MTB - koła 26 czy 29

Data: 2018-07-05 11:22:04
Autor: cytawa
MTB - koła 26 czy 29
0x77 pisze:

Mam problem decyzyjny: od jakichś 18 lat jeżdżę na Mongoose PRO DX3.5
(koła 26") - na leśno-terenowe warunki mojej wsi, jeździ się lepiej niż
dobrze.
Ale do rzeczy. Chciałbym w tym roku przejechać się znowu po prawdziwych
górach, więc rozglądam się za drugim rowerem, nieco bardziej

generalnie im wieksze kola tym mniejsze opory toczenia. Za to mniejsze kola, krotszy rower to bardziej zwrotny. Na 26 spokojnie mozna wszystko zwiedzic, pojezdzic po gorach. Tu nie mam watpliwosci ze wielkosc nie ma znaczenia.
Ja bym sie raczej kierowal swoim wzrostem. Dla osob wysokich zdecydowanie polecam 29. Dla osob niskich polacam 26.

Jan Cytawa

Data: 2018-07-05 12:51:59
Autor: ń
Snieg i lód - koła 26 czy 28
Tak przy okazji zastanawiam sie, jakie koła są lepsze na jazdę po sniegu i/lub lodzie.
Chyba już z 10 zim (no nie wszystkie sezony był śnieg) jeżdżę na okolcowanych 28'' (Schwalbe), ale w miarę nieuchronnego przybliżania się chwili nowej pary opon (bo kolce jednak się zużywają, szczególnie na odśnieżanych chodnikach) zastanawiam się, czy założenie kolców na rower 26'' nie pogorszy odczuwalnie jazdy (m.in. opory toczenia właśnie).
Na zimowych 28'' też parę razy zdarzyło mi się nie ujechać przy kołach zapadających w śniegu (skutek: gleba).

-- -- -
generalnie im wieksze kola tym mniejsze opory toczenia.

Data: 2018-07-05 19:48:41
Autor: Piotr Rogoza
MTB - koła 26 czy 29
W dniu Thu, 05 Jul 2018 11:22:04 +0200, uzytkownik cytawa napisal:

Ja bym sie raczej kierowal swoim wzrostem. Dla osob wysokich
zdecydowanie polecam 29. Dla osob niskich polacam 26.
Ale dla 26" jest mniejszy wybór.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2018-07-06 09:13:50
Autor: cytawa
MTB - koła 26 czy 29
Piotr Rogoza pisze:

Ja bym sie raczej kierowal swoim wzrostem. Dla osob wysokich
zdecydowanie polecam 29. Dla osob niskich polacam 26.

Ale dla 26" jest mniejszy wybór.

Nie rozumiem. Czego jest mniejszy wybor?

Jan Cytawa

Data: 2018-07-06 05:32:46
Autor: mmateusz
MTB - koła 26 czy 29
W dniu piątek, 6 lipca 2018 09:13:55 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
> Ale dla 26" jest mniejszy wybór.
Nie rozumiem. Czego jest mniejszy wybor?

Jest mniejszy wybór rowerów na 26':
w przedziale powyzej 2,000PLN juz cięzko coś nowego znaleźć na kolach 26'.
Ponizej tez jest już coraz więcej duzych i srednich kół..
Niektóre firmy juz nie robią 26' - na małych kołach zostanie tylko SIS/tourney :).

Dla wątkotwórcy: mam obecnie fula na 26', a wypozyczałem ostatnio w górach hardtaila 29' i radził sobie nadspodziewanie dobrze. Idz w 29' lub 27.5. i opony co najmniej 2.4 :)
--
mmateusz

MTB - koła 26 czy 29