MK Rzeczpospolitej - co on znowu liczy?!

Data: 2020-04-28 22:05:25
Autor: marios
MK Rzeczpospolitej - co on znowu liczy?!
No nie wierzę własnym oczom,
  co kilka miesięcy pisze na tę grupę, że mi znowu jakieś bzdury w tym programie wychodzą,
ten program wiecznie nie potrafi mi wyliczyć PDoF ("PIT-5"),
jak wyliczałem zaliczki w Excelu przed zakupem MK, tak wyliczam po dziś dzień - bo tam mi zawsze wychodzi wszystko dobrze, a w MK to co ileś miesięcy dostaję jakieś bzdury - które po _kilku_ miesiącach (aktualizacjach?) jakoś dziwnie same się naprawiają.

Strach się bać wykorzystać jakieś dane np. do PIT-36 wyliczone z/wg. MK.

Zawiesiłem 1osDG (KPiR) 1 października 2019, zajmując się remontem domu - czyli jazda na całego i.. nie rozliczyłem z US ostatniego miesiąca prowadzenia DG - z braku czasu.

No roczny trzeba teraz, to zasiadłem, uzupełniłem wpisy za wrzesień 2019, przepisałem kilka sum z MK do Excela, generuję formularz "PIT-5" w MK aby porównać czy jest zgodny z Excelem  i..

https://ibb.co/vkkhrsV

OK, no może coś znowu sknocone (mam wersję ze stycznia 2020) aktualizowałem do ostatniej (2020.4.2 ?) i nadal to samo.

Jak ludzie używający MK policzyli podatki w 10,11,12 miesiącu 2019r?

Grzebię po necie, i wszędzie piszą o 17,75% , KW 548,30zł
ALE!..
  od 1 października vel IV kwartał 2019.

Czy ja czegoś nie rozumiem? czy wg. MK mam liczyć już za wrzesień rozumując "od 1 października" - licząc zaliczkę za wrzesień??
Co ma znaczyć: "od WRZEŚNIA 2019 lub III KWARTAŁU 2019" ?

Zresztą, ta kwota zaliczki w MK za wrzesień wychodzi mi taka z dupy, że nie mogę wpaść co i jak policzyć (17, 17,75, 18,..% + różne KW) aby odkryć pochodzenie tej wartości (przeliczył wstecznie cały rok przez 17.75, przez 17% - no tego nie testowałem, za dużo roboty).

  Kilka poprzednich miesięcy liczyło już dobrze, aha, chyba pisałem do producenta MK na początku 2019r, bo znowu jakieś składki ZUS wyliczał o kilka groszy nieprawidłowo (zaokrąglenia źle brał czy coś) - dostałem odpowiedź jakąś całkowicie zniechęcającą do dalszego kontaktu (chyba testera na dwa dni ze mnie chcieli zrobić choć im wyłożyłem na tacy proste działania i podstawiłem linkiem potwierdzające kwoty na stronie ZUS-u). Za coś dwa,trzy miesiące (aktualizacje) jakoś składki zaczęły się liczyć dobrze, także te co poprzednio źle wychodziły.

Jestem nieco wkurzony tym programem, ma dużo fajnych rzeczy, ale co z tego, jak boje się [wyników] programu księgowego :/

Data: 2020-04-29 00:04:36
Autor: marios
W dniu 28.04.2020 o 22:05, marios pisze:

[...]

Doszedłem.
Jak napisał tak policzył - wrzesień policzony po nowemu.
  Tylko na wyświetlanym formularzu nie jest uwidocznione że od podstawy [rocznej] opodatkowania policzył 17,75 i .. odjął też od razu KW 548,30zł.
A przez wyrobione już uprzedzenie do MK w nic nie wierzę.

Ja w Excelu mam to rozbite bardziej analitycznie i liczby mi się kompletnie nie pokrywały (podatek z podstawy).

Pozostaje pytanie:

Czy to faktycznie ma być policzone już za wrzesień czy dopiero za październik.

Te teksty w necie Ctrl+C+V do szału doprowadzają, poplątanie z pomieszaniem (od października, od(za?) IV kwartału,...). Tak, wiem , ustawa - i tak już mi łeb pęka od tej polskiej kreatywności w przepisach, jeszcze przebijaj się przez hektary paragrafów.

Data: 2020-04-29 16:11:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
MK Rzeczpospolitej - co on znowu liczy?!

"marios" 5ea8a874$0$17354$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Wcześniej czy późnij sam zaczniesz tańczyć wg melodii Ctrl+C+V...

-=-

Wkrótce wybory -- można zacząć wybieranie uczciwych miast cwanych,
ale obiecujących czy rokujących...

Tradycyjnie -- nie wybieram.

--

MK Rzeczpospolitej - co on znowu liczy?!