MS 7207 a Sempron

Data: 2010-04-17 12:51:37
Autor: Remek
MS 7207 a Sempron
Witam

Na płycie MSI MS 7207 mam procesor Sempron 2600+. nawet podczas całkowitej bezczynności uzytkownika wiatrak "wyje" na pełnych obrotach. Everest pokazuje temperaturę procesora 60 st, a użycie skacze od zera do 100%. Co podejrzewać?

- wadliwy procesor?
- wadliwa płyta, czujnik?

Jak to diagnozować, ewentualnie coś ustawić w BIOS-ie?

Czasem jak "mu" odbije to wiatrak zwalnia mimo niezmienionych wskazań temperatury.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-17 13:02:28
Autor: Czarek
MS 7207 a Sempron
W dniu 2010-04-17 12:51, Remek napisał/a:
a użycie skacze od zera do 100%.

Sprawdź co ci powoduje chwilowe obciążenie procesora. Przeskanuj na początek programem Malwarebytes Anti-Malware i posprzątaj za pomocą CCleaner.

--
Cz.

Data: 2010-04-17 13:17:39
Autor: Remek
MS 7207 a Sempron
Użytkownik "Czarek" napisał:

Sprawdź co ci powoduje chwilowe obciążenie procesora.

Zapomniałem napisać, że to Windows98 SE, w którym mechanizm podglądu uruchomionych procesów jest ułomny. Zanim na próbę postawię XP może znajdzie się inne rozwiązanie? Jakis "mądry" programik, który to pokaże. System jest nowy i bez dostępu do internetu, więc zanim skorzystam z Twoich rad i pościągam programy anty, chciałbym zobaczyć ewentualnie co zużywa procesor? A czy ta płyta obsługuje prawidłowo Semprona?

Remek

Data: 2010-04-17 22:17:59
Autor: MAR
MS 7207 a Sempron
W dniu 2010.04.17 12:51, Remek pisze:
Na płycie MSI MS 7207 mam procesor Sempron 2600+. nawet podczas

To istniał Sempron 2600+ na socket 939 ?

całkowitej bezczynności uzytkownika wiatrak "wyje" na pełnych obrotach.

A wiatrak ma regulację obrotów ?

Everest pokazuje temperaturę procesora 60 st, a użycie skacze od zera do

No to się nie przegrzewa.

Czasem jak "mu" odbije to wiatrak zwalnia mimo niezmienionych wskazań
temperatury.

Zwalnia na ucho czy też zmniejsza się ilość obrotów (i ile wynosi ?)

--
Mar

Data: 2010-04-19 10:42:01
Autor: Remek
MS 7207 a Sempron
Użytkownik "MAR" napisał:

> Na płycie MSI MS 7207 mam procesor Sempron 2600+...

To istniał Sempron 2600+ na socket 939 ?

http://www.allegro.pl/item992974137_amd_sempron_2600_socket_754.html
http://www.allegro.pl/listing/search.php?category=4227&sg=0&string=Sempron+2600%2B

Z tą nazwą płyty jest jakaś niejasność. Nie wiem czy są  różne konstrukcje o tej samej nazwie, bałagan w informacjach, czy informacje są niepełne, bo też spotykam opisy że to Socket 939, AMD 64 itd.

> całkowitej bezczynności uzytkownika wiatrak "wyje" na pełnych obrotach.

A wiatrak ma regulację obrotów ?

Tego właśnie chciałbym się dowiedzieć,

> Everest pokazuje temperaturę procesora 60 st, a użycie skacze od zera do

No to się nie przegrzewa.

Przecież nie o to chodzi.

> Czasem jak "mu" odbije to wiatrak zwalnia mimo niezmienionych wskazań
> temperatury.

Zwalnia na ucho czy też zmniejsza się ilość obrotów (i ile wynosi ?)

Słyszę, że zwalnia i Everest pokazuje.

Pełne obroty - 4116
Wolniejsze   - 3196

Remek