MTRON - nareszcie przyzwoity SSD za sensowną cenę!

Data: 2009-07-15 19:49:55
Autor: games
MTRON - nareszcie przyzwoity SSD za sensowną cenę!
Alojzy Zakalec pisze:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5044
i nie ma żadnych bzdurnych ograniczeń prędkości na IDE - jest: 100MBps
read/write!!!
gdzie możnaby go kupić?

Oj Alojzy ty za bardzo wiezysz w to co marketoidy wypisuja na płotach.

W srodku tego dysku siedza zwykle kostki NAND Flash Samsunga i ten transfer to jest tylko transfer do Cache tego SSD a prawdziwy czas zapisu NAND jest duuuzo nizszy.  Zerknij na strony samsunga i poczytaj specyfikacje pamieci NAND.

Data: 2009-07-15 11:23:20
Autor: Alojzy Zakalec
On Jul 15, 7:49 pm, games <ga...@games.home.pl> wrote:
Alojzy Zakalec pisze:

> [...]

transfer to jest tylko transfer do Cache tego SSD a prawdziwy czas
zapisu NAND jest duuuzo nizszy.  Zerknij na strony samsunga i poczytaj

Popatrzyłeś dokładnie na tej stronie:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5044

Tam są benczmarki pokazujące transfer 90MBps PRZEZ interfejs!
HD Tune i ATTO.
A reszta to mnie niby czemu ma obchodzić?

Masz jakiś link pokazujący banczmarki innych modeli na PATA?

Data: 2009-07-15 18:25:29
Autor: januszek
Alojzy Zakalec napisał(a):

Tam są benczmarki pokazujące transfer 90MBps PRZEZ interfejs!
HD Tune i ATTO.
A reszta to mnie niby czemu ma obchodzić?

Jejku, nie chcę nawet myśleć co się stanie jak na płocie z surowego drewna zobaczysz, że ktoś napisał "Fajna dupa" ;)

j.

Data: 2009-07-15 11:48:12
Autor: Alojzy Zakalec
On Jul 15, 8:25 pm, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Alojzy Zakalec napisał(a):

> [...]

Jejku, nie chcę nawet myśleć co się stanie jak na płocie z surowego
drewna zobaczysz, że ktoś napisał "Fajna dupa" ;)

bez przesady
benczmarki można powtórzyć i zweryfkować

Data: 2009-07-15 21:37:25
Autor: games
Alojzy Zakalec napisał(a):

[...]

To jak juz sobie kupisz ten wymarzony dysk to pochwal sie na grupie jakie wyniki osiagnales!

Data: 2009-07-15 23:51:07
Autor: games
januszek pisze:
Alojzy Zakalec napisał(a):

[...]

Pewnie  bedzie mial chuja w drzazgach .   Daj sobie na wstrzymanie on i tak nie zrozumie o co biega.  To typowy przyglup made in TVN jakbys mu na plocie napisal coca cola to by pewnie chial zlizywac to z tego plotu.

Data: 2009-07-15 15:29:54
Autor: Alojzy Zakalec
On Jul 15, 11:51 pm, games <ga...@games.home.pl> wrote:
tak nie zrozumie o co biega.  To typowy przyglup made in TVN jakbys mu
na plocie napisal coca cola to by pewnie chial zlizywac to z tego plotu.

Co chcesz właściwie udowodnić, że MTRON IDE jest tak samo chujowy jak
Trancend IDE? (Bo innych NOWYCH ssd IDE już nie raczej nie ma.
Udowodnij jeśli sie mylę.)
To więc proszę benczmark pierwszy lepszy z Google:
http://tinyurl.com/n25ygq
benczmark prosto z firmy Transcend,
Model P/N  TS32GSSD25-M Mode UDMA Read (KB/s) 25593    Write (KB/s)
8725   Random Read (KB/s) 24728   Random Write (KB/s)1667
podobne rezultaty dla TS16GSSD25-S (SLC):
                          UDMA              31653
26418              30759                4790

* Note : according to 44 pin to 40 pin IDE transferring cable test on
ASUS M2N-MX, 1GB RAM, IDE interface support
  UDMA4, Windows(R) XP Version 2002 SP2, benchmark utility HDBENCH
(version 3.4006), copied file 100MB

Wypada ZNACZNIE gorzej niż CF Kingstona 133x:
http://forum.thinkpads.com/viewtopic.php?f=3&t=71881
Sequential/Random Read >27MBps, Sequential Write >8MBps, Random Write
1MBps

Podaj coś merytorycznego zamiast obelg.

Data: 2009-07-16 10:50:26
Autor: Tomasz Chmielewski
games wrote:
januszek pisze:
Alojzy Zakalec napisał(a):

[...]

Kolejne anonimowe dziecko neostrady dorwalo sie do klawiatury.

Rodzice w domu bili, do szkoly nie wysylali, kultury nie mial kto nauczyc?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-07-16 10:50:24
Autor: Mikolaj Tutak
games wrote:

[...]

Nastepny spec od siedmiu bolesci. Widziales ten test z linka? Czytac umiesz?

      Mikolaj

Data: 2009-07-16 23:21:42
Autor: games
Mikolaj Tutak pisze:
games wrote:

[...]

Kontroler tak jest wazny ale dziecioki jeszcze raz powtarzam wam to jest ransfer czasowy nie staly a dla nandow samsunga 20 ns max transfer przy zapisie to cos kolo 40MB/s i wiecej nie da rady taki NAND zapisac.

ten transfer ktory podaja producenci to transfer chwilowy do cachu SSD
a SSD rozni sie tym OD CF ze dane gromadzi sobie w lokalnej pamieci SDRAM a pozniej przepisuje do NANDu.

Mysle ze troche rozjasnilem wam te zakute lby wyprane przed kretynow od marketingu.

Data: 2009-07-16 23:28:28
Autor: Mikolaj Tutak
games wrote:
Mikolaj Tutak pisze:
games wrote:

[...]

Ze zacytuje klasyka: "pierdolisz synus az głowa boli". Juz od "wieków" kontrolery umieją rozkładać zapis/odczyt równolegle pomiędzy kilka kości flash.

ten transfer ktory podaja producenci to transfer chwilowy do cachu SSD
a SSD rozni sie tym OD CF ze dane gromadzi sobie w lokalnej pamieci
SDRAM a pozniej przepisuje do NANDu.

J/W.

Mysle ze troche rozjasnilem wam te zakute lby wyprane przed kretynow
od marketingu.

Idz sie poucz. Na początek:
http://www.notebookreview.com/shared/picture.asp?f=43336
Program ATTO Disk Bench zapisał 256MB danych na dysk przy transferze ~90MB/s, a ty twierdzisz uparcie ze to do pamieci cache... to ile tego cache na dysku jest? Zenada...

      Mikolaj

Data: 2009-07-17 09:13:32
Autor: games
[...]

Panie Tutak wez pan se ten program sciagnij i zobacz co on za cuda wydziwia z dyskiem.
A ten transfer 256MB to jest sumaryczny transfer kazdego R/W zaczynajac na plikach 0.5kB a konczac na 8192kB.
Cache w SSD to 16-128MB

Data: 2009-07-17 10:25:06
Autor: Mikolaj Tutak
games wrote:
[...]

Mam i używam ten program panie anonim. Zadnych cudów nie zauwazylem, po prostu zapis i odczyt danych przy roznych wielkosciach bloków.

A ten transfer 256MB to jest sumaryczny transfer kazdego R/W
zaczynajac na plikach 0.5kB a konczac na 8192kB.

Jak zwykle mylisz się. Zreszta ustaw blok od 4kB do 4kB i zobacz jakiej wielkości plik pojawi sie na dysku i ile bedzie trwał test. Potem powtóż test dla innego parametru "total length". Albo wez taki dysk i nagraj na nim plik 1GB i zobacz ile to potrwa.

Cache w SSD to 16-128MB

No właśnie. Nie da się tam zmieścić 256MB.

      Mikolaj

MTRON - nareszcie przyzwoity SSD za sensowną cenę!