Ma ktoś laptopa HP Pavilion Power? - ekran jako podpórka

Data: 2018-05-02 16:33:13
Autor: Irokez
Ma ktoś laptopa HP Pavilion Power? - ekran jako podpórka
Witam.

Oglądałem w necie, że ten laptop po otwarciu matrycy wykorzystuje brzeg ekranu jako nogi.
Pojechałem do MM, nie było "powera" ale była ta zwyklejsza wersja, fajny, metalowy palmrest ale faktycznie otwarcie pokrywy to uniesienie pupy laptopa i opieranie się na nibynóżkach na brzegu ekranu.

No ok, ale... ma ktoś dłużej? Powstały luzy na zawiasach i jeździ to po stole we wszystkie strony?

Bo już się tak waham, czy brać HP Pavilion Power 15 i5-7300H (15-cb004nw) - z voucherem fajnie cena wychodzi, czy jednak dopłacić 500zł do ACER Aspire 7 A715-71G-52WE + wymiana matrycy na IPS (ACER też krócej na baterii chodzi bo ma 48Wh a HP ma 70Wh).

--
Irokez

Data: 2018-05-04 20:24:52
Autor: Irokez
W dniu 2018-05-02 o 16:33, Irokez pisze:
[...]

Ok, Odpuszczam temat. Chyba więcej osób ma takie obawy stąd cisza, bo to się nie sprzedaje. Nie będę beta-testerem jakiegoś dziwnego, pierwszego w historii laptopów rozwiązania, że bujający się, z każdym oddechem, we wszystkie strony brzeg ekranu jest "stabilizatorem" pozycji dla całego laptopa. Nikt inny nie wpadł na taki "pomysł". To tak jakby stanie na palcach było stabilniejsze niż na całej stopie.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2018-05-04 20:37:29
Autor: pueblo
Ma ktoś laptopa HP Pavilion Power? - ekran jako podpórka
Witaj Irokez, 04 maj 2018 w
news:5aeca569$0$610$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

To nie jest jakieś novum. Juz dawno temu widziałem takie klapy w Hp Envy i w internetach było trochę tematów o pękających zawiasach envy.

Data: 2018-05-05 09:10:44
Autor: pueblo
Ma ktoś laptopa HP Pavilion Power? - ekran jako podpórka
Witaj Irokez, 05 maj 2018 w
news:5aed5d64$0$616$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
W dniu 2018-05-04 o 22:37, pueblo pisze:

To nie jest jakieś novum. Juz dawno temu widziałem takie klapy w Hp
Envy i w internetach było trochę tematów o pękających zawiasach
envy.

Aha, czyli celowa zagrywka HP, naciskasz ESC - pęka lewy, naciskasz
F12 - pęka prawy, bo ponad 2 kilogramy wiszą na dwóch kawałeczkach
plastiku plus siła nacisku. Tym bardziej rezygnuję z HP

Dzięki i pozdrawiam.

Ale za to jaki design. Jeżeli nie obchodzisz się ze sprzętem jak za jajkiem, to rzeczywiście może być problem. Z drugiej strony na filmiku
(filmikach)
https://www.youtube.com/watch?v=0TbeFa5LmvY od 7:30 widać że konstrukcja zawiasów jest dość masywna, są zamocowane na  co najmniej 3 śrubki. Pytanie tylko do czego. Bo jak za każdym otwarciem napręża się plastikowa obudowa...
Tak to było nieszczęśliwie zaprojektowane w owym Envy
https://www.youtube.com/watch?v=_SHO_NVuAjE

Data: 2018-05-05 12:56:46
Autor: Irokez
W dniu 2018-05-05 o 11:10, pueblo pisze:

Ale za to jaki design. Jeżeli nie obchodzisz się ze sprzętem jak za
jajkiem, to rzeczywiście może być problem. Z drugiej strony na filmiku
(filmikach)

Mało używam laptopa, aktualny Lenovo B570e ma nalatane przez 6 lat 400 godzin (w tym SSD 512GB ma 280 godzin i 0,9TB zapisu). Na wyjazdy zabieram tylko i o sprzęt dbam. I bym z nim został, gdyby nie matryca 1366x768. Od roku mam taki jeden program, że się nie da pracować, męka straszna. Stąd szukam coś z FullHD, a przy okazji upgrade na coś z 4-rdzeniowym prockiem, możliwością posadzenia Win7 Pro (ważne dla mnie) i baterią na długo. Szukam więc coś na i5-7300HQ. Grafika GTX1050 to efekt uboczny, zupełnie mi nie potrzebny do czegokolwiek, a inaczej się nie da kupić czegokolwiek z takim procesorem w podobnych cenach. Same 2 rdzeniowe niewiele szybsze od mojej i3-2350M.

[...]

No właśnie...
Na tą chwilę patrzę w kierunku Della 5577 + wymiana matrycy na IPS (bo ciężko kulturalnie opisać jej jakość, jak zobaczyłem w salonie RTV co ten TN sobą prezentuje). Komplet sterowników dla Win7 już ogarnąłem. Kupił bym w wersji z SSD 240GB na mPCI i przełożył dodatkowo SSD 512GB z aktualnego.

Acer 7 A715 jednak droższy, baterii ma tylko połowę tego co ma ten HP czy Dell, ekran tylko TN, dysk tylko HDD w najwolniejszej wersji 5400obr (albo cena 4k, za dużo na 60 godzin rocznie używania laptopa).

Tak to było nieszczęśliwie zaprojektowane w owym Envy
https://www.youtube.com/watch?v=_SHO_NVuAjE

no.. ślicznie... Oczywiście uszkodzenia mechaniczne nie podchodzą pod gwarancję.

--
Irokez

Data: 2018-05-05 11:55:05
Autor: pueblo
news:5aed8de1$0$669$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

A tutaj wymiana matrycy nie wchodzi w grę?

[...]
O, nie wiem. Laptop 4 jajowy HQ - to musisz sporo poczytać o konkretnych modelach. Bo ZTCW to różnie bywa. Na papierze ok, ale wystarczy, że układ chłodzenia źle zaprojektowany to tę max wydajność masz przez kilkadziesiąt sekund, kilka minut - bo throttling. Poza tym może nieźle wyć pod obciążeniem.
Kiedy szukałem lapka, to popełniłem kilka razy takie wariactwo w takim euro, czy mediamarkcie, uruchamiałem na wystawowym cmd i wklepywałem tam:
@echo off
:loop
goto loop
i tak dla każdego rdzenia, wątku - czyli np. 4 okna. Sprawdzałem jak głośny jest laptop pod obciążeniem. CTRL+C zabija procesy.
Grafika GTX1050 to efekt uboczny, zupełnie mi nie
potrzebny do czegokolwiek, a inaczej się nie da kupić czegokolwiek z
takim procesorem w podobnych cenach. Same 2 rdzeniowe niewiele
szybsze od mojej i3-2350M.
No fakt z tą grafiką, ale jeśi nie jest na sztywno przypisana do programu którego używasz, to siedzi i się nie grzeje. Tylko ekstra za nią płacisz. Oprócz matrycy w starym lapku mógłbyś poszukać mocniejszego proca 3gen - może też HQ. Przy czym problemy z chłodzeniem  prawdopodobne.
[...]

W sumie nie ma co demonizować. W każdym laptopie metalowe zawiasy przymocowane są do "plastikowego" korpusu. Czasami zrobią, zaprojektują to wyjątkowo źle. Choć przyznam, że wspieranie na krawędzi klapy jest dziwnym rozwiązaniem.

[...]

A nie boisz się utraty gwarancji? Dysk to nie problem, ale matryca? Z drugiej strony jeśli gwarancja on site, to gdzieś czytałem, że technicy della mają różne modyfiikacje w nosie - o ile to nie z matrycą byłby problem.
[...]
Wygląda na to że co byś nie wybrał, to musisz rzeźbić.
Tak to było nieszczęśliwie zaprojektowane w owym Envy
https://www.youtube.com/watch?v=_SHO_NVuAjE

no.. ślicznie... Oczywiście uszkodzenia mechaniczne nie podchodzą
pod gwarancję.

Raczej nie - w każdym razie pewnie walka z serwisem.

Data: 2018-05-05 11:06:56
Autor: Irokez
Ma ktoś laptopa HP Pavilion Power? - ekran jako podpórka
Nie da się w B570e zamontować fullHD. Nie ma taśm 2 kanałowych LVDS do tego laptopa. 3 generacji CPU też nie wsadzę.

Sprawdziłem co za matryca siedzi w Dellu 5577 w sklepie. Innolux N156HGA-EAB (CMN15D5). Z danych katalogowych kąty widzenia ledwo 45 stopni (20 stopni w górę), jasność 220cd czyli mało, kontrast 500:1,pokrycie 46% przestrzeni barw. Aplikacja preinstalowana do ustawień kolorów nie jest w stanie poprawnie wyświetlić tekstu elementów menu, bo matryca nie daje rady wyświetlić tych kolorów. Myślałem na początku że coś źle zainstalowane i brak menu, a tu trzeba było głowę układać pod różnymi kątami aby zobaczyć że tam są literki jednak.

Trzeba rzeźbić niestety. Wymiana matrycy w Dell 5577 to moment.

Przy okazji w sklepie HP jakiś słabszy był, lekki, ale też z podporą pod brzegiem ekranu. Spróbowałem zasymulować przesunięcie otwartego laptopa po stole. Hmm... ekran telepał się. A wersja Power jest cięższa przecież, pewnie jak będę go chciał przysunąć do siebie to mi palce przytrzaśnie.

Data: 2018-05-05 18:37:15
Autor: pueblo
napisałeś/aś:
Nie da się w B570e zamontować fullHD. Nie ma taśm 2 kanałowych LVDS
do tego laptopa. 3 generacji CPU też nie wsadzę.

Moja pomyłka, masz IIgen. Chociaż nie ma pewności czy nie dałoby rady, coś mi się może myli, ale może w przypadku któryś sąsiednich gen. była tak kompatybilność wsteczna.

Sprawdziłem co za matryca siedzi w Dellu 5577 w sklepie. Innolux
N156HGA-EAB (CMN15D5).
Trochę wstyd dla della, bo tanie nie są. Ale to w końcu najniższy model Della, choć Pavilion też konsumencki. Pamiętam, że w przypadku poprzednich Ispirionów w części dawali fajne IPS, tylko nie pamiętam o co chodziło.

[...]
Jak dwa razy przytrzaśniesz, to potem będziesz podnosić zamiast przesuwać. Generalnie mały wybór z tymi kryteriami i w znośnej cenie. Rozumiem, że ten voucher kusi, pewnie będzie pewnie ze 3,4 stówki?

Data: 2018-05-05 12:44:03
Autor: Irokez
Ma ktoś laptopa HP Pavilion Power? - ekran jako podpórka
No właśnie kusił, 400 PLN rabatu od ceny zakupu od 2500 do 3999 PLN.
Ale chyba jednak odpuszczę HP i pójdę w stronę Della 5577. Za dużo niewiadomych.

Pozdrawiam.

Data: 2018-05-15 19:56:54
Autor: Irokez
W dniu 2018-05-05 o 20:37, pueblo pisze:

Jak dwa razy przytrzaśniesz, to potem będziesz podnosić zamiast
przesuwać. Generalnie mały wybór z tymi kryteriami i w znośnej cenie.
Rozumiem, że ten voucher kusi, pewnie będzie pewnie ze 3,4 stówki?

Ok, finalnie kupiony HP Pavilion Power - 15-cb004nw.
Wykonany zdecydowanie solidniej niż zwykły. Palmrest metalowy, ramki dookoła też. Rozebrać dziada ciężko. Zawiasy wyglądają bardzo solidnie. Ekran stoi sobie i jest ok.
W sumie to zawiasy zdecydowały. Poczytałem o Dellu 5577 na Amazonie i konkluzja taka, że tam zawiasy wyrywają plastikowe mocowania w niecały rok z powodu wady konstrukcyjnej laptopa. Więc wolę wymienić zawiasy w HP jak się poluzują niż cały dół laptopa.

Fajny dysk Seagate BaraCuda Pro 1TB, ale mimo to wsadzony Samsung EVO.
Windows 7 Pro x64 pomyka aż miło. Komplet wszystkich sterowników jest zainstalowany, żadnych wykrzykników.

Jakby kto chciał zainstalować, to:
Najpierw przygotować nośnik instalacyjny Win7 za pomocą nLite - dodać sterownik USB3.0 (Intel(R)_USB_3.0_eXtensible_Host_Controller_Driver_5.0.4.43) - opisy w necie.

Potem już z górki:
- Intel(R) Chipset Device Software Version: 10.1.1 (sp80784.exe)
- Intel Management Engine Interface (MEI) Driver 11.7.0.1002 (sp79731.exe)
- Intel Dynamic Platform and Thermal Framework Client 8.1.10603.192 (Chipset_Driver_J96F8_WN32_8.0.10200.80_A00.EXE)
- Intel HD Graphics 21.20.16.4508 od Della
- Intel Rapid Storage Technology Driver 15.9.0.1015 (ze strony Intela)
- Intel PROSet/Wireless Software and Drivers for Windows 7 x64 20.50.0 (ze strony Intela)
- Intel Wireless Bluetooth for Windows 7 20.30.0 (ze strony Intela)
- Realtek PCIe GBE Family Controller Driver Win7 7.116 (ze strony Realtek)
- Realtek High Definition Audio Codecs R2.82 (ze strony Realtek)
- Realtek Card Reader Driver RtsXStor 10.0.370.188 (ze strony Realtek)
- nVidia GTX1050M driver 397.31 (ze strony nVidii)
- HP 3D DriveGuard (sp82228.exe) instalować z poziomu Menedzera uzrądzeń
- wufuc (https://github.com/zeffy/wufuc/releases) aby ominąć sztuczne blokowanie Windows Update dla nowych procesorów dla Win7 przez mikrosyf

sterowniki do gładzika pobrały się same z WU, kamerkę też samo znalazło.

Zdrówko

--
Irokez

Ma ktoś laptopa HP Pavilion Power? - ekran jako podpórka