Ma szanse?

Data: 2014-05-09 07:07:24
Autor: fifak
Ma szanse?
W dniu 2014-05-08 20:01, Malpy i Delfiny pisze:
20 minut spóźnił się na maturę, a teraz całą winę zrzuca na krakowskie
MPK - dowiedziało się "Radio Kraków". Maturzysta z Krakowa, nie został
dziś wpuszczony na salę, w której miał napisać rozszerzony egzamin z
języka polskiego. Twierdzi, że nie dojechał na czas przez naprawę
trakcji na ul. Lubicz. Po godzinie ósmej na 40 minut wstrzymany został
tam ruch tramwajowy.

Maturzysta nie wyklucza, że w tej sprawie wkroczy na drogę sądową.
Twierdzi, że poniósł "straty moralne".

http://wiadomosci.onet.pl/krakow/krakow-spoznil-sie-na-mature-chce-pozwac-mpk/hhwmx

dla mnie oblał egzamin dojrzałości

Data: 2014-05-09 07:00:40
Autor: Budzik
Ma szanse?
U¿ytkownik fifak fifak@oniet.pl ...

20 minut spó¼ni³ siê na maturê, a teraz ca³± winê zrzuca na
krakowskie MPK - dowiedzia³o siê "Radio Kraków". Maturzysta z
Krakowa, nie zosta³ dzi¶ wpuszczony na salê, w której mia³ napisaæ
rozszerzony egzamin z jêzyka polskiego. Twierdzi, ¿e nie dojecha³ na
czas przez naprawê trakcji na ul. Lubicz. Po godzinie ósmej na 40
minut wstrzymany zosta³ tam ruch tramwajowy.

Maturzysta nie wyklucza, ¿e w tej sprawie wkroczy na drogê s±dow±.
Twierdzi, ¿e poniós³ "straty moralne".

http://wiadomosci.onet.pl/krakow/krakow-spoznil-sie-na-mature-chce-poz
wac-mpk/hhwmx

dla mnie obla³ egzamin dojrza³o¶ci

Co¶ w tym jest.
Wyj¶æ z tramwaju, wzi±æ taksówkê i ju¿.
Sytuajca g³upia... ale to nie koniec ¶wiata :)

Data: 2014-05-09 09:17:45
Autor: Ajgul
Ma szanse?

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:XnsA3285A0B9737Abudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
U¿ytkownik fifak fifak@oniet.pl ...

Co¶ w tym jest.
Wyj¶æ z tramwaju, wzi±æ taksówkê i ju¿.

Mo¿e nie mia³ kasy?
Mo¿e na ten pomysl wpad³o 100 innych pasa¿erów tramwajów, które stanê³y?
Mo¿e ruchu ko³owego te¿ nie by³o, bo by³ parali¿ komunikacyjny - trakcja na drodze?
Ruch wstrzymano na 40 minut, spó¼ni³ siê 20, czyli zaplanowa³ te 20 minut wyprzedzenia.
Wnioskowanie Sonna, o dochowaniu staranno¶ci, to typowe, komunistyczne przerzucanie odpowiedzialno¶ci za cokolwiek na obywatela. Ale on tak ju¿ ma, to chyba resortowy wnuczek.
Czy go¶æ ma roszczenie, czy nie, zale¿y od okoliczno¶ci. Je¿eli kto¶ z MPK og³osi³, ¿e przerwa potrwa kilka minut, ale tak nie by³o, to ma roszczenie. Je¿eli nie by³o ¿adnej info i po prostu siedzia³ jak dupa i czeka³, nie pytaj±c nikogo z MPK co jest grane, to nie ma. Nie znamy wszystkich okoliczno¶ci, od tego trzeba zacz±æ.

Aygul

Data: 2014-05-09 08:43:48
Autor: Budzik
Ma szanse?
U¿ytkownik Ajgul pronto3@kalmuk.uz ...

Co¶ w tym jest.
Wyj¶æ z tramwaju, wzi±æ taksówkê i ju¿.

Mo¿e nie mia³ kasy?

To by tylko potwierdza³o tezê o nieprzygotowaniu.

Mo¿e na ten pomysl wpad³o 100 innych pasa¿erów tramwajów, które
stanê³y? Mo¿e ruchu ko³owego te¿ nie by³o, bo by³ parali¿
komunikacyjny - trakcja na drodze?

Byæ mo¿e. Ale przecie¿ czê¶c trasy mozna przej¶c pieszo.

Ruch wstrzymano na 40 minut, spó¼ni³ siê 20, czyli zaplanowa³ te 20
minut wyprzedzenia.

Za ma³o...

[...]

Ale ja nie twierdze ze nie ma podstaw do roszczenia, bo tak jak piszesz, tego nie wiemy.

Data: 2014-05-09 10:59:58
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 09.05.2014 10:43, Budzik wrote:

Może na ten pomysl wpadło 100 innych pasażerów tramwajów, które
stanęły? Może ruchu kołowego też nie było, bo był paraliż
komunikacyjny - trakcja na drodze?

Być może. Ale przecież częśc trasy mozna przejśc pieszo.

Mozna, ale to nie zawsze rozwiaze problem. Jesli szedl do centrum to szedl tylko w wieksze korki.

Ruch wstrzymano na 40 minut, spóźnił się 20, czyli zaplanował te 20
minut wyprzedzenia.

Za mało...

A ile powinien zaplanowac?

30?

50?

100?

--

Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-internetu/

Czyż nie? ;)

Data: 2014-05-09 11:00:40
Autor: Budzik
Ma szanse?
U¿ytkownik Malpy i Delfiny hikikomorisan@amorki.pl ...

[...]

A ile Ty przyszed³by¶ wcze¶niej? Zeby nie wpa¶c rozemocjonowany pospiechem na sale, porozmawiac ze znajomymi i dodatkowo wziac poprawke na problemy z dojazdem?
Pewnie duzo zalezy od tego jak daleko siê dojezdza.

Data: 2014-05-09 14:09:37
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 09.05.2014 13:00, Budzik wrote:
Użytkownik Malpy i Delfiny hikikomorisan@amorki.pl ...

[...]

A ile Ty przyszedłbyś wcześniej?

10-15.

Zeby nie wpaśc rozemocjonowany pospiechem na sale, porozmawiac ze znajomymi
i dodatkowo wziac poprawke na problemy z dojazdem?
Pewnie duzo zalezy od tego jak daleko siÄ™ dojezdza.

Data: 2014-05-09 12:40:47
Autor: Budzik
Ma szanse?
U¿ytkownik Malpy i Delfiny hikikomorisan@amorki.pl ...

A ile Ty przyszed³by¶ wcze¶niej?

10-15.

Czyli tez by¶ nie zda¿y³...

Data: 2014-05-09 14:58:39
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 09.05.2014 14:40, Budzik wrote:
Użytkownik Malpy i Delfiny hikikomorisan@amorki.pl ...

A ile Ty przyszedłbyś wcześniej?

10-15.

Czyli tez byś nie zdażył...

No nie.

I czego to dowodzi?

Ze powinienem pojechac 2 godziny wczesniej, na wypadek jakby z wykopalisk wyszla godzilla i sparalizowala glowny trakt komunikacyjny?

Data: 2014-05-09 14:00:30
Autor: Budzik
Ma szanse?
[...]

Dowodzi tego, ze by¶ nie zdal.
W innych ekstremalnych przypadkach taka pomy³ka moze kosztowac cie np prace.
I tyle.
Czy to dobrze czy ¼le to sobie sam musisz oceniæ.

Ze powinienem pojechac 2 godziny wczesniej, na wypadek jakby z wykopalisk wyszla godzilla i sparalizowala glowny trakt komunikacyjny?

Powiem tak - sa takie sytuacje ze ja bym pojecha³ wczesniej.
I to nie przez godzille.

Ale przeciez mozna cyrklowaæ czas co do minuty, a potem dziwiæ siê ze sie nie zdarzy³o. Oczywiscie sa sytuacje ze sie nie da.
Przyk³adowo lecisz samolotem na wazne spotkanie a samolot nie moze ladowac i zawozi ciê 200km dalej.
Ale czy tutaj by³a taka sytuacja?
Kto jedzie na mature na ostatni± minute?

Data: 2014-05-09 16:06:57
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 09.05.2014 16:00, Budzik wrote:

Dowodzi tego, ze byÅ› nie zdal.

Nie przystapil do zdawania. To roznica.

W innych ekstremalnych przypadkach taka pomyłka moze kosztowac cie np
prace.

To bym nie plakal nawet, bo to jakis kolchoz zapewne, gdzie 20 minut to kwestia utraty pracy.

I tyle.

A i jeszcze pozwalbym pracodawce :D

Powiem tak - sa takie sytuacje ze ja bym pojechał wczesniej.
I to nie przez godzille.

Ale przeciez mozna cyrklować czas co do minuty,

Zapas 20 minut to 20x wiekszy zapas niz piszesz.

Przykładowo lecisz samolotem na wazne spotkanie a samolot nie moze ladowac
i zawozi ciÄ™ 200km dalej.
Ale czy tutaj była taka sytuacja?
Kto jedzie na mature na ostatniÄ… minute?

20 miut to nie "na ostatnia minute".

Data: 2014-05-09 15:00:30
Autor: Budzik
Ma szanse?
U¿ytkownik Malpy i Delfiny hikikomorisan@amorki.pl ...

Dowodzi tego, ze by¶ nie zdal.

Nie przystapil do zdawania. To roznica.

Znów czepiasz siê s³ówek.
To jasne, ze by¶ nie zda³ bo by¶ nie przyst±pi³. Nie pisalem, ¿e by¶ obla³.

W innych ekstremalnych przypadkach taka pomy³ka moze kosztowac cie np
prace.

To bym nie plakal nawet, bo to jakis kolchoz zapewne, gdzie 20 minut
to kwestia utraty pracy.

ROTFL

I tyle.

A i jeszcze pozwalbym pracodawce :D

Zaczynam rozumiec, dlaczego bronisz delikwenta...

Powiem tak - sa takie sytuacje ze ja bym pojecha³ wczesniej.
I to nie przez godzille.

Ale przeciez mozna cyrklowaæ czas co do minuty,

Zapas 20 minut to 20x wiekszy zapas niz piszesz.

Twoje czepianie sie s³ówek zaczyna byæ mêcz±ce.
Okre¶lenie co do minuty nie oznacza faktycznego "co do minuty".
Sprawd¼ sobie proszê.

Przyk³adowo lecisz samolotem na wazne spotkanie a samolot nie moze
ladowac i zawozi ciê 200km dalej.
Ale czy tutaj by³a taka sytuacja?
Kto jedzie na mature na ostatni± minute?

20 miut to nie "na ostatnia minute".

Pozwolisz ze siê nie zgodze?
Je¿eli trzeba przejechac ca³e miasto, to 20 minut przed to jest na ostatni± chwile.

Data: 2014-05-09 18:45:11
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 09.05.2014 17:00, Budzik wrote:
Użytkownik Malpy i Delfiny hikikomorisan@amorki.pl ...

Dowodzi tego, ze byÅ› nie zdal.

Nie przystapil do zdawania. To roznica.

Znów czepiasz się słówek.

Nie. Precyzuje. Bo piszesz glupoty.

To jasne, ze byś nie zdał bo byś nie przystąpił. Nie pisalem, że byś oblał.

Dalej smiem twierdzic, ze "nie przystapil" nie implikuje "nie zdal".

to tak jak wartosci 1, 0 i NULL. NULL to nie zero.

wiec maturzysta osiaga po egzaminie 1 z 3 stanow:

nie przystapil
przystapil, zdal
przystapil, nie zdal

[...]

Ale co cie bawi?

I tyle.

A i jeszcze pozwalbym pracodawce :D

Zaczynam rozumiec, dlaczego bronisz delikwenta...

Spoznienie do pracy raczej nie jest razacym naruszeniem obowiazkow pracownika. Notoryczne - moze byc, choc polemizowalbym z razacym.

Powiem tak - sa takie sytuacje ze ja bym pojechał wczesniej.
I to nie przez godzille.

Ale przeciez mozna cyrklować czas co do minuty,

Zapas 20 minut to 20x wiekszy zapas niz piszesz.

Twoje czepianie sie słówek zaczyna być męczące.

To pisz precyzyjnie i konkretnie a nie ogolnikami.

Określenie co do minuty nie oznacza faktycznego "co do minuty".

to uzywaj "na czas" skoro LOL "co do minuty nie oznacza faktycznego "co do minuty""

Przykładowo lecisz samolotem na wazne spotkanie a samolot nie moze
ladowac i zawozi ciÄ™ 200km dalej.
Ale czy tutaj była taka sytuacja?
Kto jedzie na mature na ostatniÄ… minute?

20 miut to nie "na ostatnia minute".

Pozwolisz ze siÄ™ nie zgodze?

Pozwalam :D

Jeżeli trzeba przejechac całe miasto, to 20 minut przed to jest na ostatnią
chwile.

Ale jesli zwykle przejazd na czas (czyli na pare minut) zajmuje 20 minut, to robiac sobie zapas dodatkowych 20 minut to wystarczajaco?

Data: 2014-05-09 17:53:24
Autor: Budzik
Ma szanse?
U¿ytkownik Malpy i Delfiny hikikomorisan@amorki.pl ...

Dowodzi tego, ze by¶ nie zdal.

Nie przystapil do zdawania. To roznica.

Znów czepiasz siê s³ówek.

Nie. Precyzuje. Bo piszesz glupoty.

Nie musisz precyzowac. Napisa³em wyra¼nie "nie zda³" co jest zgodne z prawd±.

To jasne, ze by¶ nie zda³ bo by¶ nie przyst±pi³. Nie pisalem, ¿e by¶
obla³.

Dalej smiem twierdzic, ze "nie przystapil" nie implikuje "nie zdal".

Hmm. A zda³?

to tak jak wartosci 1, 0 i NULL. NULL to nie zero.

wiec maturzysta osiaga po egzaminie 1 z 3 stanow:

Zgadza sie.
Ale dwa z trzech stanów to "nie zda³" z tym ze jeden jest po³±czony z brakiem wyniku a drugi z wynikiem negatywnym.

nie przystapil

Czyli nie zda³ (ale nie obla³)

przystapil, zdal
przystapil, nie zdal

Czyli nie zda³ bo obla³.

[...]

Takie proste myslenie.
Jak trzeba punktualnie zjawiæ siê na waznym spotkaniu to ko³choz.

[...]

Oczywi¶cie ze nie. Przewa¿nie.
Ale mo¿e byæ. Np. nie zlozenie na czas oferty przetargowej.

[...]

Jezyk polski jest tak bogaty ze mozna powiedziec i tak i tak. I kazdy to rozumie.
A takie czepianie sie s³owek nie dosc ze nie wnosi nic do dyskusji, i ze dodatkowo jest wytykaniem b³êdu którego nie ma, to dodatkowo jest zwyk³± ma³ostkowo¶ci±.

[...]

Widzisz. Znowu czepiasz siê s³ówek.
Stwierdzenie "pozwolisz ze sie nie zgodze" nie jest de facto pytaniem o pozwolenie.
Masz jakies problemy z rozumieniem tesktu?

[...]

Nie.

Data: 2014-05-09 20:29:31
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 09.05.2014 19:53, Budzik wrote:

Nie musisz precyzowac. Napisałem wyraźnie "nie zdał" co jest zgodne z
prawdÄ….

nie przystapil

taka jest prawda

To jasne, ze byś nie zdał bo byś nie przystąpił. Nie pisalem, że byś
oblał.

Dalej smiem twierdzic, ze "nie przystapil" nie implikuje "nie zdal".

Hmm. A zdał?

zeby zdac (lub nie zdac), musialby najpierw przystapic

a on po prostu nie przystapil.

jak przystapi - to zobaczymy czy zda czy nie.

to tak jak wartosci 1, 0 i NULL. NULL to nie zero.

wiec maturzysta osiaga po egzaminie 1 z 3 stanow:

Zgadza sie.
Ale dwa z trzech stanów to "nie zdał" z tym ze jeden jest połączony z
brakiem wyniku a drugi z wynikiem negatywnym.

Bo az sie zaglebie w regulaminy. Ale skoro wiesz lepiej - od razu podaj mi link, ze nie przystapil, oznacza - jak twierdzisz - nie zdal.

nie przystapil

Czyli nie zdał (ale nie oblał)

przystapil, zdal
przystapil, nie zdal

Czyli nie zdał bo oblał.

Zeby oblac, trzeba dostac mniej punktow niz minimum.

Ile punktow dostaje ktos, kto nie przystepuje do egzaminu?

[...]

Jak trzeba punktualnie zjawić się na waznym spotkaniu to kołchoz.

Nie. Zwolnienie bo ktos sie spoznil. To mnie smieszy.

Spoznienie do pracy raczej nie jest razacym naruszeniem obowiazkow
pracownika. Notoryczne - moze byc, choc polemizowalbym z razacym.

Oczywiście ze nie. Przeważnie.
Ale może być. Np. nie zlozenie na czas oferty przetargowej.

I dochodzimy do tego, czy za to wolno zwolnic pracownika, zaczynamy badac okolicznosci.

to uzywaj "na czas" skoro LOL "co do minuty nie oznacza faktycznego
"co do minuty""

Jezyk polski jest tak bogaty ze mozna powiedziec i tak i tak. I kazdy to
rozumie.

Kupie zamek.

Co zrozumiales?

A takie czepianie sie słowek nie dosc ze nie wnosi nic do dyskusji, i ze
dodatkowo jest wytykaniem błędu którego nie ma, to dodatkowo jest zwykłą
małostkowością.

JEsli mowie nieprecyzyjnie, to oczywiste jest, ze ktos moze zrozumiec cos innego niz mam na mysli.

Kupie zamek.

Co do minuty.

Dokonał rozboju czy po prostu ukradł?

Pozwolisz ze siÄ™ nie zgodze?

Pozwalam :D

Widzisz. Znowu czepiasz się słówek.

Chcialem rozladowac sytuacje i nie rozumiem, czemu nie zrozumiales, choc dalem wyjebista emotke.

Mniej sie spinaj.

Stwierdzenie "pozwolisz ze sie nie zgodze" nie jest de facto pytaniem o
pozwolenie.

To napisz: Jednakże nie zgadzam sie z Tobą w tej kwestii ;P

Masz jakies problemy z rozumieniem tesktu?

MAm problemy z odgadywaniem co poeta mial na mysli.

Ale jesli zwykle przejazd na czas (czyli na pare minut) zajmuje 20
minut, to robiac sobie zapas dodatkowych 20 minut to wystarczajaco?

Nie.

To moze 40 minut?

Data: 2014-05-09 20:49:46
Autor: Jacek Skowroński
Ma szanse?
PT Malpy i Delfiny scripsit:
zeby zdac (lub nie zdac), musialby najpierw przystapic

a on po prostu nie przystapil.

jak przystapi - to zobaczymy czy zda czy nie.

Wyniki egzaminu z przedmiotów dodatkowych nie wpływają na zdawalność matury. Do
zdania matury trzeba mieć minimum 30% z języka polskiego, matury i języka
obcego (wszystko na poziomie podstawowym). Wszystkie inne przedmioty, także
język polski na poziomie rozszerzonym mogą być nawet na 0%, a matura będzie
zdana.

--
Jacek Skowroński

Data: 2014-05-09 20:55:50
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 09.05.2014 20:49, Jacek Skowroński wrote:
PT Malpy i Delfiny scripsit:
[...]

Czyli nie przystepujac do matury z jednego przedmiotu a z innych ma wysoko, tak, ze sumarycznie pow 30% - to zda mature?

Data: 2014-05-09 21:02:27
Autor: Jacek Skowroński
Ma szanse?
PT Malpy i Delfiny scripsit:
> [...]
> 0%, a matura bÄ™dzie zdana.  Czyli nie przystepujac do matury z jednego przedmiotu a z innych ma wysoko, tak, ze sumarycznie pow 30% - to zda mature?

Nie. Musi mieć min. 30% z każdego trzech obowiązkowych przedmiotów na poziomie
podstawowym, żeby zdać. Natomiast nie ma tej granicy zdawalności dla
przedmiotów dodatkowych. Język polski rozszerzony jest na maturze przedmiotem
dodatkowym. --
Jacek Skowroński

Data: 2014-05-09 21:44:42
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 09.05.2014 21:02, Jacek Skowroński wrote:
PT Malpy i Delfiny scripsit:
[...]

Kumam :)

Data: 2014-05-09 23:44:36
Autor: Budzik
Ma szanse?
[...]

Aaha.
Czyli wed³ug ciebie o osobie któa nigdy nie zagralw lotka nie mozna powiedziec ze nie wygra³a.
Ja uwazam ze mozna.

[...]

Mam ci podac link do logiki?

Skoro nie oprzystapi³ to nie móg³ zdaæ ergo - nie zda³. ale to nie jest równoznaczne z wynikiem negatywnym. Tylko z brakiem wyniku pozytywnego.

nie przystapil

Czyli nie zda³ (ale nie obla³)

przystapil, zdal
przystapil, nie zdal

Czyli nie zda³ bo obla³.

Zeby oblac, trzeba dostac mniej punktow niz minimum.

Zgadza sie.

Ile punktow dostaje ktos, kto nie przystepuje do egzaminu?

Ale ja sie odnosze do twojego stwierdzenia: przystapi³, nie zda³....

[...]

A jednak moze sie zdarzyc.

[...]

Alez badaj sobie.

[...]

Ze jest to niejednoznaczne. Wymagany by³by kontekst czy chodzi o budynek czy o k³ódkê czy moze o zamek do spodni.
Ale w mojej wypwoeidzi kontekastu nie brakow±³o....

[...]

Dokona³ rozboju czy po prostu ukrad³?

Pozwolisz ze siê nie zgodze?

Pozwalam :D

Widzisz. Znowu czepiasz siê s³ówek.

Chcialem rozladowac sytuacje i nie rozumiem, czemu nie zrozumiales, choc dalem wyjebista emotke.

Czasami emotka to jest tylko taki dupochron - IMO tak by³o w tym przypadku.
Mog³es po prosut napisac, ze mia³em racje.
Emocji roz³adowywaæ nei trzeba - ja jestem bardzo spokojny...

Mniej sie spinaj.

Daruj sobie takie "rady" S± conajmniej niegrzeczne.

Stwierdzenie "pozwolisz ze sie nie zgodze" nie jest de facto pytaniem o
pozwolenie.

To napisz: Jednak¿e nie zgadzam sie z Tob± w tej kwestii ;P

Ale to jedno i to samo.
Nie moja wina, ze jedno rozumeisz a drugie nie.

Masz jakies problemy z rozumieniem tesktu?

MAm problemy z odgadywaniem co poeta mial na mysli.

Widze.

Ale jesli zwykle przejazd na czas (czyli na pare minut) zajmuje 20
minut, to robiac sobie zapas dodatkowych 20 minut to wystarczajaco?

Nie.

To moze 40 minut?

Ile razy nalezy Ci powtorzyc, zebys przyja³ do wiadomosci cos co nie odpowiada twojemu pojmowaniu rzeczy?

Data: 2014-05-10 02:08:04
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 10.05.2014 01:44, Budzik wrote:

Ja uwazam ze mozna.

Pozwalam ci tak uwazac :D

[...]

Moze byc, skoro nie dasz rady na to na co sie powolujesz.

Skoro nie oprzystapił to nie mógł zdać ergo - nie zdał. ale to nie jest
równoznaczne z wynikiem negatywnym. Tylko z brakiem wyniku pozytywnego.

Ot i cala budzikowa pseudologika.....

Ile punktow dostaje ktos, kto nie przystepuje do egzaminu?

Ale ja sie odnosze do twojego stwierdzenia: przystapił, nie zdał....

Bo odstawiasz budzikopitolenie :D

[...]

I jak sie sprawa skonczyla w sadzie? :>

Kupie zamek.

Co zrozumiales?

Ze jest to niejednoznaczne. Wymagany byłby kontekst czy chodzi o budynek
czy o kłódkę czy moze o zamek do spodni.
Ale w mojej wypwoeidzi kontekastu nie brakowÄ…Å‚o....

To ty tak uwazasz, Ubermenschen.

Chcialem rozladowac sytuacje i nie rozumiem, czemu nie zrozumiales, choc
dalem wyjebista emotke.

Czasami emotka to jest tylko taki dupochron - IMO tak było w tym przypadku.

ROTFL :D

oszw morde, kolejny dupochron :D

Ofak i znow :D

Mogłes po prosut napisac, ze miałem racje.

Kiedy nie miales ;D

Mniej sie spinaj.

Daruj sobie takie "rady"
SÄ… conajmniej niegrzeczne.

MAsz pecha. Bycie niegrzecznym nie jest karalne. Ba, nie jest zabronione.

To napisz: Jednakże nie zgadzam sie z Tobą w tej kwestii ;P

Ale to jedno i to samo.
Nie moja wina, ze jedno rozumeisz a drugie nie.

Jednak dalej sie spinasz :p

Ale jesli zwykle przejazd na czas (czyli na pare minut) zajmuje 20
minut, to robiac sobie zapas dodatkowych 20 minut to wystarczajaco?

Nie.

To moze 40 minut?

Ile razy nalezy Ci powtorzyc, zebys przyjał do wiadomosci cos co nie
odpowiada twojemu pojmowaniu rzeczy?

60 minut?

Data: 2014-05-09 18:13:50
Autor: Jacek Skowroński
Ma szanse?
PT Malpy i Delfiny scripsit:
> [...]
> Ale czy tutaj była taka sytuacja?
> Kto jedzie na mature na ostatniÄ… minute?  20 miut to nie "na ostatnia minute".

On się spóźnił dwadzieścia minut. Gdyby tramwaj jechał zgodnie z rozkładem
miałby, doliczając czas na przejście z przystanku do szkoły, tylko jakieś 2-3
minuty zapasu. --
Jacek Skowroński

Data: 2014-05-09 18:45:58
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 09.05.2014 18:13, Jacek Skowroński wrote:
PT Malpy i Delfiny scripsit:
[...]

A nie bylo, ze sposnil sie 40 minut i byl 20 po czasie?

Data: 2014-05-09 18:54:31
Autor: Jacek Skowroński
Ma szanse?
PT Malpy i Delfiny scripsit:
> [...]
> 2-3 minuty zapasu.

A nie bylo, ze sposnil sie 40 minut i byl 20 po czasie?

No chyba nie: https://www.facebook.com/mpkkrakow/posts/781663451846719

40 minut to nie czas spóźnienia, tylko awarii, która spowodowała zmianę
trasy tramwaju.

--
Jacek Skowroński

Data: 2014-05-09 19:31:03
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 09.05.2014 18:54, Jacek Skowroński wrote:

No chyba nie: https://www.facebook.com/mpkkrakow/posts/781663451846719

40 minut to nie czas spóźnienia, tylko awarii, która spowodowała zmianę
trasy tramwaju.

Nie wiemy gdzie w przestrzeni i na osi czasu byl nasz niedoszly maturzysta, wiec zostajemy, ze spoznil sie bo wyszedl na styk przy sprzyjajacych wiatrach.

Data: 2014-05-09 20:15:11
Autor: Jacek Skowroński
Ma szanse?
PT Malpy i Delfiny scripsit:
> [...]

Nie wiemy gdzie w przestrzeni i na osi czasu byl nasz niedoszly maturzysta, wiec zostajemy, ze spoznil sie bo wyszedl na styk przy sprzyjajacych wiatrach.

Tę wiedzę można wywnioskować m.in. z jego wypowiedzi:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,15927148,Przez_awarie_tramwaju_spoznil_sie_na_mature__Rozwaza.html

ZresztÄ… przychodzenie na styk w tym wypadku to nieporozumienie. Przed egzaminem
trzeba jeszcze dopełnić kilku formalności, a to zajmuje trochę czasu.

--
Jacek Skowroński

Data: 2014-05-09 21:52:16
Autor: Robert Tomasik
Ma szanse?
Użytkownik "Jacek Skowroński" <jacek@alauda.pl> napisał w wiadomości news:20140509181350.0b6fd958alauda.localdomain...
PT Malpy i Delfiny scripsit:
> [...]

miałby, doliczając czas na przejście z przystanku do szkoły, tylko jakieś 2-3

Czy możesz wyjaśnić, na jakiej podstawie doszedłeś do tego wniosku? Bo oczywiście możesz mieć rację, ale chciałbym zrozumieć, na jakiej podstawie tak twierdzisz. Fakt, że zatrzymanie ruchu na 40 minut nie ma bezpośredniego przełożenia na to, że on 40 minut później przyjechał, niż by przyjechał bez tego korka. Ale ja bym raczej skłaniał się ku twierdzeniu, że 40 minutowe wstrzymanie ruchu spowoduje dłuższe ostateczne spóźnienie, bo po takim korku przeważnie później dochodzi do zatorów i zamieszania, a tramwaj nie objedzie poprzedającego go tramwaju. Ostatecznie tramwaj pojedzie wolniej, niżby jechał jadąc zgodnie z rozkładem, a i dłużej trwa wymiana pasażerów na przystankach, bo są tam i osoby czekające na ten tramwaj 40 minut i wszystkie chcą wsiąść do tego pierwszego.

Data: 2014-05-10 00:00:27
Autor: animka
Ma szanse?
W dniu 2014-05-09 21:52, Robert Tomasik pisze:
[...]

tramwaj nie objedzie poprzedajÄ…cego go tramwaju. Ostatecznie tramwaj
pojedzie wolniej, niżby jechał jadąc zgodnie z rozkładem, a i dłużej trwa
wymiana pasażerów na przystankach, bo są tam i osoby czekające na ten
tramwaj 40 minut i wszystkie chcą wsiąść do tego pierwszego.

Czy to jest ta sama sprawa?
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,15927148,Przez_awarie_tramwaju_spoznil_sie_na_mature__Rozwaza.html#LokKrajTxt

--
animka

Data: 2014-05-10 13:34:02
Autor: Robert Tomasik
Ma szanse?
Użytkownik "animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:lkkuin$hp$1node1.news.atman.pl...
[...]

Na ile znam Kraków, to teoretycznie może chodzić o ten sam przypadek. W ul. Lubicz właśnie sie wjeżdża z Ronda. Nie wiem, gdzie jest ta szkoła, w której on miał zdawać maturę. Ale jeśli faktycznie chłopak sie dowiedział o zmianie trasy po ruszeniu z ronda, to następny przystanek już jest dość daleko.

Data: 2014-05-10 13:49:57
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 10.05.2014 13:34, Robert Tomasik wrote:

[...]

Znajac MPK to na 50% nie bylo komunikatu zanim tramwaj skrecil.

Ale tez jedno mi przyszlo do glowy - mogl utknac w tramwaju, ktory stanalna zjezdzie, a wtedy chyba nie moze wypuscic pasazerow (zerkne kiedys, czy jest tam miejsce)

Data: 2014-05-10 14:02:48
Autor: Robert Tomasik
Ma szanse?
Użytkownik "Malpy i Delfiny" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:lkl3p4$ck5$2node2.news.atman.pl...
[...]

Wydaje mi się, ze jest jeszcze przystanek Rakowicka pod Akademią Ekonomiczną i stamtąd gość powinien dobiec na czas - Google dają mu 29 minut.

Data: 2014-05-10 14:10:46
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 10.05.2014 14:02, Robert Tomasik wrote:
[...]

Wydaje mi siÄ™, ze jest jeszcze przystanek Rakowicka pod AkademiÄ…
Ekonomiczną i stamtąd gość powinien dobiec na czas - Google dają mu 29
minut.

Wiesz jacy d

Data: 2014-05-10 14:11:24
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 10.05.2014 14:10, Malpy i Delfiny wrote:

Wydaje mi siÄ™, ze jest jeszcze przystanek Rakowicka pod AkademiÄ…
Ekonomiczną i stamtąd gość powinien dobiec na czas - Google dają mu 29
minut.

Wiesz jacy dzis mlodzi. Biegaja to w FIFA a nie tak po ulicach ;)

Data: 2014-05-10 14:17:54
Autor: Robert Tomasik
Ma szanse?
Użytkownik "Malpy i Delfiny" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:lkl51a$7b6$3node1.news.atman.pl...

[...]

Google podają czas marszu, a nie biegu. Na ile pamiętam tamte rejony, podany czas przejścia 30 minut jest jak najbardziej realny do zrobienia.

Data: 2014-05-10 10:20:10
Autor: Jacek Skowroński
Ma szanse?
PT Robert Tomasik scripsit:
> [...]

Czy możesz wyjaśnić, na jakiej podstawie doszedłeś do tego wniosku? Bo oczywiście możesz mieć rację, ale chciałbym zrozumieć, na jakiej podstawie tak twierdzisz. Fakt, że zatrzymanie ruchu na 40 minut nie ma bezpośredniego przełożenia na to, że on 40 minut później przyjechał, niż by przyjechał bez tego korka. Ale ja bym raczej skłaniał się ku twierdzeniu, że 40 minutowe wstrzymanie ruchu spowoduje dłuższe ostateczne spóźnienie, bo po takim korku przeważnie później dochodzi do zatorów i zamieszania, a tramwaj nie objedzie poprzedającego go tramwaju. Ostatecznie tramwaj pojedzie wolniej, niżby jechał jadąc zgodnie z rozkładem, a i dłużej trwa wymiana pasażerów na przystankach, bo są tam i osoby czekające na ten tramwaj 40 minut i wszystkie chcą wsiąść do tego pierwszego.

Założyłeś, że tramwaj stał w korku, a on po prostu pojechał inną trasą.
Szczegółowe informacje o trasie o godzinach są w linkach:

Data: 2014-05-10 14:00:04
Autor: Robert Tomasik
Ma szanse?
Użytkownik "Jacek Skowroński" <jacek@alauda.pl> napisał w wiadomości news:20140510102010.63ad085calauda.localdomain...
PT Robert Tomasik scripsit:
> [...]

Założyłeś, że tramwaj stał w korku, a on po prostu pojechał inną trasą.
Szczegółowe informacje o trasie o godzinach są w linkach:

Bo tak było w pierwszym podlinkowanym artykule.

Analizując ten drugi artykuł, to dochodzę do wniosku, że roszczenie o odszkodowanie może być zasadne. Z Artykułu z rzeczy dla nas istotnych wynika, że:
1) Informacja o zmianie trasy była podana:
   - W Internecie, ale kto jadÄ…c tramwajem sprawdza internet, czy nie zmieniono trasy?
   - Na tablicach elektronicznych na przystankach - pytanie, czy tablica taka byÅ‚a na przystanku, na którym abiturient wsiadaÅ‚ i czy w owym czasie już siÄ™ wyÅ›wietlaÅ‚a?
   - Od motorniczego, gdy tramwaj skrÄ™ciÅ‚ już  innym kierunku, a to za późno moim zdaniem.
2) Wg Google:
   - Pieszo z przystanku Rondo Mogilskie na ul. SmoleÅ„sk idzie siÄ™ pół godziny
   - Tyle samo powinno mu zająć przejÅ›cie z Dworca Towarowego.
   - Najbliższy przystanek 20 od ul. SmoleÅ„sk, to bÄ™dzie Basztowa / DÅ‚uga - stamtÄ…d 15 minut na ul. SmoleÅ„sk
   - Jak w Google wpisuje odcinek Ronfo Mogolskie - DÅ‚uga, to mi pokazuje 1,3 km, Jak pamiÄ™tam tam po drodze sÄ… dwa przystanki, wiÄ™c przyjmijmy, że tramwaj to 5 minut by jechaÅ‚.
   - Google ne majÄ… tego nowego tunelu pod dworcem, ale pokazujÄ… z Ronda samochodem do Towarowego okoÅ‚o 3 km. Przyjmijmy, że tramwaj tam jedzie 10 minut.
Zatem reasumujÄ…c:
Jadąc normalną trasą i idąc ostatni odcinek pieszo z Ronda Mogilskiego Abiturient potrzebowałby 20 minut na dotarcie do szkoły, natomiast niezapowiedziana zmiana trasy spowodowała, że trasa ta zajęłą mu 40 minut. A zatem Teoretycznie wychodziłoby na to, że jechał na punkt. Pytanie istotne, jak on ostatecznie dotarł do szkoły, że było 20 minut później. Bo ja powyższe rozumowanie przeprowadziłem na spokojnie, przy pomocy komputera, a gość działał w warunkach stresu i bez dostępu do komputera oraz pod presją czasu. Potem pewnie się motał chwilę z wyborem rozwiązania na pętli Towarowy i pojechał piewrszym wolnym tramwajem w kierunku Długiej.

Tak, czy inaczej wychodzi na to, że faktycznie jechał niemal na styk, ale gdyby motorniczy przed skrętem z Mogilskiego poinformował pasażerów o zmianie trasy, to abiturient idąc pieszo byłby te minimum 20 minut wcześniej, a zatem zdążyłby na styk co najmniej.

Data: 2014-05-10 14:15:32
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 10.05.2014 14:00, Robert Tomasik wrote:

2) Wg Google:
   - Pieszo z przystanku Rondo Mogilskie na ul. SmoleÅ„sk idzie siÄ™ pół
godziny

Ale to spokojnym spacerem, dla sredniego statystycznego turysty. Mysle, ze srednio spokojnoszybkim marszem 20 minut.

Czyli tak o polowe krocej niz taryfÄ… w porannych korkach w tych okolicach.

Data: 2014-05-10 14:19:08
Autor: Robert Tomasik
Ma szanse?
Użytkownik "Malpy i Delfiny" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:lkl593$e7a$1node2.news.atman.pl...

[...]

Nie mieszkam w Krakowie 20 lat, więc wolałem się Google posłużyć, niż pisać z głowy jakieś wartości.

Data: 2014-05-10 14:28:06
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 10.05.2014 14:19, Robert Tomasik wrote:
[...]

Czyli tak o polowe krocej niz taryfÄ… w porannych korkach w tzdaych
okolicach.

Nie mieszkam w Krakowie 20 lat, więc wolałem się Google posłużyć, niż
pisać z głowy jakieś wartości.

Spoko, mysle, ze podejmujac wysilek szybkiego marszu moglby zdazyc.

Podejmujac wysilek telefoniczej komunikacji moglby zyskac opoznienie rozpoczecia egzaminu (przy dobrej woli drugiej strony).

Data: 2014-05-10 14:46:21
Autor: Robert Tomasik
Ma szanse?
Użytkownik "Malpy i Delfiny" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:lkl60k$ep0$2node2.news.atman.pl...
[...]

Wiesz, tylko my do tego wniosku doszliśmy po analizie, a ondziałał w warunkach stresu i presji czasu. To spora różnica.

Podejmujac wysilek telefoniczej komunikacji moglby zyskac opoznienie rozpoczecia egzaminu (przy dobrej woli drugiej strony).

O ile miaÅ‚  komórce telefon do odpowiedniej osoby. Koledzy z klasy odpadajÄ…, bo komórki mieli wyÅ‚Ä…czone pewnie.

Data: 2014-05-10 14:51:03
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 10.05.2014 14:46, Robert Tomasik wrote:

O ile miaÅ‚  komórce telefon do odpowiedniej osoby. Koledzy z klasy
odpadają, bo komórki mieli wyłączone pewnie.

Zapewne. Wiec jeszcze dzwonic do rodzicow mogl, zeby skontaktowali sie ze szkola.

Data: 2014-05-10 15:45:44
Autor: Robert Tomasik
Ma szanse?
Użytkownik "Malpy i Delfiny" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:lkl7bk$9re$1node1.news.atman.pl...
[...]

MógÅ‚  z tuzin rzeczy zrobić. Już któryÅ› raz Ci podkreÅ›lam, że problemem tu byÅ‚o dziaÅ‚anie w warunkach strzesu i pod presjÄ… czasu, a nie brak realnych możlwioÅ›ci. Teraz sÄ…d musi to ocenić, na ile mógÅ‚ i powinien to tam wymyÅ›lić, a na ile nie mógÅ‚. Jesli sÄ…d uzna, że nie ponosi winy za neiwymyÅ›lenie tego, to wówczas otwiera siÄ™ możliwość dochodzenia roszczeÅ„ odszkodowawczych za niewystarczajÄ…ce poinformowanie o zmianie trasy - o ile faktycznie byÅ‚o niewystrczajÄ…ce. PiszÄ™ "o ile", bo jak widać dwa artykuÅ‚y i dwa stany faktyczne. Nie wiem, jaki bedzie trzeci - o stanie faktycznym nie wspominajÄ…c, bo podejrzewam, ze byÅ‚ jeszcze inny :-)

Data: 2014-05-10 18:16:58
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 10.05.2014 15:45, Robert Tomasik wrote:
[...]

tu było działanie w warunkach strzesu i pod presją czasu, a nie brak
realnych możlwiości. Teraz sąd musi to ocenić, na ile mógł i powinien to
tam wymyślić, a na ile nie mógł. Jesli sąd uzna, że nie ponosi winy za
neiwymyślenie tego, to wówczas otwiera się możliwość dochodzenia
roszczeń odszkodowawczych za niewystarczające poinformowanie o zmianie
trasy - o ile faktycznie było niewystrczające. Piszę "o ile", bo jak
widać dwa artykuły i dwa stany faktyczne. Nie wiem, jaki bedzie trzeci -
o stanie faktycznym nie wspominając, bo podejrzewam, ze był jeszcze inny
:-)

Trzeci stan to moze byc, ze to wszystko zmyslili dziennikarze :D

Data: 2014-05-10 20:22:32
Autor: Robert Tomasik
Ma szanse?
Użytkownik "Malpy i Delfiny" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:lkljdh$s48$4node2.news.atman.pl...
[...]

Nie. Po pierwsze przedstawiciel MPK twierdzi, że zaświadczenie wystawili. Po drugie dyrekcja szkoły by już dawno protestował.

Data: 2014-05-09 15:12:56
Autor: Wojciech Bancer
Ma szanse?
On 2014-05-09, Malpy i Delfiny <hikikomorisan@amorki.pl> wrote:

[...]

I czego to dowodzi?

Braku umiejêtno¶ci poprawnej oceny sytuacji.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-05-09 15:50:06
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 2014-05-09, Malpy i Delfiny <hikikomorisan@amorki.pl> wrote:

[...]

I czego to dowodzi?

Braku umiejętności poprawnej oceny sytuacji.

To ile powinienem byc wczesniej?

Pomijajac magiczne "wystarczajaco wczesniej".

Data: 2014-05-09 15:00:29
Autor: Budzik
Ma szanse?
U¿ytkownik Malpy i Delfiny hikikomorisan@amorki.pl ...

I czego to dowodzi?

Braku umiejêtno¶ci poprawnej oceny sytuacji.

To ile powinienem byc wczesniej?

Pomijajac magiczne "wystarczajaco wczesniej".

Ale naprawde nie potrafisz zrozumiec ze to zalezy od tego jaka drogê siê pokonuje?
Przyk³adowo ja mia³em na mature pol godziny pieszo.

Data: 2014-05-09 18:37:26
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
[...]

Ale naprawde nie potrafisz zrozumiec ze to zalezy od tego jaka drogÄ™ siÄ™
pokonuje?

No to dokladnie taka jak powyzej w omawianym przypadku

Data: 2014-05-09 16:33:46
Autor: Wojciech Bancer
Ma szanse?
On 2014-05-09, Malpy i Delfiny <hikikomorisan@amorki.pl> wrote:

[...]

Braku umiejêtno¶ci poprawnej oceny sytuacji.
To ile powinienem byc wczesniej?
Pomijajac magiczne "wystarczajaco wczesniej".

Odpowiednio wcze¶niej.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-05-09 18:36:44
Autor: Malpy i Delfiny
Ma szanse?
On 2014-05-09, Malpy i Delfiny <hikikomorisan@amorki.pl> wrote:

[...]

Braku umiejętności poprawnej oceny sytuacji.
To ile powinienem byc wczesniej?
Pomijajac magiczne "wystarczajaco wczesniej".

Odpowiednio wcześniej.

ILE jest "ospowiednio" aka "wystarczajaco".