MILLE grazie! Uprzedzam, by nie ryzykować jakichkolwiek związków z tym bankiem!

Data: 2020-02-24 11:32:31
Autor: Dawid Rutkowski
MILLE grazie! Uprzedzam, by nie ryzykować jakichkolwiek związków z tym bankiem!
Pomijając nominację do nagrody darwina za wyjazd na koniec świata z polską debetówką, to całkiem miła historia..
A i tak masz farta, że zdarzyła się w milku - oni mają portugalskie procedury, ale i portugalski sposób szkokenia personelu.
A i na ładną panią trafiłeś (z obserwacji - w milku powyżej średniej ;)
W skarbonce czy żubrze zajęłoby to 2-3 dnie, a nie godziny - jeślibyś w ogóle załatwił, a nie trafił na taką megierę, jaką w żubrze raz miałem.
No i powiedz, na co zmieniłeś?

Data: 2020-02-25 02:56:17
Autor: tom.chodnik
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2020 20:32:33 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
[...]

Darwin za to? Jak masz pełne konto i kilka debitowych? Jak do tej pory wszędzie wszystko działało? Nie dam se zrobić kredytowej, mam rozrzutną rodzinę i się boję.

A detale odpisałem na mail, bo zaskoczyło mnie, że Google z automatu zrobiło mi subskrypcję tej grupy i każdy post podesłał też jako mail. Przepraszam cię za mailowanie. (Już to wyłączyłem. Jak ja loobię być tak zaskakiwanym, no rozkoszne..)

Data: 2020-02-25 05:34:12
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 25 lutego 2020 11:56:19 UTC+1 użytkownik tom.c...@gmail..com napisał:

Darwin za to? Jak masz pełne konto i kilka debitowych?

No, może aż tak źle nie było, bo miałeś od kogo pożyczyć, a i pewnie przez te dwa dni byś z głodu nie umarł - chyba że z hotelu by wyrzucili, spać musiałbyś na ulicy (bo np. nie byłoby czym zapłacić za dojazd na lotnisko, gdzie te dwie doby dałoby radę się przemęczyć, a przynajmniej pod dachem i w miarę bezpiecznie) - i w końcu by Cię porwali i wycięli organy do transplantacji ;)

Jak do tej pory wszędzie wszystko działało?

No ale to nie były aż takie końce świata.
Podobno państwa dzielą się na rozwinięte, rozwijające się i jakieś tam zupełnie prymitywne.
Letnie igrzyska olimpijskie były do tej pory 4 razy w krajach rozwijających się - w Meksyku, ZSRR, właśnie w Chinach oraz w Brazylii.
Podobno Polska też jest krajem rozwijającym się - a takie Czechy, Słowacja, Grecja i państwa bałtyckie (a nawet Islandia) - są rozwiniętymi.

Nie dam se zrobić kredytowej, mam rozrzutną rodzinę i się boję.

Ale kto każe od razu wyrabiać dodatkowe wszystkim członkom rodziny?
No chyba że zostanie to potraktowane jako zdrada małżeńska ;>

[...]

Nie musisz przepraszać, bo i tak tego maila nie dostałem, nawet w spamie sprawdzałem.
Więc jeśli to nie tajemnica to przekopiuj na grupę.

Data: 2020-02-25 17:18:13
Autor: cef
[...]

Już w 2018 nas przesunęli do rozwiniętych.

Data: 2020-02-25 09:38:16
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 25 lutego 2020 17:18:40 UTC+1 użytkownik cef napisał:

> Podobno Polska też jest krajem rozwijającym się - a takie Czechy, Słowacja, Grecja i państwa bałtyckie (a nawet Islandia) - są rozwiniętymi.

Już w 2018 nas przesunęli do rozwiniętych.

To pewnie zależy kto ;)
Więc kto przesunął?
Ale wypić za to można ;>

Data: 2020-02-25 18:58:41
Autor: cef
[...]

Jakieś agencje, które klasyfikują.
Googiel podpowiada, że w 2017 (za Forbes):

Agencja indeksowa FTSE Russell ogłosiła w nocy z piątku na sobotę wyniki corocznej klasyfikacji krajów pod względem statusu rozwoju. Polska została przekwalifikowana z rynków rozwijających się (Emerging Markets) do rozwiniętych (Developed Markets). Decyzja wejdzie w życie we wrześniu 2018 r., zapewniając okres przejściowy na przystosowanie się do zmiany statusu.

Data: 2020-02-25 10:06:34
Autor: Dawid Rutkowski
MILLE grazie! Uprzedzam, by nie ryzykować jakichkolwiek związków z tym bankiem!
"Rynki" to jeszcze nie "kraje".
Więc trzeba z wypiciem poczekać ;(

Data: 2020-02-25 19:32:40
Autor: cef
MILLE grazie! Uprzedzam, by nie ryzykować jakichkolwiek związków z tym bankiem!
"Rynki" to jeszcze nie "kraje".
Więc trzeba z wypiciem poczekać ;(

Faktycznie nie zwróciłem uwagi, bo w większości mediów
stosują zamiennie tę informację.
Pobieżnie przeglądając internet widzę, że tych klasyfikacji "rozwiniętości"
jest więcej wg rozwoju społecznego, osobno gospodarki itp

Do wypicia proponuję inną okazję:
jest śledzik, czystą schłodziłem.
Wasze zdrowie!

Data: 2020-02-26 04:31:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
MILLE grazie! Uprzedzam, by nie ryzykować jakichkolwiek związków z tym bankiem!

"Dawid Rutkowski" 918808b1-bc3c-4462-a138-e38ffd2a45ee@googlegroups.com

: Pomijając nominację do nagrody darwina za wyjazd
: na koniec świata z polską debetówką, to całkiem miła historia.

Ogolnie -- z jedną debetówką...
Wczoraj kupowałem leki -- wielokrotne próby zapłacenia
debetówką PKO nie dały dobrego rezultatu... (cześć
zapłaciłem tą kartą, część inną -- Millego właśnie)

Jedna karta ZAWSZE może sprawić problemy.
(limit dzienny, limit transakcji limit inny;
blokada poza Polską, poza UE, poza Europą...
błąd systemu, ;) błąd łączy, błąd terminala, błąd czipa...
prace serwisowe banku czy czegokolwiek...)

: A i tak masz farta, że zdarzyła się w milku

: W skarbonce czy żubrze zajęłoby to 2-3 dnie, a nie godziny

W Getin zapewne trwałoby 2-3 stulecia, o ile Getin by tyle trwał... ;)
(Getin nie potrafi udzielać prostych odpowiedzi na proste pytania;
mowa kwiaty typu:
 - uprzejmie informuję
 - nadmienić należy
 - mieć na uwadze trzeba
 - dodać wypada
 - pamiętać musimy
 - uwzględniając, pomijając, nie ujmując,
   dodając, przejmując, wyjmując itd...
   (wyjąwszy)
i ZERO odpowiedzi na proste pytanie typu:
 - od którego dnia coś jest liczone...
ponawiane bezskutecznie wielokrotnie...

Nadto pojawiają się tam odpowiedzi mijające się z prawdą
a w razie wpadki -- zero przeprosin czy prostowań/tłumaczeń...

W Mille na proste (IMO proste) pytanie 'od kiedy'
dostałem prostą odpowiedź typu:
 od 10 września 2019 r.

uzupełnioną podpowiedzią:
 może Pan to sprawdzić w...

-=-

Wkrótce niewiele banków pozostanie w Polsce...

-=-

IMO należy dbać o dobre relacje z bankami (dobre
dla nas, nie dla banków) ale w efekcie tej dbałości
wkrótce zostanie w Polsce jeden bank... ;)

Później ten bank po prostu pęknie...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-02-26 09:40:19
Autor: z
[...]

Po co się tak męczyć. 500 zł w portfelu Ci ciąży? ;-)

PS. Ile kosztuje Twój smartfon?

Data: 2020-02-26 01:51:34
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 26 lutego 2020 09:40:49 UTC+1 użytkownik z napisał:
> [...]
> prace serwisowe banku czy czegokolwiek...)

Po co się tak męczyć. 500 zł w portfelu Ci ciąży? ;-)

Zapłać tym Sobieskim poza Polską, dowcipnisiu ;P

Data: 2020-02-26 11:25:50
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:82064ab3-ebca-4604-9680-b51034e2ddfb@googlegroups.com...
> [...]
> prace serwisowe banku czy czegokolwiek...)

Po co się tak męczyć. 500 zł w portfelu Ci ciąży? ;-)

Zapłać tym Sobieskim poza Polską, dowcipnisiu ;P

To dodatkowo 100 euro i 100$.

Niestety - karty moga przestac dzialac, trzeba sie z tym liczyc.

J.

Data: 2020-02-26 14:05:17
Autor: z
MILLE grazie! Uprzedzam, by nie ryzykować jakichkolwiek związków z tym bankiem!
Obieżyświat się znalazł.

10 kart też Ci gwarancji nie da że na każdym zadupiu świata zapłacisz.

Data: 2020-02-26 05:55:52
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 26 lutego 2020 14:05:49 UTC+1 użytkownik z napisał:
Obieżyświat się znalazł.

10 kart też Ci gwarancji nie da że na każdym zadupiu świata zapłacisz.

Prędzej niż sobieskim.

A od samego początku piszę, że trochę waluty lokalnej - albo chociaż dolarów (bo np. z Turcji waluty wywozić nie wolno było - a może jest tak i nadal) - trzeba mieć - żeby starczyło na dojazd na lotnisko (zakładam, że bilet powrotny jest) i zupę.
I to szczególnie jak się jedzie na dwa dni - na dłuższe wyjazdy hotel będzie raczej opłacony z góry.

Na kartach polegać nie można - więc tym bardziej na jednej karcie, a jeszcze debetówce...

Data: 2020-02-26 20:46:55
Autor: z
MILLE grazie! Uprzedzam, by nie ryzykować jakichkolwiek związków z tym bankiem!
Dobra już wszyscy wiemy że żeś obieżyświat ;-)

Kto bogatemu zabroni mieć 10 kart w portfelu.

A kto Kowalskiemu będzie wmawiał że 10 banknotów w portfelu to wielki ciężar.
Ty?

PS. a i jeszcze z 10% wisienek w kieszeni zostaje ;-)

Dobra. Nie będę się dalej znęcał.

Data: 2020-03-03 00:27:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
MILLE grazie! Uprzedzam, by nie ryzykować jakichkolwiek związków z tym bankiem!

"z" 5e56cb32$0$17346$65785112@news.neostrada.pl

Kto bogatemu zabroni mieć 10 kart w portfelu.

Bogatemu i biednemu... Koneserzy miewają setki kart...
Mille w temacie? -- zwykle mam ze sobą 4 karty Millego.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-03-03 02:44:12
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 3 marca 2020 00:28:41 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

> Kto bogatemu zabroni mieć 10 kart w portfelu.

Bogatemu i biednemu... Koneserzy miewają setki kart...
Mille w temacie? -- zwykle mam ze sobą 4 karty Millego.

Z setkami to przesadziłeś - chyba że chodzi o kolekcję kart nieważnych.

4 karty milka na raz przy sobie? Jakie to?
Hmm, sens bym widział w zestawie alfa, impresja, gold/platinum oraz debetówka.

Jak jeszcze miałem konto i ofertę na "klik", to zastanawiałem się nad testowaniem milka w temacie tego, ile kredytówek można u nich na raz mieć.
Jako że "klika" dawali na 50k - i, w przeciwieństwie do santandera, to było na poważnie (zaś po skorzystaniu na sumę niższą niż proponowana propozycja nie znikała, a jedynie zmniejszała się proponowana dalej suma) - a ich KK mają zwykle limit minimalny 1k (jedynie gold 5k i platyna 20k) - oraz że co miesiąc była nowa edycja promocji dającej bezpłatność na rok za 1pyk/mc, to można by się pobawić ;>
I właśnie zestaw alfa+impresja+gold mieć za darmo z wymaganiem w sumie 3 pyk/mc (a jak ktoś chciał, to mógł jeszcze impresję oraz gold mieć w wersjach visa oraz mc - w sumie 5 pyk/mc).
Ew. jeszcze, jak ktoś akurat kupuje, to cobrand piotr i paweł, albo jak komuś zależy, to cobrand WWF (i nie chodzi tu o World Wrestling Federation ;) - ale te już niestety wymagają 5 pyk/mc dla każdej z kart.
Reszta, poza platyną oczywiście, bez żadnych zysków, nawet potencjalnych.
A w sumie do wyboru 11 typów - byłoby 12, ale z tajemniczego powodu można mieć visę różową oraz visę srebrną - ale mc tylko albo różowy albo tylko srebrny.

Data: 2020-03-03 21:15:54
Autor: Waldek
[...]

Ja zostawiłem tylko 2 z milka
golda MC i płaską szarą vise do konta prestige
Z profitów impresji nie korzystałem więc poszła się paść
Blue KK też ubiłem bo żadna była z niej korzyść... no poza 2 stówkami ;)
-nie wiem czy dają jeszcze te czarne "moto"

Data: 2020-03-04 03:39:45
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 3 marca 2020 21:15:56 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

Blue KK też ubiłem bo żadna była z niej korzyść... no poza 2 stówkami ;)

O, a co to była za "blue KK"?
Może amex?
Ale ZTCP to już amexa dawno nie było w ofercie jak pojawiły się 2 stówki za wyrobienie KK - bo brałem udział oczywiście w pierwszej edycji tej promo ;)
Chyba że to, co uważam za pierwszą edycję, to był jakiś powrót tego, co było.
Bo cobrand piotr i paweł to nie mógł być, ta karta nigdy w promo nie była (zresztą w ogóle zniknęła całkowicie ze stron informacyjnych milka - choć w ST wciąż jest możliwa do zamówienia - pytanie tylko, czy takie zamówienie zrealizują?).
Zaś zwykłe KK milka są albo różowe albo srebrne.
Niebieska była debetówka - ale teraz do konta 360 wydają nowe, ze zdjęciem.

-nie wiem czy dają jeszcze te czarne "moto"

A to co za nowość? KK Alfa?
Czy jeszcze coś dawniejszego?

Data: 2020-03-03 23:21:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
MILLE grazie! Uprzedzam, by nie ryzykować jakichkolwiek związków z tym bankiem!

"Dawid Rutkowski" 4634c3c2-7d53-46cf-bd0e-c27b5cf710bc@googlegroups.com

Bogatemu i biednemu... Koneserzy miewają setki kart...
Mille w temacie? -- zwykle mam ze sobą 4 karty Millego.

: Z setkami to przesadziłeś - chyba że chodzi o kolekcję kart nieważnych.

Nieważnych to być może ja mam ze dwie setki...
I ~pół setki telefonicznych...

: 4 karty milka na raz przy sobie?

Naraz.

: Jakie to?

Rumiana impresjonistka, czarnulka Visa
i dwie (jedna mej matki) błękitne debetówki.

: Hmm, sens bym widział w zestawie alfa,
: impresja, gold/platinum oraz debetówka.

Nie mam goldów czy platyn.
Rumiana daje w Carrefourze, zaś czarna w LeroyMerlin -- takie
są moje wierzenia, ;) ale czarnej nie sprawdzam a rumianą zwykle
nie trafiam w stosowny dzień. Kiedyś to były -- piątek i niedziela;
później -- niedziela i poniedziałek, ale minęło sporo czasu, zanim
przyzwyczaiłem się; teraz to chyba -- sobota i niedziela, ale
kupowałem dziś... [papier do xupy 1740 g, 24 rolki i koszulę]

Carrefour lubi biedotę -- okołoCarrefourowe ,,butiki'' także.
[ale dziś powaliły mnie ceny koszul -- pełna dycha za bawełnianą
z krótkim rękawem... qpiłem tylko dlatego, że spodobała się mi,
ale cena szokująco wysoka!!!! raczej celuje w trzykroć tańsze...
dychę dać mogę za ciekawą -- dwie zapinane kieszenie, pagony,
hafty... lubię haftowane kwiaty na koszulach...]

: 1pyk/mc, to można by się pobawić ;>

IMO Mille dba o bezpłatność lepiej niż Klinet!

: 3 pyk/mc

Podczas normalnych zakupów dziś pyknąłem 7 razy...
Do tego drobiazgi z Chin, jakieś opłaty telefoniczne...
Rocznie pół tysiąca pyknięć to raczej niewiele...

Póki nie choruję całymi tygodniami -- nie mam problemów.
W 2018 r. rzadko byłem na nogach (od kwietnia do chyba
października ze trzy razy -- poza tym niemal stale
chorowałem, choć raczej nie miałem korony wirusowej)
więc miałem trudności...

: piotr i paweł,

Tanio tam nie jest.

: 5 pyk/mc dla każdej z kart.

Cóż to za trudność?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-03-04 03:46:56
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 3 marca 2020 23:26:25 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

[...]

Teraz masz impresją w carrefour w piątki i soboty (ciężko by było utrzymać niedziele).
Eh, leroy merlin - kiedyś stałem w kolejce do kasy, bo gość wyrabiał sobie ich KK - i nie skojarzyłem, że jako bonus była zniżka 10% na pierwsze zakupy, a akurat płaciłem za podłogi itp. do nowej chałupy. Stracona młodość... ;>

: piotr i paweł,

Tanio tam nie jest.

KK daje 5% zniżki - ale pewnie to nadal drogo.
I chyba się zwijają - w byłym sklepie koło mojej roboty ni stąd ni zowąd objawiło się niedawno przedszkole - i to publiczne, z zapisami od ręki, a nie na punkty (a przynajmniej tak to wygląda), jako że to połowa roku (szkolnego).
Inna sprawa, że sklep był zdecydowanie na boku.

: 5 pyk/mc dla każdej z kart.

Cóż to za trudność?

Jak ktoś robi zakupy, to pewnie nie. Ja nie robię za często. Dlatego tak cenię zmianę w TOiP santandera - 10 pyknięć wymaganych do bezpłatności karty głównej mogą wyrobić też dodatkowe - a one są darmowe bezwarunkowo. I nawet już użytkownika nie trzeba przyprowadzać do oddziału (jedynie trzeba panią w oddziale wyedukować w temacie tej zmiany).

Data: 2020-03-03 10:22:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e5d9687$1$538$65785112@news.neostrada.pl...
"z" 5e56cb32$0$17346$65785112@news.neostrada.pl
Kto bogatemu zabroni mieć 10 kart w portfelu.

Bogatemu i biednemu... Koneserzy miewają setki kart...
Mille w temacie? -- zwykle mam ze sobą 4 karty Millego.

Jak przestana dzialac, to pewnie 4 naraz :-)

J.

Data: 2020-03-03 22:56:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
MILLE grazie! Uprzedzam, by nie ryzykować jakichkolwiek związków z tym bankiem!

"J.F." 5e5e228b$0$518$65785112@news.neostrada.pl

Mille w temacie? -- zwykle mam ze sobą 4 karty Millego.

Jak przestana dzialac, to pewnie 4 naraz :-)

Mam wtedy/tedy także inne...
Na razie, gdy któraś szwankuje, sięgam
po pewniaka którym jest plastyk Mille!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-03-03 00:26:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
MILLE grazie! Uprzedzam, by nie ryzykować jakichkolwiek związków z tym bankiem!

"z" 5e566d0f$0$545$65785112@news.neostrada.pl

10 kart też Ci gwarancji nie da że na każdym zadupiu świata zapłacisz.

IMO warto mieć: karty, gotówkę, suweniry... ;)
Ale do tego: GNSS, mapy, sprawy samochód paliwo, dobre ubranie...

Warto też pamiętać, że nago można chodzić
(zwłaszcza latem) ale boso -- niekoniecznie... ;)
(trochę głupio nago, ale przeżyć można, o ile
jest dostatecznie ciepło)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-03-03 00:21:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
MILLE grazie! Uprzedzam, by nie ryzykować jakichkolwiek związków z tym bankiem!

"z" 5e562ef3$0$31100$65785112@news.neostrada.pl

Po co się tak męczyć. 500 zł w portfelu Ci ciąży? ;-)

Nie jestem mocny w liczeniu...
[karty nie wymagają liczenia -- są przecież różnokolorowe]

PS. Ile kosztuje Twój smartfon?

Który?
 - SAce sprzedałem
 - PMonster potłukł się