MON Rosji: Polska odpowiedzialna za II wojn wiat ow...

Data: 2009-06-04 02:10:53
Autor: Tzva Adonai
MON Rosji: Polska odpowiedzialna za II wojn wiat ow...
Artyku podobno znajduje si na oficjalnym serwisie rosyjskiego MON,
przeszukaem ju wikszo serwisu, uyem nawet ich wewntrznej
wyszukiwarki i nic...

http://www.mvd.ru/search/?query=%CF%EE%EB%FC%F8%E0&ul=http%3A%2F%2Fwww.mvd.ru%2F

Skasowali czy le szukam?...

Data: 2009-06-04 12:41:42
Autor: awe
MON Rosji: Polska odpowiedzialna za II wojn wiatow...
O jest w tym duzo prawdy. Trzeba bylo powiedziec Niemcom. Ok chcecie miec tunel prosze bardzo, kopcie pod ziemia. Chcecie GDA - bierzcie - i tak byl niemiecki.

awe

Data: 2009-06-04 12:42:40
Autor: raff
awe pisze:
O jest w tym duzo prawdy. Trzeba bylo powiedziec Niemcom. Ok chcecie miec tunel prosze bardzo, kopcie pod ziemia. Chcecie GDA - bierzcie - i tak byl niemiecki.

A ja chcialbym Alpy Niemieckie i pol Bawarii, trzeba im bylo odpowiedziec.

R.

Data: 2009-06-04 13:25:47
Autor: Vic
MON Rosji: Polska odpowiedzialna za II wojnê ¶ wiatow±...
awe wrote:
O jest w tym duzo prawdy. Trzeba bylo powiedziec Niemcom. Ok chcecie miec tunel prosze bardzo, kopcie pod ziemia. Chcecie GDA - bierzcie - i tak byl niemiecki.

Od 20 lat Polacy wiedzieli w jakiej sytuacji geopolitycznej sa.
Wiedzieli, ze od ktoregos z sasiadow oberwa (bo kazdy mial roszczenia terytorialne wzgledem RP), a najprawdopodobniej od obu naraz.
I nie sklonilo ich to do gruntownej modernizacji armii w latach 30-tych.
Armia, jaka RP moglaby wystawic w 1939 gdyby u steru znalazl sie ktos ufajacy bardziej czolgom i samolotom niz konikom i piechocie, nie bylaby oczywiscie najprawdopodobniej w stanie samodzielnie stawic czola armii ZSRR, ale juz z Niemcami moglaby powalczyc (pod warunkiem oczywiscie przygotowania obrony pod wojska pancerne).

Ale gdyby byl w IIRP w drugiej polowie lat 30-tych ktos z glowa na karku, to silna i nowoczesna armie wykorzystalby nie do walki, ale po to aby byc atrakcyjnym kandydatem do sojuszu, przymierza, czy jakkolwiek to nazwac. I oczywiscie mowa nie o sojuszu z Francja czy UK, tylko o jednym lub drugim sasiedzie.

Gdy w Europie rozstrzygalo sie kto z kim, kiedy i jak, polscy wybitni dyplomaci lykali kity podsuwane im przez Anglikow. Kity, ktore mialy sklonic Polakow do zachowania takiego, ktore odciagalo niebezpieczenstwo   wojenne jak najdalej od granic UK i Francji.
Ciekaw jestem czy polskie elity wladzy przed wybuchem wojny faktycznie uwazaly Polske za mocarstwo, tak jak to lansowala owczesna propaganda?

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-04 13:49:36
Autor: awe
MON Rosji: Polska odpowiedzialna za II wojne ?wiatow?...
Troche przesadzasz z ta silna armia, bo okres miedzywojenny byl ciezkim okresem i bardzo duzo zrobili. Zwlaszcza ze byl rok 1919-20. Pomysl Tusk nawet nie potrafi wybudowac 7 km autostrad rocznie, a oni musieli zcalic caly kraj.
Beck chyba pochodzil z rodziny zydowskiej z Limanowej prawda?
awe

Data: 2009-06-04 14:50:39
Autor: Vic
awe wrote:
Troche przesadzasz z ta silna armia, bo okres miedzywojenny byl ciezkim okresem i bardzo duzo zrobili.

Po smierci Pilsudskiego to glownie trabili glosno jacy sa fajni i jak wszyscy maja sie ich bac :)

Pomysl Tusk nawet nie potrafi wybudowac 7 km autostrad rocznie

Co go pewnie radykalnie odroznia od Jaroslawa?

Beck chyba pochodzil z rodziny zydowskiej z Limanowej prawda?

Niemcy tak podejrzewali, ale gdy dokladnie to sprawdzili wyszlo im, ze Beck nie ma zydowskiego pochodzenia.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-04 15:52:36
Autor: awe
MON Rosji: Polska odpowiedzialna za II wojne ?wiatow?...

Uytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h08gil$3gh$1mx1.internetia.pl...
awe wrote:
[...]

-- -- -- -- -- -- -
vic mysle ze naprawde powinienes troche glebiej zainteresowac tematem, oj...oj..oj;-)
awe

Data: 2009-06-04 15:54:56
Autor: Vic
awe wrote:
vic mysle ze naprawde powinienes troche glebiej zainteresowac tematem, oj...oj..oj;-)

Eeee, twoja stara spiewka...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-04 16:48:16
Autor: awe
MON Rosji: Polska odpowiedzialna za II wojne ?wiatow?...

Uytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h08kb5$8kv$3mx1.internetia.pl...
awe wrote:
vic mysle ze naprawde powinienes troche glebiej zainteresowac tematem, oj...oj..oj;-)

Eeee, twoja stara spiewka...

--
Vicki fiki micki, ja nie wiem z jakiego ty wyszedles butu czy odbytu, ale jak juz wystawiasz glowke to zanim pojdziewsz w kanalizacje - rozgladnij sie chociaz jak wyglada swiat bo przelecisz przez rure i tyle wiesz co se dupe o te rury zatrzesz.
Pierniczysz tu takie farmazony ze az mi slabo. Powiem krotko polska w okresie miedzywojennym to mogla sobie drgnac a nie podskoczyc. Przede wszystkim kiepskie finanse i zanim aparat panstwowy stanal na nogi to juz u granic staly 2 najwieksze armie. Doszlo?

Data: 2009-06-04 14:44:04
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Vic wrote:

Armia, jaka RP moglaby wystawic w 1939 gdyby u steru znalazl sie ktos
ufajacy bardziej czolgom i samolotom niz konikom i piechocie

Nie mielimy wwczas zbyt duo ropy, za to siana byo pod dostatkiem. ;)
--
Pit

Data: 2009-06-04 14:48:40
Autor: Panslavista
MON Rosji: Polska odpowiedzialna za II wojn? ?wiatow?...

Uytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisa w wiadomoci
Vic wrote:

> Armia, jaka RP moglaby wystawic w 1939 gdyby u steru znalazl sie ktos
> ufajacy bardziej czolgom i samolotom niz konikom i piechocie

Nie mielimy wwczas zbyt duo ropy, za to siana byo pod dostatkiem. ;)

Nieprawda. Borysaw i inne miasta - prawie Kuwejt.

Data: 2009-06-04 14:54:14
Autor: raff
[...]

Trzeba sie bylo zbroic na potege. Ale i tak sytuacja geopolityczna byla paskudna. Z trzech stron Niemcy, z czwartej zamknieci przez Zwiazek Radziecki.

R.

Data: 2009-06-04 15:03:52
Autor: Vic
raff wrote:
Trzeba sie bylo zbroic na potege. Ale i tak sytuacja geopolityczna byla paskudna. Z trzech stron Niemcy, z czwartej zamknieci przez Zwiazek Radziecki.

To sie trzeba bylo skumac z ktoryms. Przed 1939, a nawet jeszcze na poczatku 1939, bylo to mozliwe.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-04 15:22:42
Autor: raff
[...]

Skumalbys sie z Niemcami - po przegranej wojnie bylbys potraktowany jak panstwo Osi i okrojony ze wschodu. Skumalbys sie z ZSRR - skonczylbys jako republika radziecka.

R.

Data: 2009-06-04 15:46:01
Autor: Vic
raff wrote:
Skumalbys sie z Niemcami - po przegranej wojnie bylbys potraktowany jak panstwo Osi i okrojony ze wschodu. Skumalbys sie z ZSRR - skonczylbys jako republika radziecka.

Nie powiem, ze to co piszesz nie mogloby miec miejsca, bo mogloby. Ale to nie jedyne mozliwe scenariusze.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-04 16:12:57
Autor: Panslavista
MON Rosji: Polska odpowiedzialna za II wojn? ?wiatow?...

Uytkownik "raff" <trytytyty13@autograf.pl> napisa w wiadomoci
> [...]
;)

> [...]

Trzeba sie bylo zbroic na potege. Ale i tak sytuacja geopolityczna byla
paskudna. Z trzech stron Niemcy, z czwartej zamknieci przez Zwiazek

W  OBU  KUPA  PARCHA...

Data: 2009-06-04 15:00:18
Autor: Vic
MON Rosji: Polska odpowiedzialna za II wojn? ?wiatow?...
Pit Kowalski albo Nowak wrote:
Nie mieliśmy wówczas zbyt dużo ropy, za to siana było pod dostatkiem. ;)

Niemcy tez za duzo nie mieli, co ich nie zmiechecilo jak widac.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-04 15:22:41
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Vic wrote:

Pit Kowalski albo Nowak wrote:
Nie mielimy wwczas zbyt duo ropy, za to siana byo pod dostatkiem. ;)

Niemcy tez za duzo nie mieli, co ich nie zmiechecilo jak widac.

To tylko art by taki. ;)

--
Pit

MON Rosji: Polska odpowiedzialna za II wojn wiat ow...