MSDNAA

Data: 2010-07-07 14:29:01
Autor: kapsi
MSDNAA
Mam Windowsa z MSDNAA. Czy w razie kontroli muszę przedstawiać jakieś
licencje (konto z uczelni już mi wygasło)? Wypaliłem płytę na dvd, i z
napisanym pisakiem serialem nie wygląda ona zbyt legalnie.

Data: 2010-07-07 08:52:17
Autor: witek
MSDNAA
kapsi wrote:
Mam Windowsa z MSDNAA. Czy w razie kontroli muszę przedstawiać jakieś
licencje (konto z uczelni już mi wygasło)? Wypaliłem płytę na dvd, i z
napisanym pisakiem serialem nie wygląda ona zbyt legalnie.

Zapytali na uczelni, czy maja cos co mogliby ci dac.
Chocby ksero ich umowy/licencji z microsoftem.

Data: 2010-07-07 20:14:47
Autor: lukasz
MSDNAA
witek pisze:
kapsi wrote:
[...]

osobiscie trzymam wydruki ze storny MSDNAA z moimi danymi [Imie Nazwisko, email studencki] i kluczem rejestracyjnych produktu

moze wystarczy :)

co do uzytkowania po zakonczeniu studiow to mozna uzywac, ale nie mozna instalowac na nowo [nowy komp, format, etc.]

pzdrw

Data: 2010-07-07 21:27:40
Autor: kapsi
MSDNAA
On Wed, 07 Jul 2010 20:14:47 +0200, lukasz wrote:

co do uzytkowania po zakonczeniu studiow to mozna uzywac, ale nie mozna instalowac na nowo [nowy komp, format, etc.]

Z tego co znalazłem na jakimś forum to nie można też uaktualniać ani
instaolować programów.

Data: 2010-07-07 14:35:34
Autor: Maddy
MSDNAA
W dniu 07-07-2010 14:29, kapsi pisze:
Mam Windowsa z MSDNAA. Czy w razie kontroli muszę przedstawiać jakieś
licencje (konto z uczelni już mi wygasło)? Wypaliłem płytę na dvd, i z
napisanym pisakiem serialem nie wygląda ona zbyt legalnie.

Zanim się rozpęta piekło, spytam.

Jakiej kontroli?????

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-07-07 15:43:12
Autor: kapsi
MSDNAA
On Wed, 07 Jul 2010 14:35:34 +0200, Maddy wrote:

[...]

Np. jakiś nalot na akademik.

Data: 2010-07-07 16:14:35
Autor: Maddy
MSDNAA
W dniu 07-07-2010 15:43, kapsi pisze:
[...]

Cytuję

"konto z uczelni już mi wygasło"

Student (może doktoranta?), mieszka w akademiku, to jakie konto z uczelni mu wygasło?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-07-07 17:11:03
Autor: kapsi
MSDNAA
On Wed, 07 Jul 2010 16:14:35 +0200, Maddy wrote:

Cytuję

"konto z uczelni już mi wygasło"

Student (może doktoranta?), mieszka w akademiku, to jakie konto z uczelni mu wygasło?

Nie mogę się już zalogować, podejrzewam, że konta były np. do końca
semestru. Studentem jeszcze jestem.

Data: 2010-07-07 17:17:34
Autor: Maddy
MSDNAA
W dniu 07-07-2010 17:11, kapsi pisze:
On Wed, 07 Jul 2010 16:14:35 +0200, Maddy wrote:

Cytuję

"konto z uczelni już mi wygasło"

Student (moĹźe doktoranta?), mieszka w akademiku, to jakie konto z
uczelni mu wygasło?

Nie mogę się już zalogować, podejrzewam, że konta były np. do końca
semestru. Studentem jeszcze jestem.

To może wyjaśnij to z uczelnią?
Wyglądało jakbyś się na drugi koniec polski już wyniósł, a Tobie się nie chce spacerku zrobić do źródła wiedzy.
Skoro wam tam policja co chwila robi kipisz to chyba warto ruszyć pupę sprzed komputera?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-07-07 17:22:48
Autor: kapsi
MSDNAA
On Wed, 07 Jul 2010 17:17:34 +0200, Maddy wrote:

[...]

To i tak sprawa drugorzędna, jeśli jak napisał witek niżej biorą sprzęt ze
sobą, a później się wyjaśnia, to nie jest to ważne. Nalotu jeszcze nie
robili ale chyba warto wiedzieć żeby być mądrym przed szkodą.

Data: 2010-07-07 10:34:12
Autor: witek
MSDNAA
kapsi wrote:
[...]

wez pod uwage, że "później" zwykle oznacza 2 - 3 lata.

Data: 2010-07-07 19:37:27
Autor: kapsi
MSDNAA
On Wed, 07 Jul 2010 10:34:12 -0500, witek wrote:

wez pod uwage, że "później" zwykle oznacza 2 - 3 lata.

To tym bardziej nie ma co brać kser licencji z uczelni.

Data: 2010-07-07 21:21:57
Autor: wspolna-flaszka.pl
MSDNAA

Użytkownik "kapsi" <abc@de.fg> napisał w wiadomości news:pps80l4s6l25$.dlgjhkjhdsksg.com...
[...]

zainstaluj trucrypt i zaszyfruj dysk systemowy

--
Ja wiem czego potrzebujesz ....
http://programdofakturowania.info.pl

Data: 2010-07-09 23:31:07
Autor: Gotfryd Smolik news
MSDNAA
On Wed, 7 Jul 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

zainstaluj trucrypt i zaszyfruj dysk systemowy

  Przed "zabraniem do wyjaśnienia" (i sprowadzenia sprzętu do postaci
złomu moralnego) to chyba nie chroni ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-10 09:37:10
Autor: Zbynek Ltd.
MSDNAA
Gotfryd Smolik news napisał(a) :
On Wed, 7 Jul 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

zainstaluj trucrypt i zaszyfruj dysk systemowy

  Przed "zabraniem do wyjaśnienia" (i sprowadzenia sprzętu do postaci
złomu moralnego) to chyba nie chroni ;)

Ale pozwoli zachować godność. Tylko tego nie mogą zatrzymać na 3
lata do wyjaśnienia.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-07-10 15:23:14
Autor: Smok Eustachy
MSDNAA
Dnia Fri, 09 Jul 2010 23:31:07 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

On Wed, 7 Jul 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

zainstaluj trucrypt i zaszyfruj dysk systemowy

  Przed "zabraniem do wyjaśnienia" (i sprowadzenia sprzętu do postaci
złomu moralnego) to chyba nie chroni ;)

Ja to bym dane szyfrował, a system to niech se będzie.

Data: 2010-07-10 19:29:18
Autor: Zbynek Ltd.
MSDNAA
Smok Eustachy napisał(a) :
[...]

A pliki temporary to gdzie niby są? W "usuniętych" :-) A jak i tam
już nie ma, to są w pełni zapisane ślady na dysku z których można
jeszcze sporo wyczytać.

Skoro już szyfrujemy, to na całego. Fakt, że obrazu dysku już nie
zapiszemy. W zasadzie. Bo plik będzie całkiem spory i do
przechowywania już nie na jednej DVD.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-07-10 18:04:25
Autor: Smok Eustachy
MSDNAA
Dnia Sat, 10 Jul 2010 19:29:18 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):
/.../
A pliki temporary to gdzie niby są? W "usuniętych" :-) A jak i tam już
nie ma, to są w pełni zapisane ślady na dysku z których można jeszcze
sporo wyczytać.

Pliki temporary są w katalogu poszczególnych użytkowników bo gdzie mają być?
Ewentualnie w katalogu tmp ktĂłry siedzi w ramdysku.

Skoro już szyfrujemy, to na całego. Fakt, że obrazu dysku już nie
zapiszemy. W zasadzie. Bo plik będzie całkiem spory i do przechowywania
juĹź nie na jednej DVD.

Ale po co szyfrować system?

Data: 2010-07-10 21:26:31
Autor: Zbynek Ltd.
MSDNAA
Smok Eustachy napisał(a) :
[...]

Ewentualnie w katalogu tmp który siedzi w ramdysku.

Jesteś w stanie tak skonfigurować system, by pliki tymczasowe,
danych które obrabiasz, były tylko i wyłącznie w ramdysku lub w
przestrzeni zaszyfrowanej? By nie zapisywały się w pliku wymiany? By
nie pokazały się poza przestrzenią zaszyfrowaną? Gratulacje. Serio.
Chylę czoła przed taką wiedzą.

Dla mnie prościej jest zaszyfrować cały dysk.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-07-10 21:53:28
Autor: Smok Eustachy
MSDNAA
Dnia Sat, 10 Jul 2010 21:26:31 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):
/.../
Jesteś w stanie tak skonfigurować system, by pliki tymczasowe, danych
które obrabiasz, były tylko i wyłącznie w ramdysku lub w przestrzeni
zaszyfrowanej? By nie zapisywały się w pliku wymiany?

Plik wymiany teĹź w ramdysku. Natomiast szyfrowanie swapu to parodia.

By nie pokazały
się poza przestrzenią zaszyfrowaną? Gratulacje. Serio. Chylę czoła przed
taką wiedzą.

ToĹź to trywialne.

Data: 2010-07-12 00:24:05
Autor: Artur M. Piwko
MSDNAA
In the darkest hour on Sat, 10 Jul 2010 21:53:28 +0000 (UTC),
Smok Eustachy <smok.eustachy@wurg.pl> screamed:
[...]

Plik wymiany w ramdysku to kuriozum. Co innego szyfrowanie swapu.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
[ 00:23:35 user up 12496 days, 12:18,  1 user, load average: 0.97, 0.98, 0.06 ]

Eternal nothingness is fine if you happen to be dressed for it.  -- Woody Allen

Data: 2010-07-12 09:02:33
Autor: Gotfryd Smolik news
MSDNAA
On Sat, 10 Jul 2010, Smok Eustachy wrote:

[...]

Plik wymiany też w ramdysku.

  Tak trochę... na głowie postawione.
  Podobnoż historia zna trochę przypadków, kiedy porąbane systemy
lub aplikacje odmawiały współpracy z braku pagefile, ale taki układ
jak proponujesz w "normalnym" przypadku ma same wady.

  Jedyny "rozsądny" (w miarę) przypadek, to korzystanie w komputerze
z większej ilości RAM niż umie obsłużyć system operacyjny (o co
wcale nie tak trudno i zjawisko występuje nie tylko przy architekturze
Intela oraz Windows 32-bit :))

Natomiast szyfrowanie swapu to parodia.

  Śmiem tę tezę nazwać ekhm... oryginalną ;P

By nie pokazały
się poza przestrzenią zaszyfrowaną? Gratulacje. Serio. Chylę czoła przed
taką wiedzą.

Toż to trywialne.

  Jasne, najbardziej jak jakiś uprzywilejowany kod zapisuje sobie część
treści/konfiguracji/czegokolwiek tam gdzie programista uznał za stosowne.
  Dziwnie Twój post wygląda - z jednej strony sam proponujesz rozwiązanie
sprzeczne z "oczywistością", z drugiej piszesz jakby było oczywiste
że wszyscy programiści (szczególnie kodu uprzywiejowanego) tak BARDZO
pilnują, aby WSZYSTKIE dane dotyczące użyszkodnika były wyłącznie
w katalogach tegoż użyszkodnika. Szczególnie przy przeznaczeniu do
komputera *osobistego* (z podwersją "trzymaj konfigurację wspólną
dla wszystkich użytkowników").
  Ja tam bym za to drugie głowy wolał nie dawać ;)
(a najbardziej za to, że zbiory konfiguracyjne, mogące zawierać
"wraźliwe" dane, nigdy nie leżą np. w katalogu aplikacji)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-12 20:10:14
Autor: Smok Eustachy
MSDNAA
Dnia Mon, 12 Jul 2010 09:02:33 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

On Sat, 10 Jul 2010, Smok Eustachy wrote:
Plik wymiany teĹź w ramdysku.

  Tak trochę... na głowie postawione. PodobnoĹź historia zna trochę
  przypadkĂłw, kiedy porąbane systemy
lub aplikacje odmawiały współpracy z braku pagefile, ale taki układ jak
proponujesz w "normalnym" przypadku ma same wady.

Ma zalety bo obsługa swapa nie nadąża za techniką.
Czyli malutki swapik który oszukuje że jest a jak coś to na gwałt podpinasz plik swapa. Wieleż softu swapuje teraz?

[...]

Jak system ciężko orze swapem to znaczy że jest przeciążony i narzut na szyfrowanie bez sensu.

[...]

A kto go zatwierdzi, tego uprzywilejowanego?

  Dziwnie TwĂłj post wygląda - z jednej strony sam proponujesz
[...]
katalogach tegoĹź uĹźyszkodnika. SzczegĂłlnie przy przeznaczeniu do
komputera *osobistego* (z podwersją "trzymaj konfigurację wspólną dla
wszystkich uĹźytkownikĂłw").

Ja się wypowiadam na temat normalności.

  Ja tam bym za to drugie głowy wolał nie dawać ;)
(a najbardziej za to, że zbiory konfiguracyjne, mogące zawierać
"wraźliwe" dane, nigdy nie leżą np. w katalogu aplikacji)

Oczywiście że nie leżą w systemie używanym przeze mnie.

Data: 2010-07-14 11:53:54
Autor: Gotfryd Smolik news
MSDNAA
On Mon, 12 Jul 2010, Smok Eustachy wrote:

Ma zalety bo obsługa swapa nie nadąża za techniką.
Czyli malutki swapik który oszukuje że jest a jak coś to na gwałt
podpinasz plik swapa. Wieleż softu swapuje teraz?

  Co do softu, to page/swap powinien być zmartwieniem systemu
a nie aplikacji, zaś fakt iż aplikacje to sprawdzały był
nieporozumieniem (niemniej przyznaję że się zdarzało, acz
nie pamiętam kiedy ostatnio spotkałem taki opis).
  A co do "podpinania", to po co ten "malutki" na wstępie,
pomijając aplikacje (które do dziś pewnie już wymarły)?

  Co do pytania o spotkanie z wyswapowaniem, to ostatni przypadek
konieczności naciśnięcia resetu po zapuszczeniu danych programowi
do panoram miałem ze dwa komputery temu :D zaś wszystkie znane mi
systemy "produkcyjne" mają RAM więcej niż trzeba.

Natomiast szyfrowanie swapu to parodia.

  Śmiem tę tezę nazwać ekhm... oryginalną ;P

Jak system ciężko orze swapem to znaczy że jest przeciążony i narzut na
szyfrowanie bez sensu.

  Bez sensu jest przejmowanie się narzutem, jeśli celem jest
zaszyfrowanie danych. Albo-albo.
  Jak pisze na dysk, to i tak strata w czasach oczekiwania w większości
przypadków rekompensuje zwolnioną moc procesora (znaczy "komputer
i tak czeka", może sobie szyfrować).

  Jasne, najbardziej jak jakiś uprzywilejowany kod zapisuje sobie część
treści/konfiguracji/czegokolwiek tam gdzie programista uznał za
stosowne.

A kto go zatwierdzi, tego uprzywilejowanego?

  Administrator, przy instalacji :P

[...]

  A to doceniam.
  Że tak spytam - co to za OS i czym sprawdzałeś warunek o którym mowa?
(bo nie, ZAŁOŻENIE że komercyjne instalatory nigdy nie przyjmą
położenia zbiorów z konfiguracją poza katalogami użytkownika
jest błędne, można tak przyjąć dopiero po weryfikacji każdego
programu z osobna i wszystkich razem).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-11 15:04:15
Autor: Kotlet mielony
MSDNAA

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1007092330240.1352quad...
On Wed, 7 Jul 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

zainstaluj trucrypt i zaszyfruj dysk systemowy

 Przed "zabraniem do wyjaśnienia" (i sprowadzenia sprzętu do postaci
złomu moralnego) to chyba nie chroni ;)

ale przed wszystkim pozostałym tak (i tak i tak z tego co pisza zabiora)

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/ - rewelacja !
http://programdofakturowania.info.pl/

Data: 2010-07-11 21:27:50
Autor: kapsi
MSDNAA
On Wed, 7 Jul 2010 21:21:57 +0200, wspolna-flaszka.pl wrote:

zainstaluj trucrypt i zaszyfruj dysk systemowy

A nie mogą kazać podać hasła?

Data: 2010-07-11 21:29:03
Autor: Andrzej Lawa
MSDNAA
kapsi pisze:
On Wed, 7 Jul 2010 21:21:57 +0200, wspolna-flaszka.pl wrote:

zainstaluj trucrypt i zaszyfruj dysk systemowy

A nie mogą kazać podać hasła?

"Oops, zapomniałem... Jak się denerwuję, to zapominam różne rzeczy..." ;)

Data: 2010-07-11 22:37:47
Autor: Zbynek Ltd.
MSDNAA
Witam

kapsi napisał(a) :
On Wed, 7 Jul 2010 21:21:57 +0200, wspolna-flaszka.pl wrote:

zainstaluj trucrypt i zaszyfruj dysk systemowy

A nie mogą kazać podać hasła?

Kazać to mogą. Mogą też kazać podskoczyć 3 razy na lewej nodze
trzymając się za prawe ucho lewą ręką. Za odmowę grożą podobne
konsekwencje.

W nielicznych, na razie, reżimach totalitarnych za niepodanie hasła
idziesz np na parę lat na przymusową kontemplację do miejsca
odosobnienia. Np w ojczyźnie Wielkiego Brata 5 lat odosobnienia. I
nie jest to klasztor. Chociaż cela ;-)

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-07-12 00:29:18
Autor: kapsi
MSDNAA
On Sun, 11 Jul 2010 22:37:47 +0200, Zbynek Ltd. wrote:

A nie mogą kazać podać hasła?

Kazać to mogą. Mogą też kazać podskoczyć 3 razy na lewej nodze
trzymając się za prawe ucho lewą ręką. Za odmowę grożą podobne
konsekwencje.

Po przeczytaniu takich rewelacji jak kary dla posiadaczy niezabezpieczonego
wifi, nie zdziwiłbym się, jakby była kara za zapomnienie hasła.

Data: 2010-07-12 06:18:37
Autor: spp
MSDNAA
W dniu 2010-07-12 00:29, kapsi pisze:

Po przeczytaniu takich rewelacji jak kary dla posiadaczy niezabezpieczonego
wifi, nie zdziwiłbym się, jakby była kara za zapomnienie hasła.

Nie, za zapomnienie nie ma kary.
Musisz jednak udowodnić, że zapomniałeś a nie, że nie chcesz podać hasła. ;)

--
spp

Data: 2010-07-12 09:12:11
Autor: Zbynek Ltd.
MSDNAA
spp napisał(a) :
[...]

Nie można przeprowadzić dowodu na nieistnienie czegoś :-)

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-07-08 07:06:36
Autor: Jacek_P
MSDNAA
Maddy napisal:
Student (może doktoranta?), mieszka w akademiku, to jakie konto z uczelni mu wygasło?

To jest wyłącznie konto pobraniowe. Z reguły ważność konta jest
ustawiana tak, aby wygasała na koniec semestru lub roku akademickiego.
Student z nowym wpisem przychodzi do administratora, który mu następnie
konto pobraniowe odblokowuje.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-07-07 14:37:14
Autor: olo
MSDNAA
Użytkownik "kapsi" <abc@de.fg> napisał w wiadomości news:fp2s68bntwx8$.dlgjhkjhdsksg.com...
Mam Windowsa z MSDNAA.
1. Licencje MSDN dotyczą tylko okresu subskrybcji.
2. Dodatkowo w licencji są ograniczenia funkcjonalne.
pzdr
olo

Data: 2010-07-07 06:35:27
Autor: Piotr Ratajczak
MSDNAA
On 7 Lip, 14:37, "olo" <ol...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "kapsi" <a...@de.fg> napisał w wiadomościnews:fp2s68bntwx8$.dlgjhkjhdsksg.com...> Mam Windowsa z MSDNAA.

1. Licencje MSDN dotyczą tylko okresu subskrybcji.
2. Dodatkowo w licencji są ograniczenia funkcjonalne.
pzdr
olo

Licencja z MSDN_AA_ pozwala na korzystanie z oprogramowanie również po
zakończeniu studiów. Problem tu dotyczy "szybkiego" wykazania
legalności.

Data: 2010-07-07 08:51:16
Autor: witek
MSDNAA
Piotr Ratajczak wrote:
[...]

szybko sie nie da.
trzeba bedzie przez uczelnie wykazywac, ze sie ma prawo do korzystania z tego programu.
ja bym sie nie przejmował.
policja na miejscu i tak niczego nie sprawdza tylko zwija komputery tak jak ma "w prikazie".

Data: 2010-07-08 07:04:52
Autor: Jacek_P
MSDNAA
Piotr Ratajczak napisal:
Licencja z MSDN_AA_ pozwala na korzystanie z oprogramowanie rĂłwnieĹź po
zakończeniu studiów.

WYŁĄCZNIE do celów dydaktycznych. Masz Windows z MSDNAA? Pisałeś jakieś
pismo służbowe lub do urzędu? Złamałeś warunki licencji.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-07-08 10:13:21
Autor: tasior
MSDNAA
Jacek_P pisze:
WYŁĄCZNIE do celów dydaktycznych. Masz Windows z MSDNAA? Pisałeś jakieś
pismo służbowe lub do urzędu? Złamałeś warunki licencji.

Bzdura. Zrodlo podalem w innym poscie.

Data: 2010-07-08 14:13:38
Autor: Jacek_P
MSDNAA
tasior napisal:
Jacek_P pisze:
> WYŁĄCZNIE do celów dydaktycznych. Masz Windows z MSDNAA? Pisałeś jakieś
> pismo służbowe lub do urzędu? Złamałeś warunki licencji.
Bzdura. Zrodlo podalem w innym poscie.

Guzik mnie obchodzi FAQ wystawiony na jakiejś stronie. Mnie obchodzą
regulacje prawne:

Usage Guidelines:

You may use the software for non-commercial purposes including instructional use, research and/or design, development and testing of projects for class assignment and tests or personal projects. You may not use the Program software for any for-profit software development. When you are no longer a registered student in a department that is a member of the MSDN Academic Alliance, you may no longer receive updates for your personal use computer. However, you may continue to use previously installed software on your computer, provided you continue to follow program guidelines. If you violate the terms of the License Agreement and EULA, the MSDNAA Program Administrator will demand confirmation of removal of the program software on your personal use computer.

Możesz mi teraz powiedzieć, co ma wspólnego przytoczone przeze mnie pisanie pism
do urzędu lub służbowych względem ograniczenia 'for non-commercial purposes including..."?

Mniej argumentuj faq-iem a więcej licencją.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-07-09 10:54:19
Autor: tasior
MSDNAA
Jacek_P pisze:
Możesz mi teraz powiedzieć, co ma wspólnego przytoczone przeze mnie pisanie pism
do urzędu lub służbowych względem ograniczenia 'for non-commercial purposes including..."?

Od kiedy pisanie pism do urzedu (przez osobe prywatna) jest zaliczane do uzytku komercyjnego?

Data: 2010-07-07 20:43:14
Autor: quasi
MSDNAA
W dniu 2010-07-07 14:29, kapsi pisze:
Mam Windowsa z MSDNAA. Czy w razie kontroli muszę przedstawiać jakieś
licencje (konto z uczelni już mi wygasło)? Wypaliłem płytę na dvd, i z
napisanym pisakiem serialem nie wygląda ona zbyt legalnie.

Po co pisałeś serial na płycie skoro on działa tylko raz?

Data: 2010-07-08 07:03:33
Autor: Jacek_P
MSDNAA
kapsi napisal:
Mam Windowsa z MSDNAA. Czy w razie kontroli muszę przedstawiać jakieś
licencje (konto z uczelni już mi wygasło)? Wypaliłem płytę na dvd, i z
napisanym pisakiem serialem nie wygląda ona zbyt legalnie.

A co wyczytałeś w licencji, która powinna ci się pojawić, gdy ssałeś
obraz z serwera ELMS-a?

Oprogramowanie jest do celów dydaktycznych. Jak jesteś dalej studentem
TEGO wydziału, na którym miałeś zakładane konto, to w ogóle nie ma sprawy.
Jeżeli jesteś studentem innego już wydziału, powinieneś pobrać nowe numery.
Jeżeli w ogóle nie jesteś już studentem powinieneś usunąć oprogramowanie,
bo nie spełniasz wymogów licencyjnych.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-07-08 10:12:27
Autor: tasior
MSDNAA
Jacek_P pisze:
Jeżeli w ogóle nie jesteś już studentem powinieneś usunąć oprogramowanie,
bo nie spełniasz wymogów licencyjnych.

Bzdura.

 Tak. Student, ktĂłry zakończył edukację, moĹźe w dalszym ciągu niekomercyjnie (w celach niezarobkowych) uĹźywać oprogramowania MSDN AA. Nie moĹźe jednak uaktualniać go do innej wersji (przykładowo mając Windows XP z MSDN AA nie moĹźna go uaktualnić do Windows Vista). MoĹźe dalej korzystać z poprawek (np. za posrednictwem Windows Update). MoĹźe rĂłwnieĹź wykonywać kopie bezpieczeństwa takiego oprogramowania oraz je odtwarzać.

Zrodlo: http://www.microsoft.com/poland/edukacja/faq.aspx

Data: 2010-07-08 17:39:48
Autor: Pa pa5merf
MSDNAA
Órzytkownik "kapsi" napisał:
Mam Windowsa z MSDNAA. Czy w razie kontroli muszę przedstawiać jakieś
licencje (konto z uczelni już mi wygasło)? Wypaliłem płytę na dvd, i z
napisanym pisakiem serialem nie wygląda ona zbyt legalnie.

podstawowe pytanie to czy ty z faktu posiadania tego nielegalnego windowsa
odnosisz jakieś korzyści majątkowe?
jeśli nie, a podejrzewam że nie, to nic ci nie grozi, a oto pszepis:
Art. 278.
§ 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,
§ 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej
  uzyskuje cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia
  korzyści majątkowej.

drugie pytanie to z jakiej okazji mieli by robić tobie jakąkolwiek kontrolę?
czy mają na nią nakazy oraz jakeiś uzasadnione podejrzenie popełnienia
przestępstwa pszez ciebie? jeśli nie to mogą się walić!:O)

walić złodziejskie korporacje i ich ekoterroryzm i przekupywanie krajowej
milicji żeby pracowała dla zagranicznej prywatnej firmy!!!:O)

Data: 2011-07-18 12:39:23
Autor: Marcin Wasilewski
MSDNAA
Użytkownik "Pa pa5merf" <czv@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c35f07f$1$2597$65785112news.neostrada.pl...

podstawowe pytanie to czy ty z faktu posiadania tego nielegalnego windowsa
odnosisz jakieś korzyści majątkowe?
jeśli nie, a podejrzewam że nie, to nic ci nie grozi, a oto pszepis:

Pech polega na tym, że orzecznictwo mówi, że używanie czegoś bez zapłaty to też korzyść majątkowa.

Data: 2011-07-18 15:50:51
Autor: tak
MSDNAA

Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pl> napisał w wiadomości news:j012gr$2n1$1news.onet.pl...
[...]

Przecież to windows korzysta z PCta a nie odwrotnie.

tak

Data: 2010-07-08 21:43:08
Autor: Michał Gut
MSDNAA
jakbys sie wysilił i przeczytał licencję to byś wiedział że:
wolno ci uzywac tego oprogramowania po zakonczeniu uczelni na takich samych prawach ale:
-tylko ty mozesz tego uzywac
-nie bedziesz mogl pobierac nowych wersji (starych tez - podrukuj sobie klucze i wypal iso).
-o ile mnie pamiec nie myli zakazane jest wykorzystanie do celow komercyjnych

niektore uczelnie podsuwaja oswiadczenia ze student zobowiazuje sie nieuzywac oprogramowania po zakonczeniu uczelni - chociaz licencja o tym nie mowi. jeszcze weryfikowalem to telefonicznie na infolinii ms i potwierdzili - mozna uzywac.

ja bylem glupi i nie podrukowalem kluczy :) a same iso na nic sie zdaja;)

jak bedzie nalot :)))))))))))))) to legitymujesz sie tym ze sciagnales i wypaliles z msdnaa, podajesz swoj mail ktory byl twoim loginem i juz. po tym sobie musza sprawdzic. ponadto kazdorazowo po 'zamowieniu' dostajesz fakture czy druk zamowienia mailem na zero EUR.

sir

Data: 2010-07-07 15:47:49
Autor: witek
MSDNAA
Michał Gut wrote:

jak bedzie nalot :)))))))))))))) to legitymujesz sie tym ze sciagnales i wypaliles z msdnaa, podajesz swoj mail ktory byl twoim loginem i juz.

aha

po tym sobie musza sprawdzic.

tak, biegły sprawdzi. jak będzie miał czas.

ponadto kazdorazowo po 'zamowieniu' dostajesz fakture czy druk zamowienia mailem na zero EUR.

bardzo dobry argument na salę sądową, ale absolutnie nie chroni przed zabraniem komputera.

Data: 2010-07-08 08:12:29
Autor: Michał Gut
MSDNAA
ponadto kazdorazowo po 'zamowieniu' dostajesz fakture czy druk zamowienia mailem na zero EUR.

bardzo dobry argument na salę sądową, ale absolutnie nie chroni przed zabraniem komputera.

i nic cie nie ochroni jesli beda mieli 'uzasadnione podejrzenia' ze masz tam nielegalne oprogramowanie.
bsa wg doniesien prasowych sprzed lat (bo ostatnio cos cicho) polozyla tak kilka firm na lopatki. po prostu zabezpieczyla policja komputery i czesc. firma stoi. musialbym grzebnac w pamieci skad mam te informacje, ale swego czasu pamietam ze nawet w tv bylo glosno o tym. zabierali takze plyty z shareware z pism:)

kwestia pecha

a poza tym prawdopodobienstwo nalotu jest w zasadzie zerowe - chyba ze sciagasz ty albo ktos z twojej podsieci nielegalne materialy, ale to proszenie sie o klopoty na wlasne zyczenie.

Data: 2010-07-08 07:09:12
Autor: Jacek_P
MSDNAA
Michał Gut napisal:
bsa wg doniesien prasowych sprzed lat (bo ostatnio cos cicho) polozyla tak kilka firm na lopatki.

Hm, nurtuje mnie sprawa poruszona przez Olgierda. BSA nie istnieje w Polsce.
Nie czegoś takiego jak BSA - w sensie prawnym.

po prostu zabezpieczyla policja komputery i czesc. firma stoi. musialbym grzebnac w pamieci skad mam te informacje, ale swego czasu pamietam ze nawet w tv bylo glosno o tym. zabierali takze plyty z shareware z pism:)

Tak załatwiono jedną z outsourcingowych firm CAD. Jak wykazano legalność
oprogramowania, to okazało się, że po pierwsze minęły OIDP dwa lata,
firma zbankrutowała, a sprzęt z oprogramowaniem wyparował z magazynów
policji. W tej chwili trwa OIDP proces o BARDZO DUĹťE odszkodowanie.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-07-08 13:18:50
Autor: Michał Gut
MSDNAA
Hm, nurtuje mnie sprawa poruszona przez Olgierda. BSA nie istnieje w Polsce.
Nie czegoś takiego jak BSA - w sensie prawnym.

bo to zwykla organizacja jak kazda inna
oni nie kontroluja tego sami
robia akcje profilaktyczne (zastraszanie listowne i telefoniczne - jedna z pracowni architektonicznych jaka sie opiekuje dostala najpierw lscik potem telefon)
a oprocz tego wystepuja jako 'eksperci' w akcjach policji (bo to de facto policja wchodzi zajmuje komputery itd, a bsa sa fachhoofffcami co maja stwierdzic legalnosc lub nie).

[...]

i bardzo dobrze - mają moj gorący doping.
wkurza mnie to ze policja z bsa czy skarbowka moze uwalic cala firme a potem mowia ups sorry nie mielismy racji - macie te komputery czy dokumenty, dolacza do masy likwidacyjnej./

Data: 2010-07-09 09:03:31
Autor: Grzegorz Kurczyk
MSDNAA
W dniu 08.07.2010 13:18, Michał Gut pisze:

[...]

Tyle, że tego odszkodowania nie zapłaci bsa ani policja tylko Ty, ja i parę milionów innych ludzi płacących podatki :-/

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2010-07-09 02:07:35
Autor: witek
MSDNAA
Grzegorz Kurczyk wrote:

Tyle, że tego odszkodowania nie zapłaci bsa ani policja tylko Ty, ja i parę milionów innych ludzi płacących podatki :-/

A powinni tak jak w Korei Północnej.
Autorzy nieudanej denominacji wona juz gryzą piach, a rodzina siedzi w łagrach.

Data: 2010-07-09 21:18:37
Autor: Michał Gut
MSDNAA
Tyle, że tego odszkodowania nie zapłaci bsa ani policja tylko Ty, ja i parę milionów innych ludzi płacących podatki :-/

prawda to
ale wiecej takich spraw i prawo moze zmienia:)

MSDNAA