MS-DOS obchodzi 30 urodziny

Data: 2011-07-28 08:52:48
Autor: Ghosthunter
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
MS-DOS ma już 30 lat. Czy ktoś pamięta tamte czasy? Pamiętam dyskusję nad
tym czy Wolfenstein 3D jest lepszy od Wolfa 2.

Data: 2011-07-28 09:22:39
Autor: adresss
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
On Thu, 28 Jul 2011 08:52:48 +0200, Ghosthunter <pusty@nospam.pl>
wrote:

MS-DOS ma już 30 lat. Czy ktoś pamięta tamte czasy? Pamiętam dyskusję nad
tym czy Wolfenstein 3D jest lepszy od Wolfa 2.

ale najpierw byl PC-DOS a potem drogi IBM'a i Microsoftu sie rozeszly
i rownolegle byl juz pc-dos i ms-dos.

--
ThinkXtra

Data: 2011-07-28 07:48:50
Autor: ąćęłńóśźż.
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
Dopiero??
Jak ten czas zap....ala :-((
W lato 1981 bawiłem się na jakimś przyniesionym z pracy przez Anglika u którego rodziny mieszkałem komputerze, wszystko w jednym czyli monitorek, klawiatura, może i był nawet napęd.
Zabawa to była chyba jakaś znakowa (ASCII ;)) Formuła 1, żeby nie wypaść z trasy trzeba było lewo-prawo którymiś klawiszami pstrykać.
To naprawdę 30 lat ???

-- -- -

Data: 2011-07-28 09:50:20
Autor: Dominik & Co
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
W dniu 28-07-2011 09:22, adresss@poczta.pl rzecze:

ale najpierw byl PC-DOS a potem drogi IBM'a i Microsoftu sie rozeszly
i rownolegle byl juz pc-dos i ms-dos.

Przede wszystkim to OT, ale jak już tak uściślamy, to najpierw
był QDOS. Potem MS kupił QDOSA i zaoferował IBM jako SO dla jego
PC. A potem MS stwierdził, że szkoda, by tak wspaniały produkt
miał się marnować i sprzedawał go także oddzielnie.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-07-28 18:30:31
Autor: d530
MS-DOS obchodzi 30 urodziny

<adresss@poczta.pl> wrote in message news:6f32375vp1r6rosb6sus02i0vmce7qikc14ax.com...

ale najpierw byl PC-DOS a potem drogi IBM'a i Microsoftu sie rozeszly
i rownolegle byl juz pc-dos i ms-dos.

-- ThinkXtra

a DR-DOS Garego Kildalla to w poprzek czy prostopadle ?

Data: 2011-07-28 15:40:38
Autor: zly
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
Dnia Thu, 28 Jul 2011 08:52:48 +0200, Ghosthunter napisał(a):

MS-DOS ma już 30 lat.

Ma? Czy miałby?:)

--
marcin

Data: 2011-07-29 09:39:09
Autor: Ghosthunter
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
Dnia Thu, 28 Jul 2011 15:40:38 +0200, zly napisał(a):

Dnia Thu, 28 Jul 2011 08:52:48 +0200, Ghosthunter napisał(a):

MS-DOS ma już 30 lat.

Ma? Czy miałby?:)

Są miejsca gdzie jest wciąż używany, więc ma.

Data: 2011-07-28 22:43:35
Autor: kamil
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
On 28/07/2011 07:52, Ghosthunter wrote:
MS-DOS ma już 30 lat. Czy ktoś pamięta tamte czasy? Pamiętam dyskusję nad
tym czy Wolfenstein 3D jest lepszy od Wolfa 2.

Bez jaj, 15 godzin i jeszcze nikt nie napisał, żeby zmienić zasilacz? ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-29 08:46:42
Autor: Jacek Maciejewski
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
Dnia Thu, 28 Jul 2011 08:52:48 +0200, Ghosthunter napisał(a):

MS-DOS ma już 30 lat.

Czas leci... Mój pierwszy PC-et miał przeglądarkę Arachne for DOS i modem
zewnętrzny 2kB/s :) Ta Arachne, coś koło 1 MB ściągała się pół nocy z
0202122.
--
Jacek

Data: 2011-07-29 09:33:25
Autor: Jacek
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
Dnia Fri, 29 Jul 2011 08:46:42 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

O ile pamietam, to gdy tepsa wprowadzila ten numer, to w sprzedazy byly juz
modemy 56k, a i Windows 95 juz byl.

Data: 2011-07-29 09:43:24
Autor: Mariusz Kruk
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek"
[...]

"W sprzedaży", to nie znaczy "wszycy mieli".
(BTW, na wielu liniach modemy 56k pracowały tylko na 33600 (a czasem
i niżej, jak była kiepska linia)).
Zresztą V.90 jest z roku bodajże 1998, kiedy to numer tepsiany działał
już od dłuższego czasu.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-07-29 09:48:41
Autor: Jacek
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
Dnia Fri, 29 Jul 2011 09:43:24 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

No ale 2k, to przesada...

(BTW, na wielu liniach modemy 56k pracowały tylko na 33600 (a czasem
i niżej, jak była kiepska linia)).
Zgadza sie.

Zresztą V.90 jest z roku bodajże 1998, kiedy to numer tepsiany działał
już od dłuższego czasu.
1996

Data: 2011-07-29 10:09:49
Autor: Mariusz Kruk
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
[...]

Nie. Tam była mowa o 2k_B_/s, a nie 2kbps.
Czyli musiało to być co najmniej 19200

http://www.itu.int/rec/T-REC-V.90-199809-I/en

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-07-31 09:33:47
Autor: Jacek
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
Dnia Fri, 29 Jul 2011 10:09:49 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Przeoczylem.
[...]

Mialem na mysli rok wprowadzenia 0202122.
http://internetum.blox.pl/2011/03/historia-internetu-w-polsce-cz10.html

Data: 2011-08-01 18:38:53
Autor: Wiktor S.
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
(BTW, na wielu liniach modemy 56k pracowały tylko na 33600 (a czasem
i niżej, jak była kiepska linia)).
Zgadza sie.

w moim mieście na 0202122 chodziło na 31200, a na alternatywnym 0202422 (o
którym mało kto wie) działało 33600.
Później obie linie chodziły na 48000-56000 zależnie od wiatru.

To już ze dwa lata miną odkąd ostatni raz użyłem modemu :-) /ale co prawda to było do wysłania faksu/

--
Azarien

Data: 2011-08-01 20:00:29
Autor: Tomek
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
W dniu 2011-08-01 18:38, Wiktor S. pisze:
To już ze dwa lata miną odkąd ostatni raz użyłem modemu :-) /ale co
prawda to było do wysłania faksu/

Tak z ciekawości - 202122 jeszcze działa?

Data: 2011-08-01 21:40:19
Autor: d530
MS-DOS obchodzi 30 urodziny

"Tomek" <x@y.z> wrote in message news:4e36e99c$0$2453$65785112news.neostrada.pl...

Tak z ciekawości - 202122 jeszcze działa?

nie masz telefonu pod ręką żeby sprawdzić ?

Data: 2011-08-22 10:12:17
Autor: Wiktor S.
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
Tak z ciekawości - 202122 jeszcze działa?

nie masz telefonu pod ręką żeby sprawdzić ?

myślę że w dzisiejszych czasach jest całkiem możliwe nie mieć pod ręką telefonu tepsy.

--
Azarien

Data: 2011-08-01 21:40:49
Autor: Jacek Maciejewski
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
Dnia Mon, 01 Aug 2011 20:00:29 +0200, Tomek napisał(a):

Tak z ciekawości - 202122 jeszcze działa?

W zeszłym roku na koniec sierpnia jeszcze działał.
--
Jacek

Data: 2011-07-29 15:47:10
Autor: Doxent
MS-DOS obchodzi 30 urodziny

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisał w wiadomości news:y22q3e9mtdgm.sc7wmui6riyt.dlg40tude.net...
[...]

wtedy już miałem Windows 95. Czasy dosowe to przed 1995 rokiem wtedy korzystałem z TPSA BBS który uruchomiony był w Szczecinie. Oczywiście z czysto dosowych lat to początek 1990 roku zaraz potem pojawił się Windows 3.0 który miałem odpalony na XT z bursztynowym monitorem hercules. Chodził kulawo ale wiele ciekawych rzeczy można było zrobić. W tym XT-ku z prockiem Nec v30@10MHz miałem jako jeden z niewielu stację 3.5'' 1.44. Dyskietka wtedy potrafiła przechowywać dane 10 lat i mimo katowania nie padała tak jak dzisiaj. Kosztowały one też odpowiednio więcej za paczkę około 40-50 zł. Paczka 5.25 o pojemności 360MB kosztowała około 20-30 zł. Z ciekawostek miałem nawet dyskietki firmy Stilon Gorzów które nie były nawet takie tragiczne a pachniały trochę jak stary ser albo farba emulsyjna.

Data: 2011-08-23 07:44:50
Autor: Great Cornholio
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
On Thu, 28 Jul 2011 08:52:48 +0200, Ghosthunter <pusty@nospam.pl> wrote:

MS-DOS ma już 30 lat. Czy ktoś pamięta tamte czasy? Pamiętam dyskusję nad
tym czy Wolfenstein 3D jest lepszy od Wolfa 2.

Ja pamiętam swojego pierwszego PC (kupiony chyba w 1991 roku). AT 12 MHz,  1Mb RAM, 384Kb podstawowej i 640Kb rozszerzonej pamięci, dyskietki 3.5 cal  1.44Mb i 5 1/4 1.2MB, karta hercules monitor bursztynowy. W tamtych  czasach zeby odpalic jakas giere trzeba bylo sie niezle natrudzic.  Emulatory CGA EGA i inne. To były czasy Norh&South, Duel Test Drive 2 i  NBA Lakers vs Celtics (ta może troche pozniej).

--
Using Opera's revolutionary email client: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-08-26 07:37:39
Autor: JoteR
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
"Great Cornholio"  napisał:

Ja pamiętam swojego pierwszego PC (kupiony chyba w 1991 roku).
AT 12 MHz,  1Mb RAM, 384Kb podstawowej i 640Kb rozszerzonej pamięci,

Chyba odwrotnie, 640 KiB to była podstawowa, a i te dodatkowe 384 KiB ciężko nazwać rozszerzoną, raczej górną (Upper Memory), chociaż specyfikacja LIM (kto pamięta, co oznaczał ten skrót?) faktycznie określała tę przestrzeń jako XMS). Dawało się w niej upchnąć co najwyżej sterowniki i kawałek systemu, dopiero obszar powyżej 1 MiB był tą prawdziwą pamięcią rozszerzoną.
Jeśli coś pokręciłem, to proszę o sprostowanie. Jakby co, to opis organizacji pamięci PC XT/AT jest tutaj:
http://www.grush.one.pl/article.php?id=memtypes&page=1

JoteR

Data: 2011-08-26 10:00:24
Autor: Tomasz Potega
MS-DOS obchodzi 30 urodziny
On 08/26/11 07:37, JoteR wrote:
[...] specyfikacja LIM (kto pamięta, co oznaczał ten skrót?) [...]

Lotus, Intel, Microsoft ;)

skrót pojawiał się jednak zwykle w przypadku pamięci EMS.

pozdrowienia,
shadow

MS-DOS obchodzi 30 urodziny