MUX-1 w Kiecach? ŚCIEMA czy przekręt?

Data: 2012-06-06 09:39:42
Autor: 4CX250
MUX-1 w Kiecach? ŚCIEMA czy przekręt?

Jakie wytłumaczenie - no chyba, że jakiś "uczony" tutaj zaraz mi
"udowodni", że MUX-1 ma jakiegoś innego rodzaju fale radiowe niż
MUX-2?

Problem może być banalny.  Wystarczy że pasmo przenoszenia twojej anteny jest poniżej częstotliwości MUX1 i już tego raczej nie odbierzesz.

Marek

Data: 2012-06-06 09:18:49
Autor: Terry Jonesty
On 6 Cze, 09:39, "4CX250" <taunus...@posta.ornet.pl> wrote:
>Jakie wyt umaczenie - no chyba, e jaki "uczony" tutaj zaraz mi
>"udowodni", e MUX-1 ma jakiego innego rodzaju fale radiowe ni
>MUX-2?

Problem mo e by banalny.  Wystarczy e pasmo przenoszenia twojej anteny
jest poni ej cz stotliwo ci MUX1 i ju tego raczej nie odbierzesz.

Ależ ja odbieram na drucie!
i MUX-2 odbieram bez najmniejszych problemów!
a MUX-1 ni cholery!

Data: 2012-06-06 19:27:00
Autor: Uncle Pete
MUX-1 w Kiecach? ŚCIEMA czy przekręt?
Ależ ja odbieram na drucie!
i MUX-2 odbieram bez najmniejszych problemów!
a MUX-1 ni cholery!

No to zainwestuj w porządną antenę - widocznie sprawność Twojego druta gwałtownie spada ze wzrostem częstotliwości, na co nakłada się gorsza propagacja sygnału wyższej częstotliwości. To jest naprawdę możliwe - sam miałem podobny problem z odbiorem DVB-T z Łaz pod Warszawą - a miałem porządną antenę yagi, a nie kawał druciku.

Nie wiem, jaki przekręt w tym wszystkim węszysz.

Piotr

Data: 2012-06-07 14:29:35
Autor: 4CX250
Użytkownik "Terry Jonesty" <tttrrraaaiiinnn@gmail.com> napisał w wiadomości news:fce95fac-f1f4-4aa0-bcc2-76874ae63e4dw24g2000vby.googlegroups.com...
Ależ ja odbieram na drucie!
i MUX-2 odbieram bez najmniejszych problemów!
a MUX-1 ni cholery!

Fale radiowe mają to do siebie że ulegają silnym odbiciom, nawet od twojej dupy (nie gniewaj się).
Dwie fale radiowe o róznych częstotliwościach, to dwie rózne długości fal a więc różnie się będa odbijać od takiej samej przeszkody. I tak może się okazać że w twoim miejscu zamieszkania częstotliwość MUX 2 jest w miarę czysta bez odbić a MUX-1 może docierać z dwóch miejsc, bezpośrednio z nadajnika i z silnego odbicia. Jeżeli odbicie nie jest zgodne w fazie z sygnałem bezpośrednim to może się okazać że nic nie odbierzesz. Jedynym ratunkiem jest wtedy dobra antena kierunkowa, nie wazny jej zysk ale kierynkowość, czyli jak najwęższa jej wiązka. W ten sposób eliminujesz wpływ sygnałów przychodzących z boków anteny czyli odbić.
To tak w skrócie.

Marek

Data: 2012-06-06 11:43:39
Autor: Damian G
W dniu 06.06.2012 09:39, 4CX250 pisze:
Problem może być banalny. Wystarczy że pasmo przenoszenia twojej anteny
jest poniżej częstotliwości MUX1 i już tego raczej nie odbierzesz.

Marek

Dokładnie, MUX-1 masz na kanale 62. Wiele starszych instalacji/anten/wzmacniaczy itp. było projektowanych na pracę do kanału 60...
Sam miałem z tym problem (kanał 64). Zmiana anteny ze starej Yagi i kolosalna róznica w odbiorze..

--
Damian

Data: 2012-06-06 21:52:44
Autor: Maciej Bebenek
Damian G <damian.golda@usunto.gmail.com> wrote:

Dokładnie, MUX-1 masz na kanale 62. Wiele starszych
instalacji/anten/wzmacniaczy itp. było projektowanych na pracę do kanału 60...
Sam miałem z tym problem (kanał 64). Zmiana anteny ze starej Yagi i
kolosalna rĂłznica w odbiorze..

64... Ja mam właśnie problem z Łazami i kanałami 55 i 58. 10-elementowa
Yagi, zainstalowana 3 lata temu i brak sygnalu w odleglosci 45 km.

Data: 2012-06-06 22:19:03
Autor: Uncle Pete
MUX-1 w Kiecach? ŚCIEMA czy przekręt?
64... Ja mam właśnie problem z Łazami i kanałami 55 i 58. 10-elementowa
Yagi, zainstalowana 3 lata temu i brak sygnalu w odleglosci 45 km.

U mnie trochę lepiej - kaszani się tylko kanał 58. Odległość 50 km na południe. Nie wiem, gdzie jesteś, ale mnie "uratował" nowy nadajnik w Przysuchy (40 km) na kanale 50 - poprawny odbiór jest nawet tyłem anteny :)

Piotr

Data: 2012-06-07 00:49:04
Autor: Maciej Bebenek
Uncle Pete <pkozarzewski@isppan.waw.pl> wrote:
[...]

Właśnie przywiozłem (bo to domek letni) superduperhiper antenę DigitMax z
przedwzmacniaczem, i nie ma siły - musi odbierać. Liczę nawet na to, że z
Pekinu eksperymentalny TVN HD obejrzę ;-)
Chociaż zawsze mogę się mylić ;-)

MUX-1 w Kiecach? ŚCIEMA czy przekręt?