MUX3 w Łodzi juz działa

Data: 2011-04-26 23:23:14
Autor: Alias Awatar
MUX3 w Łodzi juz działa
Witam
Własnie odnotowałem uruchomienie MUX3 w Łodzi
Mozna ogladać
TVP1, TVP2, TVP INFO (REG.), TVP Kultura, TVP Historia

Pozdrawiam
G.

Data: 2011-04-26 23:57:01
Autor: Zakarm
MUX3 w Łodzi juz działa
W dniu 2011-04-26 23:23, Alias Awatar pisze:
[...]

O qrwa ale szok normalnie technologiczny, ja odbieram z Niemiec i czech   DVB-T juz od wielu lat i sie nie chwale .

W wiosce zalozyli TV normalnie szok w trampkach.

Data: 2011-04-27 04:41:12
Autor: bufi
MUX3 w Łodzi juz działa
Zakarm wrote:

O qrwa ale szok normalnie technologiczny, ja odbieram z Niemiec i
czech   DVB-T juz od wielu lat i sie nie chwale .

Odbieraj sobie nawet z Japonii, kogo to obchodzi?

Data: 2011-04-27 09:50:15
Autor: adresss
MUX3 w Łodzi juz działa
On Tue, 26 Apr 2011 23:57:01 +0200, Zakarm <tyskie@smiedzimulem.com>
wrote:

O qrwa ale szok normalnie technologiczny, ja odbieram z Niemiec i czech  DVB-T juz od wielu lat i sie nie chwale .

no bo nie masz czym - niemiecka dvb-t nadaje w przestarzalym systemie
mpeg-2 a w Polsce mamy mpeg-4. Wiec dla ciebie jest to szok! I tak
powinno byc.

--
ThinkXtra

Data: 2011-04-27 19:49:02
Autor: jadryś
MUX3 w ÂŁodzi juz dziaÂła
wrote:

[...]

Niemcy pewnie maja zamiar też przejść na MPEG-4. Kilka dni temu złapałem dwa niemieckie kanały dvb-t nadające w MPEG-4. Były to programy - RTL, RTL2 VOX TB-Berlin, Eurosport i jeszcze parę innych. Był to chyba przekaz testowy, bo widoczne były tylko parę godzin.

Data: 2011-04-27 20:39:54
Autor: Zakarm
MUX3 w ÂŁodzi juz dziaÂła
wrote:

[...]

Porownaj sobie niemiecki MPEG2 z ta przeskalowana sieczkom ktora u nas leci w MPEG4

Data: 2011-04-27 20:53:18
Autor: Jerzy Pastusiak
MUX3 w Lodzi juz dziala
Zakarm:

| Porownaj sobie niemiecki MPEG2 z ta przeskalowana
| sieczkom ktora u nas leci w MPEG4

wiesz, bo te wszystkie nowoczesne wynalazki: mpeg-4, DVB T-2,
DVB-S2, 256QAM, FEC = 9/10, zwykle sluza do oszczednego nadawania,
a nie podnoszenia jakosci obrazu

jp

Data: 2011-04-28 08:30:48
Autor: Bartłomiej Zieliński
MUX3 w Lodzi juz dziala
Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
wiesz, bo te wszystkie nowoczesne wynalazki: mpeg-4, DVB T-2,
DVB-S2, 256QAM, FEC = 9/10, zwykle sluza do oszczednego nadawania,
a nie podnoszenia jakosci obrazu

Ja bym postawił tezę, że jakość obrazu zależy od rozdzielczości i stopnia kompresji, i w jakimś stopniu od tunera. Natomiast FEC i QAM wpływa na to, ile MHz z przydzielonego pasma częstotliwości ten obraz zabierze :-)

Data: 2011-04-28 09:30:48
Autor: adresss
MUX3 w Lodzi juz dziala
On Thu, 28 Apr 2011 08:30:48 +0200, Bartłomiej Zieliński
<Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> wrote:

[...]

moze nie MHz, bo nie moze byc wiecej niz szerokosc kanalu tv (7/8MHz).

im wiecej QAM tym wiecej "rozpoznawalnych" bitow w jednostce czasu,
czyli wiecej mb/s. Dopiero na to sie naklada FEC, ktory mowi o
wykorzystaniu bitow do przenoszenia (dla uproszczenia) obrazu a w
nastepnej kolejnosci dopiero kompresja mpeg-2/mpeg-4.

QAM-64 i FEC 9/10 (lub wiecej) - da sie odbierac przy dobrym sygnale,
blisko nadajnika, im slabszy sygnal tym trudniej

QAM-16 i FEC 1/2 - daloby sie odbierac z bardzo daleka, bo to co nie
odbierze glowica (demodulator), to skoryguje FEC.

--
ThinkXtra

Data: 2011-04-28 10:49:16
Autor: Bartłomiej Zieliński
MUX3 w Lodzi juz dziala
Użytkownik adresss@poczta.pl napisał:
moze nie MHz, bo nie moze byc wiecej niz szerokosc kanalu tv (7/8MHz).

Słusznie, użyłem skrótu myślowego. Choć czy to nie jest tak, że im więcej informacji, tym częściej nadawana jest paczka z bitami dla danego strumienia? Bo jeśli tak, to statystycznie rzecz biorąc, jak kanał ma większą przepływność, to zużyje więcej MHz w danym czasie, bo te same MHz będą częściej wykorzystywane dla tego kanału. Trochę to zagmatwane, ale to jest podobnie jak w GSM: mamy 8 szczelin czasowych i stałą prędkość transmisji i szerokość pasma, ale jak połączenie "zjada" 2 szczeliny to może przesłać więcej informacji. A ponieważ mówi się, że statystycznie na 1 połączenie w GSM przypada 25 kHz (szerokość pasma : liczbę szczelin), to i w DVB musi być podobnie :-)

Data: 2011-04-28 12:03:26
Autor: jadryś
MUX3 w ÂŁodzi juz dziaÂła
W dniu 2011-04-27 20:39, Zakarm pisze:

[...]

Jakoś nie zauważyłam żadnej różnicy, - parametry przesyłu były dokładnie takie same jak te polskie - np. Polsatu czy Puls.

Data: 2011-04-27 20:39:56
Autor: Jerzy Pastusiak
MUX3 w ÂŁodzi juz dziaÂła
jadryś:

| Niemcy pewnie maja zamiar też przejść na MPEG-4.

no, ale to raczej na pewno docelowo bedzie DVB-T2

jp

-=-=-=-=-
http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-Project_Factsheet.pdf

DVB Fact Sheet - January 2011:
=============================

Next Steps for DVB-T2:
(Nastepny krok wdrazania DVB-T2):

Trials(7) (Proby):

Denmark
Germany
Kazakhstan
Spain
Switzerland
Thailand
Ukraine

Data: 2011-04-28 09:20:18
Autor: adresss
MUX3 w ?odzi juz dzia?a

jadryś:

+ Czechy (w Pradze)

--
ThinkXtra

Data: 2011-04-27 20:22:26
Autor: Jerzy Pastusiak
MUX3 w Łodzi juz działa
czesc

i co, dalej sie nie lubicie ???

dzieki za linka do ciekawej ksiazki:
http://groups.google.com/group/pl.rec.radio.amatorskie/msg/01c53d4af51b6370

[ODBIORNIKI RADIOWE - ANALOGOWE I CYFROWE]
[Opracowal mgr inz. Andrzej Pocwiardowski]
http://www.zsl.gda.pl/egzaminy/odb_radiowe_analog_cyfrowe.pdf

pomyslec, jakie to kiedys wszystko proste bylo

jp ;-)

Data: 2012-02-01 10:19:27
Autor: Remek
MUX3 w Łodzi juz działa
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal:

no bo nie masz czym - niemiecka dvb-t nadaje w przestarzalym systemie
mpeg-2

Przestarzalym??? Cechuje sie mniejszym stopniem kompresji i mniej wymaga od
sprzetu. Poza tym oferuje znacznie lepsza jakosc. Pewnie rynek zmusi ich to
przejscia na MPEG4, ale to inna bajka.

Remek

MUX3 w Łodzi juz działa