MK RZ pytanko o tabelkę składek ZUS

Data: 2018-02-21 10:35:33
Autor: temp11
MK RZ pytanko o tabelkę składek ZUS

Zacząłem bawić się w MK.

Księgowość->Ustawienia->
Dane właściciela, ZUS i ubezpieczenie właściciela->
ZUS i ub.zdrowotne

Klikam PIT-5, pusto w odliczeniach składek ZUS = źle wyl. podatek.
Zaznaczam przy tabelce [v] Składki odliczane w danym miesiącu
No Ok, na PIT-5 odliczyło, ale źle, bo od podstaw styczniowych, ale
widać że coś działa.

Ale nie mogę wpaść na pomysł jak dostać się do takiej tabelki z
wysokościami składek za 2017r (2018r to pierwszy otworzony rok
księgowy). Zakładam, że tabela składek za 2017 nie istnieje, bo nie
był założony 2017 rok księgowy (jakoś to można jeszcze zrobić?)

Ostatecznie mogę poprawić podstawy i kwoty składek w tabelce dla 2018r
i zaznaczyć [v] Składki odliczane w miesiącu, ale to chyba nie tędy
droga.

Ale zaraz, jak odznaczam "[ ] Składki odliczane w danym miesiącu to"
to zeruje (0,00) mi kolumny "Ub.społ. do odliczenia" i ..zdrowotne do
odliczenia". Zaznaczam opcję i kwoty pojawiają się ponownie.

Co to jest?
O co tu chodzi?

"Ustawienia":
KPiR,vat,metoda kasowa sty-gru.(bez rozrachunków),miesięczne.

Data: 2018-02-21 11:41:13
Autor: Pete
W dniu 2018-02-21 o 10:35, temp11 pisze:

[...]

W styczniu fistaszki przy 'ręcznie' i z palca wpisujesz 'kwoty do odliczenia' kwotami z grudnia 2017.

--
Pete

Data: 2018-02-21 16:27:54
Autor: temp11
MK RZ pytanko o tabelkę składek ZUS
On Wed, 21 Feb 2018 11:41:13 +0100
Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

> Dane właściciela, ZUS i ubezpieczenie właściciela->
> ZUS i ub.zdrowotne

W styczniu fistaszki przy 'ręcznie' i z palca wpisujesz 'kwoty do odliczenia' kwotami z grudnia 2017.

dzięki
 nie zwróciłem uwagi że można fistaszkiem wymusić ręcznie.

 Choć nadal nie bardzo rozumiem jak mam traktować tabelkę,
bo po co znowu te [ ] składki odliczane w danym miesiącu (/rozliczane
w miesiącu następnym).

uff. Kupiłem sobie nowa zabawkę, widzę że muszę swoje odsiedzieć
wykonując testy. A miało być tak pięknie

Data: 2018-02-22 12:53:39
Autor: Pete
W dniu 2018-02-21 o 16:27, temp11 pisze:
[...]

Gdybyś był nadgorliwy i płacił składki za dany miesiąc w tym miesiącu, to możesz je w tym samym miesiącu odliczyć.
A jak płacisz 10-go w następnym miesiącu, to odliczasz w następnym.

uff. Kupiłem sobie nowa zabawkę, widzę że muszę swoje odsiedzieć
wykonując testy. A miało być tak pięknie

Ale oszczędzasz ze 100/miesiąc (szklanka jest do połowy pełna ;) )

--
Pete

Data: 2018-02-25 15:23:15
Autor: temp11
MK RZ pytanko o tabelkę składek ZUS
On Sun, 25 Feb 2018 15:12:14 +0100
temp11 <grzegorz@brzeczyszczykiewicz.pl> wrote:

Zostawię podstawę styczeń ze stycznia 2018 (2665,80) - źle wyliczony
FP (nie ma fistaszka "ręcznie").
Program wypełniając PIT5 za styczeń weźmie wartość z wiersza "styczeń"
- czyli złą wartość.

Hmm, tu chyba się zapędziłem. Bo FP jest chyba zazwyczaj księgowany
jako koszt - czyli DW, a nie brany automatycznie z tabelki = olać to
co w tabelce jest w kolumnie FP.
Wariantów rozwiązania przybywa :), a ja chciałem zacząć dobrze, aby
potem nie było potrzeby poprawiania zapisów i składania korekt.

Jednak styczeń policzę najpierw we własnych starych tabelkach excela,
JPK muszę wreszcie wysłać, najwyżej będę korygował.

Data: 2018-02-25 15:56:50
Autor: temp11
MK RZ pytanko o tabelkę składek ZUS
On Sun, 25 Feb 2018 15:23:15 +0100
temp11 <grzegorz@brzeczyszczykiewicz.pl> wrote:

On Sun, 25 Feb 2018 15:12:14 +0100
temp11 <grzegorz@brzeczyszczykiewicz.pl> wrote:

Chyba doszedłem.
Prawidłowa odpowiedź na pytanie z topicu to najwyraźniej:

Administraja->Załóż nowy rok-> dalej-> 2017

Wypełnić tabelkę ZUS na 2017r (pobrać z "chmury").

Teraz wciśniecie na dole Księguj ZUS (f6) z DW wywołuje DW do stycznia z
kwotą 62 zł (za 12/2017r).

Natomiast tabelka u mnie być może pochrzaniła się już całkiem, bo
wciskałem aktualizuj "z chmury" przy wymuszonych "ręcznie" wartościach
w polach i teraz na przemian mieszają mi się kwoty "testowe' z kwotami
za 12/2017  (czyli __bez__ zaznaczenia "recznie" mam dobre kwoty do
odliczenia społecznego i zdrowotnego (za 12/2017r), choć podstawy w
wierszu sa z 01/2018r, FP nadal stoi 65,31 (za 01/2018 a nie 12/2017).

:)) aaaaarghhh! CZarna dziura nas czeka z tymi komputerami ..

Data: 2018-02-25 15:58:51
Autor: cef
MK RZ pytanko o tabelkę składek ZUS
W dniu 2018-02-25 o 15:56, temp11 pisze:

Chyba doszedłem.

To najważniejsze :-)

Data: 2018-02-26 09:36:59
Autor: Pete
[...]

Toż Ci tłumaczyłem jak krowie na rowie.
W danym wierszu masz podstawy dobre, bo w styczniu obowiązuje już nowa wysokość.
Ale że płacisz do 10-go następnego miesiąca, to kwota odliczenia wpada 'po skosie' do pozycji w lutym (bo odliczasz dopiero w lutym.

JAko, że zaczynasz dopiero zabawę z MK, to program nie miał składek za 12/2017, dlatego pisałem Ci, żebyś zaznaczył 'ręcznie' i w wierszu styczniowym wpisał kwotę do odliczenia z 2017r.

Kolejne lata już powinny być bez tych sztuczek, bo w 2019 będziesz miał wysokość skłądki za 2018r i styczeń się poprawnie uzupełni.

--
Pete

MK RZ pytanko o tabelkę składek ZUS