MK (v. 21.27 a niemożność wysłania dekalracji VAT)

Data: 2017-07-13 20:37:47
Autor: radekp@konto.pl
MK (v. 21.27 a niemożność wysłania dekalracji VAT)
Używam programu MK 21.27 (wersja na rok 2013).

Próbuję teraz wysłać deklarację VAT7 -- ale wyrzuca błąd połączenia z
https://bramka.e-deklaracje.mf.gov.pl/uslugi/dokumenty (kłopoty z
HTTPS/certyfikatem).

Ma ktoś taki problem?

Data: 2017-07-13 22:26:28
Autor: Kviat
MK (v. 21.27 a niemoĹźność wysłaniaQ1|AפjZÚr8•=˝

Pewnie chodzi o WindowsXP, Vista:

http://kasy-fiskalne24.pl/poradnik/brak-mozliwosc-wyslania-e-deklaracji-windows-xp-vista/

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2017-07-14 10:16:53
Autor: radekp@konto.pl
MK (v. 21.27 a niemożność wysłania dekalracji VAT)
Thu, 13 Jul 2017 22:26:28 +0200, w <5967d774$0$648$65785112@news.neostrada.pl>,
Kviat napisał(-a):

W dniu 2017-07-13 o 20:37, radekp@konto.pl pisze:
> Używam programu MK 21.27 (wersja na rok 2013).
> [...]

Hmm, nie bardzo -- mam W7.
Jakaś aktualizacja certyfikatów w Win może pomóc?

Data: 2017-07-14 10:50:18
Autor: Pete
Kviat napisał(-a):

[...]

http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/e-deklaracje/aktualnosci

Wprowadzenie protokołu TLS 1.2 w środowisku produkcyjnym systemu e-Deklaracje od dnia 1.07.2017 r.

W nawiązaniu do komunikatu z dnia 12.05.2017 r. Ministerstwo Finansów informuje, że od dnia 1 lipca 2017 r. w komunikacji z usługą WebServices produkcyjnej Bramki systemu e-Deklaracje zostanie wprowadzona wyższa wersja protokołu komunikacyjnego TLS 1.2.

Uprzejmie prosimy producentów oprogramowania o dostosowanie swoich rozwiązań do komunikacji z Bramką e-Deklaracji z wykorzystaniem protokołu TLS 1.2.

Użytkowników przesyłających deklaracje drogą elektroniczną informujemy, że z chwilą wprowadzenia na środowisku produkcyjnym protokołu TLS 1.2 nie będzie możliwa komunikacja z systemem e-Deklaracje ze starszych i nie wspieranych systemów operacyjnych Windows XP i Windows Vista.

--
Pete

Data: 2017-07-14 10:51:09
Autor: Pete
Kviat napisał(-a):

[...]

I jeszcze

Informacja o zmianie certyfikatu SSL systemu testowego e-Deklaracje

Ministerstwo Finansów informuje, że system testowy e-Deklaracje będzie korzystał od dnia 12 czerwca 2017 r. z nowego certyfikatu SSL.
Szczegółowe informacje znajdują się w zakładce ,,Do pobrania" w temacie ,,Informacja na temat certyfikatu SSL serwera testowego usługi Web Services systemu e-Deklaracje".

--
Pete

Data: 2017-07-14 12:42:02
Autor: Piotr Gałka
[...]

Czyli deklarujemy wspieranie naszych firm a napędzamy klientów Microsoftowi.
P.G.

Data: 2017-07-14 14:07:42
Autor: Pete
W dniu 2017-07-14 o 12:42, Piotr Gałka pisze:
[...]

Bezedura.
Gdzie tu widzisz ograniczenie do MS?

1. W jaki sposób złożyć zeznanie drogą elektroniczną?

Zeznanie drogą elektroniczną można złożyć na kilka sposobów:
    2. Przy użyciu Aplikacji e-Deklaracje Desktop (wspierające korzystanie z formularzy interaktywnych w zakresie PIT-4R, PIT-8AR, PIT-8C, PIT-11, PIT-40, IFT-1/IFT-1R, IFT-3/IFT-3R, PIT-16, PIT-16A, PIT-16Z, PIT-19A, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39, VAT-7, VAT-7D, VAT-7K, VAT-27, VAT-27K, VAT-UE, VAT-UEK bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego (wymaga oprogramowania Adobe Reader 9.0.0 lub nowszy). Aplikacja działa pod systemami Windows, Linux, Mac).

3. Inne oprogramowanie stworzone przez firmy zewnętrzne zgodnie z aktualną specyfikacją we-wy (dostępną w dziale Do pobrania).

4. Formularzy online - dla deklaracji składanych w zakresie podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych i karty podatkowej oraz zeznania podatkowego PIT-37 od roku 2014, jak i zeznania PIT-38 od roku 2015.

--
Pete

Data: 2017-07-14 14:35:59
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2017-07-14 o 14:07, Pete pisze:

[...]

Nie widzę ograniczenia do MS ale skłanianie do zakupu nowej wersji Windows.
Odniosłem się jedynie do tekstu (nie wiem czy jest oparty na prawdzie): "nie będzie możliwa komunikacja z systemem e-Deklaracje ze starszych i nie wspieranych systemów operacyjnych Windows XP i Windows Vista".

Jeśli ktoś do tej pory używał XP to raczej nie przerzuci się na system operacyjny innego producenta.
P.G.

Data: 2017-07-14 15:03:14
Autor: Pete
W dniu 2017-07-14 o 14:35, Piotr Gałka pisze:
[...]

To jest tak jak z medycyną.
Nikt już dzisiaj nie używa upuszczania krwi jako leku na choroby tylko dlatego, że jest za darmo i nie czuje potrzeby użycia płatnych lekarstw.
Postęp kosztuje i trzeba się z nim pogodzić
(zwłaszcza, że można jeszcze wysyłać deklaracje analogową drogą)

--
Pete

Data: 2017-07-15 12:38:01
Autor: radekp@konto.pl
MK (v. 21.27 a niemożność wysłania dekalracji VAT)
Fri, 14 Jul 2017 15:03:14 +0200, w <okafej$5pu$1@node1.news.atman.pl>, Pete
<nobody@nowhere.com> napisał(-a):

[...]

Jaki jest postęp w zamianie XP + program księgowy na W10 i ten sam program
księgowy? :> (+ ewentualnej "postępowej" zmiany komputera)

Data: 2017-07-16 09:42:41
Autor: Pete
W dniu 2017-07-15 o 12:38, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Postęp jest taki, że na Twojej konfiguracji nie działa. :P
HGW czy to wina starej MK czy XP-ka.

Ściągnij sobie obraz W10, odpal w wirtualnej maszynie, postaw na nim Twoją MK i sprawdź czy pójdzie.

Jeśli nie, to musisz odżałować 5 dych rocznie na MK.
A jeśli tak - to stawiasz linuxa i na Vine MK - kiedyś chodziła, a skoro masz wersję z 2013 to obstawiam, że pójdzie.

--
Pete

Data: 2017-07-14 17:14:06
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-07-14, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

Nie widzę ograniczenia do MS ale skłanianie do zakupu nowej wersji Windows.

Skłania do aktualizacji antyków.

Jeśli ktoś do tej pory używał XP to raczej nie przerzuci się na system operacyjny innego producenta.

Jeśli ten ktoś korzystający z takiego antyku ma dostęp do internetu to stanowi zagrożenie i słusznie należy podchodzić do tegoż bardzo nieufnie, jak do bardzo potencjalnego zagrożenia.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-07-15 11:48:37
Autor: radekp@konto.pl
MK (v. 21.27 a niemożność wysłania dekalracji VAT)
Fri, 14 Jul 2017 17:14:06 +0200, w
<slrnomhntu.2hc0.wojciech.bancer@pl-test.org>, Wojciech Bancer

On 2017-07-14, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

> [...]

Jeśli ten ktoś korzystający z takiego antyku ma dostęp do internetu to stanowi zagrożenie i słusznie należy podchodzić do tegoż bardzo nieufnie, jak do bardzo potencjalnego zagrożenia.

Nieużywajmy więc Windowsów, do każdego z nich należy podchodzić jak do
potencjalnego zagrożenia -- niezależnie od wersji.

Data: 2017-07-15 13:57:48
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-07-15, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

[...]

[...]

Niewspieranych i niełatanych? No jak najnardziej.
To samo Linuksów, czy OSX.

W przypadku pozostałych, to wygląda to tak samo jak w innych systemach.
Zawirusowanych wordpressów na linuksach też jest na tony i odpowiadają za pokaźny odsetek wysyłanych spamów.

Ilość wirusów to w większym wypadku pochodna popularności rozwiązania,
a nie systemu.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-07-31 22:38:51
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Fri, 14 Jul 2017 14:35:59 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

[...]

Przecież nie napiszą "systemów operacyjnych niewspierających protokołu TLS
1.2", bo 99% odbiorców tego nie zrozumie. Przynajmniej wymuszają
korzystanie z bezpiecznych standardów i chwała im za to.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2017-07-15 10:13:41
Autor: Michał
Kviat napisał(-a):

[...]

Tak, włączasz Internet Eksplodera, wchodzisz w opcje, tam zaawansowane i wyszukujesz na liście czegoś w rodzaju TLS 1.2 (albo 1.3?). Zaznaczasz
i powinno działać.

Data: 2017-07-15 11:49:39
Autor: radekp@konto.pl
MK (v. 21.27 a niemożność wysłania dekalracji VAT)
Sat, 15 Jul 2017 10:13:41 +0200, w
<5969ceb6$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>, Michał <niema@niema.pl>
napisał(-a):

> [...]

Tak, włączasz Internet Eksplodera, wchodzisz w opcje, tam zaawansowane i wyszukujesz na liście czegoś w rodzaju TLS 1.2 (albo 1.3?). Zaznaczasz

Niestety, nie pomoże (IE nawet nie ma nic wspólnego z tym).
Wysyłka e-deklaracji od zeszłego miesiąca jest możliwa tylko z nową wersją MK
(czyli od wersji 2017).

Data: 2017-07-16 11:14:50
Autor: Michał
On 15.07.2017 11:49, radekp@konto.pl wrote:
[...]

A sprawdziłeś chociaż? Miałem ten sam problem tydzień temu i u mnie pomogło. Mówię o problemie z certyfkiatem.

Data: 2017-07-16 22:41:01
Autor: radekp@konto.pl
MK (v. 21.27 a niemożność wysłania dekalracji VAT)
Sun, 16 Jul 2017 11:14:50 +0200, w
<596b2e8c$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>, Michał <niema@niema.pl>
napisał(-a):

> [...]
> A sprawdziłeś chociaż? Miałem ten sam problem tydzień temu i u mnie pomogło. Mówię o problemie z certyfkiatem.

A masz starą wersję MK czy wysyłałeś z poziomu przeglądarki?

Data: 2017-07-17 13:25:09
Autor: Michał
On 16.07.2017 22:41, radekp@konto.pl wrote:
A sprawdziłeś chociaż? Miałem ten sam problem tydzień temu i u mnie
pomogło. Mówię o problemie z certyfkiatem.

A masz starą wersję MK czy wysyłałeś z poziomu przeglądarki?

Mam zupełnie inny program księgowy, ale problem z certyfikatem był
ten sam, bo wynika on z ustawień systemowych, a nie ustawień danego
programu.

Data: 2017-07-17 17:15:45
Autor: radekp@konto.pl
MK (v. 21.27 a niemożność wysłania dekalracji VAT)
Mon, 17 Jul 2017 13:25:09 +0200, w
<596c9e95$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>, Michał <niema@niema.pl>
napisał(-a):

> Mam zupełnie inny program księgowy, ale problem z certyfikatem był
ten sam, bo wynika on z ustawień systemowych, a nie ustawień danego
programu.

Nie pomogło. Domyślam się, że masz XP. W 8.1 TLS 1.2 jest domyślnie zaznaczone.

Data: 2017-07-20 12:58:32
Autor: Michał
On 17.07.2017 17:15, radekp@konto.pl wrote:

Nie pomogło. Domyślam się, że masz XP. W 8.1 TLS 1.2 jest domyślnie zaznaczone.

Mam W7. Pisałeś, że też masz W7, a tu nagle 8.1 :-)

Data: 2017-07-21 12:24:02
Autor: radekp@konto.pl
MK (v. 21.27 a niemożność wysłania dekalracji VAT)
Thu, 20 Jul 2017 12:58:32 +0200, w
<59708cd8$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>, Michał <niema@niema.pl>
napisał(-a):

Mam W7. Pisałeś, że też masz W7, a tu nagle 8.1 :-)

Ach, to przepraszam za wprowadzenie w błąd -- 8.1 :)

Data: 2017-08-15 12:34:55
Autor: radekp@konto.pl
MK (v. 21.27 a niemożność wysłania dekalracji VAT)
Thu, 13 Jul 2017 20:37:47 +0200, w
<npefmcl9kvot5ip5jjg3k7vrup0v5s7ka4@4ax.com>, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

[...]

W tym miesiącu problem rozwiązał się -- przypuszczam, że albo coś leżało po
stronie MF albo przywrócili możliwość wysyłania ze starszych
systemów/programów.

MK (v. 21.27 a niemożność wysłania dekalracji VAT)