MUX2 - trojmiasto

Data: 2011-11-23 12:38:55
Autor: vari
MUX2 - trojmiasto
Od razu napisze ze jestem laikiem w temacie tv.
Zainstalowalem na dachu budynku indywidualna nowa antene siatkowa i po podlaczeniu do telewizora odbieram tylko MUX2. W super jakosci, ale tylko ten. Jaka moze byc przyczyna ze tylko ten?
Nadajnik jest w Gdyni Chwaszczynie, a ja mieszkam w centrum.
Maszt co prawda nie jest widoczny, ale jest nie dalej niz 5km w linii prostej. Czy moglem cos zle skonfigurowac - w odbiorniku wybralem opcje strojenia automatycznego i wyszukal tylko 8 kanalow MUX2 ?

Nie wiem czy MUX3 nadaje z tak wysokiego obiektu jak Chwaszczyno. I zdaje się ma moc wielokrotnie mniejszą.
Oprócz tego, jeśli masz antenę siatkową ze wzmacniaczem to właśnie ten wzmacniacz (te fabrycznie wkładane w te anteny są bardzo złe) może być przesterowany i pojawiają się intermodulacje od innych stacji (także analogowych) i wypadają akurat na kanale MUX3 i odbiornik tego sygnału nie odczytuje.
Nawet pobliski BTS komórkowy (stacja bazowa) potrafi przesterowywać takie wzmacniacze i danych kanałów nie można odebrać.
Esktremalne przypadki to takie, że te wzmacniacze w antenach siatkowych się wzbudzają.
Stają się małymi nadajnkami.
Nie musi być Twój. Może być taki w antenie sąsiada.
Ja sam kilka razy lokalizowałem takie wzbudzone wzmacniacze.
Jeden wykosił TVN w całej pewnej wsi a drugi TVP1 w znacznej części Międzyzdrojów.
Ten ostatni na odbiorniku komunikacyjnnym był słyszlany 2 km od anteny !!!!
Tak więc, nawet jeśli wymieniłbyś wzmaicniacz na jakiś drogi i odporny na silne sygnały, to nie ma gwarancji, że rozrabia antena sąsiada.
Ja jednak stawiam na zbyt słaby sygnał MUX3 albo przesterowanie Twego wzmacniacza.
vari

MUX2 - trojmiasto