MUX 2/Raszyn/Warszawa - od zmiany nie da sie ogladac

Data: 2010-09-30 20:11:34
Autor: pw
MUX 2/Raszyn/Warszawa - od zmiany nie da sie ogladac
Witam,
Od zmiany nie da sie ogladac, co oni do cholery porobili? co za kretyni pracuja w tym emitelu ...

Data: 2010-09-30 20:22:32
Autor: VSS
pw wrote:
Witam,
Od zmiany nie da sie ogladac, co oni do cholery porobili? co za
kretyni pracuja w tym emitelu ...

ale w czym problem ?

--
VSS
http://vss.pl

Data: 2010-09-30 20:25:48
Autor: Arek.
MUX 2/Raszyn/Warszawa - od zmiany nie da sie ogladac
Witam,
Od zmiany nie da sie ogladac, co oni do cholery porobili? co za kretyni pracuja w tym emitelu ...

antena poruszaj ,u mnie w Wilanowie z Raszyna K48 i K58 odbiera OK natomiast K53 z którego teraz leci TVN warszawa nie da sie ogladac.

Arek.

Data: 2010-09-30 20:37:52
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "Arek." <arek@arbuzowa.2a.pl> napisał w wiadomości news:i82knc$2jhb$1news2.ipartners.pl...
[...]

    Na mokotowie (Gagarina) tvn warszawa mi praktycznie nie odbiera.

PZDr
Adam

Data: 2010-09-30 21:40:56
Autor: Arek.
MUX 2/Raszyn/Warszawa - od zmiany nie da sie ogladac

   Na mokotowie (Gagarina) tvn warszawa mi praktycznie nie odbiera.

TVN Warszawa nadawana jest tylko z PKiN ,Ci co mają anteny skierowane na Raszyn to kicha :(

Arek.

Data: 2010-09-30 13:47:36
Autor: lelec
On 30 Wrz, 21:40, "Arek." <a...@arbuzowa.2a.pl> wrote:
>    Na mokotowie (Gagarina) tvn warszawa mi praktycznie nie odbiera.

TVN Warszawa nadawana jest tylko z PKiN ,Ci co mają anteny skierowane na
Raszyn to kicha :(

Arek.

Ja odbieram ze 100 km od Raszyna, na północ.
Było miło do niedzieli, a teraz mała lipa. Poziom sygnału był
"wysoki", a teraz ledwo "niski" na mux1 (TVP1, TVP2, TVP INFO). Może
bebechy w antenie zamiękły od deszczyku?
A może to wynika ze sposobu kodowania sygnału i ilości informacji
potrzebnych do korekcji? Na Mux2 mam sygnał "wysoki", choć stopa
błedów przed korekcją jest podobna jak na Mux1.

Telewizor wykrywa 11 kanałów, (było 7), przy czym na czterech kolorowe
paski i "piiiiiii".

A przy okazji: zauważyliście, że komunikaty Emitela są jak enigma -
zdawkowe, na odczepnego. Nie wiadomo, kiedy jakie kanały będzie można
oglądać?

Serdeczne pozdrowienia
--
Marcin

Data: 2010-09-30 23:18:35
Autor: Arek.
[...]

jak nie wiadomo ? http://przelaczenie.eu/?s=muxy a tu http://przelaczenie.eu/?s=kiedyigdzie&woj=mazowieckie&lok=s364r4n4r424o414m3l2l3s5g4f41648t4y3y3c2o3f5x4t5n4n5k5h5d4m5l5 kiedy wchodzą

Arek.

Data: 2010-09-30 21:40:48
Autor: Wmak
Arek. <arek@arbuzowa.2a.pl> napisał(a):
jak nie wiadomo ? http://przelaczenie.eu/?s=muxy a tu http://przelaczenie.eu/?
s=kiedyigdzie&woj=mazowieckie&lok=s364r4n4r424o414m3l2l
3s5g4f41648t4y3y3c2o3f5x4t5n4n5k5h5d4m5l5 kiedy wchodzą

Arek. Szkoda tylko, że nadajniki w Raszynie i w Warszawie na PKiN są w tej samej
tabelce.
Powinny niby to samo nadawać a w praktyce jeden co innego, drugi co innego.

Data: 2010-10-01 00:51:54
Autor: Cavallino
Użytkownik "lelec" <marcin.pawelec@gmail.com> napisał w wiadomości news:

Poziom sygnału był
"wysoki", a teraz ledwo "niski" na mux1 (TVP1, TVP2, TVP INFO).

A to nie jest mux3?
Mux1 jest wyłączony póki co raczej.

Data: 2010-09-30 21:26:10
Autor: pw
On 09/30/2010 08:25 PM, Arek. wrote:
[...]

przez kilka miesiecy dzialo, nie dziala dopiero od kilku dni, to napewno nie antena, tylko oni cos spieprzyli

Data: 2010-09-30 20:53:22
Autor: Wmak
pw <pewohen@gmail.com> napisał(a):

przez kilka miesiecy dzialo, nie dziala dopiero od kilku dni, to napewno nie antena, tylko oni cos spieprzyli

Wiadomo, co.
Komplet trzech kanałów nadają z PKiN a z Raszyna tylko C48 z Testami 1 2 i Info.
Antenę mam wycelowaną na Raszyn, PKiN zasłonięty własnym blokiem.
Ani śladu sygnału na C48 i C53.
Ciekawe, kiedy puszczą z Raszyna te kanały.

Data: 2010-10-01 11:51:21
Autor: Wmak
 Wmak <w.mak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Antenę mam wycelowaną na Raszyn, PKiN zasłonięty własnym blokiem.
Ani śladu sygnału na C48 i C53.
Ciekawe, kiedy puszczą z Raszyna te kanały.

Jednak na próbę przeniosłem TV do sypialni, podłączyłem prymitywną pokojową antenę.
Na wcześniej zaprogramowanych pozycjach pojawiły się te same Testy 1, 2, Info oraz zamiast TVN W-wa zwykły TVN ale bez fonii!!
Przeszukałem cały UHF i znalazłem 8 programów na C48, 1 program na C53 i 3 programy na C58

Razem 12:
Test TVP 1
Test TVP 2
Test TVP Info
Polsat
TVN
TV 4
Puls
TVN W-wa
TV5 - pasy kolorowe
TV6 -"-
TV7 -"- TV8 -"-

Oczywiście po powrocie do anteny widzącej tylko Raszyn, bez przeprogramowywania "chodzą" tylko trzy pierwsze Testy.

Kiedy włączą resztę programów w Raszynie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????? --

Data: 2010-10-01 13:57:20
Autor: Cavallino
Użytkownik " Wmak" <w.mak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i84hvp$3if$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeśli nie odbierasz mux-2 na tej antenie to znaczy, że tak naprawdę Raszyna nie widzi.

Data: 2010-10-01 13:34:45
Autor: Wmak
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Jeśli nie odbierasz mux-2 na tej antenie to znaczy, że tak naprawdę Raszyna nie widzi.

A możesz mi powiedzieć, jak sprawdziłeś, że Raszyn też nadaje mux-2 ?
Oczywiście z rozsądna mocą, podobną do tej na C52 a nie 40 dB mniejszą?
Masz jakąś antenę o kącie odbioru kilku stopni, czy co?

Data: 2010-10-01 14:56:42
Autor: Wmak
MUX 2/Raszyn/Warszawa - od zmiany nie da sie ogladac
 Wmak <w.mak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a): > Jeśli nie odbierasz mux-2 na tej antenie to znaczy, że tak naprawdę
Raszyna
> [...]
Oczywiście z rozsądna mocą, podobną do tej na C52 a nie 40 dB mniejszą?
Masz jakąś antenę o kącie odbioru kilku stopni, czy co?

Zwracam honor Cavalino.
Trochę uprościłem podłączenie anteny - wyrzuciłem spliter itd i sygnały z kierunku Raszyna pojawiły się, jednak z nierównymi poziomami.
Wskaźnik w TV pokazuje siła / jakość:
C48 - 48/100
C53 - 13/100
C58 - 41/100
Po ustawieniu tłumika regulowanego trochę powyżej progu rozsypywania obrazu na C53:
C48 - 39/100
C53 -ok.2/60-80
C58 - 28/98

Ciekawe, że sygnał C48, teraz najmocniejszy, uprzednio stabilnie odbierany przez te różne wynalazki w torze antenowym, po tych ostatnich zmianach nie dawał się odbierać.

Data: 2010-10-01 19:33:11
Autor: Cavallino
Użytkownik " Wmak" <w.mak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i84o1l$nl6$1inews.gazeta.pl...
[...]

A co znaczy "też"?
http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=3&t=112&start=1840
http://emi.emitel.pl/EMITEL/obiekty.aspx?obiekt=DODR_E1N
http://emi.emitel.pl/EMITEL/obiekty.aspx?obiekt=DODR_E1I

Oczywiście z rozsądna mocą, podobną do tej na C52 a nie 40 dB mniejszą?

Nie jestem z Warszawy, to tylko wnioskowanie z objawów.
Łapiesz pewnie PKiN a nie Raszyn.

Data: 2010-10-01 22:59:43
Autor: Wmak
> [...]

> Oczywiście z rozsądna mocą, podobną do tej na C52 a nie 40 dB mniejszą?

Nie jestem z Warszawy, to tylko wnioskowanie z objawów.

Te tabelki są jakoś poplątane i nie wiem, czy aktualne, nie wgryzałem się.
Numerki Mux'ów dla mnie mało istotne.

Z menu telewizorka:

C48: siła 48, jakość  100, nadawca Emitel, ID sieci 0x3401
programy; Polsat, TVN, TV4, TV Puls, testy 5,6,7,8

C53: siła 23, jakość 100, nadawca Emitel, ID sieci 0x2272
program: TVN W-wa

C58: siła 49, jakość 100, nadawca TP SA, ID sieci 0x2268
programy: test TVP1, test TVP2, test TVP Info. Nie mam pewności, skąd odbieram C53 z TVN W-wa, możliwe (choć mało prawdopodobne), że z odbicia sygnału PKiN.
Mieszkam na 6 piętrze 10-piętrowego, długiego bloku z wielkiej płyty, w najdalszej od PKiN klatce.
Prostopadle z balkonu mam kierunek na odległy o ok 20 km Raszyn a kierunek z tego miejsca na odległy o 8 km PKiN wypada dokładnie po przekątnej bloku przez 5 klatek żelbetonu.
Programy analogowe moja antenka odbiera jako-tako z Raszyna a z PKiN tylko zaszumione "duchy".

Data: 2010-10-02 01:10:07
Autor: Cavallino
[...]

Oczywiście że z PKiN, bo w Raszynie go nie nadają.
Pytanie raczej jest inne, skąd odbierasz mux-2 i 3? ;-)
Jeśli ta siła to jest 48/100 to jest duża szansa że też z PKiN.

Z 20 km Raszyn powinieneś mieć dużo mocniejszy.

[...]

Co nie znaczy, że ntc nie idzie lepiej z tych odbić niż analog.

Data: 2010-10-02 00:17:10
Autor: Wmak
MUX 2/Raszyn/Warszawa - od zmiany nie da sie ogladac
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a): Ponieważ przy pierwszych testach (7 programów) działało (w porywach) na kawałku drutu to kupiłem tylko mała "siatkę", z dwoma dipolkami, połączyłem symetrycznym kablem, by zmieścił się pomiędzy uszczelkami okna.
Antenka marna (teraz się okazało, że spliter dodatkowo tłumił) ale jakąś tam kierunkowość posiada, więc po kręceniu nią miałem pewność, że odbieram z Raszyna - wprawdzie dalej ale mocniejsze nadajniki.
W czasie powodzi pojawił się na C48 TVN W-wa.
Dopiero po ostatnich zmianach porąbało się.
Znalazłem prostszą tabelkę:
http://przelaczenie.eu/?s=kiedyigdzie&woj=mazowieckie - też do d..y, bo nie rozróżnia odrębnych nadajników Raszyn/PKiN, nie podaje ich ERP.
Przynajmniej widać, że TVN W-wa idzie tylko z PKiN.

Data: 2010-10-01 14:28:47
Autor: Jadrys
  W dniu 2010-10-01 13:51,  Wmak pisze:
[...]

W Wielkopolsce jest to samo, plus TVP Kultura, TVP Historia i TVP HD.
Teraz po tych próbach, od wczoraj TVP HD ma faktycznie wysoką  rozdzielczość.

Data: 2010-10-03 01:13:59
Autor: Konkon
MUX 2/Raszyn/Warszawa - od zmiany nie da sie ogladac
Ja odbieralem przez Pace HD od cyfry.
I od pierwszego kicha.Tylko Polsat tvny itp.A po kanalach tvp ani sladu.
Dobrze ze satelitarnie leci.

Data: 2010-10-03 09:34:10
Autor: Wmak
Konkon <dzesi_sramnaspam@klub.chip.pl> napisał(a):
Ja odbieralem przez Pace HD od cyfry.
I od pierwszego kicha.Tylko Polsat tvny itp.A po kanalach tvp ani sladu.
Dobrze ze satelitarnie leci.

Będzie można odbierać dopiero jak technicy z Cyfry przeredagują listę kanałów i od nowa zrobisz wyszukiwanie kanałów naziemnych (satelitarne pewno też trzeba będzie przedtem odświeżyć).
Ten dekoder sam nie przeszukuje kanałów tylko używa danych dosłanych przez operatora.

Data: 2010-10-03 20:13:54
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-10-03 11:34,  Wmak pisze:
[...]

Nie. Tunery PVR Cyfra+ przeszukują KANAŁY NAZIEMNEJ TV DVB-T.
Czynią to normalnie, gdyby tak nie było t nikt nie mógłby
odebrać odległych stacji DVB-T na tych tunerach, a ludziska
odbierają.

Tomy M.

Data: 2010-10-03 18:59:43
Autor: Wmak
Tomy M. <tomy@ansibl.com> napisał(a):
> [...]

Czynią to normalnie, gdyby tak nie było t nikt nie mógłby
odebrać odległych stacji DVB-T na tych tunerach, a ludziska

Obawiam się, że nie masz racji.
Może tuner dopasowywuje sobie częstotliwości ale nazwy "jedynie słusznych" stacji w spisie ma dosłane przez Cyfrę.
Słyszałeś, by ktoś odebrał jakąś zagraniczną telewizję ? Dziś próbowałem bez anteny - nic nie znalazł a w spisie dalej są te same programy.
Zobaczymy, co znajdzie taki Pace PVR w Szwecji - zmuszę znajomych do kupna albo pożyczenia jakiejś antenki naziemnej i przeszukania zakresu.

Data: 2010-10-04 12:46:39
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-10-03 20:59,  Wmak pisze:

[...]

   Sam jeszcze tego nie testowałem, ale znajomy
na tunerze PVR odbiera jakieś nowy czeski MUX
i nie sądzę aby Cyfra+ go wstawiła do tunerów.

Tomy M.

Data: 2010-10-05 08:40:57
Autor: Wmak
Konkon <dzesi_sramnaspam@klub.chip.pl> napisał(a): > Ja odbieralem przez Pace HD od cyfry.
> [...]

będzie przedtem odświeżyć).
Ten dekoder sam nie przeszukuje kanałów tylko używa danych dosłanych przez operatora.

Widać, że lista poprawiona, PVR-y po powtórnym wyszukiwaniu mogą odbierać wszystkie 12 programów.

--

MUX 2/Raszyn/Warszawa - od zmiany nie da sie ogladac