MLE dla Gortata

Data: 2009-06-06 13:49:11
Autor: Striker
MLE dla Gortata
Tak sobie czytam te przerozne fora (Detroit, Orlando, Toronto), i widze, ze
jednak sporo ludzi (fanow, of course) mowi o pelnym MLE dla Gortata. W swietle
ostatniej wypowiedzi Stana ("Gortat had the best all-around game last night" i
ze beda probowac gry Twin Towers), przy dobrej serii finalowej, ja tam bym sie
nie zdziwil jakby Marcin tyle dostal. Tak gadaliscie, ze jak polowe z MLE
dostanie to bedzie wszystko na co moze liczyc. Czy nie czas zweryfikowac te
opinie?

pozdr.
Striker

Data: 2009-06-06 16:23:33
Autor: Tomasz Radko
MLE dla Gortata
Striker pisze:
[...]

1. Stern puścił farbę, że w przyszłym sezonie spodziewa się 10% spadku dochodów NBA. Będzie straszny wycisk, kluby chcące uniknąć LT będą zmuszone ciąć do samych kości.

2. Sprawdź, ilu mięśniaków będzie FA lub w przededniu FA (ostatni rok kontraktu). Tak na szybko, tylko ci FA, których kojarzę:

Pachulia
Marvin Williams
Powe
Bass
Andersen
Kleiza
McDyess
Wallace
Hayes
Odom
Mbenga
Mihm
Lee
Curry
Ratliff
Gooden
Marion
Boozer
Millsap
Okur

3. Gortat pokazał, że potrafi grać jako rezerwowy C. Jego zadania były bardzo ograniczone: obrona, deska, punkty z dobitek. Gortat ma wymalowane na czole "role player". Czy rezerwowy center wart jest MLE?

Jezeli przyjrzysz się liście płac NBA, to najwięcej przepłaconych graczy jest właśnie w okolicach MLE. Żeby daleko nie szukać Lakers mieli na początku sezonu Vujacica, Radmanovica, a do pewnego stopnia i Walton się łapie (użyteczny zawodnik, ale w stopniu nieusprawiedliwiającym zarobków).

Moim zdaniem w tegorocznym offseason za MLE będzie można dostać kogoś z wyższej półki niż Gortat. Dwa lata temu pewnie dostałby pełne MLE, ale czasy się zmieniają.

Coś więcej będzie można powiedzieć, gdy NBA ustali s.c. i LT i gdy pojawi się lista płac klubów. Będzie można popatrzyć, kto ma wolne środki i potrzebę na C/PF.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-07 13:47:50
Autor: wiLQ
MLE dla Gortata
Tomasz Radko napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

2. Sprawdź, ilu mięśniaków będzie FA lub w przededniu FA (ostatni rok kontraktu). Tak na szybko, tylko ci FA, których kojarzę:

Marvin Williams
Ratliff

Miesniakow, dobre ;-)

3. Gortat pokazał, że potrafi grać jako rezerwowy C. Jego zadania były bardzo ograniczone: obrona, deska, punkty z dobitek. Gortat ma wymalowane na czole "role player". Czy rezerwowy center wart jest MLE?

To musi byc rezerwowym centrem?
 --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-07 13:55:02
Autor: Tomasz Radko
MLE dla Gortata
wiLQ pisze:

[...]

Tego właśnie nie wiadomo.

Data: 2009-06-08 07:21:39
Autor: mdorota
MLE dla Gortata
Poniekad juz wiadomo co sie moze wydarzyc - Gortat do Knicksow. Patrz
nizej (za nypost.com). Wyglada na to ze MLE jest w zasiegu. Ryzyko
powtorki case'u Jerome'a James'a niskie ze wzgledu na wychwalana etyke
pracy. U D'Antoniego sie chlopak nabiega, nazbiera ze hoho. Jestem na
TAK.

MM

LOS ANGELES -- Though the Knicks likely will take a combo-type guard
in the June 25 NBA Draft, Knicks team president Donnie Walsh will eye
a center with his $5 million mid-level exception during free agency,
and Orlando's 7-foot backup Marcin Gortat is very high on his list,
The Post has learned.

KNICKS BLOG

The Knicks had no interior defensive presence, and that's Gortat's
strength. He also blocks shots and rebounds. (The Knicks were last in
blocked shots the past two years).

The Polish big man originally was drafted by coach Mike D'Antoni's
Suns in the second round of 2005, but they traded his rights. Gortat
probably will not be re-signed because he plays a smallish role as
Dwight Howard's backup and the Magic can't pay him accordingly.

Gortat said the Knicks could be an ideal spot. Gortat (four points,
three rebounds) played 15 minutes last night as Magic coach Stan Van
Gundy often used a twin-tower alignment to combat the Lakers' size.

Magic general manager Otis Smith can match any offer, but said he
knows it will be a financial challenge to retain Gortat.

"He's got the best job in America, playing behind my best player,
playing 8 to 10 minutes," Smith said. "He goes out and does his job
and probably has the best work ethic of anyone in the locker room. Can
he start for another team? Yeah he can.

"I'll just deal with it and the market will dictate where he goes,"
Smith added. "I would like to keep him on our team, but it depends if
someone wants to make him a starter and figures out what's my breaking
point. I'm sure teams will make a run for him."

Gortat averaged 12 minutes, scoring 3.8 points and 4.5 rebounds. Van
Gundy, whose Magic team lost 101-96 in overtime and trails the best-of-
seven series, 2-0, said he may play him more in The Finals to combat
the Lakers' size advantage.

"I love New York, I can tell you that," Gortat said. "It was the first
city I landed when I landed in the states five years ago. I love Coach
D'Antoni and I know [Danilo] Gallinari from Europe."

Data: 2009-06-08 16:28:58
Autor: s
MLE dla Gortata
mdorota@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Widzisz, jakbys czytal posty L'e-Szczura, to bys wiedzial, ze Gortat sie nie nadaje, bo zbiera i blokuje. L'e wie lepiej i napisal to chyba przynajmniej 2 razy

:D

(no offense, jezeli czytujesz nas ostatnio, to wiesz, skad "to alibi":-))

Pozdr

"...natomiast wywalajac dobrego zawodnika jest 100% szans, ze straciles wartosciowego zawodnika - wiLQ"

Data: 2009-06-08 17:04:34
Autor: Tomasz Radko
MLE dla Gortata
mdorota@poczta.onet.pl pisze:
Poniekad juz wiadomo co sie moze wydarzyc - Gortat do Knicksow. Patrz
nizej (za nypost.com). Wyglada na to ze MLE jest w zasiegu. Ryzyko

Vecsey?

Data: 2009-06-08 09:45:53
Autor: L'e-szczur
MLE dla Gortata
On 8 Cze, 17:04, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
mdor...@poczta.onet.pl pisze:

> Poniekad juz wiadomo co sie moze wydarzyc - Gortat do Knicksow. Patrz
> nizej (za nypost.com). Wyglada na to ze MLE jest w zasiegu. Ryzyko

Vecsey?

Ale ktory - bo jeden jest do zniesienia.

Data: 2009-06-08 12:53:58
Autor: Washko
MLE dla Gortata
mdor...@poczta.onet.pl pisze:

> Poniekad juz wiadomo co sie moze wydarzyc - Gortat do Knicksow. Patrz
> nizej (za nypost.com). Wyglada na to ze MLE jest w zasiegu. Ryzyko

Vecsey?

Berman

Pzdr. Washko

Data: 2009-06-09 00:06:51
Autor: wiLQ
MLE dla Gortata
mdorota@poczta.onet.pl napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

Poniekad juz wiadomo co sie moze wydarzyc - Gortat do Knicksow. Patrz
nizej (za nypost.com). Wyglada na to ze MLE jest w zasiegu.

Hmm, czy mi sie wydaje czy to zwykle spekulacje i gdybanie?

Ryzyko
powtorki case'u Jerome'a James'a niskie ze wzgledu na wychwalana etyke
pracy.

Przeciez sprawa Jamesa nie sprowadza sie do tego, ze jest leniwy, a do
tego, ze dostal kontrakt de facto za jedna dobra serie po czym okazal
sie bezuzyteczny dla druzyny.

Knicks team president Donnie Walsh will eye
a center with his $5 million mid-level exception during free agency,
and Orlando's 7-foot backup Marcin Gortat is very high on his list,
The Post has learned.

Brakuje mi tu okreslenia _pelne_ MLE.

Gortat said the Knicks could be an ideal spot.

Tak powiedzial? Hmmm...

"He's got the best job in America, playing behind my best player,
playing 8 to 10 minutes," Smith said.

Huh?

Can he start for another team? Yeah he can.

O, i to jest wg mnie ciekawa informacja...
 --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-09 01:10:47
Autor: Tomasz Radko
MLE dla Gortata
wiLQ pisze:
[...]

Na blogu Knicks porównanie Jamesa i Gortata (tak, to straszne, ktoś porównuje statystyki i na ich podstawie wyciąga wnioski o poziomie gry koszykarzy. Kiedy ci Jankesi się nauczą, że hartofdeczempion, hothęd i liderszip są ważniejsze). Gortat wypada zdecydowanie lepiej, najbardziej daje do myślenia o połowę wyższe Reb48. Co prawda Gortat wychodził na boisko najczęściej zastąpić Howarda, więc prawdopodobnie przeciwnicy często wykorzystywali okazję, by dac odpocząć swojemu starterowi.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-07 13:55:43
Autor: wiLQ
MLE dla Gortata
Striker napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

[...]

Wg mnie kilka lat temu w ciemno moznaby stawiac na MLE dla Marcina, ale
niestety dla niego niekorzystnie zmienily sie okolicznosci finansowe, a
do tego zdarzyla sie fala wpadek MLEowskich typu Jerome James, ktore
moga skutecznie zniechecac do rozdawania tego typu kontraktow. Do tego
stopnia, ze AFAIR bedzie mowa o zniesieniu MLE przy nastepnych
negocjacjach odnosnie CBA. --
pzdr
wiLQ

MLE dla Gortata