Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   MONDEO TDCI MK3 - aż tak awaryjne?

MONDEO TDCI MK3 - aż tak awaryjne?

Data: 2009-07-24 09:49:10
Autor: Seba
MONDEO TDCI MK3 - aż tak awaryjne?
Dnia Fri, 24 Jul 2009 09:21:51 +0200, WS napisał(a):

dużo czytałem opinii i testów na temat MONDEO MK3 (2002-2006)
dosyć dużo jeździ tego po naszych drogach i jak patrze na ogłoszenia mają bardzo przystępne ceny na rynku wtórnym

czy to jest spowodowane..?

interesuje mnie KOMBI diesel od2004r
podobno silnik 130KM lepszy do 115KM? (interesuje mnie trwałość i ew. koszty napraw)
jak z zawieszeniem na naszych polskich drogach?
ford miał skłonność do rudego - jak to jest w tym modelu?

Ujeżdżamy MKIII z 2004 r. (kupiony jako nowy, w 2005 r.) z silnikiem
TDCI 130 KM - aktualnie dobijamy tym autem do przebiegu coś koło 90 kkm
(czyli niedużo). Co do napraw, to jakiś tam sworzeń/wahacz w zawieszeniu
był robiony - nie pamiętam dokładnie który, ale auto jeździ po WRC i
Bolkowie, więc i tak zawieszenie jest IMO trwałe (biorąc pod uwagę stan
naszych 'dróg' - na nie nie ma mocnych). Ostatnio przy przeglądzie
(robię go co 15 kkm) jakaś uszczelka przy grodzi czołowej też była
poprawiana (woda przy dużym deszczu ciekła do środka) - ale to
naprawione zostało bezkosztowo (po prostu poprawiono położenie
uszczelki) chyba więcej grzechow nie pamiętam (na gwarancji było kilka
napraw na koszt Forda - jakieś akcje serwisowe).

Ogólnie fajne auto - jest naprawdę duże, zrywne (chociaż krótkie
pierwsze trzy biegi irytują czasami w mieście), elastyczne i ekonomiczne
w spalaniu ON. Bardzo wygodne na dalsze wyjazdy - pół domu do niego
zmieścisz i komfortowo pojedziesz na drugą stronę Europy.

Jakbym miał mieć jakieś obiekcje co do tego auta to do wykończenia
wnętrza (plastikowe i to mocno) i lakieru/blach - są IMO słabej jakości
(np. pod uchwytem od anteny CB porobiły się bąbelki powietrza (?) pod
lakierem). Chyba na to (blachy) musisz zwrócić największą uwagę - sam jestem ciekaw
czy to urban legend, czy nie i u nas ten problem się pojawi.
Co do osprzętu silnika - turbinę sprawdź standardowo w serwsie, tam też
zrób próbę przelewową wtryskiwaczy i będziesz wiedział mniej więcej na
czym stoisz.

Tak ogólnie to auto jest w miarę bezawaryjne - przeglądy eksploatacyjne
(olej, filtry, czasami klocki, itd.) i jakieś 'duperele'. Zobaczymy jak
będzie dalej.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-07-25 14:54:17
Autor: news.neostrada.pl
MONDEO TDCI MK3 - aż tak awaryjne?
tak niech go kule bija
jak kupisz 9-10 letnie takie auto to uwierz poznasz wszystkich mechanikow w okolicy a co sie nowisci z mechaniki nadowiadujesz

kup tujote oszczedzaj kase nawet jak ja opchniesz to cena jej nie spadnie az tak bardzo jak tego ustrojstwa
zobacz na allegro ile jest fordow w kit
i forda nawet w lux stanie ciezko jest opchnac komukolwiek

Data: 2009-07-24 15:56:02
Autor: WS
MONDEO TDCI MK3 - aż tak awaryjne?
kup tujote oszczedzaj kase nawet jak ja opchniesz to cena jej nie spadnie az tak bardzo jak tego ustrojstwa
zobacz na allegro ile jest fordow w kit
i forda nawet w lux stanie ciezko jest opchnac komukolwiek

obecnie jezdze corolla e12 :) w benzynie
a teraz szukam kombi... a avensis to już raczej nie to czego szukam :)

MONDEO TDCI MK3 - aż tak awaryjne?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona