MS Excel 4.0a PL

Data: 2020-03-17 13:26:19
Autor: alukasorkiestras
MS Excel 4.0a PL
Witam! Czy kto¶ posiada Excela 4.0 (dla Windows 3.1) w polskiej wersji językowej na dyskietkach???
Wielkie dzięki!

Data: 2020-03-17 16:32:48
Autor: Fanta Shokata
MS Excel 4.0a PL
W dniu ¶roda, 18 marca 2020 00:07:21 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
W dniu 2020-03-17 o 21:26, alukasorkiestras@gmail.com pisze:
> Witam! Czy kto¶ posiada Excela 4.0 (dla Windows 3.1) w polskiej wersji językowej na dyskietkach???
> Wielkie dzięki!
> Angielski jest:
https://winworldpc.com/product/microsoft-office/40
https://winworldpc.com/product/microsoft-excel/4x

Link do polskiego już nie działa:
http://wowiko.nazwa.pl/twojexcel/1/dow.html

Niestety, dobre wyszukiwarki tematyczne, typu infoseek czy yahoo dawno już zdechły :(
Podobnie różne warezy.
Chyba tylko chomik został.
Poszukaj może jeszcze na abadonware.

-- Pozdrawiam.

Adam

Wielka szkoda. A tak chciałem się pobawić w makra polskiego Excela 4.0.

Data: 2020-03-18 08:02:47
Autor: ąćęłńóśźż
MS Excel 4.0a PL
A dlaczego polski?
BTW stawiasz to na MS Windows for Workgroups czy na jakim¶ emulatorze?
Problem z dyskietkami (3 1/2'') jest m.in. taki, że drogie się zrobiły, a elementy Office'a (Word, Excel) to były na 8-11 dyskietkach każdy.

-- -- -
A tak chciałem się pobawić w makra polskiego Excela 4.0.

Data: 2020-03-18 02:33:19
Autor: Fanta Shokata
MS Excel 4.0a PL
Chcę postawić to na emulatorze z systemem WFW 3.11

Data: 2020-03-18 11:19:45
Autor: Adam
MS Excel 4.0a PL
W dniu 2020-03-18 o 08:02, ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

(...)

Cały Office 95 mie¶cił się w jednym pudełku na 10 szt. 3,5".
Wydaje mi się, że Excel 4.0 był na jednej lub dwóch dyskietkach.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-03-18 03:28:23
Autor: Fanta Shokata
MS Excel 4.0a PL
Excel 4.0 był na trzech dyskietkach. Natomiast Excel 5.0 był już na 9 dyskietkach.

Data: 2020-03-18 12:20:40
Autor: ąćęłńóśźż
MS Excel 4.0a PL
A po co Ci 4.0, a nie 5.0?

-- -- -

Data: 2020-03-18 04:25:03
Autor: Fanta Shokata
MS Excel 4.0a PL
Dla języka makr

Data: 2020-03-18 15:48:14
Autor: ąćęłńóśźż
MS Excel S.A. PL
Inny był w 4.0 niż w 5.0?
Inna wersja językowa niż polska nie da rady?

-- -- -
Dla języka makr

Data: 2020-03-18 08:01:56
Autor: Fanta Shokata
MS Excel S.A. PL
W dniu ¶roda, 18 marca 2020 15:48:17 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Inny był w 4.0 niż w 5.0?
Inna wersja językowa niż polska nie da rady?

-- -- -
> Dla języka makr

Język makr w 4.0 był inny. W 5.0 było już VBA.
Koniecznie musi być polska wersja językowa.

Data: 2020-03-18 22:12:21
Autor: ąćęłńóśźż
MS Excel S.A. PL
Może w bibliotece jakiego¶ wydziału informatyki maj± (w tamtych czasach dokładano grube cegły podręczników użytkownika)?
Strzelam, że to rok około 1995.
Fajne laski wtedy były ;))

-- -- -
Koniecznie musi być polska wersja językowa.

Data: 2020-03-18 14:26:49
Autor: Fanta Shokata
MS Excel S.A. PL
Ostatnio widziałem na Allegro Worda 2.0 i Excela 4.0. Obydwa były po polsku.

Data: 2020-03-18 23:03:21
Autor: ąćęłńóśźż
MS Excel S.A. PL
Data: 2020-03-18 15:12:36
Autor: Fanta Shokata
MS Excel S.A. PL
Nie jestem żaden haker, tylko miło¶nik historii komputerów.

Data: 2020-03-18 11:44:39
Autor: ±ćęłń󶼿
MS Excel 4.0a PL
Może Ľle zapamiętałem.
Gdzie¶ mam pudełko z dyskietkami (nie jestem pewien wersji językowej), tyle że przez pomyłkę nagrałem inne rzeczy na jednej z dyskietek, więc liczba dyskietek u mnie to n-1 :-(
Ciekawe, czy dałyby się odczytać po latach?
Nie tyle o magnetyzm mi chodzi, co o kurz i ryzyko porysowania przy styku głowicy.
Pewnie warto zacz±ć używanie starej stacji 3 1/2 '' od jakiej¶ dyskietki czyszcz±cej, lub jakiej¶ nieważnej dyskietki.
A tak swoj± drog± w tamtych czasach znacznie fajniejszy był zestaw Lotusa (m.in. 1-2-3), choć Office było nieco szybsze (bo MS ukrywał szczegóły Win przed producentami innego oprogramowania).

Jeżeli na emulator, to szukaj obrazów dyskietek zamiast fizycznych no¶ników.
Na chomiku nie ma?
Tu chyba nowsze (głównie niemieckie i trochę angielskie):
https://os.ingenserverhost.de/

16-bitowe Office 4.0 to dawało się chyba postawić na 32-bitowych Win 95/98?

W sumie to NTG ;-)

-- -- -

Data: 2020-03-18 03:51:36
Autor: Fanta Shokata
MS Excel 4.0a PL
Niestety na chomiku nie ma

Data: 2020-03-18 23:26:27
Autor: ąćęłńóśźż
MS Excel 4.0a PL
Może tego zapytaj?
chomikuj.pl/windowsbase

-- -- -
Niestety na chomiku nie ma

Data: 2020-03-18 15:28:42
Autor: Fanta Shokata
MS Excel 4.0a PL
OK

Data: 2020-03-18 15:53:48
Autor: Fanta Shokata
MS Excel 4.0a PL
No niestety nie ma.

Data: 2020-03-19 00:20:30
Autor: Adam
MS Excel 4.0a PL
W dniu 2020-03-18 o 23:53, Fanta Shokata pisze:
No niestety nie ma.

Aktualnie robię migracje dysków na większe w jednym ze starych komputerów, w których mam kopie moich instalek.
Wiem, że miałem instalki od Off.95, ale istnieje szansa, że miałem też starsze.
Jak znajdę, to dam znać, ale to dopiero za kilka lub kilkana¶cie dni.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-03-18 16:22:20
Autor: Fanta Shokata
MS Excel 4.0a PL
Trzymam kciuki!

Data: 2020-03-29 16:08:21
Autor: Fanta Shokata
MS Excel 4.0a PL
Udało Ci się odnaleĽć polskiego Excela 4.0???

Data: 2020-03-31 11:00:55
Autor: Adam
MS Excel 4.0a PL
W dniu 2020-03-30 o 01:08, Fanta Shokata pisze:
Udało Ci się odnaleĽć polskiego Excela 4.0???

Niestety, nie.
Najstarsza wersja, jak± znalazłem, to Office97.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-03-17 23:00:45
Autor: ąćęłńóśźż
MS Excel 4.0a PL
A je¶li, to...?

-- -- -
Czy kto¶ posiada Excela 4.0 w polskiej wersji językowej na dyskietkach?

Data: 2020-03-17 15:21:22
Autor: Fanta Shokata
MS Excel 4.0a PL
W dniu wtorek, 17 marca 2020 23:01:02 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
A je¶li, to...?

-- -- -
> Czy kto¶ posiada Excela 4.0 w polskiej wersji językowej na dyskietkach?

Jestem kolekcjonerem starego oprogramowania.

Data: 2020-03-22 14:34:32
Autor: t-1
MS Excel 4.0a PL
W dniu 2020-03-17 o 21:26, alukasorkiestras@gmail.com pisze:
Witam! Czy kto¶ posiada Excela 4.0 (dla Windows 3.1) w polskiej wersji językowej na dyskietkach???
Wielkie dzięki!

Szukać nie umiesz?

https://www.olx.pl/oferta/microsoft-excel-i-word-ver-4-0-dyskietki-dla-kolekcjonera-CID99-IDxSYhX.html

Data: 2020-03-22 14:36:48
Autor: t-1
MS Excel 4.0a PL
W dniu 2020-03-22 o 14:34, t-1 pisze:
[...]

Sorry, chyba jednak stare.

Data: 2020-03-22 06:53:57
Autor: Fanta Shokata
MS Excel 4.0a PL
A może ty masz polskiego Excela 4.0???

Data: 2020-03-22 16:00:47
Autor: t-1
MS Excel 4.0a PL
W dniu 2020-03-22 o 14:53, Fanta Shokata pisze:
A może ty masz polskiego Excela 4.0???

Mam kilkaset dyskietek z tego okresu.
Sprawdzę w przyszłym tygodniu co mam.

Data: 2020-03-22 08:05:17
Autor: Fanta Shokata
MS Excel 4.0a PL
W dniu niedziela, 22 marca 2020 16:00:47 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
W dniu 2020-03-22 o 14:53, Fanta Shokata pisze:
> A może ty masz polskiego Excela 4.0???
> Mam kilkaset dyskietek z tego okresu.
Sprawdzę w przyszłym tygodniu co mam.

Ok. Życzę ci powodzenia.