MTB - 30 lat temu w Stanach...

Data: 2014-04-25 13:19:14
Autor: bans
MTB - 30 lat temu w Stanach...
https://www.youtube.com/watch?v=PSlZ38Kji38

Brak amortyzacji! Ta geometria rowerów o 2 rozmiary za dużych według obecnych standardów! Ten bagażnik! Bez kasku, ale za to w lajkrze!

A ile kwików radości przy przejechaniu tymi czołgami przez przeszkodę o wysokości 15cm :)))

--
bans

Data: 2014-04-25 14:11:12
Autor: qrt
MTB - 30 lat temu w Stanach...
Dnia Fri, 25 Apr 2014 13:19:14 +0200, bans napisał(a):

https://www.youtube.com/watch?v=PSlZ38Kji38

Brak amortyzacji! Ta geometria rowerów o 2 rozmiary za dużych według obecnych standardów! Ten bagażnik! Bez kasku, ale za to w lajkrze!

mój kolega miał takiego sprzęta. Kawał żelastwa. W gruncie zeczy taka
ukraina z przerzutkami :).

Co ciakawe już 5-6 lat później rowery stały sie znacznie bardziej
"normalne" (manetki wielkość waga)
A potem to już tylko dokładali przełożeń, zwieszali skok i tarcze
zawędrowały pod strzechy :)

Data: 2014-04-25 09:26:02
Autor: Rowerex
MTB - 30 lat temu w Stanach...
W dniu piątek, 25 kwietnia 2014 13:11:12 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Dnia Fri, 25 Apr 2014 13:19:14 +0200, bans napisał(a):

> https://www.youtube.com/watch?v=PSlZ38Kji38

mój kolega miał takiego sprzęta. Kawał żelastwa. W gruncie zeczy taka

ukraina z przerzutkami :).

Czy na wspolczesnym rowerze przejechaliby pokazany na filmie fragment szybciej? Macie co do tego pewność? Film pokazuje, ze jazda idzie im dosc plynnie. A co do amortyzatora - ostatnio z tlumika Reby wywalilem sprzezyne by miec "reczne" sterowanie blokada bez manetki. Przez pomylke pojechalem do lasu z zablokowanym skokiem i nie zauwazylbym tego wcale, gdyby nie brak bujania przy podjezdzaniu na stojaco - ta wiec zaskoczyl mnie efekt pozytywny, przy niemal zupelnym braku negatywnych. Inna sprawa ze minimalny skok zawsze jest nawet na blokadzie.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2014-04-25 14:21:43
Autor: bans
MTB - 30 lat temu w Stanach...
W dniu 2014-04-25 14:11, qrt pisze:

Co ciakawe już 5-6 lat później rowery stały sie znacznie bardziej
"normalne" (manetki wielkość waga)
A potem to już tylko dokładali przełożeń, zwieszali skok i tarcze
zawędrowały pod strzechy :)

A teraz to już tylko wielkość kół zmieniają ;)

--
bans

Data: 2014-04-25 14:49:21
Autor: qrt
MTB - 30 lat temu w Stanach...
Dnia Fri, 25 Apr 2014 14:21:43 +0200, bans napisał(a):

[...]

no :)

ale jeszcze wróce do tego sprzęta bo mi sie przypomniał. Np klamki hamulców
- ne były poprostu gigantyczne. I masywne. Coś jak np motorze.
Albo ramiona do canti - były równoległe do ziemi.
Manetki to wiadomo - zwykła wajcha choć indeksowana.

Data: 2014-04-25 15:51:34
Autor: biodarek
MTB - 30 lat temu w Stanach...
W dniu 2014-04-25 13:19, bans pisze:
[...]

Jaka radość z pokonania patyka :)

Kilka lat później nie było już bagażników, za to pojawiły się kaski:
http://youtu.be/VzZkKE9Z35g

Ale jak się teraz na to patrzy... a to był downhill. A jak dziś wygląda XC? Choćby ostatnia trasa w Pietermaritzburgu:
http://youtu.be/lgpNJsA7E2k

Ale niezależnie od tych technikaliów, to rower zawsze sprawiał dużo radości i to się nie zmieniło.

PS. No i nie było HD :)

--
biodarek

Data: 2014-04-25 15:59:09
Autor: bans
MTB - 30 lat temu w Stanach...
W dniu 2014-04-25 15:51, biodarek pisze:

Kilka lat później nie było już bagażników, za to pojawiły się kaski:
http://youtu.be/VzZkKE9Z35g

Od razu przypomina mi się kolega, który dopiero teraz dał się namówić na kask, a sztywniakiem (zupełnym! z przodu też!) śmiga po górach do teraz - ale on ma jakiś defekt wyobraźni.

Aha - części swojego roweru, które mają miej niż 10 lat nazywa "nowymi".

--
bans

Data: 2014-04-27 21:10:29
Autor: AL
MTB - 30 lat temu w Stanach...
On 2014-04-25 15:59, bans wrote:
[...]

w latach 90-tych to bylo tak
https://www.youtube.com/watch?v=uyrlEE9AV58

Data: 2014-04-28 20:54:16
Autor: biodarek
MTB - 30 lat temu w Stanach...
W dniu 2014-04-27 21:10, AL pisze:
w latach 90-tych to bylo tak
https://www.youtube.com/watch?v=uyrlEE9AV58

Taki kask to chyba miał Zbooy.

--
biodarek

Data: 2014-04-29 08:58:37
Autor: cytawa
MTB - 30 lat temu w Stanach...
iodarek pisze:

Taki kask to chyba miał Zbooy.

Zbooy mial Bella. Jako i ja.

Jan Cytawa

Data: 2014-04-25 17:56:35
Autor: twistedme
MTB - 30 lat temu w Stanach...
W dniu 2014-04-25 15:51, biodarek pisze:

Kilka lat później nie było już bagażników, za to pojawiły się kaski:
http://youtu.be/VzZkKE9Z35g

hahahaha no to są jakieś jaja, czy na poważnie?

Ale takie coś na sztywnym makrokeszu to jest rzeczywiście szacun :)
https://www.youtube.com/watch?v=uyrlEE9AV58

Data: 2014-04-27 20:10:38
Autor: Wojciech
MTB - 30 lat temu w Stanach...

Ale takie coś na sztywnym makrokeszu to jest rzeczywiście szacun :)
https://www.youtube.com/watch?v=uyrlEE9AV58

Skąd twierdzenie o makrokeszu?

Dla najmłodszej młodzieży polecam:
https://www.youtube.com/watch?v=h19n-5qIp78

Niewiele tu widać ale jakieś pojęcie o technice rowerowej tamtych lat daje.

Data: 2014-04-27 23:39:01
Autor: twistedme
MTB - 30 lat temu w Stanach...
W dniu 2014-04-27 20:10, Wojciech pisze:

[...]

Taki żarcik :) Zdaję sobie sprawę, że na tamte czasy to pewnie pełen wypas (zawodowca poznać po boosterze hamulca :))

cieniutkie ramki, brak amortyzacji, stery klasyczne, geometria - tak wyglądają teraz najtańsze rowery z marketu... np:
http://allegro.pl/rower-spider-26-olpran-2-kolory-gratis-i4156215986.html

pozdr
Przemek

Data: 2014-04-28 01:31:54
Autor: Wojciech
MTB - 30 lat temu w Stanach...

cieniutkie ramki, brak amortyzacji, stery klasyczne, geometria - tak
wyglądają teraz najtańsze rowery z marketu... np:
http://allegro.pl/rower-spider-26-olpran-2-kolory-gratis-i4156215986.html

Cieniutkie ramki - firma Marin jeszcze parę lat temu robiła amortyzowane ramy z aluminium, CrMo i tytanu. Najtańsze były alu, stalowe i tytanowe w tej samej (wyyyyyysokiej) cenie.

Zakładając ze mamy normalną cieniowaną ramę/widelec optymalną pracę V-ek można uzyskać wyłącznie z boosterem. Elementarna mechanika;)

MTB - 30 lat temu w Stanach...