloSierra pisze:
[...]

To raczej ja się kwalifikuję - widziałem na Discovery załadunek do takiego luku i dostęp do niego jest wyłącznie z zewnątrz samolotu :D
Jedyny luk bagażowy który można opróżnić w trakcie lotu, to taki, który otwiera się z tyłu i ma niezbyt duży wpływ na opory powietrza. ZTCMSW w pasażerskich nie ma takich.

Data: 2014-03-19 20:54:14
Autor: Jarosław Sokołowski
MH730 - ciekawe...
BQB napisał:

kwalifikujesz sie na expierda komisji maciarewicza....

To raczej ja się kwalifikuję - widziałem na Discovery załadunek do takiego luku i dostęp do niego jest wył±cznie z zewn±trz samolotu :D
Jedyny luk bagażowy który można opróżnić w trakcie lotu, to taki, który otwiera się z tyłu i ma niezbyt duży wpływ na opory powietrza. ZTCMSW w pasażerskich nie ma takich.

Jak-40 ma wej¶cie dla pasażerów od dupy strony. Takie ze schodkami
w opuszczanej na ziemię klapie.

--
Jarek

Data: 2014-03-19 22:43:40
Autor: Robert Tomasik
MH730 - ciekawe...
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:5329dda2$0$2141$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Rosjanie podobno testowali używanie samolotów pasażerskich do desantu żołnierzy i mieli jakieś tam rękawy montowane w bocznych drzwiach w tym celu. Ale to chyba raczej eksperymenty.

Data: 2014-03-20 00:03:37
Autor: Jarosław Sokołowski
MH730 - ciekawe...
Pan Robert Tomasik napisał:

[...]

Rosjanie podobno testowali używanie samolotów pasażerskich do desantu żołnierzy i mieli jakie¶ tam rękawy montowane w bocznych drzwiach w tym celu. Ale to chyba raczej eksperymenty.

Może im się rękaw przyczepił do drzwi jak odlatywali z lotniska?

--
Jarek

Data: 2014-03-20 01:43:42
Autor: Dariusz K. Ładziak
MH730 - ciekawe...
Użytkownik BQB napisał:
[...]

NIe wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale istniej± samoloty z lukiem bagażowym otwieranym od spodu, w locie, na sporej długo¶ci kadłuba - więc technicznie wykonalne. Tyle że specyficzny bagaż woż±...

--
Darek

Data: 2014-03-21 04:32:48
Autor: nowyr
MH730 - ciekawe...

"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote in message news:5329dda2$0$2141$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Czyli wiele się nie pomyliłem :-)
Wygląda, że jeden z pilotów załatwił drugiego. Np od tyłu dał mu w łeb. Dalej przeprogramował FMS-a, wszedł na 45,000FT i popełnił samobójstwo wyłączając utrzymywanie ciśnienia, zabijając przy okazji wszystkich na pokładzie. Coś było, że pilot był strasznie religijny, a przesadna religijność + islam to kłopoty.

Data: 2014-03-24 23:08:41
Autor: Titus Atomicus
MH730 - ciekawe...
In article <532958b8$0$2156$65785112@news.neostrada.pl>,
 KiloSierra <foru@10g.pl> wrote:

> [...]
> samolotu? Walizki s± na kółkach, łatwo je ci±gn±ć bez wysiłku

kwalifikujesz sie na expierda komisji maciarewicza....

Wszytsko wskazuje na to ze Smolensk to byla tylko proba.
ONI potrafia przechwycic dowolny samolot, prowadzic go tysiace kilometrow i rozbic go o ziemie.
Widzialem to chyba w ktoryms Bondzie.
--
TA

Data: 2014-03-14 18:40:34
Autor: Smok Eustachy
MH730 - ciekawe...
W dniu 14.03.2014 12:15, K pisze:
/../
i do tego nie byli terrorystami i nie mieli nic wspolnego z 'zamachem' w
smolensku.

Odruch Psa Pawłowa

Data: 2014-03-14 18:40:02
Autor: Smok Eustachy
MH730 - ciekawe...
W dniu 14.03.2014 00:42, Robert Tomasik pisze:
/.../
Jak się potwierdz± doniesienia o użyciu kradzionych paszportów

Wiesz, one chyba się już potwierdziły, skoro ich wła¶ciciele żyj±.

to było takie retoryczne.

MH730 - ciekawe...