MSI WIND, ASUS Eee czy SAMSUNG NC10

Data: 2009-11-13 20:26:50
Autor: Chichotek
MSI WIND, ASUS Eee czy SAMSUNG NC10
Był 13 listopad (pi±tek) gdy o godz. 0:35 *JaromirD* napisał(a):

Staram się wybrać netbook i waham się między MSI WIND, ASUS Eee i Samsungiem NC10.

Pracowałem na wszystkich 3 rodzajach: Samsung ma najlepsza baterię, ale
kiepski taczpat, reszta w normie, MSI to porz±dna obudowa, ergonomiczna
praca na klawiaturze, ale przeciętna matryca, Asus ma stosunkowo niezł±
matrycę (jak w Samsungu), przecietne baterie i tak± sobie obudowę i
klawiaturę.

--
Pozdrawiam, Chichotek
P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 2x2GB A-Data Vitesta 800+,

Data: 2009-11-13 21:29:20
Autor: JaromirD
Chichotek wrote:

Był 13 listopad (piątek) gdy o godz. 0:35 *JaromirD* napisał(a):

Staram się wybrać netbook i waham się między MSI WIND, ASUS Eee i
Samsungiem NC10.

Pracowałem na wszystkich 3 rodzajach: Samsung ma najlepsza baterię, ale
kiepski taczpat, reszta w normie, MSI to porzÄ…dna obudowa, ergonomiczna
praca na klawiaturze, ale przeciętna matryca, Asus ma stosunkowo niezłą
matrycÄ™ (jak w Samsungu), przecietne baterie i takÄ… sobie obudowÄ™ i
klawiaturÄ™.

Przez 99 % czasu będzie używana mysz, więc jakość gładzik nie jest taka ważna (na marginesie, na czym polega jego "kiepskość"?). Jak bardzo klawiatura NC10 jest gorsza od MSI i dlaczego?
Komputerek będzie używany codziennie w szkole jako dziennik (wprowadzono elektroniczny dziennik, jest też wi-fi), więc trwałość obudowy i jej solidne wykonanie też ma znaczenie. Jak z tym w Samsungu?
I ponawiam pytanie o możliwość dołożenia dodatkowej pamięci w NC10.

JaromirD

Data: 2009-11-14 20:11:04
Autor: JaromirD
JaromirD wrote:

Chichotek wrote:

[...]

solidne wykonanie teĹĽ ma znaczenie. Jak z tym w Samsungu?
I ponawiam pytanie o możliwość dołożenia dodatkowej pamięci w NC10.

JaromirD

Sam sobie odpowiem (po obejrzeniu wind U100, jakiegoś Eee i Samsunga NC 10): klawiatura MSI jest najbardziej zbliżona do typowej klawiatury notebookowej; tak samo wygląda i tak samo działa. Dla mnie plus. W samsungu jest ona trochę inna, ale nie powiedziałbym że gorsza. Klawiatura w Eee wygląda i sprawia pod palcami wrażenie jakby była gumowa.
Co do obudowy, to najbardziej sztywną ma NC10, tuż za nim Win, a w Eee klawiatura ugina się podczas pisania co nie najlepiej świadczy o jakości. Wszystkie trzy komputerki mają matowe matryce i na pierwszy rzut oka nie byłem w stanie zauważyć różnicy.
Minusem Wind jest kabel zasilacza, minusem Wind i Eee - poĹ‚yskliwa obudowa  na ktĂłrej widać od razu Ĺ›lady paluchĂłw; NC miaĹ‚ obudowÄ™ matowÄ…, choć znalazĹ‚em w internecie teĹĽ takie z bĹ‚yszczÄ…cÄ….

Generalnie muszę stwierdzić, że oferta netbooków w sklepach woła o pomstę do nieba: mało modeli (z reguły 1, czasem 2 modele danego producenta), a kolorystyka przeważnie czarna, czasem dodatkowo biała. I potem pewnie utrzymują, że inne kolory się nie sprzedają...

JaromirD

Data: 2009-11-17 10:47:56
Autor: Radosław Sokół
MSI WIND, ASUS Eee czy SAMSUNG NC10
JaromirD pisze:
Generalnie muszę stwierdzić, że oferta netbooków w sklepach woła o pomstę do nieba: mało modeli (z reguły 1, czasem 2 modele danego producenta), a kolorystyka przeważnie czarna, czasem dodatkowo biała. I potem pewnie utrzymuj±, że inne kolory się nie sprzedaj±...

*W ogóle* oferta netbooków woła o pomstę do nieba. I winni
s± za to czę¶ciowo sami konsumenci. Mnóstwo jest modeli o
przek±tnej ekranu 10", waż±cych powyżej kilograma (często
1.2 kg nawet -- nawet ten Samsung tyle mniej więcej ma, o
ile pamiętam) i działaj±cych na baterii tyle co nic, czyli
około trzech godzin. A gdy chce się kupić - choćby nawet
drożej! - komputerek max 9", max 0.8 kg i pracuj±cy tak z
4-6 godzin na baterii, to po prostu takiego *nie ma*. S±
pojedyncze modele, też niedoskonałe (np. Sony Vaio P), ale
na przykład (jak ten Vaio) nie oferowane w ogóle na polskim
rynku (przynajmniej na razie).

A ASUS EeePC 901, całkiem fajna maszynka, zanim się rozpow-
szechnił to już został wycofany z produkcji i oferty. Mimo
gdzie¶ czterech godzin pracy na baterii, 8.9" ekranu i bo-
dajże 0.9 kg wagi.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-11-17 11:12:11
Autor: Konrad N.S.
MSI WIND, ASUS Eee czy SAMSUNG NC10
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:2009111709475600grush.one.pl...

[...]

zniknęły ze sprzedaży i produkcji bo... nikt ich nie kupował?

tak ¶miale piszę, choć w 100% zgadzam się z twoj± opini±, i tak samo jak ty ubolewam nad znikom± ofert± w sklepach.
chciałem kupić eee 9xx na przełomie lipca i sierpnia, i już było "po zawodach". szkoda, bo potrzebowałem małego komputera, bardzo lekkiego, do biegania z nim _zawsze_.

obecnie na allegro zostały tylko acery 8,9.
widziałem jeszcze w (chyba) euro-rtv-agd toschibę 8,9 cala, za plus minus 1300pln.

a wymieniany wyżej sony vaio p jest dla mnie zbyt drogi, niedostępny.
prosze, napisz po krótce jakie sa jego najbardziej widoczne niedoci±gnięcia, niedoskonało¶ć na czym polega tego modelu?

Data: 2009-11-17 15:47:39
Autor: Konrad N.S.
MSI WIND, ASUS Eee czy SAMSUNG NC10
Użytkownik "Konrad N.S." <najswiezy@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hdtsso$144p$1opal.icpnet.pl...

*W ogóle* oferta netbooków woła o pomstę do nieba.
chce się kupić - choćby nawet
drożej! - komputerek max 9", max 0.8 kg i pracuj±cy tak z
4-6 godzin na baterii, to po prostu takiego *nie ma*.

nie ma, prawda.

wla¶nie wróciłem z poznańskiej PeSTki: sklepy SFERIS, VOBIS i SATURN obok siebie. i tylko w jednym sklepie *jeden* komputer o ekranie 8,9 - Apireone.
NIC WIĘCEJ poniżej 10 cali.

Data: 2009-11-17 18:06:27
Autor: JaromirD
Konrad N.S. wrote:

*W ogóle* oferta netbooków woła o pomstę do nieba. I winni
są za to częściowo sami konsumenci. Mnóstwo jest modeli o
przekątnej ekranu 10", ważących powyżej kilograma (często
1.2 kg nawet -- nawet ten Samsung tyle mniej więcej ma, o
ile pamiętam) i działających na baterii tyle co nic, czyli
około trzech godzin. A gdy chce się kupić - choćby nawet
droĹĽej! - komputerek max 9", max 0.8 kg i pracujÄ…cy tak z
4-6 godzin na baterii, to po prostu takiego *nie ma*. SÄ…
[...]
gdzieĹ› czterech godzin pracy na baterii, 8.9" ekranu i bo-
dajĹĽe 0.9 kg wagi.

zniknęły ze sprzedaży i produkcji bo... nikt ich nie kupował?

tak śmiale piszę, choć w 100% zgadzam się z twoją opinią, i tak samo jak
ty ubolewam nad znikomÄ… ofertÄ… w sklepach.
[...]

prosze, napisz po krĂłtce jakie sa jego najbardziej widoczne
niedociągnięcia, niedoskonałość na czym polega tego modelu?

Jakiś czas temu zachciało mi się pączków z powidłami, takich jakie z 15-20 lat temu można było kupić prawie w każdej krakowskiej cukierni. Byłem chyba w 6 i w każdej słyszałem, że nie ma i nie będzie bo ludzie nie kupują. Tyle że nie kupują bo... nie ma. I koło się zamyka.

A co do netbooków z ok 9" matrycą, to w zeszłym tygodniu widziałem Eee 9xx w jednym z krakowskich sklepów. Problem w tym, że byłem w kilku i teraz nie pamiętam konkretnie w którym (prawdopodobnie EURO AGD na Zakopiance lub MM w Solvay'u).

JaromirD

Data: 2009-11-17 23:00:05
Autor: Konrad N.S.
Użytkownik "JaromirD" <rydberg@q2.pl> napisał w wiadomości news:hdul6k$pd2$1news.onet.pl...

A co do netbooków z ok 9" matrycą, to w zeszłym tygodniu widziałem Eee 9xx w
jednym z krakowskich sklepĂłw.

a ile kosztował pamiętasz?

Data: 2009-11-18 00:36:35
Autor: JaromirD
Konrad N.S. wrote:

[...]

Wydaje mi się, że nie więcej niż 1200 zł.

JaromirD

Data: 2009-11-18 14:50:46
Autor: Mich@l
MSI WIND, ASUS Eee czy SAMSUNG NC10
W dniu 2009-11-17 18:06, JaromirD pisze:

A co do netbooków z ok 9" matryc±, to w zeszłym tygodniu widziałem Eee 9xx w jednym z krakowskich sklepów. Problem w tym, że byłem w kilku i teraz nie

Na Alledrogo jest trochę Fujitsu-Siemensów z matryc± 8,9 cala. Brzydkie to jak ciemna, gradowa, bezksiężycowa noc, ale waży ponoć ~1kg.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2009-11-18 14:53:00
Autor: Mich@l
W dniu 2009-11-18 14:50, Mich@l pisze:

Na Alledrogo jest trochę Fujitsu-Siemensów z matryc± 8,9 cala. Brzydkie to jak ciemna, gradowa, bezksiężycowa noc, ale waży ponoć ~1kg.

http://www.allegro.pl/listing/search.php?string=amilo+mini&from_showcat=1&category=0

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2009-11-20 22:04:30
Autor: Radosław Sokół
Mich@l pisze:
Na Alledrogo jest trochę Fujitsu-Siemensów z matryc± 8,9 cala. Brzydkie to jak ciemna, gradowa, bezksiężycowa noc, ale waży ponoć ~1kg.

To już jest co¶. Szkoda tylko, że ma magnetyczny dysk twardy.
No i pytanie -- czy "~ 1 kg" to 0.90 kg, czy 1.10 kg, bo to
jest już *duża* różnica w tej klasy sprzęcie.

Martwi też maksymalny czas pracy do 4 godzin na standardo-
wej baterii. Tyle "wyci±ga" bez problemu mój notebook 12"
z klasycznym, całkiem wydajnym Core 2 Duo. Po 9" netbooku
z Atomem spodziewałbym się nie "do 4 godzin", ale "bez prob-
lemu 4 godziny, a często więcej".

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-11-20 22:00:35
Autor: Radosław Sokół
Konrad N.S. pisze:
zniknęły ze sprzedaży i produkcji bo... nikt ich nie kupował?

I to jest wła¶nie ta wina konsumentów.

Nie wiem, jak jest poza granicami kraju, ale czasem mam
wrażenie, że Polacy kupuj± netbooki głównie dlatego, że
s± *tanie*. I że gdyby jaka¶ firma nagle wypu¶ciła co¶, co
by się nazywało "netbook", ale miało ekran 15" i mocny
procesor z niezależn± grafik±, ale dalej kosztowało 1500 zł,
to by się sprzedawało jak ciepłe bułeczki.

W zasadzie nie widuje się wci±ż *prawdziwych* użytkowników
netbooków, wyci±gaj±cych je z torby podczas jakich¶ spotkań,
czy to biznesowych, czy towarzyskich.

PS. Inna sprawa, że wci±ż zbyt niedoskonała jest synchroni-
     zacja danych między urz±dzeniami mobilnymi. Marzy mi się
     pełna synchronizacja telefonów z Symbianem i Windows Mo-
     bile, netbooków z Linuksem i Windows oraz desktopów z
     Linuksem, Windows i Mac OS. Jeden standard, pełna obsłu-
     ga, zero uzależnienia od Outlooka czy ActiveSync. Na ra-
     zie z tego powodu ograniczam się do trzymania wszystkich
     "informacji organizacyjnych" na telefonie (Symbian), bo
     nie jestem go w stanie sensownie zsynchronizować z kil-
     koma komputerami pracuj±cymi pod kontrol± różnych syste-
     mów operacyjnych.

a wymieniany wyżej sony vaio p jest dla mnie zbyt drogi, niedostępny.

Niech nawet będ± drogie, jeżeli będ± tego warte. Ale Sony w
Polsce ich - przynajmniej na razie - nie sprzedaje.

prosze, napisz po krótce jakie sa jego najbardziej widoczne niedoci±gnięcia, niedoskonało¶ć na czym polega tego modelu?

1) Bardzo wolny dysk SSD.

2) Krótki czas pracy na zasilaniu bateryjnym (na standardo-
    wej baterii -- na rozszerzonej jest już sensownie, ale
    wtedy waga ro¶nie o ponad 200 g chyba).

3) Bardzo szybkie rozładowywanie baterii w trybie u¶pienia.
    Hibernacja jest OK, ale hibernacja na SSD to pomyłka i
    jest *bardzo* powolna.

4) Aż przesadnie panoramiczny ekran, niby 8.9" a tak napraw-
    dę bardzo malutki.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-11-29 21:59:29
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
MSI WIND, ASUS Eee czy SAMSUNG NC10
W zasadzie nie widuje się wci±ż *prawdziwych* użytkowników
netbooków, wyci±gaj±cych je z torby podczas jakich¶ spotkań,
czy to biznesowych, czy towarzyskich.

O kurcze, a ja używam swojego i w pracy i po pracy.
Muszę głupio wygl±dać ;-)

Co do 8.9" - akurat Eee901 ma bardzo w±sk± ramk± matrycy i ten sprzęt jest naprawdę mniejszy od innych z tak± sam± wielko¶ci± wy¶wietlacza.
Dzięki temu mie¶ci się do bocznej kieszeni bojówek ;-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

MSI WIND, ASUS Eee czy SAMSUNG NC10